بررسی بهترین گوشی‌های ۲۰۱۸ از نگاه کارشناسان و کاربران

0

گوشی‌های هوشمند هر روز توانمندتر از دیروز و با رقابتی تنگاتنگ با یکدیگر رونمایی شده و روانه بازار می‌شوند. وقتی بخواهید نسبت به خرید یک گوشی جدید اقدام کنید با نام‌ها و ویژگی‌های مختلفی  مواجه می‌شوید که انتخاب را برای شما دشوار خواهند کرد. اما شاید اگر بدانید برترین گوشی­های موجود در بازار کدامند بهتر بتوانید نسبت به خرید یکی از آن‌ها اقدام کنید. در این مطلب به معرفی بهترین گوشی‌های ۲۰۱۸ خواهیم پرداخت.

بهترین گوشی‌های ۲۰۱۸ و ویژگی‌های آن‌ها

  1. سامسونگ گلکسی نوت ۹ (Samsung Galaxy Note 9)

نام سامسونگ همیشه در لیست برترین‌های سال قرار گرفته است و در معرفی بهترین گوشی‌های ۲۰۱۸ نیز نه تنها یکبار بلکه دوبار با نام آن مواجه خواهید شد. گلکسی نوت ۹ یکی از بهترین گوشی‌های ۲۰۱۸ است که یک تلفن هوشمند مناسب برای کار و تجارت محسوب می‌شود. بسیاری از کارشناسان معتقدند در این لیست ده تایی هیچ رقیبی برای این گوشی پیدا نخواهد شد و آن را یک گوشی هوشمند همه فن حریف می‌دانند.

برتری که گلکسی نوت ۹ نسبت به مدل پیشین خود، یعنی گلکسی نوت ۸ دارد، قلم S بلوتوث، حافظه داخلی بیشتر و رم بالاتر و یک باطری با حجم ۴۰۰۰ میلی آمپری است. بدون شک از بهترین پاوربانک‌ها باید برای شارژ این حجم باطری استفاده کنید. علاوه بر این‌ها، دوربین با کیفیت بالاتر (که برای بسیاری از کاربران از اهمیت بالایی برخوردار است)، توانایی صوتی پیشرفته‌تر، و محل جدید قرارگیری اسکنر اثر انگشت (که سازگارتر با رفتار کاربر خواهد بود)، از جمله دیگر تغییراتی است که در این گوشی جدید به چشم می‌خورد. طرفداران گوشی‌های نوت سامسونگ احتمالا تجربه خوب و جدیدی در استفاده از قلم S بلوتوث جدید این مدل گوشی خواهند داشت.

گوشی گلکسی نوت ۹ سامسونگ سایر ویژگی‌های گوشی‌های پرچم دار سامسونگ را نیز در خود دارد که از آن‌ها می‌توان به ضد آب بودن، شارژر وایرلس پرسرعت، صفحه نمایش AMOLED با کیفیت، قابلیت اضافه کردن کارت حافظه microSD، جک هدست ۳٫۵ میلی‌متری اشاره کرد.

بهترین تلفن های هوشمند سال 2018
Galaxy Note 9
  1. هواوی میت ۲۰ پرو (Huawi Mate 20 PRO)

شاید تا سال‌ها پیش نام هوآوی را فقط باید در میان گوشی‌های اقتصادی سال می‌دیدیم اما اقتصادی بودن گوشی‌های این برند موجب نشده که نام جدیدترین گوشی آن، یعنی هواوی میت ۲۰ پرو، در لیست بهترین گوشی‌های ۲۰۱۸ قرار نگیرد. از قابلیت‌های این گوشی می‌توان به دوربین اصلی سه گانه آن اشاره کرد. دوربین‌هایی که به ترتیب ۴۰ مگاپیکسل، ۲۰ مگاپیکسل و ۸ مگاپیکسل هستند و دوربین جلویی که تصاویر سلفی را با لنز ۲۴ مگاپیکسلی می‌گیرد. لنز مونوکروم مدل پیشین در این مدل به یک لنز واید تبدیل شده است که حالا قابلیت‌های بیشتری هنگام عکاسی دارد.

علاوه بر این‌ها، هوآوی به ظاهر گوشی نیز توجه بسیاری داشته و اینبار این گوشی ۶٫۳۹ اینچی بزرگ را در رنگ‌های آبی تیره، سبز زمردی، مشکی، صورتی و طلایی به بازار عرضه کرده است. یک ویژگی جدید که گوشی میت ۲۰ پرو از اولین تلفن‌های هوشمندی است که آن را دارد، قرار گرفتن اسکنر اثر انگشت دقیقا روی صفحه نمایش است. علاوه بر این‌ها، گوشی‌های هواوی همیشه از باطری با عمر طولانی برخوردار بوده است بنابراین شاید خیلی عجیب نباشد که گوشی هواوی میت ۲۰ پرو حجمی برابر با ۴۲۰۰ میلی آمپر دارد.

بهترین گوشی‌های ۲۰۱۸ و ویژگی‌های آن‌ها
Huawei Mate 20 Pro
  1. گوگل پیکسل ۳ و پیکس ۳ ایکس ال (Google Pixel 3 and Pixel 3 XL)

اگر به دنبال یک گوشی اندروید می‌گردید که همیشه جدیدترین فریم ور را داشته باشد و دائما آپدیت‌های ویژه امنیتی گوشی را دریافت کند، در عین حال یک گوشی با کیفیت و سطح بالا باشد، باید بدانید گوشی‌های پیکسل ۳ و پیکسل ۳XL برای شما ساخته شده است. این دو مدل گوشی هر دو از بهترین گوشی‌های ۲۰۱۸ هستند که در دو سایز مختلف عرضه شده‌اند.

گوشی پیکسل ۳ XL که نمونه بزرگتر پیکسل ۳ است یک تلفن هوشمند ۶٫۳ اینچی است که از ویژگی‌های آن می‌توان به ۴ گیگابایت رم، حافظه داخلی ۶۴ گیگابایت یا ۱۲۸ گیگابایت، دوربین ۱۲٫۲ مگاپیکسلی و دو دوربین در جلو برای گرفتن تصاویر سلفی، ضدآب و ضد گرد و غبار بودن، باطری ۳۴۳۰ میلی آمپری، و اسپیکر استریو دوگانه اشاره کرد. گوشی کوچک‌تر یا همان پیکسل ۳ نیز صفحه نمایش ۵٫۵ اینچی و باطری ۲۹۱۵ میلی آمپری دارد در حالیکه سایر ویژگی‌های آن با نمونه بزرگتر آن یکسان است.

اگرچه بسیاری از کارشناسان این دو مدل گوشی را بعلت سیستم نرم افزاری پیشرفته‌اش ترجیح می‌دهند اما دوربین عکاسی آن نیز دلیل دیگری برای خرید یکی از این دو مدل گوشی خواهد بود. ویژگی Night Sight به هنگام عکاسی، یک ویژگی جدید در این گوشی است که به شما کمک می‌کند تصاویر با کیفیت و جذابی را در شب بگیرید.

بهترین گوشی‌های ۲۰۱۸ و ویژگی‌های آن‌ها
Google Pixel 3 / Pixel 3 XL
  1. اپل آیفون ایکس اس مکس (Apple Iphone XS MAX/XS)

شاید اگر بخواهید با گرانترین تلفن هوشمند پرچم دار بازار بگردید در همان قدم اول به گوشی آیفون XS MAX برسید. بسیاری از کارشناسانی که این تلفن هوشمند برند اپل را بررسی کرده‌اند به آن امتیاز بالایی داده‌اند به طوری که امتیاز ۹٫۶ را از ۱۰ امتیاز به خود اختصاص داده است. آیفون XS که پس از آیفون X یا همان آیفون ۱۰ معرفی شد در دو سایز ۵٫۸ اینچی و ۶٫۵ اینچی به بازار عرضه شد. اگرچه برای بسیاری از افراد هنوز گوشی‌های آیفون در سایز کوچک‌تر به دلیل خوش دست بودن محبوبیت بیشتری دارد اما این موجب نشده که شرکت اپل تصمیم به ساخت تلفن‌های هوشمند بزرگتر یا به اصطلاح فبلت‌ها نگیرد.

آیفون XS و XS MAX در بیشتر ویژگی‌ها با یکدیگر یکسان هستند و تفاوت عمده آن‌ها را می‌توان در سایزشان دانست. در هر دو نسخه، اپل از پردازنده ۶ هسته‌ای A12 Bionic استفاده کرده است و قدرت پردازش گرافیکی این دو گوشی ۵۰ درصد نسبت به نسل پیشین بهتر شده است. دوربین هر دو گوشی از دو لنز تشکیل شده است که هر دو لنز ۱۲ مگاپیکسلی هستند و اغلب برای گرفتن عکس‌های پرتره استفاده می‌شوند. دوربین جلوی هر دو گوشی نیز ۷ مگاپیکسلی است.

بررسی بهترین گوشی های ۲۰۱۸ از نگاه کارشناسان و کاربران
iPhone XS / iPhone XS MAX
  1. وان پلاس ۶ تی (OnePlus 6T)

گوشی وان پلاس ۶ تی شاید نامی گیج کننده در میان بهترین گوشی‌های ۲۰۱۸ باشد اما اگر به دنبال یک گوشی با کیفیت با قیمتی ارزانتر نسبت به سایر پرچم داران می‌گردید شاید لازم باشد اینبار به سراغ گوشی‌های وان پلاس بروید. در حقیقت اگر بخواهیم لیست بهترین گوشی‌های ۲۰۱۸ را به اقتصادی‌ترین گوشی‌های ۲۰۱۸ تبدیل کنیم باید گوشی وان پلاس ۶ تی را صدر لیست قرار دهیم. این گوشی ارزان قیمت همچنان ۶ گیگابایت رم و حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایتی دارد. نمونه کمی گرانتر آن نیز با ۸ گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی به بازار عرضه شده است.

گوشی وان پلاس ۶T صفحه نمایش دو قطعه‌ای گوریلا گلس ۶ و بدنه‌ای فلزی دارد. هیچیک از تلفن‌های هوشمندی که در این لیست قرار دارند چنین قدرتی در صفحه نمایش و بدنه ندارند و از گوریلا گلس ۶ در هیچیک از آن‌ها استفاده نشده است. این گوشی ۶٫۴۱ اینچی یک صفحه نمایش AMOLED دارد که کیفیت بالای صفحه نمایش را تضمین می‌کند. پردازنده Qualcomm Snapdragon 845، باطری ۳۷۰۰ میلی آمپری با قابلیت شارژ با سرعت بالا، ضد آب و ضد گرد و غبار بودن از دیگر ویژگی‌های این تلفن هوشمند به شمار می‌روند. هرچند شاید دوربین آن به اندازه سایر دوربین‌های بهترین گوشی‌های ۲۰۱۸ با کیفیت نباشد اما تمامی ویژگی‌های آن نسبت به قیمتی که دارد برتر و باکیفیت هستند.

بررسی بهترین گوشی های ۲۰۱۸ از نگاه کارشناسان و کاربران
OnePlus 6T
  1. هوآوی پی ۲۰ پرو (Huawi P20 PRO)

یک گوشی سه دوربینه دیگر با کیفیت‌های ۴۰ مگاپیکسل، ۲۰ مگاپیکسل و ۸ مگاپیکسل از گوشی‌های هوآوی که به شما این امکان را می‌دهد تصاویر با کیفیت و جذاب بگیرید. گوشی هواوی پی ۲۰ پرو یکی از جذاب‌ترین و پرطرفدارترین گوشی‌های هوشمند برند هوآوی است که از ویژگی‌های آن می‌توان به باطری ۴۰۰۰ میلی آمپری اشاره کرد که می‌تواند یک روز شما را از شر شارژ دائم گوشی خلاص کند. این گوشی ۶٫۱ اینچی صفحه نمایش OLED دارد و در آن پردازنده قدرتمند Kirin 970 به کار گرفته شده است. همانند سایر پرچم داران این لیست، هواوی پی ۲۰ پرو نیز ضد آب و ضد گرد و غبار است. در بررسی‌های صورت گرفته به روی سایت CNET این گوشی از سوی کاربران امتیاز ۸٫۹ از ۱۰ را دریافت کرده است.

بررسی بهترین گوشی های ۲۰۱۸ از نگاه کارشناسان و کاربران
Huawei P20 Pro
  1. اپل آیفون ایکس آر (Apple Iphone XR)

در سال ۲۰۱۸، اپل سه تلفن هوشمند جدید معرفی کرد که هر سه آن‌ها در لیست بهترین گوشی‌های ۲۰۱۸ قرار گرفتند. اگر بخواهیم تفاوت این سه را با یکدیگر بگوییم در نگاه اول سایز متفاوت آیفون XS و XS MAX است و در قدم بعد به تفاوت صفحه نمایش این دو با صفحه نمایش آیفون XR می‌رسیم. آیفون XR صفحه نمایش LED دارد در حالیکه دو نمونه معرفی شده دیگر صفحه نمایش OLED با رزولوشن پایین‌تری دارند. اگر از سایر قابلیت‌های یکسان این سه گوشی بگذریم به حجم باطری می‌رسیم که آیفون XR یک قدم جلوتر از دو نمونه XS و XS MAX قرار می‌گیرد چرا که حجم باطری آن بالاتر است و ۲۹۴۲ میلی آمپر است.

همچنین همانند دو نمونه دیگر معرفی شده، این مدل آیفون نیز گواهی IP67 دارد یعنی ضد آب و ضد گرد و غبار است  و صفحه نمایش و بدنه ضد خش دارد. در نهایت، آیفون XR در رنگ‌های متنوع مشکی، سفید، آبی، زرد، نارنجی و قرمز به بازار عرضه می‌شود و قیمت ارزان‌تری نسبت به آیفون XS دارد.

بررسی بهترین گوشی های ۲۰۱۸ از نگاه کارشناسان و کاربران
iPhone XR
  1. ال جی V40 THINQ

ال جی نیز از جمله برندهایی است که هرسال حداقل یک گوشی پرچم دار پرطرفدار معرفی می‌کند. امسال نیز در لیست بهترین گوشی‌های ۲۰۱۸ نام گوشی ال جی V40 Thinq به چشم می‌خورد. در حالیکه هواوی یکی از اولین برندهایی بود که تلفن هوشمند با سه دوربین را روانه بازار کرد، ال جی این بار قدم فراتر نهاد و یک گوشی با ۵ دوربین معرفی کرد که سه تای آن در پشت و دو تای آن در جلوی گوشی قرار دارد. این گوشی پرچم دار ال جی نیز همه ویژگی‌های بهترین گوشی‌های ۲۰۱۸ را در خود جای داده است. از جمله گواهی IP68 که مربوط به ضدآب و ضد غبار بودن گوشی است، قابلیت صوتی بالا با اسپیکرهای Boombox، جک ۳٫۵ میلیمتری هدست، و شارژ وایرلس. اما شاید باطری ۳۳۰۰ میلی آمپری آن موجب شده کمی عقب‌تر از سایر تلفن‌های هوشمند این لیست قرار بگیرد.

این گوشی از سوی کاربران و کارشناسان امتیاز ۸٫۸ از ۱۰ را به خود اختصاص داده است.

بررسی بهترین گوشی های ۲۰۱۸ از نگاه کارشناسان و کاربران
LG V40 Thinq
  1. سونی اکسپریا ایکس زد ۳ (Sony Xperia XZ3)

امسال بالاخره سونی توانست دوباره در لیست ده تایی بهترین گوشی‌ها برگردد چرا که چندین سال بود نامی از سونی و گوشی‌های اکسپریای آن در لیست برترین‌ها نمی‌دیدیم. اما اینبار با معرفی گوشی اکسپریا XZ3 توانست دوباره جایی در میان پرچم داران و برندهای برطرف تلفن همراه پیدا کند.

اکسپریا XZ3 تقریبا قابلیت‌های یکسانی همانند گوگل پیکسل ۳ دارد. از جمله ۴ گیگابایت رم، حافظه داخلی ۶۴ گیگابایتی، پردازنده Qualcomm Snapdragon 845 ، باطری ۳۳۰۰ میلی آمپری، شارژر وایرلس و گواهی IP68 بابت ضد آب و ضد غبار بودن. طراحی بدنه این گوشی نسبت به مدل‌های پیشین تغییراتی داشته که می‌توان به خمیده شدن گوشه‌های آن اشاره کرد. رنگبندی متنوع آن نیز توانسته کمی این گوشی را نسبت به نمونه‌های قبلی که طرفداران خاصی در بازار پیدا نکرده بود بهتر سازد. این گوشی ۶ اینچی صفحه نمایش OLED دارد و دارای یک دوربین ۱۹ مگاپیکسلی در پشت و یک دوربین ۱۳ مگاپیکسلی در جلو است. شاید این ویژگی‌ها در مقایسه با غول‌های سامسونگ و اپل چیزی نباشد اما همچنان در لیست بهترین گوشی‌های ۲۰۱۸ می‌توان به روی گوشی سونی اکسپریا XZ3 حساب کرد.

بررسی بهترین گوشی های ۲۰۱۸ از نگاه کارشناسان و کاربران
Sony Xperia XZ3
  1. سامسونگ گلکسی اس ۹ و اس ۹ پلاس (Samsung Galaxy S9/ S9 PLUS)

لیست بهترین گوشی‌های ۲۰۱۸ را با یک گوشی از سامسونگ آغاز کردیم و حالا با یکی دیگر از پرچم داران آن به پایان می‌رسانیم. بدون شک لاین S  گوشی‌های سامسونگ هر سال رو به رشد است و باید هر سال انتظار معرفی دو تلفن هوشمند در این لاین را داشته باشیم که هر دوی آن‌ها در لیست برترین‌های سال و حتی پرفروش‌ترین‌های سال قرار بگیرند. در حقیقت عجیب است که در لیست ۱۰ گوشی برتر سال نام گلکسی اس ۹ به چشم نخورد.

صفحه نمایش گوشی‌های سامسونگ همیشه از بهترین صفحه نمایش‌ها بوده که امتیاز مثبتی برای تلفن‌های هوشمند آن به شمار می‌رود. گلکسی S9 و S9 Plus نیز هر دو از این ویژگی برخوردار هستند یعنی صفحه نمایش خازنی Super AMOLED با ۱۶ میلیون رنگ که موجب می‌شود نگاه کردن به صفحه نمایش این گوشی‌ها حتی از واقعیت نیز برایمان لذتبخش‌تر باشد. گلکسی S9 یک گوشی ۵٫۸ اینچی است که ۴ گیگابایت رم و حافظه داخلی ۶۴/۱۲۸/۲۵۶ گیگابایتی دارد. یکی از قابلیت‌های این گوشی عملکرد RF یا فرکانس رادیویی آن است که موجب می‌شود سیگنال تلفن همراه شما تقویت شود. بنابراین اگر در منطقه‌ای باشید که آنتن‌دهی ضعیفی دارد شاید گوشی‌های S9 بتواند عملکرد بهتری برای شما بهمراه داشته باشد.

بررسی بهترین گوشی های ۲۰۱۸ از نگاه کارشناسان و کاربران
Samsung Galaxy S9 / S9 Plus

جمع بندی

در این مطلب مروری بر ۱۰ گوشی برتر سال ۲۰۱۸ داشتیم و بررسی اجمالی بروی ویژگی‌های برتر آن‌ها انجام دادیم. شاید در بازار تلفن‌های همراه، گوشی‌های معرفی شده در این لیست از قیمت بالایی برخوردار باشند. بنابراین اگر تصمیم می‌گیرید یکی از بهترین گوشی‌های ۲۰۱۸ را خریداری کنید باید نسبت به نگهداری و محافظت از آن نیز تلاش بیشتری داشته باشید و از محافظ‌های باکیفیت برای صفحه نمایش و بدنه آن استفاده کنید. علاوه بر این‌ها، بهتر است در صورتی که مشکلی برای گوشی پیش آمد حتما آن را به دست یک متخصص بسپارید تا نسبت به بررسی گوشی و برطرف کردن مشکل آن به شما کمک کنند. اگر با کندی سرعت تلفن هوشمند خود مواجه شدید می‌توانید از این راهکارها برای افزایش سرعت گوشی خود کمک بگیرید.

منبع: zdnet

تعمیر موبایل و تبلت در محل

تعمیر موبایل و تبلت در محل

  • تعویض باتری موبایل و تبلت
  • تعمیر و تعویض دوربین موبایل و تبلت
  • تعمیر گوشی­ های آب خورده
  • حل مشکل وای فای و بلوتوث موبایل
دریافت این خدمت از استادکار
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

11 − 6 =