انتخاب بهترین رادیاتور پنلی در ایران

1

اگر شما نیز امسال به دنبال وسیله‌ای برای گرمایش منزل خود هستید، احتمالا پس از جست و جو در وب سایت‌ها و یا پرس و جو از افراد مختلف با انبوهی از سوالات و انتخاب‌ها مواجه شده‌اید. یکی از گزینه‌های رایج برای تامین گرمایش خانه، رادیاتور پنلی است. در این مقاله علاوه بر شرح ویژگی‌ها و مزایا و معایب رادیاتور پنلی به بررسی گزینه‌های موجود برای بهترین رادیاتور پنلی در ایران پرداخته‌ایم. اگر درصدد شروع فرایند خرید رادیاتور پنلی هستید، پیشنهاد می‌کنیم حتما این مطلب را بخوانید. آشنایی با برخی مزایا و ویژگی‌های رادیاتور پنلی قبل از خرید، می‌تواند تجربه آسان‌تر و خوشایندتری را برای شما رقم بزند. پس با استادکار همراه باشید.

رادیاتور چیست؟

کلمه رادیاتور، یکی از گمراه کننده‌ترین کلمات استفاده شده در صنعت گرمایش است و گاهی از آن به اشتباه برای توصیف روش‌های گرمایشی غیر رادیاتوری مانند پکیج هم استفاده می‌شود. اما باید بدانید که در اصل رادیاتورها وسایلی هستند که از روش “تابش” برای گرم کردن محیط استفاده می‌کنند، درست مثل خورشید. یعنی گرما به صورت یک خط مستقیم از آن‌ها ساطع شده و به محیط می‌تابد. اما به صورت کلی رادیاتور یکی از وسایل تامین کننده گرمای منزل است که انواع مختلفی از جمله آلومینیومی، فولادی پره‌ای و پنلی دارد. رادیاتورها از فلز ساخته شده و طرز کارشان به این صورت است که حرارت ناشی از آب گرم بویلر ساختمان را به درون واحد شما منتقل می‌کنند.

رادیاتورها وسایلی هستند که از روش تابش برای گرم کردن محیط استفاده می‌کنند، درست مثل خورشید.
رادیاتورها وسایلی هستند که از روش تابش برای گرم کردن محیط استفاده می‌کنند، درست مثل خورشید.

رادیاتور پنلی چیست؟

رادیاتورهای پنلی یکی از انواع محبوب و پر طرفدار رادیاتور هستند که ممکن است دارای یک یا دو پنل باشند. طول پنل در صورتیکه بیشتر باشد، باعث می‌شود تا رادیاتور از سطح وسیع‌تری گرما را در محیط پراکنده کند. رنگ بدنه رادیاتورهای پنلی معمولا سفید است، اما در صورت نیاز، می‌توان رنگ آن را مطابق با محیط نیز سفارش داد. رادیاتور پنلی به نسبت رادیاتورهای دیگر جدیدتر بوده و در آن سعی شده ایرادات نسل‌های قبلی رادیاتور جبران شود و کیفیت و کارایی بهتری هم عرضه شود.

رادیاتورهای پنلی یکی از انواع محبوب و همچنین پرطرفدار رادیاتورها هستند.
رادیاتورهای پنلی یکی از انواع محبوب و همچنین پرطرفدار رادیاتورها هستند.

مزایای رادیاتور پنلی

  • پاکسازی آسان به علت یکدست بودن بدنه (می‌توان به راحتی با یک دستمال مرطوب سطح رادیاتور پنلی را تمیز کرد.)
  • نصب کم هزینه و آسان
  • عدم نیاز به هواگیری مداوم (معمولا یک یا دو بار در سال)
  • سازگار با پکیج
  • پخش گرما به صورت متعادل در فضا
  • ایمن (بدنه رادیاتور پنلی معمولا در حد سوختگی داغ نمی‌شود.)
  • بازده انرژی حدود ۶۰ درصد
  • طول عمر بالا
  • ظاهر زیبا (مدرن و مینیمال)
  • قیمت مقرون به صرفه در مقایسه با رادیاتورهای پره‌ای (رادیاتورهای پنلی از فولاد ساخته شده که نسبت به آلومینیوم ارزان‌تر است.)
  • اشغال فضای کم
  • مجهز به ترموستات با قابلیت تنظیم دمای مختلف

معایب رادیاتور پنلی

  • آسیب‌پذیر در مقابل زنگ‌زدگی
  • نیاز به تعویض در صورت زنگ زدگی

بهترین رادیاتورهای پنلی ایران

برندهای مختلفی ارائه کننده رادیاتورهای پنلی در ایران هستند. در ادامه برخی از بهترین برندهای رادیاتور پنلی در ایران را با یکدیگر مرور خواهیم کرد:

رادیاتور پنلی ایساتیس

رادیاتور پنلی ایساتیس توسط ماشین آلات تمام رباتیک ساخت شرکت LEAS ایتالیا در شرکت ایساتیس واقع در شهر یزد تولید می‌شود. رادیاتور پنلی ایساتیس شامل ظرفیت حرارتی بالا و نصب دو طرفه است و از مزایای آن می‌توان به نظافت آسان، بازدهی گرمای بالا نسبت به طرح‌های قدیمی و وزن کم اشاره کرد. رادیاتورهای پنلی ایساتیس با انواع پکیج، موتورخانه و انواع سیستم‌های مرکزی سازگار هستند و همچنین گارانتی ۱۵ ساله دارند.

رادیاتورهای پنلی ایساتیس گارانتی ۱۵ ساله دارند.
رادیاتورهای پنلی ایساتیس گارانتی ۱۵ ساله دارند.

رادیاتور پنلی آتروبان

رادیاتور پنلی آتروبان بسیار لوکس و زیبا بوده و آبگیری رادیاتور به دلیل ساختار پنل، بصورت افقی و عمودی قابل انجام است. رادیاتورهای آتروبان نیز دارای گارانتی ۷ ساله هستند.

رادیاتورهای آتروبان دارای گارانتی ۷ ساله هستند.
رادیاتورهای آتروبان دارای گارانتی ۷ ساله هستند.

رادیاتور پنلی ایران رادیاتور

شرکت ایران رادیاتور، رادیاتورهای پنلی فولادی خود را درسال ۱۳۹۳ با استفاده از تکنولوژی پیشرفته و با کنترل کیفیت بالا، پوشش دهی با رنگ اپوکسی و عملکرد در دمای بالا تولید کرد. رادیاتورهای پنلی ایران رادیاتور در مدل تیپ ۲۲ به صورت دو کنوکتور و در اندازه‌های ۶۰، ۸۰، ۱۰۰، ۱۲۰، ۱۴۰ و ۱۸۰ سانتیمتر تولید می‌شوند. از ویژگی‌های رادیاتور‌های پنلی ایران رادیاتور می‌توان به شکیل بودن، نظافت آسان، حمل و نقل راحت و بازده حرارتی بالاتر نسبت به رادیاتور‌های پره‌ای اشاره کرد. رادیاتور پنلی ایران رادیاتور دارای دو اتصال دهنده است که باعث می‌شود گرمای بیشتری به محیط انتقال پیدا کند. این رادیاتور همچنین از نظر ورق و ضخامت آن، خوب و قابل قبول است. رادیاتورهای ایران رادیاتور با ۱۰ سال گارانتی بدون قید و شرط در بازار ایران عرضه می‌شوند.

رادیاتور پنلی ایران رادیاتور دارای دو اتصال دهنده است که باعث می‌شود گرمای بیشتری به محیط انتقال پیدا کند.
رادیاتور پنلی ایران رادیاتور دارای دو اتصال دهنده است که باعث می‌شود گرمای بیشتری به محیط انتقال پیدا کند.

رادیاتور پنلی لورچ

رادیاتور پنلی لورچ از جنس آلیاژ فولاد و با پوشش رنگ اپوکسی سفید، برای استفاده در واحدهای مسکونی، اداری و تجاری به کار می‌رود. رادیاتور پنلی لورچ یکپارچه بوده و بازده حرارتی بسیار بالا و طول عمر زیاد و ظاهری زیبا دارد. رادیاتورهای لورچ همچنین دارای استاندارد EN 10130 هستند. رادیاتورهای پنلی لورچ نسبت به رادیاتورهای دیگر بازده حرارتی بالاتری دارند به این معنا که زمانیکه از آبگرم مصرفی در پکیج استفاده می‌کنیم، رادیاتورها دیرتر سرد شوند. رادیاتورهای پنلی لورچ با ۱۲ سال گارانتی بدون قید و شرط و نصب رایگان عرضه می‌شود.

رادیاتور پنلی لورچ یکپارچه بوده و بازده حرارتی بسیار بالا، طول عمر بیشتر و ظاهری زیباتر دارد.
رادیاتور پنلی لورچ یکپارچه بوده و بازده حرارتی بسیار بالا، طول عمر بیشتر و ظاهری زیباتر دارد.

هنگام خرید رادیاتور پنلی به چه ویژگی‌هایی باید توجه شود؟

تمامی‌ برندهای ذکر شده در بالا، برندهای با کیفیتی هستند و انتخاب بین آن‌ها قطعا کار آسانی نخواهد بود. در ادامه برخی از عواملی که فارغ از برند شرکت تولید کننده، می‌توانند در خرید رادیاتور پنلی نشان‌دهنده کیفیت باشند را برای شما شرح داده‌ایم.

عواملی مانند ضخامت و کیفیت ورق فولاد، ظرفیت حرارتی رادیاتور، نوع پرس محصول، دو طرفه بودن رادیاتور، استاندارد بودن خط تولید و همچنین گارانتی محصول، همگی مواردی هستند که قبل از خرید باید به آن‌ها توجه کنید.

ضخامت و کیفیت ورق سازنده رادیاتور پنلی، در بازدهی و گرمادهی بهتر و مقاومت رادیاتور نقش بسیار مهم و موثری‌ دارد.

در هنگام خرید همچنین حتما ظرفیت حرارتی مدل‌های مختلف رادیاتور را با یکدیگر مقایسه کنید تا میزان حرارت ایجاد شده متناسب با نیاز و منزل شما باشد. برای یادگیری نحوه محاسبه ظرفیت حرارتی رادیاتور پنلی این مطلب را مطالعه نمایید.

برای بررسی پرس رادیاتور پنلی، با مقایسه محصولات موجود در بازار و ظرافت جوش، درز جوش و جوش اتصالات خروجی می‌توانید این موضوع را کاملا بررسی کنید.

خط تولید استاندارد باعث تولید رادیاتور‌های مطلوب‌تر و ایمن‌تر می‌شود.

گارانتی نیز یکی از مسائلی است که بسیاری از افراد به اشتباه به آن اهمیت نمی‌دهند. اما به خصوص در خرید محصولاتی مانند رادیاتور پنلی، بهتر است حتما به زمان گارانتی و خدمات ارائه شده در باب تعویض و تعمیر توجه کنید.

سخن آخر

در این مطلب ضمن شرح توضیحی مختصر از ویژگی‌های رادیاتور پنلی، مزایا و معایب آن را با یکدیگر مقایسه کردیم. به طور کلی به نظر می‌رسد مزایای رادیاتورهای پنلی از معایب آن بسیار بیشتر بوده و تنها معایب رادیاتور پنلی به علت آسیب پذیری فولاد در مقابل زنگ زدگی و خوردگی است. همچنین برخی از برندهای مطرح عرضه کننده رادیاتور پنلی در ایران از جمله، لورچ، ایساتیس، ایران رادیاتور و … را نام بردیم و در انتها بر برخی عوامل مهم در انتخاب رادیاتور پنلی تاکید کردیم. پیشنهاد می‌کنیم قبل از نهایی کردن خریدتان، حتما از چند شرکت مختلف برای انتخاب بهترین گزینه مشاوره و پیشنهاد فنی بگیرید.

1 نظر
  1. سعید کاشی می گوید

    سلام
    در مورد رادیاتور پنلی بارلی نظر استاد چیست ؟

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

چهارده − 5 =