راهنما و نکات مهم در انتخاب کاغذدیواری اتاق کودک

0

بسیاری از والدین می خواهند بهترین رنگ کاغذ دیواری برای اتاق خواب کودک خود انتخاب کنند و بسیازی نیز به دنبال مدل کاغذ دیواری اتاق خواب نوجوان دخترانه یا پسرانه هستند، ما در این راهنمای جامع به شما کمک خواهیم کرد تا بهترین کاغذ دیواری برای اتاق کودک یا نوجوان خود انتخاب کنید .

تزیین کردن اتاق کودک با یک کاغذدیواری زیبا روشی عالی برای اضافه کردن حسی رویایی و کودکانه به اتاق کودک با هزینه اندک است. با صدها طرح منحصربه‌فرد و زیبایی که عرضه می‌شود می‌توانید تقریباً هر طرح و رنگی که به ذهنتان می‌رسد را در اتاق کودک پیاده کنید. هر پدر و مادری بهترین خواسته‌ها را برای کودک خود دارد. می‌توانید با انتخاب کردن کاغذدیواری اتاق کودک و تزیین اتاق پیش از به دنیا آمدن بچه، اولین هدیه را در بدو ورود نوزاد به خانه به او بدهید. در مقاله قبل در مورد کاغذ دیواری سه بعدی صحبت کردیم در این مقاله نیز با استادکار اپلیکیشن درخواست خدمات همراه باشید .

دانلود اپلیکیشن استادکار

  • نسخه IOS استادکار
  • نسخه اندروید استادکار
  • دریافت از اپ استور و سیب اپ
  • دریافت از گوگل پلی، کافه بازار و مایکت
دریافت این خدمت از استادکار

چرا کاغذدیواری اتاق کودک؟

اضافه کردن کاغذدیواری به اتاق کودک یک انتخاب است و هیچ اشکالی ندارد که به‌جای آن اجازه دهید دیوارهای اتاق به رنگ سفید یا هر رنگ دیگر موردنظرتان باقی بماند. می‌توانید از تابلوهای رنگارنگ به‌جای کاغذدیواری برای تزیین اتاق استفاده نمایید اما دیوارهای پوشیده شده از طرح‌های رنگی و کارتونی برای کودک لطف دیگری دارد. یک کاغذدیواری کودکانه و زیبا می‌تواند قوه تخیل کودک را بیش از هر چیزی فعال کند. در ادامه چند توصیه را جهت انتخاب بهترین کاغذدیواری اتاق کودک معرفی می‌نماییم.

چگونه کاغذدیواری اتاق کودک را انتخاب نماییم؟

۱- با گزینه‌های مختلف آشنا شوید

دنیای رنگارنگ کاغذدیواری کودکانه تنوع فراوانی دارد. از طرح‌های گل‌دار و حیوانات بامزه گرفته تا شخصیت‌های معروف کارتونی و تقریباً هر رنگ شادی را می‌توانید در کاتالوگ کاغذدیواری کودک پیدا کنید. خوب است که قبل از انتخاب طرح‌های مختلف را مورد بررسی قرار دهید.  علاوه بر طرح و رنگ‌های متنوع، کاغذدیواری اتاق کودک در مدل‌های مختلفی هم عرضه می‌شود. مدل‌هایی که طرح برجسته دارند، به‌آسانی قابل شستشو هستند و همچنین مدل حاشیه (بوردر). کاغذدیواری حاشیه‌ای به صورت نوارهای باریک عرضه می‌شود که اغلب درست زیر سقف بر روی دیوار چسبانده می‌شود و تنها بخشی از دیوار را می‌پوشاند.

این مدل کاغذدیواری انتخابی عالی برای کسانی است که نمی‌خواهند با کامل پوشاندن دیوارها با کاغذدیواری، اتاق بیش‌ازحد شلوغ یا کوچک دیده شود. اگر کاغذدیواری مدل حاشیه‌ای را انتخاب کردید می‌توانید مابقی دیوار را به رنگی هماهنگ با آن رنگ بزنید. اگر علاقه مندید در مورد انتخاب کاغذ دیواری رسمی و اداری نیز اطلاعات داشته باشید مقاله استادکار در این مورد را بخوانید .

کاغذ دیواری اتاق خواب نوجوان دخترانه
برای اتاق نوزاد می‌توانید کاغذدیواری‌های کودکانه کلاسیک به رنگ‌های پاستلی و با طرح حیوانات و موجودات فانتزی بامزه را انتخاب کنید. لازم نیست حتماً خود را محدود به دو رنگ صورتی و آبی کنید، بلکه رنگ‌هایی مثل زرد، سبز و نارنجی را هم در نظر بگیرید.

۲- مدت‌زمان تعویض کاغذ دیواری را در نظر بگیرید

یک کاغذدیواری باکیفیت که به‌خوبی نصب‌شده باشد می‌تواند تا ۱۵ سال هم عمر کند. بااین‌حال اگر استطاعت مالی دارید می‌توانید کاغذدیواری اتاق کودک را هر ۳-۲ سال یک‌بار عوض کنید. در این صورت طرح و رنگ کاغذدیواری را با توجه به سن و مرحله رشد کودک در نظر بگیرید. کودک شما هر سال که بزرگ‌تر می‌شود تغییرات زیادی در سلیقه و خلق‌وخوی او پدیدار می‌شود. هنگام انتخاب کاغذدیواری اتاق کودک مدت‌زمانی که قصد دارید از آن استفاده کنید را در نظر داشته باشید. اگر می‌خواهید دو سال دیگر آن را تعویض کنید یک طرح شاد مناسب با سن فعلی کودک را انتخاب کنید ولی اگر قصد دارید تا سال‌ها بعدازآن استفاده کنید طرحی را انتخاب کنید که برای بازه سنی گسترده‌تری مناسب باشد.

مدل کاغذ دیواری اتاق خواب نوجوان دخترانه
برای کودکان ۳-۱ سال می‌توانید کاغذدیواری‌ای انتخاب کنید که طرح‌های واضح‌تر و آشناتری داشته باشد. در این سن قدرت بینایی کودک به‌طور قابل‌ملاحظه‌ای بهتر می‌شود و کودک می‌تواند تصویر اشیا و حیوانات آشنا را شناسایی کند. بنابراین می‌توانید طرح حیوانات مختلف، پرندگان یا دایناسورها و یا اشیائی مثل کیک و شیرینی، بادکنک، گل و درخت را برای این بازه سنی انتخاب نمایید.

خدمات قابل ارائه در سرویس نصب کاغذ دیواری

نصب کاغذ دیواری

  • اجرا و نصب کاغذ دیواری های خارجی و ایرانی
  • اجرای کاغذ دیواری پذیرایی، اتاق خواب و سه بعدی
  • اجرای کاغذ دیواری روی سقف
  • زیرسازی دیوار و سقف برای اجرای کاغذ دیواری
دریافت این خدمت از استادکار

۳- به ویژگی قابل شستشو بودن کاغذ دیواری دقت کنید

دیوارهای اتاق کودک بیش از هر اتاق دیگری در خانه در معرض لکه شدن و آلودگی قرار دارد. به همین دلیل بهتر است نوعی کاغذدیواری را برای اتاق کودک انتخاب کنید که قابل شستشو باشد. کاغذدیواری‌های قابل شستشو را می‌توان با یک پارچه نمدار لکه‌گیری کرد. بنابراین اگر کودکی در سن مهدکودک دارید این نوع کاغذدیواری را برای اتاق او انتخاب کنید. چراکه بچه‌ها در این سن کنجکاو هستند و خیلی پیش می‌آید که با انگشتان آغشته به غذا یا آبرنگ خود دیوار را لمس کنند. در این باره مقاله دکوراسیون خانه کوچک اطلاعات خوبی برای شما خواهد داشت .

کاغذ دیواری اتاق کودک ارزان
هنگامی‌که کودک به سن مهدکودک می‌رسد به دلیل ارتباط داشتن با مربیان و سایر کودکان دیدگاه‌های جدیدی را توسعه می‌دهد و سلیقه او در این دوران شکل می‌گیرد. می‌توانید برای اتاق کودک ۶ ساله خود طرحی را به انتخاب خودش خریداری کنید. دخترها اغلب طرح پرنسس، گربه و سگ، موجودات خیالی مثل تک شاخ را می‌پسندند. درحالی‌که پسرها اغلب به سمت ماشین مسابقه، هواپیما و کشتی و حیوانات داخل سیرک و وحشی تمایل دارند.

۴- در استفاده از کاغذ دیواری خلاقیت به خرج دهید

اگر اتاق کودک شما کوچک است از کاغذدیواری با رنگ روشن و طرح ظریف در آن استفاده کنید. این نوع طرح و رنگ باعث بزرگ‌تر دیده شدن اتاق می‌شود.

کودکان از رنگ‌های شاد لذت می‌برند اما لازم نیست اتاق را با کاغذدیواری و اثاثیه‌های تماماً به رنگ‌های تند و درخشان پر کنید. سعی کنید در انتخاب رنگ کاغذدیواری و دکور اتاق تعادل را رعایت کنید و ترکیبی خلاقانه از رنگ‌های سرد و گرم را به کار ببرید. به‌عنوان‌مثال اگر یک کاغذدیواری با طرح شلوغ را انتخاب نموده‌اید، کمد و سایر اثاثیه اتاق را ساده انتخاب کنید.

لازم نیست تنها از یک طرح کاغذدیواری در اتاق کودک استفاده کنید. آن گوشه اتاق که مخصوص بازی کودک است و اسباب‌بازی‌ها در آنجا قرار دارند را با یک کاغذدیواری شلوغ و شاد بپوشانید و برای گوشه دیگر اتاق که مخصوص استراحت کودک است کاغذدیواری‌ای به رنگ پاستلی و طراحی ملایم انتخاب کنید.

بهترین رنگ کاغذ دیواری برای اتاق خواب
می‌توانید کاغذدیواری را نه‌تنها بر روی دیوارها بلکه بر روی سقف هم بچسبانید. به‌عنوان‌مثال یک طرح کودکانه و زیبا از آسمان و سیاره‌ها را برای سقف اتاق انتخاب کنید تا هر وقت کودک روی تختش دراز کشید آن را تماشا کند.

سخن پایانی

پوشاندن اتاق کودک با کاغذدیواری روشی مناسب برای تزیین اتاق کودک است. ازآنجاکه کاغذدیواری‌های کودکانه در انواع طرح‌ها و رنگ‌ها عرضه می‌شود، مشکلی از بابت پیدا کردن یک کاغذدیواری زیبا که با دکور اتاق هماهنگ باشد نخواهید داشت. اما باید هنگام خرید عوامل مختلفی مثل سن کودک، مدت‌زمانی که قصد دارید از کاغذدیواری استفاده کنید و ویژگی قابل شستشو بودن آن را در نظر بگیرید.

خدمات قابل ارائه در سرویس نصب کاغذ دیواری

نصب کاغذ دیواری

  • اجرا و نصب کاغذ دیواری های خارجی و ایرانی
  • اجرای کاغذ دیواری پذیرایی، اتاق خواب و سه بعدی
  • اجرای کاغذ دیواری روی سقف
  • زیرسازی دیوار و سقف برای اجرای کاغذ دیواری
دریافت این خدمت از استادکار

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

4 − 1 =