راهنمای کاربردی اسباب کشی؛ چگونه اسباب کشی بی دردسری داشته باشیم؟

0

وقتی صحبت از اسباب کشی یا همان اثاث کشی می شود، حجم عظیمی از کارها، وسایل ریخت و پاش شده، بسته بندی وسایل، آشفتگی و یک نابسامانی چند روزه به ذهن هر شخصی می رسد. به خصوص برای خانم های خانه که قرار است مدیریت این جابه جایی و تغییر مکان زندگی را به عهده بگیرند. اما با راهکارها و راهنمای کاربردی اسباب کشی میتوان این موضوع سخت را برای همه ساده و راحت کرد. راهکارهایی برای داشتن یک اسباب کشی راحت و بی دردسر که با مدیریت و برنامه ریزی درست در روز اسباب کشی، هزینه های اسباب کشی را کمتر نمود.

اسباب کشی
اسباب کشی هم مثل همه کارهای دیگر اصول و قواعد مشخصی برای آسان شدن دارد

راهنمای کاربردی اسباب کشی

قبل از اینکه کارتن های بسته بندی را توی دست و پا پخش کنید، شما باید یک اقدام مهم را انجام دهید. این موضوع به شجاعت و جسارت شما بر می گردد.

از هر چیزی که به دردتان نمی خورد، دل بکنید.

ژاپنی ها، به عنوان الگوی موفقیت، اعتقادی خوبی دارند؛ هر چیز دور ریختنی را دور می ریزند تا جا برای وسایل جدید باز شود.  شما هم دست به کار شوید. با شجاعت از هر چیز دور ریختنی دل بکنید.

دلیلی ندارد وسایل قدیمی که سالهاست توی انباری مانده، و در این سالها یکی دوبار سراغ آنها رفته اید را با خودتان به منزل نو ببرید. نگران نباشید. اگر قرار بود برای شما کاربرد داشته باشد، در این مدت داشت! پس دل بکنید و از شر چیزهای بیهوده و دست و پا گیر خلاص شوید. باور کنید احساس خوبی که بعد از خالی شدن انباری، و دور ریختن وسایل بیهوده به شما دست می دهد، غیر قابل توصیف است.

به شما پیشنهاد می کنم، این کار را هر سال، پیش از آغاز سال نو هم انجام دهید. درست زمانی که دست به خانه تکانی می زنید. به قول روانشناس ها، “خانه تکانی دلتان هم فراموش نشود! ”

راهنمای کاربردی اسباب کشی
یکی از راههای به دست آوردن آرامش این است که دست از گذشته بردارید. در زمان اسباب کشی وسایل کهنه و قدیمی که استفاده نمی شود را دور بیندازید.

گاهی لازم است برای آرامش و رهایی خودمان از شر افکار مرده و اندوهگین، یک سطل زباله خیالی برداریم و تمام خاطرات آزار دهنده و گذشته ای که مثل یک کوه روی دوشمان سنگینی می کند را دور بیندازیم. شما اگر بخواهید، می توانید. دست به کار شوید.

بعد از اینکه، وسایل دور ریختنی را کنار گذاشتید، یا اگر دوست داشتید، آنها را به خیریه یا اشخاص نیازمندی که وسایل به دردشان می خورد، سپردید، نوبت مرحله بعدی است.

نکاتی برای اسباب کشی راحت

برای اینکه اسباب کشی که یک کار به شدت خسته کننده و وقت گیری است؛ تبدیل به یک مسئله ساده و راحت شود، و شما با یک تجربه خوب و متفاوت در روز اسباب کشی روبه شوید، باید چند مرحله را به کمک اعضای خانواده، انجام دهید. می توانید برای داشتن یک اسباب کشی راحت و بی دردسر از

اسباب کشی و حمل اثاثیه

اسباب‌کشی و حمل اثاثیه

  • اسباب کشی منزل، محل کار، شرکت و اداره
  • اسباب کشی با کامیون، خاور و وانت نیسان
  • حمل بار و حمل اثاثیه منزل
  • اسباب کشی اصولی با کارگر باربر متخصص
دریافت این خدمت از استادکار
استفاده نمایید.

بعد از اینکه دور ریختنی ها را از خود دور کردید، این مراحل را باید انجام دهید:

  1. وسایل را دسته بندی کنید.
  2. بسته بندی امن و محکم وسایل
  3. به باربری تحویل دهید و در مقصد بار را تحویل بگیرید.
  4. برای باز کردن بسته بندی ها، الویت بندی کنید.
  5. چیدمان و مرتب سازی وسایل
اسباب کشی
برای اینکه کار دسته بندی وسایل آسان تر شود؛ اول از اتاق ها شروع کنید و بعد به سراغ آشپزخانه که وقتگیر است بروید
  1. وسایل را دسته بندی کنید.

مرحله مهم در اسباب کشی، دسته بندی وسایل است. در زمان جابه جایی خانه، اصولا آدم نگران است که مبادا وسایلش آسیب ببیند. این نگرانی معقول و منطقی است. اما می توانید، با بسته بندی درست وسایل، از آسیب دیدن وسایل خانه و زندگی تان جلوگیری کنید.

دسته بندی وسایل را از وسایل بزرگ و دست و پا گیر شروع کنید. وسایل اتاق خواب و هر چیزی که داخل کشوی دراورها گذاشته اید را بررسی کنید. شکستنی ها را جدا کنید و در گوشه ای قرار دهید.

به سراغ کمد لباس ها بروید. لباس های گرم و زمستانی و لباس های مهمانی را از بقیه لباس ها جدا کنید. لوازم آرایش و زیور آلات را در جعبه های خود قرار دهید. پیشنهاد می کنم؛ به تاریخ انقضا روی لوازم آرایش هم نگاهی بیندازید. شاید بعضی از آنها دیگر وقت خداحافظی شان رسیده و باید دور انداخته شوند.

در آشپزخانه کار دسته بندی وسایل سخت تر می شود. وسایل پخت و پز را از بقیه جدا کنید. شوینده ها را هم حتما از بقیه وسایل آشپزخانه دور کنید. از محکم بودن درِ آنها مطمئن شوید. و سپس وسایل شکستنی و داخل کابینت ها را نگاهی بیندازید و از نیاز بود، آنها را در همان کابینت ها جابه جا کنید و بعد به سراغ آماده سازی کارتن ها بروید.

راهنمای کاربردی اسباب کشی
در اولین قدم کارتن های اسباب کشی را با نوار چسب پهن ایمن سازی کنید

آماده سازی کارتن اسباب کشی

ابتدا، کارتن های مناسب و محکم را آماده سازی کنید. می توانید با یک چسب پهن، انتهای کارتن ها را محکم کنید. یا اینکه کف کارتن ها را با گذاشتن یک مقوای محکم، برای قرارگیری وسایل سنگین و شکستنی، آماده سازی کنید. این کار را قرار نیست تنهایی انجام دهید. پس از اعضای خانواده کمک بگیرید و آنها را در یک حرکت جمعی، در کنار هم مشغول به کار کنید.

  1. بسته بندی امن و محکم وسایل

کارتن ها که آماده شد، آنها را بررسی کنید و اطمینان پیدا کنید که نقصی در آن وجود ندارد.  می توانید با یک کاتر، برش هاش مثلثی شکل، در لبه ی بالایی آنها، فضایی برای دست گیری ایجاد کنید. این کار حمل و نقل آنها را آسان تر می کند، اما اگر قرار است این کارتن ها را برای حمل وسایل شکستنی مثل بشقاب ها، سرویس های چینی و … استفاده کنید، از این موضوع صرفنظر کنید و به جای آن، از قرقره های نخ های پلاستیکی (می توانید از ابزار فروشی ها تهیه کنید) را کنار دست خود بگذارید و بعد از پر کردن کارتن ها، از این نخ های پلاستیکی، برای پیچیدن دور کارتن ها استفاده کنید.

راهنمای کاربردی اسباب کشی
پیش از روز اسباب کشی، چند نوار چسب پهن خریداری کنید.

محکم بودن کارتن ها را چندین بار بررسی کنید. این کار تضمین می کند که وسایل شما در زمان اسباب کشی آسیب نبینند و شما با خیال راحت آنها در زمان اسباب کشی به چیدمان آنها در جای جدید مشغول شوید نه اینکه آنها را در شکل ریخت و پاش شده، و یا خدایی نکرده، شکسته و آسیب دیده، تحویل بگیرید.

بسته بندی وسایل الکتریکی

در اسباب کشی، بعضی از وسایل اهمیت زیادی دارند. وسایلی مثل تلویزیون، کامپیوتر، باندها و وسایلی که بدنه ی آنها نیاز به مراقبت زیادی دارد را حتما با کارتن های اصلی آنها جابه جا کنید. اما اگر این کارتن ها در دسترس تان نیست، خودتان با روزنامه و یا کاغذهای گراف، و یا هر چیزی که امکان پوشش دهی خوب برای این وسایل را فراهم می کند، با یک چسب پهن، آنها را حسابی ایمن سازی کنید تا در اثر جابه جایی آسیب نبینند.

نکته: یادتان باشد، حتما کابل ها را از بدنه ی وسایل برقی جدا کنید. آنها را با نوار چسب دور هم بپیچانید و در یک جعبه نگهداری کنید تا به مقصد برسند.

بسته بندی وسایل آشپزخانه

وسایل آشپزخانه، شاید برای یک خانم خانه دار، مهم ترین و اصلی ترین وسایل زندگی باشند. پس خودتان نسبت به آنها حساس باشید و پیش از اینکه کارگران باربری، برای انتقال آنها بیایند، شما آنها را به خوبی بسته بندی کنید تا با خیال راحت در مقصد تحویل بگیرید.

استفاده از روزنامه برای بسته بندی وسایل را دست کم نگیرید. پیش از روز اسباب کشی، مقداری روزنامه، کارتن خالی، روزنامه و حتی ملافه های قدیمی را کنار بگذارید. نوار چسب پهن و ماژیک را هم فراموش نکنید.

راهنمای کاربردی اسباب کشی
در هنگام جمع کردن وبسته بندی وسایل آشپزخانه اولویت بسته بندی با لوازم شکستنی است

برای بسته بندی وسایل آشپزخانه، اولویت بندی کنید. اول می توانید،بشقاب ها، لیوان ها، وسایل پذیرایی که مدتها برای ست کردن آنها وقت گذاشته اید را روزنامه بپیچید. بشقاب ها را می توانید در کارتن به صورت عمودی قرار بدهید. کنار آنها، لیوان ها را که حسابی روزنامه پیچ شده اند، قرار دهید. فراموش نکنید یادداشت “شکستنی است” یا “با احتیاط حمل شود” را حتما روی کارتن ها بنویسید.

راهنمای کاربردی اسباب کشی
یک ماژیک در جیب لباس خود بگذارید و هنگام بسته بندی یادداشت مخصوص خود را روی کارتن ها بنویسید.

سعی کنید، وسایل سنگین را انتهای کارتن قرار دهید و وسایل سبکتر را، بالای وسایل سنگین بگذارید. از دستمال های آشپزخانه، برای گذاشتن سینی ها و وسایل لوکس در کارتن استفاده کنید. آنها را در جای خود ثابت کنید. مطمئن شوید که حرکتی بین وسایل وجود ندارد. عمدتا شکستن وسایل، در اثر همان فضای خالی است که بین آنها وجود دارد و تکان های جابه جایی آنها را می شکند.

یک پیشنهاد خوب:

کمدهای لباس را آخر از همه خالی کنید. لباس ها را اگر کاور دارند، در کاور مخصوص به خود بگذارید و اگر کاور ندارند، برای آنها کیسه های پلاستیکی بزرگ تهیه کنید و دور آنها را با چسب؛ محکم کنید.

این کار باعث می شود، گرد وخاک وارد آنها نشود و شما مجبور نباشید بعد از اسباب کشی، چند روز برای شستشوی لباس ها و اتو زدن آنها وقت بگذارید. پتوها را هم به همین صورت بسته بندی کنید. البته چند پتوی قدیمی را برای مرحله ی بعدی کنار بگذارید.

و در آخرین نکته در مرحله بسته بندی وسایل، یک ماژیک بردارید و روی جعبه ها، یادداشت های خودتان را بنویسید. حتی اگر لازم است، با فلش هایی، سر و ته کارتن را مشخص کنید تا کارگران وقت جابه جایی، بیشتر مراقبت کنند.

راهنمای کاربردی اسباب کشی
پیش از تحویل اسباب و وسایل خانه به باربری از محکم بودن بسته بندی ها اطمینان حاصل کنید
  1. به باربری تحویل دهید.

مرحله بعدی، تحویل کارتن ها و وسایل به باربری است. این کار درست است که مستقیما به شما ارتباط پیدا نمی کند. اما نحوه بسته بندی و آماده سازی وسایل، باعث سرعت بخشیدن به مرحله ی انتقال وسایل به داخل کامیون می شود. پس قبل از این مرحله، حتما از امنیت بسته بندی هایتان مطمئن شوید.

نکات مهم در زمان تحویل بار

بسته بندی آماده شده را کناری قرار بدهید. از کارگران بخواهید، ابتدا وسایل سنگین را در کامیون حمل بگذارند و پس از آنها وسایل کوچکتر را.

به کارگران توصیه کنید که ابتدا وسایل سنگین را در کامیون قرار دهند: یخچال، مبل‌ها، لباسشویی، کمد و موارد این قبیل. پس از بردن این وسایل و قرار دادن آن‌ها در کامیون توسط کارگران، جعبه‌های کوچک را به آن‌ها بدهید.

راهنمای کاربردی اسباب کشی
در زمان اسباب کشی نگرانی هایتان را کناری بگذارید و فقط نظارت کنید

نظارت کنید، اما دخالت نکنید.

وقت جابه جایی وسایل در اسباب کشی، مسئولیت سالم ماندن آنها را به کارگران بسپارید. بدون اینکه مزاحم کار آنها باشید، روی کار کارگران نظارت کنید و البته درست است که نگران جابه جایی وسایل تان هستید، اما مراقب باشید در کار آنها دخالت نکنید. آنها به وظیفه خود آگاهی کامل دارند و شما هم حق دارید، اما ممکن است دخالت های بی مورد شما، شرایط کار را برای آنها سخت کند. پس خیالتان آسوده باشد و کار را به عهده آنها بگذارید.

مرحله بعدی، تحویل بار است که کارگران، وسایل را صحیح و سالم به مقصد تعیین شده می رسانند. اکنون دوباره نوبت شماست.

  1. برای باز کردن بسته بندی ها، الویت بندی کنید.

با حوصله و بدون عجله، بسته بندی ها را چک کنید. آنها را الویت بندی کنید، و بعد از اینکه نظافت منزل، خیالتان راحت شد، و کابینت ها را برای قرار گیری وسایل تمیز کردید، یکی یکی کارتن ها را باز کنید.

راهنمای کاربردی اسباب کشی
بعد از استراحتی کوتاه، شروع به باز کردن کارتن ها کنید و ابتدا وسایل شکستنی را از کارتن خارج کنید

۵٫ چیدمان و مرتب سازی وسایل

بی جهت دور خودتان را شلوغ نکنید. قرار نیست همه چیز همین اول دقیقا جای خودش باشد. می توانید الان، برای اینکه ذهن تان و البته فضای زندگی تان آشفته نشود، وسایل را با همان شکل که بسته بندی کرده اید، در کابینت ها بگذارید. و بعد سر فرصت مناسب، روزنامه ها را از بین بشقاب ها و لیوان ها جدا کنید.

درست است که روز اسباب کشی، روز به شدت خسته کننده ای است، اما شما می توانید آن روز را هم با مدیریت درست و البته، انجام یک سری کارهای کوچک، تبدیل به یک روز آرام و خوشایند کنید. می توانید، روز قبل از اسباب کشی، اگر نگران مصرف غذای بیرون هستید، و تمایل دارید، خانواده تان از غذاهای خانگی استفاده کنند، یک غذای سبک را آماده کنید و در فریزر بگذارید و در یک سبد کوچک، مثل سبد پیک نیک، وسایل دم دستی و غذای زمان اسباب کشی را قرار بدهید. حتی می توانید با یک فنجان چای گرم خستگی را از تن همه کسانی که در اسباب کشی شما را همراهی کرده اند، برهانید، به شرط اینکه پیش از هر چیزی آرامش خودتان را حفظ کنید و صبور باشید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نوزده − 3 =