بهترین جنس کانتر آشپزخانه کدام است؟

0

کانتر آشپزخانه یکی از کانون‌های اصلی در دکوراسیون آشپزخانه شما محسوب می‌شود و بخش بزرگی از آشپزخانه را به خود اختصاص می‌دهد. اهمیت جنس کانتر آشپزخانه به عنوان یک قسمت کاربردی در خانه شما نه تنها روی ظاهر آشپزخانه بلکه روی راحتی و کیفیت جنس به کار رفته در منزل شما نیز مؤثر است. در واقع انواع کانترهای آشپزخانه با جنس‌ها و رنگ‌های متنوعی که دارند می‌توانند محیط آشپزخانه شما را به مکانی زیبا و راحت و یا مجلل و معمولی تبدیل کنند. در این مقاله از استادکار با هم به بررسی جنس کانتر آشپزخانه می‌پردازیم. پس با ما همراه باشید.

اهمیت جنس کانتر آشپزخانه

انواع کانترهای آشپزخانه در اجناس مختلف با ظاهر و مقاومتی مختلف، هر کدام جنبه‌های مثبت و منفی زیادی دارند که باید طبق شرایط و علایق هر فرد انتخاب شوند. از جنس‌های چوب و بتن گرفته تا ورقه‌های سنگ مرمر که می‌تواند ظاهر آشپزخانه شما را به طور کلی تغییر دهند. کانترهای چوبی که ظاهر فوق‌العاده‌ای دارند و برای افرادی که زیاد آشپزی می‌کنند بسیار مناسب‌اند، اما از یک طرف نیز این جنس کانتر آشپزخانه نمی‌تواند گرمای زیادی را تحمل کند و نیاز به مراقبت‌های ویژه‌ای دارد.

برخی از انواع کانترها نسبت به خط و خش و ضربه حساس‌تر هستند.
برخی از انواع کانترها نسبت به خط و خش و ضربه حساس‌تر هستند.

انواع جنس کانتر آشپزخانه

اگر انتخاب شما کانتر چوبی باشد باید به طور مرتب مراقب باشید که گرما و آب زیاد با آن در ارتباط نباشد و هر چند هفته یک بار بر روی آن از روغن مخصوص استفاده کنید تا باد نکند. یکی دیگر از انواع کانترهای آشپزخانه، کانترهای بتنی هستند. کانترهایی با ظاهر فوق‌العاده براق و زیبا که در صورت بروز مشکل در آن نیاز به تراشه‌هایی قوی و تجهیزات زیادی دارید. سنگ مرمر روی کانتر که سابقاً بیشتر هم مورد استفاده قرار می‌گرفت، هنوز هم طرفداران ویژه‌ای دارد، اما این نوع جنس کانتر آشپزخانه لکه‌ها را بیشتر به خود جذب می‌کند و این موضوع می‌تواند برای عده‌ای مشکل بزرگی محسوب شود.

سنگ مرمر روی کانتر یکی از جنس‌هایی است که از قدیم مورد استفاده قرار می‌گرفت.
سنگ مرمر روی کانتر یکی از جنس‌هایی است که از قدیم مورد استفاده قرار می‌گرفت.

در کانترهای فلزی خیلی زود خش و خراش ایجاد می‌شود و کانترهایی که از جنس لمینت هستند ممکن است دچار پریدگی لبه‌ها شوند. جنس کانتر آشپزخانه از نوع گرانیتی اما یکی از انواع محبوب کانترها محسوب می‎شود که آن هم نیاز به آب‌بندی و نصب حرفه‌ای و بررسی سالانه و دوره‌ای دارد.

بهترین جنس کانتر آشپزخانه از لحاظ نگهداری و کیفیت، سنگ‌های مخصوصی است که به کوارتز شهرت دارد. کانترها و میزهایی که از این جنس ساخته می‌شوند، از ترکیب ذرات سنگی و رزین ساخته می‌شوند. کوارتز از نظر ظاهر به اندازه سنگ واقعی و طبیعی به نظر نمی‌رسد اما مقاومتی که این جنس در برابر گرما، خش و آب دارد موجب شده است که کوارتز به عنوان یکی از بهترین جنس‌های مورد استفاده در کانتر آشپزخانه محسوب شود.

بیشتر بدانید طول عمر پنجره‌های دوجداره چقدر است؟

بهترین جنس کانتر آشپزخانه از لحاظ نگهداری و کیفیت، سنگ‌های مخصوصی است که به کوارتز شهرت دارد
بهترین جنس کانتر آشپزخانه از لحاظ نگهداری و کیفیت، سنگ‌های مخصوصی است که به کوارتز شهرت دارد

یکی دیگر از انواع کانترهای آشپزخانه که در رقابت با کوارتز استفاده می‌شود و طرفداران زیادی نیز دارد، سطح جامد تهیه شده از پلی استر ۱۰۰ درصد است. مزیت این جنس در مقابل سایر اجناس کانترها این است که در صورت ایجاد خش قابلیت صاف کردن دارد و اگر ترک یا مشکلی در آن ایجاد شود می‌توان آن را پر نمود. اما باید بدانید که این جنس کانتر آشپزخانه برخلاف کوارتز، مقاومت کمتری در برابر گرما و خراش دارد.

در واقع کوارتز عملاً نیازی به مراقبت خاصی ندارد و تنها در صورتی که لبه‌های آن دچار پریدگی شود، می‌تواند از فردی حرفه‌ای کمک گرفت تا آن را ترمیم کند. به علاوه اگر شما هم نسبت به ظاهر آشپزخانه‌تان حساس هستید و می‌خواهید که برای مدتی خانه‌تان را به مستأجر بدهید، بهتر است که از این جنس کانتر آشپزخانه استفاده کنید تا درست بعد از یک تمیزکاری حرفه‌ای آشپزخانه‌تان مثل روز اول تمیز و مرتب شود.

بیشتر بدانید مشکلات رایج آشپزخانه و راه رفع آن‌ها

کانتر کوارتز نیازی به مراقبت خاصی ندارد و ضد آب و ضد خش است.
کانتر کوارتز نیازی به مراقبت خاصی ندارد و ضد آب و ضد خش است.

کلام آخر

انتخاب رنگ و جنس کانتر آشپزخانه شما تأثیر زیادی روی ظاهر این قسمت از خانه‌تان دارد و می‌تواند دغدغه شما برای نگهداری و مراقبت از آن را بیشتر یا کمتر کند. برخی از انواع کانترهای آشپزخانه نیاز به مراقبت بیشتری دارند و برخی از اجناس مثل کانترهای کوارتز نسبت به خش و گرما بسیار مقاوم‌تر هستند. بهتر است در زمان انتخاب جنس و نوع کانتر آشپزخانه‌تان حتماً این نکات را در نظر بگیرید و جنسی متناسب با نیاز و سلیقه خودتان انتخاب کنید.

بخش اعظمی از ظاهر آشپزخانه و در واقع منزل شما توسط همین کانترها شکل می‌گیرد و به همین دلیل رنگ و سبک متناسب با دکوراسیون منزلتان در انتخاب این کانترها اهمیت زیادی دارد. چنانچه برای نصب کانتر آشپزخانه نیاز به افرادی متخصص داشتید، می‌توانید از همکاران ما در استادکار کمک بگیرید.

خدمات کابینت سازی استادکار

کابینت‌سازی

  • طراحی و ساخت کابینت آپارتمان، فروشگاهی و دکوری
  • طراحی و ساخت کابینت آشپزخانه مدرن و کلاسیک
  • ساخت کابینت ام دی اف، های گلاس، ترموود، چوبی و فلزی
  • تعمیر و نصب کابینت دیواری و زمینی
دریافت این خدمت از استادکار

منبع: home.howstuffworks.com

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

بیست + پانزده =