راهنمای خرید و سفارش کابینت آشپزخانه

0

تصور کنید به تازگی خانه‌تان را عوض کرده‌اید و با ورود به خانه و دیدن کابینت‌های قدیمی، سفارش کابینت آشپزخانه اولین فکری است که به ذهنتان خطور می‌کند. زمان خرید کابینت آشپزخانه نزدیک شده و شما هنوز هیچ تصوری از کابینت‌های جدیدتان ندارید! کمی فکر کنید؛ چه معیارهایی برای انتخاب کابینت جدید دارید؟ به جز هزینه‌ و ظاهر کابینت‌ها به چه عواملی در زمان خرید دقت می‌کنید؟ هدف شما از عوض کردن کابینت‌ها چیست و انتظار دارید کابینت آشپزخانه جدید شما چه ویژگی‌هایی داشته باشد؟ قبل از سفارش کابینت‌های جدید لازم است ابتدا به این سؤالات پاسخ دهید و بعد تصمیم بگیرید که چه جنس و چه سبک کابینتی برای شما مناسب‌تر است.

در این مقاله همراه ما باشید تا به شما کمک کنیم برای خرید کابینت‌های آشپزخانه هوشمندانه‌تر عمل کنید.

قبل از سفارش کابینت آشپزخانه به چه نکاتی توجه کنیم؟

کابینت‌ آشپزخانه از مهم‌ترین اجزای هر خانه‌ است که در زیبایی آشپزخانه و راحتی ما نقش مهمی دارد. در واقع در خانه‌های امروزی و مدرن که بیشتر آشپزخانه‌ها هم اپن و در دیدرس هستند، کابینت‌ها به نوعی در ظاهر کل خانه تاثیر دارند.

انتخاب درست طرح، جنس و رنگ کابینت‌ها می‌تواند روی ظاهر خانه شما تأثیر بگذارد و به یک آشپزخانه قدیمی، ظاهری مدرن و زیبا ببخشد. امروزه تنوع طرح و رنگ‌های کابینت‌ها آن‌قدر زیاد شده که اگر در زمان سفارش کابینت آشپزخانه اطلاعی از ویژگی‌های انواع آن نداشته باشید، به سختی می‌توانید یک کابینت جدید برای خانه‌تان انتخاب کنید. در ادامه می‌توانید با مهم‌ترین مواردی که باید قبل از سفارش کابینت آشپزخانه مد نظر داشته باشید، آشنا شوید.

قبل از سفارش کابینت آشپزخانه به چه نکاتی توجه کنیم؟
قبل از سفارش کابینت آشپزخانه بهتر است با ویژگی‌ انواع کابینت‌ها آشنا شوید تا انتخاب هوشمندانه‌تری داشته باشید.

قبل از سفارش کابینت آشپزخانه بودجه خود را مشخص کنید

اولین و مهم‌ترین موضوعی که باید در زمان خرید کابینت آشپزخانه به آن توجه کنید، میزان بودجه شما است. به طور کلی کابینت‌ها از لحاظ نوع آماده‌سازی 3 نوع متفاوت هستند:

  • کابینت آشپزخانه پیش‌ساخته
  • کابینت آشپزخانه نیمه آماده
  • کابینت آشپزخانه سفارشی

شما می‌توانید با در نظر گرفتن مقدار هزینه‌ای که برای سفارش کابینت آشپزخانه در نظر دارید، یکی از انواع کابینت‌ها را انتخاب کنید. توجه داشته باشید که در صورت انتخاب کابینت‌های سفارشی می‌توانید کابینت آشپزخانه‌تان را با جنس و بودجه دلخواه خودتان سفارش دهید و این موضوع یک مزیت بزرگ برای شما محسوب می‌شود. در ادامه می‌توانید با 3 دسته‌بندی کابینت‌ها از نظر نوع ساخت بیشتر آشنا شوید.

کابینت آشپزخانه پیش‌ساخته

کابینت‌های پیش‌ساخته که با هزینه مشخص و به صورت از پیش‌ساخته شده به فروش می‌رسند، در برخی مواقع تنها نیاز به مونتاژ کردن و نصب دارند. این کابینت‌ها به طور معمول تنوع محدودی دارند و به عنوان ارزان‌ترین انواع کابینت‌ها شناخته می‌شوند.

در زمان خرید کابینت‌های پیش‌ساخته شما ناچار هستید از میان طرح و رنگ موجود یکی را انتخاب کنید و مثل خرید سایر انواع کمد و کشوهای آماده از میان مدل‌های موجود، یکی از طرح‌ها را که بیشتر با سلیقه شما هماهنگ است، در آشپزخانه به کار ببرید. اگر قرار است مدت کوتاهی در یک خانه زندگی کنید و یا دوست ندارید هزینه زیادی را به سفارش کابینت آشپزخانه اختصاص دهید، بهتر است از کابینت‌های پیش‌ساخته استفاده کنید.

خرید کابینت آشپزخانه پیش‌ساخته
اگر مایل نیستید هزینه زیادی را صرف خرید کابینت آشپزخانه کنید، بهتر است از کابینت‌های پیش‌ساخته استفاده کنید.

کابینت‌ آشپزخانه نیمه آماده

کابینت‌ نیمه آماده همان‌طور که از نام آن نیز مشخص است، به صورت نیمه آماده به فروش می‌رسد. اسکلت این کابینت از قبل آماده است و شما می‌توانید برخی از ویژگی‌های کابینت‌ها را خودتان انتخاب کنید. تنوع کابینت‌های نیمه آماده به طور معمول نسبت به کابینت‌های پیش‌ساخته بیشتر است و قیمت بالاتری هم دارند.

مهم‌ترین موضوعی که در مورد کابینت‌های نیمه آماده وجود دارد، این است که شما می‌توانید آن‌ها را طبق ابعاد آشپزخانه‌تان سفارش دهید و این موضوع تا حدودی نسبت به کابینت‌های پیش‌ساخته شرایط بهتری برای شما دارد. توجه داشته باشید که اگر در آشپرخانه‌تان بخش نامتقارنی داشته باشید، امکان سفارش کابینت‌های نیمه آماده طبق چنین اندازه‌هایی وجود ندارد و برای چنین محیطی باید حتما از کابینت‌های سفارشی استفاده کنید.

خرید و نصب کابینت نیمه‌آماده
کابینت‌های نیمه آماده نوعی از کابینت‌ها هستند که برخی از قسمت‌های آن‌ها از قبل ساخته شده است.

کابینت آشپزخانه سفارشی

کابینت‌های سفارشی در گروه گران‌ترین کابینت‌های آشپزخانه قرار می‌گیرند و درست طبق سلیقه شما طراحی می‌شوند. برای خرید کابینت آشپزخانه سفارشی شما می‌توانید یک کابینت درست طبق موقعیت و ابعاد آشپزخانه خودتان داشته باشید و سبک و رنگ آن را نیز خودتان انتخاب کنید. پ

یکی از بهترین ویژگی‌های کابینت‌های سفارشی آشپزخانه این است که کابینت‌های شما با هر جنسی که دوست دارید، ساخته می‌شوند و این موضوع می‌تواند روی هزینه‌های شما نیز تأثیر بگذارد. از طرف دیگر شما می‌توانید از کابینت‌های سفارشی برای هر بخش از آشپزخانه که دوست دارید استفاده کنید و هیچ محدودیتی در مورد این موضوع وجود ندارد.

خرید و ساخت کابینت آشپزخانه سفارشی توسط کابینت‌ساز ماهر
برای سفارش کابینت آشپزخانه طبق سلیقه خودتان، بهتر است از یک کابینت ساز ماهر کمک بگیرید.

سبک و جنس کابینت آشپزخانه را انتخاب کنید

اگر قرار باشد بین یک کابینت ساده و یک کابینت با دربی که روی آن طرح‌های سنتی حکاکی شده یکی را انتخاب کنید، چه سبکی را می‌پسندید؟ دکوراسیون سبک کلاسیک برای شما جذاب‌تر است یا از افرادی هستید که همیشه جدیدترین و مدرن‌ترین طرح‌ها را دنبال می‌کنید؟ بهتر است قبل از اینکه اقدام به سفارش کابینت آشپزخانه کنید، ابتدا سبک کابینت‌ها را انتخاب کنید. به طور کلی کابینت‌های ساده برای کسانی که به سبک‌های مدرن علاقه بیشتری دارند، مناسب‌تر هستند و علاقه‌مندان به سبک کلاسیک هم می‌توانند از انواع کابینت‌های قاب‌دار و حکاکی شده این سبک استفاده کنند.

کابینت‌ها جنس‌های متفاوتی دارند که برای اینکه بدانید بهترین جنس کابینت آشپزخانه کدام است، لازم است با ویژگی‌های هر کدام آشنا شوید. اگر به سبک‌های مدرن علاقه دارید، می‌توانید از کابینت‌هایی با جنس هایگلاس، کابینت ام‌دی‌اف یا استیل استفاده کنید. علاقه‌مندان به سبک‌های سنتی بهتر است به دنبال جنس‌ کابینت‌های تمام چوب، روکش چوب و یا کابینت ممبران باشند. اگر هم دوست دارید یک کابینت ارزان‌قیمت اما زیبا داشته باشید می‌توانید از کابینت‌های ملامینه، فلزی و پی‌وی‌سی استفاده کنید که نسبت به سایر انواع کابینت‌ها هزینه پایین‌تری دارند.

اما اصلا از این تنوع سبک و جنس گیج نشوید، کافی‌ست نگاهی به این راهنمای کامل برای انواع مدل کابینت آشپزخانه بیندازید تا با تمامی سبک‌ها و جنس‌های کابینت آشپزخانه موجود در بازار آشنا شوید.

نکات مهم خرید و سفارش کابینت آشپزخانه مدرن
قبل از سفارش کابینت آشپزخانه بهتر است تصمیم بگیرید که به دنبال چه نوع سبکی هستید و جنس کابینت مورد نظرتان را انتخاب کنید.

به ساخت کابینت‌ها دقت کنید

شیوه ساخت کابینت‌ها می‌تواند روی زیبایی و دوام آن‌ها تأثیر بگذارد، از طرف دیگر استفاده از مواد اولیه نامرغوب و یا ساخت غیرحرفه‌ای می‌تواند موجب کوتاه شدن عمر کابینت‌های شما شود. کیفیت مواد اولیه به کار رفته در ساخت کابینت به طور معمول روی هزینه‌های نهایی کابینت شما تأثیر می‌گذارد. قبل از سفارش کابینت آشپزخانه بهتر است چند نمونه از کارهای کابینت‌ساز را بررسی کنید. مطمئن شوید لولا و دستگیره‌های کابینت‌های آشپزخانه در نمونه کارهای این کابینت‌ساز دارای استحکام کافی هستند و به خوبی نصب شده‌اند. به نوع ساخت و تناسب درب‌ها در کنار هم دقت کنید و با در نظر گرفتن مواد اولیه، استحکام و نوع سرهم‌بندی کابینت‌‌‌ها، اقدام به سفارش کنید.

خرید و سفارش انواع کابینت آشپزخانه
برای سفارش کابینت آشپزخانه لازم است از مهارت کابینت‌ساز و مناسب بودن مواد اولیه به کار رفته در ساخت کابینت مطمئن شوید.

از بازسازی کابینت‌های قبلی غافل نشوید

شما می‌توانید برای کاهش هزینه‌هایتان از یک کابینت‌ساز بخواهید بخش‌های قابل تعمیر کابینت قبلی را برایتان بازسازی کند. اگر کابینت‌های قدیمی شما از جنس چوب باشند، با کمی سمباده و مقداری رنگ و جلا می‌توانید آ‌ن‌ها را درست مثل روز اول زیبا کنید. اگر روکش کابینت‌های ام‌دی‌اف شما تغییر رنگ داده و ظاهری نامناسب پیدا کرده، می‌توانید با کمی هزینه روکش کابینت‌ها را عوض کنید یا روی آن را رنگ بزنید.

همیشه لازم نیست هزینه زیادی برای سفارش کابینت آشپزخانه جدید صرف کنید تا ظاهر آشپزخانه‌تان را به روز کنید. گاهی اوقات تنها با نصب کردن چند چراغ توکار ال‌ای‌دی زیر کابینت‌ها و یا عوض کردن دستگیره‌ها و لولای درب کابینت می‌توانید ظاهری نو و امروزی به آشپزخانه‌تان ببخشید و فضای زیباتری ایجاد کنید.

یک راهکار فوق‌العاده برای به روز کردن ظاهر آن‌ها با هزینه‌ای کمتر این است که اگر بدنه کابینت‌های قدیمی‌تان هنوز سالم است، تنها درب کابینت‌ها را عوض کنید و از ظاهر جدید کابینت‌هایتان لذت ببرید.

برای ایده‌های بیشتر برای تغییر دکوراسیون و بازسازی کابینت آشپزخانه این مطلب را بخوانید.

چگونه کابینت‌های قدیمی خود را نو کنیم؟ بازسازی کابینت قدیمی
اگر به دنبال راهی برای کاهش هزینه‌های خرید کابینت آشپزخانه هستید، می‌توانید کابینت‌های قبلی خودتان را بازسازی کنید.

از خدمات کابینت سازی استادکار کمک بگیرید

اگر به زیبایی خانه‌تان اهمیت می‌دهید و دوست دارید یک کابینت متناسب با سبک و سلیقه خودتان داشته باشید، بهتر است یک کابینت با همه ویژگی‌های مد نظرتان سفارش دهید. استادکار بهترین متخصصان کابینت‌سازی را به شما معرفی می‌کند تا کلیه مراحل ساخت و تعمیر کابینت آشپزخانه را به سادگی و بدون نگرانی انجام دهید.

روند ثبت‌نام در استادکار بسیار ساده است؛ تنها لازم است وارد وب‌سایت استادکار شوید و در بخش دکوراسیون ساختمان، گزینه خدمات کابینت‌سازی را انتخاب کنید. سپس با ثبت‌نام در وب‌سایت و ثبت سفارش خودتان می‌توانید منتظر درخواست از طرف متخصصین همکار استادکار باشید.

شما می‌توانید قبل از سفارش کابینت آشپزخانه ابتدا رزومه افراد را با دقت بررسی کنید، کلیه هزینه‌ها را در وب‌سایت استادکار مشاهده و بعد فرآیند ثبت‌نام را تکمیل کنید. در ادامه می‌توانید هزینه ساخت کابینت آشپزخانه با هر جنس و اندازه‌ای که مد نظرتان است را مشاهده کنید.

شرح خدمات کابینت‌سازی قیمت واحد (تومان)
ساخت کابینت ام‌دی‌اف ایرانی متر طول 1,900,000
ساخت کابینت ام‌دی‌اف خارجی متر طول 2,000,000
ساخت کابینت هایگلاس ایرانی متر طول 2,400,000
ساخت کابینت هایگلاس خارجی متر طول 2,700,000
ساخت کابینت ممبران شرکتی متر طول 3,000,000
ساخت کابینت ممبران وکیوم متر طول 3,200,000
ساخت کابینت لمی گلاس و پلی گلاس ایرانی متر طول 2,500,000
ساخت کابینت لمی گلاس و پلی گلاس خارجی متر طول 2,700,000
ساخت کابینت تمام چوبی متر طول 7,000,000
ساخت کابینت پی وی سی متر طول 2,800,000
ساخت کابینت فلزی گالوانیزه متر طول 1,900,000
ساخت کابینت فلزی استیل متر طول 4,500,000
ورق روی میز مات 3.2 500,000
ورق روی میز براق 3.2 600,000
ورق روی میز مات 5 650,000
ورق روی میز براق 5 700,000

کلام آخر

کابینت‌ها مهم‌ترین بخش آشپزخانه شما هستند که هم روی ظاهر آشپزخانه و هم فضای کلی خانه شما تأثیر می‌گذارند. بهتر است در زمان سفارش کابینت‌ آشپزخانه به سبک و دکوراسیون کلی خانه توجه کنید و سپس با در نظر گرفتن جنس و سبک کابینت و هزینه‌ای که برای آن در نظر دارید، نوع کابینت‌های خودتان را انتخاب کنید.

اگر دوست دارید یک کابینت جدید با سلیقه خودتان در آشپزخانه داشته باشید، پیشنهاد ما به شما این است که همین حالا در وب‌سایت استادکار ثبت‌نام کنید تا در کمترین زمان، بهترین متخصصین کابینت ساز تهران را به شما معرفی کنیم.

خدمات کابینت سازی استادکار

کابینت‌سازی

  • طراحی و ساخت کابینت آپارتمان، فروشگاهی و دکوری
  • طراحی و ساخت کابینت آشپزخانه مدرن و کلاسیک
  • ساخت کابینت ام دی اف، های گلاس، ترموود، چوبی و فلزی
  • تعمیر و نصب کابینت دیواری و زمینی
دریافت این خدمت از استادکار

منابع: bhg.com  consumerreports.org

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

13 − 1 =