کدهای خطا یا ارورهای ماشین لباسشویی پاکشوما

0

اگر شما هم یکی از مصرف‌کنندگان ماشین لباسشویی پاکشوما باشید، حتماً اتفاق افتاده که گاهی با کدهای خطا لباسشویی پاکشوما بر روی صفحه نمایش آن روبرو شده‌اید و ممکن است به دلیل عدم آگاهی از این خطاها نیز موفق به عیب‌یابی ماشین لباسشویی پاکشوما خود نشده باشید. در واقع برای هر یک از ارورهای لباسشویی پاکشوما که بیانگر مشکلی در سیستم و عدم استفاده درست شما از ماشین است، راه حلی تعبیه شده است و زمانی که شما با این مفاهیم آشنا باشید، راحت‌تر می‌توانید اقدام به تعمیر ماشین لباسشویی پاکشوما خود نمایید. در ادامه این مقاله قصد داریم اطلاعات مفیدی در مورد معنای ارورهای لباسشویی پاکشوما ارائه دهیم؛ با استادکار همراه باشید.

ارورهای لباسشویی پاکشوما

نمایش هر کدام از ارورهای لباسشویی پاکشوما بر روی نمایشگر آن حاکی از بروز مشکلی است که در بسیاری از مواقع تنها با یک راه حل ساده قابل برطرف کردن است. در این بخش می‌توانید با مجموعه کدهای خطا لباسشویی پاکشوما آشنا شوید.

ارور PE

این خطا زمانی بر روی نمایشگر ماشین لباسشویی شما نشان داده می‌شود که هیدروستات دستگاه دچار اختلال شده باشد. برای تعمیر ماشین لباسشویی پاکشوما زمانی که این خطا در آن ظاهر می‌شود باید هیدورستات دستگاه توسط فردی متخصص بررسی و مقاومت پایه‌های آن اندازه‌گیری شود و در صورت معیوب بودن یا سوختگی دستگاه ممکن است نیاز به تعویض آن داشته باشید.

گاهی اوقات لازم است که ماشین لباسشویی شما توسط فردی ماهر بررسی شود.
گاهی اوقات لازم است که ماشین لباسشویی شما توسط فردی ماهر بررسی شود.

ارور OE

این خطا مربوط به ایجاد اختلال در پمپ تخلیه دستگاه است و از طرفی نیز ممکن است برد الکترونیکی ماشین لباسشویی شما خراب شده باشد. برای رفع این خطا نیز باید لوله تخلیه آب ماشین را بررسی نمایید و مطمئن شوید که این لوله‌ها گرفتگی نداشته باشند. بهتر است پمپ تخلیه توسط فردی متخصص بررسی و میزان مقاومت سیم پیچ آن سنجیده شود. زمانی که مطمئن شدید مشکل از پمپ نیست، برد الکترونیکی دستگاه نیز باید بررسی و در صورت نیاز تعویض شود.

ارور DE

اختلال در عملکرد میکروسوئیچ درب ماشین لباسشویی موجب بروز خطای DE می‌شود. به علاوه ممکن است میکروسوئیچ درب لباسشویی سوخته باشد و یا برد الکترونیکی دستگاه دچار اختلال شده باشد. برای عیب یابی ماشین لباسشویی پاکشوما زمانی که این خطا در نمایشگر آن نشان داده می‌شود، باید اقدام به تعمیر یا تعویض میکروسوییچ نمایید که این مشکل به دلیل حساس بودن باید حتماً توسط یک تکنسین ماهر مورد بررسی قرار بگیرد.

بیشتر بدانید نحوه روشن کردن پکیج ایساتیس

اختلال در عملکرد میکروسوئیچ درب ماشین لباسشویی موجب بروز خطای DE می‌شود.
اختلال در عملکرد میکروسوئیچ درب ماشین لباسشویی موجب بروز خطای DE می‌شود.

ارور CL

این ارور نشان‌دهنده این است که قفل کودک دستگاه دچار اختلال شده است. برای رفع این مشکل باید دکمه مربوط به قفل کودک را نگه دارید تا خطا برطرف شود.

ارور E10

زمانی که عملکرد آبگیری دستگاه بیش از حد طول بکشد و زمان آن بیشتر از ۷ دقیقه شود، خطای E10 نشان داده می‌شود. برای رفع این خطا حتماً باید با مفاهیم ارورهای لباسشویی پاکشوما آشنا باشید و بدانید که ممکن است شیر آب متصل به ماشین باز نباشد، شیر برقی خراب شده باشد و یا مدار برد الکترونیکی دستگاه دچار مشکل شده باشد. به علاوه باید فشار آب و شیلنگ ورودی هیدروستات را نیز بررسی نمایید.

ارور E12

زمانی که مقدار آب بیشتر از حد استاندارد در داخل ماشین لباسشویی پاکشوما جمع شود، ارور E11 نشان داده می‌شود. ممکن است پمپ تخلیه دچار مشکل شده باشد و یا شیر برقی لباسشویی مشکلی پیدا کرده باشد. گاهی مواقع نیز مشکل از سنسور تشخیص مقدار آب است و ممکن است نیاز به تعویض داشته باشد.

ارور E20

یکی دیگر از ارورهای لباسشویی پاکشوما که مربوط به پمپ تخلیه یا مدار پمپ تخلیه است. برای رفع این مشکل نیز باید عملکرد پمپ مورد بررسی قرار بگیرد و در صورت خراب بودن پمپ اقدام به تعمیر یا تعویض آن نمود. مقاومت پمپ نیز باید مورد اندازه‌گیری قرار بگیرد و در صورت سوختگی باید تعویض شود.

ارور E21

علت بروز این خطا در لباسشویی پاکشوما عدم تخلیه درست آب است. این موضوع احتمالاً به دلیل سوختگی پمپ تخلیه، یا مسدود شدن شیلنگ تخلیه و اختلال در برد لباسشویی اتفاق می‌افتد. برای تعمیر لباسشویی پاکشوما زمانی که خطای E21 را نشان می‌دهد، باید ابتدا از سالم بودن برد دستگاه مطمئن شوید. عملکرد پمپ تخلیه را نیز بررسی کرده و داخل شیلنگ تخلیه را بازرسی نمایید که چیزی در آن موجب مسدود شدن، نشده باشد.

ارور E30

هنگامی‌که درب ماشین لباسشویی به درستی بسته نشود و یا قفل نشود این خطا بر روی نمایشگر ماشین لباسشویی پاکشومای شما ظاهر می‌شود. ممکن است به هر دلیلی درب لباسشویی به خوبی بسته نشده باشد. ممکن است میکروسوئیچ درب دچار مشکل شده باشد و یا برد الکترونیکی دستگاه خراب شده باشد. برای برطرف کردن این مشکل باید حتما بررسی کنید که چیزی مانع بسته شدن درب نشده باشد و سلامت میکروسوئیچ درب و عملکرد برد را نیز بررسی کنید.

هنگامی‌که درب ماشین لباسشویی به درستی بسته نشود و یا قفل نشود خطای E30 در ماشین لباسشویی نشان داده می‌شود.
هنگامی‌که درب ماشین لباسشویی به درستی بسته نشود و یا قفل نشود خطای E30 در ماشین لباسشویی نشان داده می‌شود.

ارور E31

این ارور حاکی از بروز مشکل در قفل درب لباسشویی است و ممکن است به دلیل اختلال در میکروسوئیچ اتفاق بیفتد. برای رفع این مشکل باید از سالم بودن میکروسوئیچ مطمئن شوید و در صورت لزوم آن را تعویض کنید.

ارور E33

یکی دیگر از ارورهای لباسشویی پاکشوما ارور E33 است. این مشکل معمولاً به خرابی سنسور آب مربوط است و در صورت نیاز باید اقدام به تعویض و یا تعمیر قطعه نمایید.

ارور E34

این کد خطای ماشین لباسشویی پاکشوما مربوط به بروز اختلال در سنسور حرارت‌سنج آب است. برای رفع آن باید ترمیستور مورد بررسی قرار بگیرد و میزان دمای برد نیز سنجیده شود.

ارور E35

ارور E35 زمانی اتفاق می‌افتد که سنسور حرارتی ماشین لباسشویی یا ترمیستور دستگاه خراب شده و برای رفع آن باید از سالم بودن ترمیستور مطمئن شوید و میزان دمای روی برد را نیز بررسی نمایید

ارور E36

زمانی که اتصالات مربوط به المنت دچار اختلال شود، این ارور نمایش داده می‌شود. در این مواقع معمولاً آب ماشین لباسشویی گرم نمی‌شود؛ و گاهی نیز ممکن است مشکل از برد الکترونیکی ماشین باشد. برای رفع این مشکل باید وضعیت المنت‌ها و مدار برد را بررسی کنید.

ارور E3D

این خطا نشان می‌دهد که برق ماشین دچار نوسان شده و برای رفع آن نیز باید از محافظ برق و ولتاژ برای ماشین لباسشویی خود استفاده نمایید.

ارور E40

علت بروز این خطا بروز اختلال در اپیروم است و یا ممکن است که برنامه شستشوی لباسشویی پاک شده باشد. برای رفع مشکل باید مشکل اپیروم بررسی شود و در صورت نیاز برنامه شستشو دوباره تنظیم شود.

ارور E60

این خطا نشان‌دهنده بروز مشکل در موتور دستگاه است و برای رفع این مشکل باید حتماً از یک کارشناس ماهر کمک بگیرید.

بیشتر بدانید چطور به نیرو نظافت منزل اعتماد کنیم؟

در صورت خراب شدن موتور ماشین لباسشویی باید حتما تعمیر آن را به یک تکنسین واگذار کنید.
در صورت خراب شدن موتور ماشین لباسشویی باید حتما تعمیر آن را به یک تکنسین واگذار کنید.

ارور E70

زمانی که سوئسچ پاور دستگاه قطع نشده باشد، این خطا در لباسشویی شما بروز می‌کند. برای رفع این مشکل ماشین لباسش.یی شما حتماً باید توسط یک تکنسین ماهر بررسی شود.

ارور E80

هنگامی که برد اصلی دستگاه خراب شود، این ارور در ماشین لباسشویی ایجاد می‌شود.

کلام آخر

در هنگام استفاده از ماشین لباسشویی همیشه سعی کنید تا به نکات ایمنی و طریقه استفاده از دستگاه که در دفترچه راهنمای آن نیز ذکر شده است، توجه کنید. برای اینکه راحت‌تر بتوانید مشکل به وجود آمده در ماشین لباسشویی خود را برطرف کنید در مورد علت بروز هر خطا نیز اطلاعات کسب کنید و در صورت لزوم از کارشناسان ماهر استادکار برای تعمیر دستگاه خود کمک بگیرید.

نصب و تعمیر لباسشویی

نصب و تعمیر لباسشویی

  • تعمیر انواع لباسشویی ایرانی و خارجی
  • سرویس ماشین لباسشویی دوقلو، سطلی و در از جلو
  • راه اندازی و نصب انواع ماشین لباسشویی
  • تعمیر انواع برندهای لباسشویی بوش، سامسونگ، ال جی، پاکشوما، ایندزیت، آبسال، اسنوا و...
دریافت این خدمت از استادکار
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ده + شش =