خواص روغن نارگیل برای سلامتی و زیبایی پوست و مو

0

با کمک خواص روغن نارگیل سلولیت پوست خود را از بین ببرید، موهایی درخشان و نرم و بدون شوره داشته باشید. اگر همیشه دستانی خشک دارید و کف پاهایتان پر از ترک است برای از بین بردن خشکی آن از ماساژ روغن نارگیل استفاده کنید. به دنبال محصولی هستید که تمامی خدمات زیبایی و سلامت پوست، مو و بدن را به صورت یک جا برایتان فراهم کند؟ بدون شک شما به دنبال روغن نارگیل هستید. این روغن در بسته‌های کوچک نگهداری می‌شود و بوی خیلی خوبی دارد. در این پست مجموعه‌ای از خواص شگفت‌آور روغن نارگیل را معرفی می‌کنیم. با ما همراه باشید.

۱۲ شگفتی از خواص روغن نارگیل برای زیبایی و سلامت بدن

سلبریتی‌های معروفی مانند اِما اِستون از روغن نارگیل به عنوان یکی از محصولات طبیعی و ارگانیک برای زیبایی پوست و مو استفاده می‌کنند. در ادامه برخی از فواید این روغن را با هم مرور می‌کنیم:

پاک کننده آرایش صورت و چشم

حتی محصولات آرایشی قوی مثل ریمل‌های ضد آب هم در برابر خواص پاک کنندگی روغن نارگیل مقاوم نیستند. مقداری روغن نارگیل را روی یک پد آرایشی بمالید و با کمک آن آرایش چشم‌ها و صورت خود را به راحتی پاک کنید.

خوشبو کننده دهان

روغن نارگیل دارای خواص ضد باکتریایی است. به مدت ۲۰ دقیقه از روغن نارگیل به عنوان دهان شویه استفاده کنید. با غرغره کردن آن می‌توانید دندان‌هایی سفیدتر، لثه‌هایی سالم‌تر و دهانی خوشبو داشته باشید.

درمان شپش موی سر

شپش از آن دسته حشرات مزاحمی است که به راحتی می‌تواند به موهای شما نفوذ کند. روش‌های مختلف و البته سختی برای درمان شپش موی سر وجود دارد ولی با کمک خواص روغن نارگیل می‌توانید به راحتی از شر این موجودات ریز و آزاردهنده خلاص شوید. کافی است ابتدا کل موهایتان را به سرکه سیب آغشته کنید. منتظر بمانید تا سرکه سیب روی موها خشک شود. سپس همه موها و سر را به روغن نارگیل آغشته کنید. بین ۱۲ الی ۲۴ ساعت در همان وضعیت بمانید. در انتها موهایتان را با شامپو مناسب بشویید و آبکشی کنید.

مرطوب کننده طبیعی بدن

راز اصلی و خواص روغن نارگیل در قابلیت مرطوب کنندگی قوی و جذب بالای آن روی پوست بدن است. روغن نارگیل پوست بدن شما را نرم و درخشان می‌کند. از همین رو مدل‌های فشن به این روغن علاقه زیادی دارند و حتی از آن به جای لوسیون‌های بدن استفاده می‌کنند.

خواص روغن نارگیل
روغن نارگیل را برای مرطوب نگه داشتن پوست صورت خود استفاده کنید. این روغن برای پوست‌های خشک که در فصل‌های سرد آسیب‌پذیرند، مناسب است.

لاغری شکم و کاهش وزن

روغن نارگیل با افزایش متابولیسم بدن به سوختن بیشتر کالری‌های مصرفی کمک می‌کند. همچنین می‌توانید از ترکیب روغن نارگیل و گریپ فروت برای از بین بردن سلولیت استفاده کنید. اگر به دنبال یک روغن طبیعی برای لاغری شکم، ران پا و از بین بردن سلولیت‌ها می‌گردید، پیشنهاد می‌شود از ترکیب نصف فنجان روغن نارگیل و ۱۵ قطره روغن گریپ فروت استفاده کنید. این محلول را در شیشه در بسته نگهداری کرده و به صورت روزانه برای مالش نواحی مورد نظر استفاده کنید.

تمیز کردن قلموهای آرایشی

مرتب کردن لوازم آرایش و تمیز کردن قلموهای آرایشی کاری است که باید حداقل یک بار در ماه آن را انجام دهید. برای این کار از مخلوط یک واحد روغن نارگیل به همراه دو واحد صابون‌های شستشوی آنتی باکتریال استفاده کنید.

بالم لب خانگی

از دیگر خواص روغن نارگیل کاربرد آن به عنوان نرم کننده و بالم لب است. به دلیل خاصیت نیمه جامد، آن را در دمای اتاق نگهداری کنید. همچنین می‌توانید چندین بار در روز آن را روی پوست لب‌های خود بمالید و در تمامی فصول لبهایی نرم و زیبا داشته باشید.

خواص روغن نارگیل
مقداری از روغن نارگیل را با یک رژ لب قدیمی خود ترکیب کنید. با استفاده از قلمو آرایشی آن را روی لب‌ها بزنید. به همین راحتی یک رژ لب براق خانگی و دست ساز خواهید داشت که علاوه بر زیبایی به سلامت پوست لب‌هایتان نیز کمک می‌کند.

اسکراب و لایه بردار پوست

اگر به تازگی کاهش وزن داشتید به خوبی با واژه سلولیت یا همان خط‌هایی که در کشاله ران و پهلوها از کم کردن وزن به جا مانده‌اند، آشنا هستید. خواص روغن نارگیل نه تنها به شما کمک می‌کند تا سلولیت‌های پوستی را درمان کنید بلکه برای لایه برداری پوست شما و پاکسازی آن هم مفید است. برای این کار نصف فنجان روغن نارگیل را با مقداری نمک یا شکر دانه درشت مخلوط کرده و آن را روی ناحیه مورد نظر بمالید.

درمان خانگی برای نیش حشرات

روغن نارگیل را به صورت موضعی روی محل کبودی، خارش و نیش حشرات بمالید. خواص روغن نارگیل به کاهش سوزش، التهاب و درمان نیش حشرات و همچنین اگزما کمک می‌کند.

درمان شوره و نرم کننده موی سر

به جای هزینه کردن برای شامپوهای نرم کننده گران قیمت می‌توانید از روغن نارگیل برای افزایش رشد مو و نرم کنندگی آن استفاده کنید. روغن نارگیل با هیدراته کردن موهای خشک به ترمیم موهای شکننده و آسیب دیده و کاهش شوره سر کمک می‌کند.

کرم شب و دور چشم

وقتی وارد دهه سی سالگی می‌شویم باید بیشتر از قبل مراقب سلامت پوست خود باشیم. اگر به استفاده از کرم‌های دور چشم و کرم شب علاقه دارید. می‌توانید پیش از خواب مقداری روغن نارگیل روی پوست صورت خود بمالید. در طول شب آنتی اکسیدان موجود در روغن نارگیل به بهبود چین و چروک‌های افقی صورت و زیر چشم کمک می‌کند و در طول روز صورتی صاف‌تر و درخشان خواهید داشت.

با کم پشتی ابروهایتان خداحافظی کنید!

وجود اسیدهای چرب برای رشد مو و ابرو لازم است. در روغن نارگیل مقدار زیادی از این ماده وجود دارد. برای داشتن مژه‌ها و ابروهای پرپشت یک قاشق غذاخوری روغن نارگیل را با یک قطره اسانس روغن لیمو و یک قطره روغن اسطوخودوس (لَوِندِر) ترکیب کنید و هر شب با این مخلوط ابروها و مژه‌هایتان را ماساژ دهید تا مژه‌ها و ابروهایی زیبا، پرپشت و یکدست داشته باشید.

درمان تاول تبخال

از دیگر خواص روغن نارگیل می‌توان به متوقف کردن درد و خارش تبخال اشاره کرد. همچنین مانع از رشد ویروس تبخال و انتشار آن روی لب‌ها می‌شود.

نظرات و پیشنهادات

حالا که با خواص روغن نارگیل و فواید آن برای بهبود وضعیت موها و زیبایی پوست آشنا شدید می‌توانید با خیالی آسوده این معجزه قرن را تهیه کرده و از ویژگی‌های شگفت‌انگیز آن بهره‌مند شوید.

شما از کدام خواص روغن نارگیل بهترین نتیجه را گرفته‌اید؟ تجربه خود را در بخش نظرات پست استادکار با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: Allure

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

14 + 12 =