وسایلی که نمی‌دانستید می‌توانید در ماشین لباسشویی بشویید

0

ماشین لباسشویی یکی از بهترین اختراعات بشر بوده که توانسته عضو اصلی آشپزخانه‌های امروزی شود. ما به راحتی بسیاری از لباس‌‌ها، ملحفه‌ها و پرده‌های خانه خود را به این ماشین می‌سپاریم تا آن‌ها را برای ما تمیز کند. اما این ماشین جادویی علاوه بر شستن لباس، می‌تواند در شستن چیزهای دیگری به ما کمک کند که شاید به فکرمان هم نرسد.

ما در اینجا مواردی را آورده‌ایم که شما می‌توانید به راحتی با ماشین لباسشویی بشویید. رمز موفقیت شما در شستن این موارد با ماشین لباسشویی، اول دور چرخش پایین، دوم دمای مناسب و سوم عدم استفاده از خشک‌کن است. برای این کار بهتر است با برنامه‌های ماشین لباسشویی تان نیز آشنا باشید.

شستن عروسک در ماشین لباسشویی

اگر عروسک‌ها دارای قطعات مکانیکی یا الکترونیکی نباشند، می‌توانید آنها را داخل ماشین بیندازید. قبل از شستن عروسک در ماشین لباسشویی، حواستان به پارگی‌ها باشد. اگر پارگی کوچکی هم باشد، ممکن است در اثر چرخش زیاد شده و محتویات داخل عروسک بیرون بریزد. اگر عروسک شما لکه شده است، ابتدا لکه را برطرف کنید سپس آن را داخل ماشین لباسشویی بیندازید. دمای آب را سرد یا متوسط بگذارید و دور پایین چرخش را انتخاب کنید. برای شستن عروسک در ماشین لباسشویی از خشک‌کن استفاده نکنید و اجازه دهید در هوای آزاد خشک شود.

نحوه تمیز کردن اسباب بازی کودکان و شستن عروسک در ماشین لباسشویی
عروسک‌های پولیشی بیشتر به خودشان خاک می‌گیرند، پس سعی کنید آنها را با ماشین لباسشویی بشویید تا موجب ایجاد حساسیت نشوند.

شستن اسباب‌بازی‌های پلاستیکی در ماشین لباسشویی

اسباب‌بازی‌های پلاستیکی کوچک بچه‌ها را نیز می‌توانید با ماشین لباسشویی بشویید. برای این کار کافی است آنها را در کیسه ماشین لباسشویی یا کیسه‌ای پارچه‌ای قرار دهید و درِ آن را ببندید. اجازه دهید ماشین لباسشویی یک بار با آب گرم آنها را بشوید. برای شستن اسباب‌بازی در ماشین لباسشویی از خشک‌کن استفاده نکنید. اگر یکی از اعضای خانواده بیمار است، می‌توانید برای از بین بردن میکروب‌ها کمی ضدعفونی‌کننده هم اضافه کنید.

شستن پلاستیک در ماشین لباسشویی

شما می‌توانید کیسه‌های خرید پارچه‌ای و پلاستیکی را نیز در ماشین لباسشویی بشویید. کیسه‌های خرید چه پلاستیکی و چه پارچه‌ای برای استفاده مجدد باید شسته شوند، به خصوص اگر از آنها برای حمل گوشت یا مواد پروتئینی استفاده شده است.

بعضی از کیسه‌های پارچه‌ای روی خودشان دستورالعمل شست‌وشو دارند و باید طبق آن عمل کنید. اما برای شستن پلاستیک در ماشین لباسشویی باید دمای آب کاملا سرد و دور چرخش پایین باشد. همچنین برای خشک کردن آنها از خشک‌کن استفاده نکنید.

نصب و تعمیر لباسشویی

نصب و تعمیر لباسشویی

  • تعمیر انواع لباسشویی ایرانی و خارجی
  • سرویس ماشین لباسشویی دوقلو، سطلی و در از جلو
  • راه اندازی و نصب انواع ماشین لباسشویی
  • تعمیر انواع برندهای لباسشویی بوش، سامسونگ، ال جی، پاکشوما، ایندزیت، آبسال، اسنوا و...
دریافت این خدمت از استادکار

شستن وسایل سیلیکیونی آشپزخانه در ماشین لباسشویی

اگر آشپزخانه شما هم پر از وسایل سیلیکونی مانند قالب، دستگیره، سه پایه و … است، می‌توانید به راحتی آنها را مانند لباس داخل ماشین لباسشویی بیندازید و بشویید. اما اگر اندازه آنها کوچک است، می‌توانید آنها را داخل کیسه ماشین لباسشویی یا کیسه پارچه‌ای ریخته و سپس در ماشین لباسشویی بشویید. اگر ظروف شما خیلی چرب هستند بهتر است از شوینده‌های قوی‌تر استفاده کنید.

نحوه تمیز کردن و شستن ظروف پلاستیکی و سیلیکونی آشپزخانه
ظروف سیلیکونی را می‌توانید به همراه دستمال و دستگیره‌های آشپزخانه با ماشین لباسشویی بشویید تا هم بهداشتی باشد و هم انرژی کمتری مصرف شود.

شستن پادری در ماشین لباسشویی

پادری‌ها معمولا خاک زیادی به خود می‌گیرند و بهتر است با ماشین لباسشویی شسته شوند. شما می‌توانید فرش‌های کوچک و پادری‌ها را -حتی آنهایی که پشتشان پلاستیک چسبیده است-  با ماشین لباسشویی بشویید.

قبل از شستن پادری در ماشین لباسشویی ابتدا آن را خوب بررسی کنید. اگر پادری لکه دارد، ابتدا آن را برطرف کنید؛ سپس داخل ماشین لباسشویی بیندازید. حتما دمای آب را کاملا سرد انتخاب کنید. برای شستن پادری‌هایی که پشت آنها پلاستیک چسبیده است، به هیچ عنوان از سفیدکننده پایه کلر استفاد نکنید. چون باعث پوسته‌پوسته شدن پلاستیک می‌شود. در کل استفاده از سفیدکننده در ماشین لباسشویی تا حدی ریسک بالایی دارد. درضمن برای شستن پادری در ماشین لباسشویی از خشک‌کن استفاده نکنید و اجازه دهید در هوای آزاد خشک شود.

شستن کیف در ماشین لباسشویی

اگر کیف شما چرمی نیست، می‌توانید به‌راحتی آن را با سایر لباس‌ها داخل ماشین لباسشویی بیندازید. برای شستن کیف در داخل ماشین لباسشویی، جیب‌های آن را خالی کنید، بعد آن را پشت و رو کرده و درون ماشین لباسشویی قرار دهید. اگر کیف شما لکه‌ای دارد، مایع شوینده را با فرچه‌ای نرم روی لکه بکشید، اجاره دهید 15 دقیقه به همان صورت بماند، سپس آن را با ماشین لباسشویی شست‌وشو دهید.

کدام وسایل را می‌توان با ماشین لباسشویی شستشو داد؟
کیف چرم نیاز به شست‌وشو در ماشین لباسشویی ندارد. ماشین لباسشویی ممکن است آسیب جبران ناپذیر به آن وارد کند.

شستن سفره در ماشین لباسشویی

اگر سفره شما بزرگ است و نمی‌توانید به راحتی آن را بشویید، می‌توانید آن را داخل ماشین لباسشویی بیندازید. برای شستن سفره در ماشین لباسشویی حتما باید دمای آب پایین باشد تا باعث جمع شدن یا آب شدن سفره نشود. دور چرخش را پایین انتخاب کنید و از خشک‌کن نیز استفاده نکنید. درضمن حواستان باشد تکه‌های بزرگ غذا و نان میان سفره باقی نمانده باشد.

شستن روفرشی در ماشین لباسشویی

اگر روفرشی شما بزرگ است، باید آن را به تنهایی داخل ماشین لباسشویی بیندازید. چون ممکن است وزن آن زیاد شود و به ماشین لباسشویی شما فشار وارد کند. برای شستن روفرشی در ماشین لباسشویی دمای آب باید کاملا سرد باشد که رنگ‌های آن با هم ترکیب نشود. اگر روفرشی شما خیلی کثیف است، آن را یک ساعت در تشت آب بگذارید تا خیس بخورد سپس در ماشین لباسشویی بشویید.

سخن آخر

شما می‌توانید از ماشین لباسشویی استفاده‌های بیشتری داشته باشید به شرط اینکه بدانید باید چگونه از آن استفاده کنید. چیزهای زیادی به غیر از لباس را می‌توان با ماشین لباسشویی شست اما اگر چیزی برایتان مهم است و برای اولین بار است می‌خواهید آن را داخل ماشین لباسشویی بیندازید، یا بیشتر تحقیق کنید و یا آن را به خشکشویی بسپارید تا خیالتان راحت باشد که هم آسیبی به آن وارد نمی‌شود و هم گرفتار مشکلات رایج ماشین لباسشویی نمی‌شوید.

خدمات خشکشویی و اتوشویی پرده

خشکشویی و اتوشویی پرده

  • خدمات پرده شویی و خشکشویی انواع پرده
  • خشکشویی تخصصی پرده‌های خاص
  • شستشوی پرده همراه با جمع آوری و نصب پرده
  • شستشو و اتوشویی پرده های اداری و خانگی
دریافت این خدمت از استادکار

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

هشت − دو =