راهنمای نقاشی کابینت روشویی

0

نقاشی کابینت روشویی یک ایده فوق‌العاده کاربردی و کم‌هزینه برای بازسازی کابینت‌های سرویس بهداشتی و حمام است. از آنجایی که کابینت روشویی حمام و سرویس بهداشتی در معرض رطوبت زیادی قرار دارد، بعد از مدتی ظاهری نامناسب پیدا می‌کند و رنگ آن از بین می‌رود. خرید یک کابینت روشویی جدید هم به حتم هزینه زیادی برایتان خواهد داشت. رنگ‌آمیزی کابینت روشویی به شما کمک می‎کند با کمترین هزینه، ظاهر سرویس بهداشتی‌تان را به‌روزرسانی کنید.

در این مقاله از استادکار قصد داریم به شما آموزش دهیم که چطور با استفاده از تکنیک‌های ساده و تجهیزات مناسب، کابینت‌های روشویی سرویس بهداشتی‌تان را رنگ کنید و جلوه‌ای زیبا به آن‌ها ببخشید.

قبل از نقاشی کابینت روشویی به این نکات توجه کنید

شاید باور این موضوع برایتان سخت باشد، اما نقاشی کابینت روشویی یکی از ساده‌ترین کارهایی است که تا به حال تجربه‌ کرده‌اید. اما قبل از شروع این کار لازم است با نکاتی مهم در مورد رنگ‌آمیزی کابینت روشویی به خوبی آشنا شوید:

  • قبل از شروع رنگ کردن کابینت روشویی، ابتدا به جنس کابینت توجه کنید. به طور معمول نقاشی کابینت‌های چوبی نسبت به کابینت‌هایی از جنس ملامین و ترموفویل، ساده‌تر است و نتیجه کار نیز بسیار رضایت‌بخش‌تر خواهد شد.
  • نوع رنگ مورد نیاز برای نقاشی کابینت روشویی را با توجه به جنس کابینت‌ها انتخاب کنید.
  • اگر بتوانید قبل از شروع رنگ‌آمیزی کابینت روشویی، آن را از دیوار یا جایش جدا کنید، کار برای شما راحت‌تر خواهد بود. از طرف دیگر با جدا کردن کابینت روشویی بهتر به همه نقاط کابینت دسترسی خواهید داشت و این موضوع موجب می‌شود در انتها رنگ یک‌دست‌تری داشته باشید. اگر جدا کردن کابینت روشویی برایتان سخت است، می‌توانید تنها درب کابینت را جدا کنید.
  • قبل از نقاشی کابینت روشویی حتماً وسایل داخل آن را تخلیه کنید و همه بخش‌ها را با کمک یک اسپری پاک‌کننده مناسب و پارچه تمیز، پاک کنید. این کار موجب می‌شود رنگ بهتر روی سطح کابینت بنشیند و یک‌دست‌تر شود.
مراحل آماده‌سازی کابینت روشویی برای نقاشی
قبل از شروع نقاشی کابینت روشویی باید همه لوازم داخل آن را تخلیه کنید.
  • اگر جدا کردن کابینت روشویی برایتان دشوار است، حتماً یک پارچه بزرگ یا چند روزنامه زیر روشویی قرار دهید تا رنگ روی زمین نریزد.
  • بعد از ترکیب و آماده کردن رنگ، بهتر است حداکثر تا 24 ساعت از آن استفاده کنید تا میزان غلظت رنگ تغییر نکند و پوشش یکنواختی روی سطح مورد نظر ایجاد کند.
نحوه آماده‌سازی رنگ برای نقاشی کمد روشویی
بهتر است بعد از آماده کردن رنگ، در همان روز از آن استفاده کنید تا غلظت آن تغییر نکند و پوشش مناسبی روی سطح مورد نظر ایجاد کند.

تجهیزات لازم برای نقاشی کابینت روشویی را تهیه کنید

برای نقاشی کابینت روشویی ابتدا باید تجهیزات و لوازم مورد نیاز برای انجام این کار را تهیه کنید:

  • سطل رنگ
  • اسفنج
  • دستکش لاتکس
  • پیچ‌ گوشتی
  • کاردک
  • پرایمر
  • سینی رنگ
  • غلتک رنگ
  • برس رنگ‌آمیزی
  • نوار نقاشی
  • بتونه چوب
  • سمباده کاغذی
  • روزنامه
  • رنگ روغن
لوازم رنگ‌آمیزی کابینت روشویی سرویس بهداشتی و حمام
برای رنگ‌آمیزی کابینت روشویی لازم است ابتدا لوازم و تجهیزات مورد نیاز آن را تهیه کنید.

درب‌ها و کشوهای کابینت روشویی را جدا کنید

برای نقاشی کابینت روشویی ابتدا همه درب‌ها و کشوهای کابینت را که قابلیت جدا شدن دارند، باز کنید. دستگیره‌های کابینت را جدا و لولای درب را با کمک پیچ گوشتی باز کنید. به طریقه قرار گرفتن هر قطعه توجه کنید و در صورت نیاز روی یک برچسب بنویسید. توجه داشته باشید که اگر لولای درب یا دستگیره‌ها و لولای درب آسیب دیده باشد، بهترین زمان برای عوض کردن آن‌ها، بعد از اتمام رنگ‌آمیزی کابینت روشویی است.

تمیز کردن و سمباده‌کشی کابینت‌ها را فراموش نکنید

بعد از اینکه درب و کشوهای کابینت روشویی را جدا کردید، حال باید همه بخش‌های آن را با دقت تمیز کنید. وجود خاک یا چربی روی سطحی که قرار است رنگ شود، در کیفیت رنگ‌آمیزی شما تأثیر می‌گذارد.

اگر کابینت روشویی شما از جنس چوب است، بهتر است به کمک یک سمباده کاغذی همه بخش‌های برآمده را سمباده‌کشی کنید. برای پر کردن فرورفتگی‌های سطح کابینت هم می‌توانید از بتونه مخصوص استفاده کنید.

تمیز کردن کابینت دستشویی
قبل از نقاشی کابینت روشویی، سطح کابینت را با کمک یک دستمال تمیز و اسپری مخصوص تمیز کنید.

 اگر زدگی‌ها و شکستگی‌های زیادی روی کابینت روشویی ایجاد شده و قادر به از بین بردن آن به کمک سمباده نیستید، بهتر است از خدمات کابینت‌سازی استادکار برای ساخت یک کابینت جدید یا تعمیر کابینت‌های روشویی قدیمی‌تان کمک بگیرید. استادکار با معرفی بهترین کابینت‌سازان سطح تهران به شما کمک می‌کند با هزینه‌ای از پیش مشخص از بهترین خدمات برخوردار شوید.

 

خدمات کابینت سازی استادکار

کابینت‌سازی

  • طراحی و ساخت کابینت آپارتمان، فروشگاهی و دکوری
  • طراحی و ساخت کابینت آشپزخانه مدرن و کلاسیک
  • ساخت کابینت ام دی اف، های گلاس، ترموود، چوبی و فلزی
  • تعمیر و نصب کابینت دیواری و زمینی
دریافت این خدمت از استادکار

قبل از نقاشی کابینت روشویی از پرایمر استفاده کنید

قبل از اینکه رنگ‌آمیزی کابینت روشویی را آغاز کنید، ابتدا باید یک لایه پرایمر روی سطح کابینت سرویس بهداشتی بزنید. پرایمر موجب از بین بردن لکه‌ها و صاف کردن سطح مورد نظر می‌شود.

برای انتخاب پرایمر مناسب بهتر است در زمان خرید از فردی متخصص کمک بگیرید. به یاد داشته باشید که برای انتخاب نوع پرایمر، به نوع رنگی که قرار است استفاده کنید نیز توجه کنید.

یکی از مزیت‌های جدا کردن کمدها و کشوهای کابینت روشویی این است که می‌توانید بدون اینکه نگران ریختن رنگ روی سایر قسمت‌ها باشید، در زمان استفاده از پرایمر یا رنگ از اسپری یا غلتک کمک بگیرید.

اجرای پرایمر قبل از شروع نقاشی کمد روشویی حمام و دستشویی
استفاده از پرایمر قبل از شروع نقاشی کابینت روشویی موجب می‌شود سطح شما صاف و یک‌دست شود.

برای نقاشی کابینت روشویی از رنگ مناسبی استفاده کنید

برای نقاشی کابینت روشویی شما می‌توانید از دو نوع رنگ با پایه آب و روغن استفاده کنید. به طور معمول رنگ روغن برای خشک شدن به زمان طولانی‌تری نسبت به رنگ بر پایه آب نیاز دارد، اما از طرفی بعد از رنگ کردن جای قلم‌مو کمتر روی کار مشخص است و ظاهر بهتری دارد. رنگ روغن بوی زیادی دارد و در صورت استفاده از آن باید از تهویه مناسبی استفاده کنید. بهتر است برای نقاشی کابینت روشویی به وسیله رنگ روغن کابینت‌ها را از محل جدا کنید و این کار را در محیطی باز و در معرض هوای آزاد انجام دهید.

استفاده از دستکش و ماسک برای رنگ‌آمیزی کابینت روشویی با رنگ روغن
برای رنگ‌آمیزی کابینت روشویی با استفاده از رنگ روغن، بهتر است از تهویه مناسب و ماسک استفاده کنید.

فراموش نکنید در زمان نقاشی با کمک رنگ روغن از ماسک تنفسی و دستکش استفاده کنید. دوام رنگ‌های آلید یا پایه روغن نسبت به رنگ اکریلیک و بر پایه آب بیشتر است و ظاهر زیباتری به کابینت روشویی شما می‌بخشد. برای استفاده از رنگ‌های بر پایه آب بهتر است از یک قلم‌مو با موی مصنوعی استفاده کنید و برای رنگ روغن استفاده از یک قلم‌مو با موی طبیعی مناسب‌تر است.

نقاشی کابینت روشویی را آغاز کنید

برای نقاشی کابینت روشویی باید رنگ را به خوبی هم بزنید و داخل سینی یا سطل مخصوص رنگ بریزید. قبل از اینکه رنگ کردن سطح جلوی کابینت روشویی را شروع کنید، بهتر است رنگ جدید را پشت کابینت امتحان کنید تا مطمئن شوید که رنگ را دوست دارید یا رنگی که خریداری کرده‌اید به خوبی روی سطح کابینت قرار می‌گیرد یا خیر.

برای رنگ کردن کناره‌های کابینت از یک‌ قلم‌موی باریک استفاده کنید و برای رنگ کردن درب‌ها از غلتک کمک بگیرید.

نحوه رنگ کردن درب کابینت روشویی با غلتک
برای رنگ کردن درب کابینت روشویی می‌توانید از غلتک استفاده کنید.

 اگر طراحی کابینت روشویی شما به گونه‌ای است که دو رنگ در آن استفاده شده، می‌توانید از نوار نقاشی در اطراف کابینت و قسمت‌هایی که لازم است استفاده کنید. برای محافظت سطح داخل کشوها در برابر رنگی شدن، می‌‌توانید یک روزنامه داخل آ‌ن‌ها قرار دهید و اطراف آن را بچسبانید.

نکات مهم نقاشی کابینت روشویی منزل
هنگام نقاشی کابینت روشویی، برای جلوگیری از رنگی شدن بخش‌های که نمی‌خواهید رنگ شود، می‌توانید از نوار مخصوص نقاشی استفاده کنید.

برای دستیابی به نتیجه بهتر در نقاشی کابینت روشویی، می‌توانید از دو لایه رنگ استفاده کنید. ابتدا یک لایه رنگ روی سطح کابینت بزنید و یک روز صبر کنید و بعد از اینکه رنگ آن کامل خشک شد، زدن لایه دوم رنگ را شروع کنید.

اگر لولای کابینت روشویی شما رنگ مناسبی ندارد و یا دوست دارید در زمان باز و بسته کردن درب دید کمتری داشته باشد، می‌توانید با کمک اسپریِ رنگ آن را رنگ کنید. به یاد داشته باشید که قبل از نصب و استفاده دوباره از لولا و پیچ و مهره‌های اتصال، اجازه دهید کامل خشک شوند و بعد در محل مناسب نصب‌شان کنید.

رنگ‌آمیزی یراق‌آلات و لولا درب کابینت روشویی
اگر دوست دارید رنگ لولای درب کابینت روشویی با رنگ سطح آن هماهنگ باشد، می‌توانید با کمک اسپری آن را رنگ کنید.

کابینت روشویی را سر جای خود نصب کنید

بعد از اینکه فرآیند رنگ کردن را تمام کردید، حال باید اجازه دهید حداقل یک روز یا 24 ساعت بگذرد و رنگ به طور کامل خشک شود. سپس هر کشو را سر جای خودش قرار دهید و برای متصل کردن لولای درب کابینت‌ها از یک پیچ گوشتی مناسب کمک بگیرید.

می‌توانید برای ایجاد یک تغییر اساسی همه دستگیره‌های کابینت روشویی را عوض کنید تا ظاهر کابینت‌هایتان به روزتر و متفاوت‌تر از قبل شود.

آموزش رنگ‌آمیزی و نقاشی کابینت روشویی
بعد از اتمام نقاشی کابینت روشویی و خشک شدن رنگ، لولای درب کابینت‌ها را با کمک پیچ گوشتی روی بدنه آن نصب کنید.

سخن آخر

نقاشی کابینت روشویی یک راهکار کم هزینه برای به روز رسانی ظاهر کابینت‌های سرویس بهداشتی و حمام است. شما می‌توانید این کار را در خانه و با استفاده از تجهیزات ساده مخصوص نقاشی انجام دهید. به یاد داشته باشید که برای دستیابی به نتیجه‌ای بهتر لازم است در کنار استفاده از رنگ و ابزار مناسب، کمی هم با اصول نقاشی و رنگ‌کاری آشنایی داشته باشید. اگر تجربه رنگ کردن را ندارید و با اصول این کار آشنا نیستید، می‌توانید از استادکار کمک بگیرید. استادکار با معرفی بهترین نقاشان سطح تهران به شما کمک می‌کند با هزینه‌ای مشخص و مقرون به‌صرفه، کابینت‌های روشویی سرویس بهداشتی‌تان را به روز کنید و ظاهری زیبا به آن ببخشید.

خدمات نقاشی ساختمان در استادکار

نقاشی ساختمان

  • رنگ آمیزی و نقاشی دیوار
  • رنگ آمیزی و نقاشی سقف
  • پتینه کاری دیوار
  • اجرای انواع رنگ‌های روغنی، اکرولیک و پلاستیک
دریافت این خدمت از استادکار

منابع: bobvila.com  bhg.com  thespruce.com

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ده + شانزده =