مزایای پد سلولزی در کولر آبی چیست ؟

0

درباره کولر آبی سلولزی تا به حال چیزی شنیده‌اید؟ با شباهت و تفات‌های آن با کولر آبی پوشالی آشنا هستید؟! قطعا می‌دانید که یکی از تفاوت‌های کولر آبی سلولزی با کولر آبی پوشالی در پدهای سلولزی به کار رفته در ساختار آن است. موضوع بحث امروز ما پد سلولزی در کولر آبی است و می‌خواهیم با مزایای پدهای سلولزی بیشتر آشنا شویم. پس اگر قصد خرید کولر آبی دارید و یا می‌خواهید اطلاعات بیشتری درباره مدل کولر آبی سلولزی بدست آویرید با استادکار همراه شوید.

دانلود اپلیکیشن استادکار

  • نسخه IOS استادکار
  • نسخه اندروید استادکار
  • دریافت از اپ استور و سیب اپ
  • دریافت از گوگل پلی، کافه بازار و مایکت
دریافت این خدمت از استادکار

پد سلولزی چیست؟

به کار بردن پد سلولزی در کولر آبی یکی از عملکردهای بسیار خوبی بود که سبب شد کولر آبی سلولزی نسبت به مدل کولر آبی پوشالی محبوب‌تر شود. اما شاید برای خیلی از افراد سوال باشد که اصلا پد سلولزی چیست؟ پد سلولزی یک محصول مدرن است که جایگزین پوشال‌های سوزنی در کولرهای آبی شده است و مزیت‌های بسیار بیشتری نسبت به پوشال دارد. معمولا با شنیدن سلولز به یا چه چیزی می‌افتید؟ درست است واژه سلولز معمولا ذهن بسیاری را به سمت کاغذ می‌برد و کاملا هم درست است. پد سلولزی در کولر آبی از شبکه‌های منظم کاغذی به صورت لایه‌های متعدد و نازک ساخته شده است که به هیچ عنوان برای محیط زیست مضر نیست و خاصیت جذب آب بسیار بالایی دارد.

پد سلولزی چیست؟
پد سلولزی تشکیل شده است از لایه‌های نازک و متعدد (پد) و مواد کاغذی (سلولز) که در کنار هم واژه پد سلولزی را ایجاد کرده است.

مزایای پد سلولزی چیست؟

همانطور که قبل‌تر هم اشاره کردیم، اخیرا کولر آبی سلولزی نسبت به کولر آبی پوشالی در جایگاه بالاتری قرار گرفته است و جز سیستم‌های خنک کننده بسیار محبوب شده که در اکثر خانه‌ها از آن استفاده می‌شود. اما علت این همه محبوبیت چیست؟ قطعا تنها و مهم‌ترین دلیل آن به خاطر وجود پد سلولزی در کولر آبی است. از این رو بد نیست با مزایای پد سلولزی بیشتر آشنا شویم:

پد سلولزی و جلوگیری از حساسیت

دقت کرده‌اید بعضی از افراد به محض روشن شدن کولر آبی شروع به عطسه یا سرفه کردن می‌کنند و گاها با آبریزش چشم هم همراه است. علت این موضوع این است که متاسفانه پوشال‌ها قادر به جذب گرد و غبار هوا هستند و همین گرد و غبار را از طریق سیستم خنک کننده وارد جریان هوای خانه می‌کنند و موجب بروز حساسیت‌های تنفسی در افراد می‌شوند. اما خوشبختانه پدهای سلولزی دارای ساختار منسجمی هستند که به هیچ عنوان گرد و غبار را به خود جذب نمی‌کنند و مانع ایجاد حساسیت در افراد می‌شوند.

بیشتر بدانید علت کند شدن دور موتور کولر آبی

از طرفی چون قدرت جذب آب در تمام سطوح پوشال‌ها یکنواخت نیست امکان رشد میکروب و باکتری بر روی سطح پوشال زیاد است به همین خاطر ممکن است همین میکروب‌ها از طریق کانال کولر وارد جریان هوای خانه شود و افراد با استشمام آن دچار بیماری‌های تنفسی شوند اما آب بر روی سطح پدهای سلولزی به صورت کاملا یکنواخت جذب شده و اجازه رشد هیچگونه میکروبی را نمی‌دهد.

مزایای پد سلولزی چیست؟ - پد سلولزی و جلوگیری از حساسیت
در پدهای سلولزی سیستم فیلتراسیونی قرار دارد که نسبت به الاینده‌های بیرونی حساس است و هیچ گونه گرد و غبار و ریزگردی رابه خود جذب نمی‌کند.

صرفه‌جویی در مصرف انرژی با پدهای سلوزی

یکی از دلایلی که سبب شده کولر آبی سلولزی تبدیل به یک سیستم خنک کننده محبوب شود، بهینه بودن سیستم آن و مصرف انرژی کم است که قطعا این مزیت را نیز مدیون پدهای سلولزی است. در واقع توزیع آب بر روی پد سلولزی در کولر آبی به صورت کاملا یکنواخت جریان دارد و در تمام سطوح آب به صورت کامل جذب می‌شود و همین عمل سبب شده تا مصرف آب و انرژی در این مدل کولر آبی مناسب‌تر بوده و البته کارایی موتور کولر را نیز بالا می‌برد. بالا بردن کارایی کولر آبی با مصرف آب کم و افزایش بازده کولر سبب شده تا کولر آبی سلولزی جز سیستم‌های خنک کننده با مصرف انرژی کم تلقی شود.

صرفه‌جویی در مصرف انرژی با پدهای سلوزی
سبک بودن، لایه لایه بودن و کیفیت بسیار بالای جنس پدهای سلولزی سبب شده تا قدرت جذب آب بالایی داشته باشد و میزان هدر رفت آب را کاهش دهد.

کاهش هزینه با پد سلولزی

شاید از دیدن چنین تیتری تعجب کنید اما واقعیت دارد. درست است در اکثر مطالب خوانده‌ایک که یکی از معایب کولر آبی سلولزی قیمت بالای آن است اما بگذارید اینطور به شما بگویم که شما یک هزینه زیاد در ابتدا پرداخت می‌کنید اما برای سالیان سال نیازی به صرف هزینه اضافی نخواهید داشت. در واقع طول عمر پدهای سلولزی بسیار بالا است و معمولا بین ۴ تا ۵ سال عمر مفید دارند و به هیچ عنوان فرسوده نمی‌شوند و این درست بر خلاف پوشال است زیرا شما بایستی هر سال برای خرید پوشال جدید هزینه کنید.

بیشتر بدانید دلیل یکسره کار کردن کولر گازی

از طرفی چون آب به صورت کامل در تمام سطح پدهای سلولزی جذب می‌شود میزان هدر رفت آب بسیار پایین آمده و در نتیجه هزینه شما بابت کولر آبی نیز کاهش پیدا می‌کند پس چی از این بهتر؟

با استفاده از پد سلولزی کاهش هزینه داشته باشید
مصرف کم آب، بازدهی بالا و در نتیجه ایجاد هوای بسیار مطبوع و سرد در محیط از ویژگی‌های کم هزینه بودن و به صرفه بودن کولر آبی سلولزی است.

کاهش میزان رسوب زدگی در پد سلولزی

می‌دانید چه چیز سبب ایجاد رسوب در کولر آبی می‌شود؟ راکد ماندن آب. در واقع زمانی که آب در برخی از قسمت‌ها برای مدت طولانی راکد باقی بماند، سبب ایجاد رسوب می‌شود. حال چون پد سلولزی در کولر آبی تمام رطوبت و آب را به خود جذب می‌کند میزان رسوب زدگی در آن به حداقل ممکن می‌رسد و همین موضوع یکی از دلایل طول عمر بالای پدهای سلولزی است. از طرفی کاهش رسوب زدگی در پدهای سلولزی، عملکرد آن را نیز بالاتر می‌برد.

کاهش میزان رسوب زدگی در پد سلولزی
در صورت بروز رسوب زدگی بر روی پدهای سلولزی کاملا سریع و راحت در زمان کم می‌توان رسوب زدایی را انجام داد و این درست برخلاف رسوب زدایی بسیار وقت گیر پوشال است.

پدهای سلولزی سازگار با محیط زیست

پدهای سلولزی به کار رفته در کولر آبی دوستدار واقعی طبیعت و محیط زیست هستند و پس از به اتمام رسیدن طول عمرشان به راحتی به دامن طبیعت بر می‌گگردندد و هرگز موجب آلودگی زمین نمی‌شوند. این بدان معنا است که شما می‌توانید پس از به پایان رسیدن طول عمر پدهای سلولزی، آن‌ها را در طبیعت رها کنید.

پدهای سلولزی سازگار با محیط زیست
بازیافت راحت پدهای سلولزی سبب شده تا جایگاه این متریال در میان دوستداران طبیعت بالا رفته و کولر آبی سلولزی یک سیستم خنک کننده محبوب شود.

سخن پایانی

ما سعی کردیم بهترین ویژگی‌هایی که کمک کرده کولر آبی سلولزی بسیار محبوب و فراگیر شود را در این مقاله جمع آوری کنیم تا کمکی باشد برای افرادی که قصد خرید کولر آبی را دارند و یا می‌خواهند اطلاعات خود را در این باره افزایش دهند.

نصب تعمیر و سرویس کولرگازی

سرویس کولرگازی، نصب و تعمیر آن

  • نصب کولر گازی اینورتر، اسپلیت، پنجره ای، دیواری و ایستاده
  • شارژ کولر گازی و رفع نشتی گاز کولر
  • تعمیر و سرویس کامل کولر گازی
  • تعمیر اینورتر کولرگازی
دریافت این خدمت از استادکار

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

یک × پنج =