راهنمای کامل خرید سیستم امنیتی خانه

0

خانه‌های ما نیز مانند ادارات و کارخانه‌ها و حتی بیشتر از آن نیاز به امنیت و حفظ حریم خصوصی دارند. بسیاری از افراد اقدامات مناسبی برای امنیت خانگی انجام می‌دهند که یکی از این روش‌ها خرید سیستم امنیتی خانه و نصب آن است. این سیستم‌ها می‌توانند مانند یک دزدگیر از خسارات مالی، سرقت‌ها و… جلوگیری کنند. اگر با این سیستم‌ها آشنا نیستید با مقاله زیر با ما همراه باشید.

راهنمای کامل خرید سیستم امنیتی خانه
راهنمای کامل خرید سیستم امنیتی خانه

سیستم امنیتی چیست؟

کلی‌ترین تعریف سیستم امنیتی همانطور که از نامش مشخص است، روش محافظت یک سیستم از اجزای داخلی یک خانه یا اتاق است. در مقاله امروز منظور ما از سیستم امنیتی خانه، سیستم‌های الکترونیکی یکپارچه ای هستند که با پانل مرکزی برای محافظت در برابر سرقت‌ها و دیگر مزاحمت‌های خانگی کنترل می‌شوند.

یک سیستم امنیتی خانه به طور کلی شامل موارد زیر است:

  • پنل کنترلی که وظیفه کنترل اصلی سیستم امنیتی خانه را بر عهده دارد.
  • سنسورهای درب و پنجره
  • سنسورهای حرکتی (داخلی و خارجی)
  • دوربین‌های امنیتی سیمی یا بی سیم
  • یک آژیر یا زنگ خطر با دقت بالا
  • استیکرهای چسباننده روی درب و محیط حیاط

بیشتر بدانید انواع قفل ضد سرقت کدامند و ویژگی های هر یک چیست؟

خرید سیستم امنیتی خانه
خرید سیستم امنیتی خانه بر اساس چه مبنا و اصولی انجام می گیرد؟

این سیستم‌ها چگونه کار می کنند؟

سیستم‌های محافظت خانگی بر روی مفهوم ساده تامین امنیت نقاط ورودی خانه با سنسورهایی که در محل‌های مناسبی از خانه نصب می‌شوند، تمرکز می‌کنند که با یک پانل کنترلی هدایت می‌شوند. این سنسورها به طور معمول داخل درب‌ها قرار می‌گیرند و همینطور روی نقاطی از محیط داخلی خانه مانند پنجره‌ها (خصوصا پنجره هایی که امکان باز شدن آنها توسط سارقین وجود دارد) و همینطور روی سطح زمین نصب می‌شوند.

فضاهای باز در داخل خانه‌ها نیز می‌توانند با سنسورهای حرکتی و کنترل ورود و خروج افراد محافظت شوند.

لازم است توضیحی نیز در خصوص پانل کنترلی این سیستم‌ها بدهیم. این یک پانل کامپیوتری است که روی آلارم‌ها تمرکز کرده و با هر کدام از مولفه‌های نصب شده در محیط خانه ارتباط برقرار می‌کند و هنگامی که موردی مشکوک ببیند با به صدا درآوردن زنگ خطر، مانند یک دزدگیر، کاربر را از وجود مسئله ای امنیتی در خانه باخبر می‌کند.

این کنترل پانل‌ها معمولا دارای یک صفحه لمسی برای برنامه‌نویسی و تعامل آسان کاربر هستند و با وارد کردن کدعبور می‌توان وارد تنظیمات شد.

همچنین بسیاری از سیستم‌های امنیتی کنونی با فرمان صوتی کار می‌کنند و می توانند به گونه ای برنامه‌ریزی شوند که با سیستم‌های کنترل از راه دور نیز هدایت شوند. به این ترتیب هنگامی که خانه نیستید نیز می‌توانید از مسافرت یا از محل کار، خانه خود را چک کنید.

 

اهمیت تجهیزات و سیستم امنیتی خانه و انواع آن

همه سیستم‌های امنیتی خانگی بر پایه کنترل امنیت نقاط ورودی مانند درب‌ها و پنجره ها و همچنین فضاهای داخلی و کمدهایی که برای شما ارزشمند هستند کار می‌کنند.

خانه شما صرف نظر از اندازه خانه شما، تعداد درب‌ها و پنجره ها و یا اتاق‌های داخلی نیاز به محافظت دارد و تنها تفاوت واقعی در تعداد اجزای امنیتی است که در سرتاسر خانه نصب شده و توسط پنل کنترل می‌شود.

اگر قصد خرید یکی از این سیستم‌ها را دارید باید بدانید که تجهیزات امنیتی خانگی به دو نوع کلی تقسیم می شوند که در ادامه به توضیح هر کدام خواهیم پرداخت:

  • سیستم‌‌های امنیتی داخلی
  • سیستم‌های امنیتی خارجی
این سیستم‌ها روی درب و پنجره‌های داخلی خانه شما نصب می‌شوند و هدف آنها آلارم دادن در حین ردیابی حرکتی مشکوک در خانه‌ها و اطمینان از قفل بودن درب و پنجره هاست
سیستم های امنیتی نصب شده روی در و پنجره

انواع سیستم‌های امنیتی داخلی

سنسورهای نصب شده روی درب وپنجره

این سیستم‌ها روی درب و پنجره‌های داخلی خانه شما نصب می‌شوند و هدف آنها آلارم دادن در حین ردیابی حرکتی مشکوک در خانه‌ها و اطمینان از قفل بودن درب و پنجره هاست.

طریقه کار کردن آنها به این صورت است که هنگامی که در یا پنجره بسته می‌شود دو قسمت داخلی سنسورهای این دو با هم مرتبط می‌شوند و یک مدار امنیتی ایجاد می‌کنند. وقتی که سیستم امنیتی روشن است، این سنسورها با پانل کنترلی ارتباط برقرار کرده و گزارش می‌دهند.

به این ترتیب اگر کسی قفل در یا پنجره را شکسته یا با کلیدی دیگر باز کند، این سیستم ها مورد را به عنوان نقض امنیت شناسایی کرده و شروع به هشدار دادن به شما یا شرکت ناظر می‌کنند.

خرید سیستم امنیتی خانه
سنسورهایی که حساس به حرکت هستند و موارد مشکوک را گزارش می دهند

سنسورهای حرکتی

این سیستم‌ها هنگامی که روشن باشند یک منطقه نامرئی را در حافظه خود شناسایی می‌کنند که ورود به آنجا حکم نقض امنیت را دارد.

آنها از یک فضای مشخص محافظت می‌کنند و در صورتی که فردی وارد آن فضا مانند حیاط یا پشت بام و … شود، کاربر را مطلع می‌کنند. این سیستم خصوصا برای خانه‌های بزرگ که صاحب‌خانه نظارت کمتری روی محیط‌های داخلی خود دارد، بسیار مفید است.

راهنمای کامل خرید سیستم امنیتی خانه
نظارت از راه دور بر فضاهایی مانند گاراژ، پارکینگ، انبارها و کارگاه ها

انواع سیستم‌های امنیتی خارجی

دوربین‌های نظارتی

این دوربین‌ها که در دو نوع سیمی و وایرلس موجود است، می تواند به چند روش به امنیت بخشی به خانه شما مورد استفاده قرار گیرد. استفاده‌های متداول از این سیستم ها شامل نظارت بر مناطقی که در تیررس دید شما نیستند مانند: انباری و …، نظارت از راه دور بر فضاهایی مانند گاراژ، پارکینگ، انبارها و کارگاه ها و …، نظارت بر نقاط ورود و خروج این مکان‌ها مانند درب ورودی پارکینگ خانه.

این دوربین‌ها با اتصال به کامپیوتر، گوشی و تبلت کار می‌کنند و به همین دلیل می‌توانید حتی آن را روی ویلای خود نیز نصب کنید و از راه دور آن را کنترل کنید. مثلا ورود و خروج باغبان و … را با کمک این سیستم‌های نظارتی از راه دور کنترل کنید.

یا می‌توانید از آن برای پاییدن کودک‌تان که در کوچه یا پارکینگ با دیگر دوستان‌اش در حال بازی است استفاده کنید.

آلارم‌های با صدای بلند

صدای این آلارم ‌ها به میزانی بلند است که همسایگان نیز می توانند آن را بشنوند. از این سیستم‌های امنیتی خصوصا در مواردی که مسافرت رفته و خارج از شهر هستید می‌توانید کمک بگیرید. این سیستم به خوبی از خجالت سارق درآمده و با دیدن مورد مشکوک عالم و آدم را با خبر می‌کنند!

استیکرها و نمادهای پنجره و حیاط

شاید فکر کنید که این استیکرها تنها ابزارهای برای بازاریابی شرکت‌های سازنده شان باشند، اما آنها نقش مهمی در امنیت خانه شما ایفا می کنند. هنگامی که یک برچسب امنیتی را روی پنجره خود می چسبانید، در واقع سارقین را تهدید می‌کنید که این محل به میزان کافی تحت محافظت قرار دارد و خیال سرقت را از سرشان بیرون کنند.

این یک راه عاقلانه برای جلوگیری از سرقت و مال باختن است. این استیکرها به خوبی پیام را منتقل می‌کنند و توصیه می‌شود که توسط شرکت امنیتی نصب شوند.

نرده های برقی

نرده‌های برقی که معمولا بالای دیوارهای خانه نصب می شوند نیز یکی دیگر از راه‌های حفاظت امنیتی خارجی هستند که می‌توانند جلوی ورود سارقین به خانه شما را بگیرند. با وجود انشعاب برقی که درون این نرده‌ها وجود دارد، دیگر کسی نمی‌تواند به آن دست زده یا از رویش رد شده و خود را به حیاط یا خانه شما برساند.

راهنمای کامل خرید سیستم امنیتی خانه
با وجود انشعاب برقی که درون این نرده‌ها وجود دارد، دیگر کسی نمی‌تواند به آن دست زده یا از رویش رد شود

جمع بندی

اکنون که با انواع سیستم‌های امنیتی خانه آشنا شدید و قصد خرید دارید، لازم است این نکته را به عنوان جمع بندی مدنظر داشته باشید.

اولا که از ایجاد هزینه‌های اضافی در این قضیه خودداری کنید.

ثانیا بهتر است برای نصب سیستم‌های امنیتی از شرکت های مختص این کار کمک بخواهید. این شرکت‌ها با کمک کارشناسان خود قادرند نقاط حساس و آسیب پذیر منزل شما را شناسایی کرده و به شما اطلاع دهند که چه سیستم امنیتی خانگی برای شما مناسب‌تر است.

برای مثال ممکن است به شما پیشنهاد کنند که به جای استفاده از دوربین مداربسته، از سنسورهای نصب شده روی درب و پنجره استفاده کنید یا … . به این ترتیب می‌توانید با روش‌هایی ساده‌تر و کم هزینه‌تر یک سیستم محافظت و امنیتی در منزل خود داشته باشید. استادکار نیز خدماتی قابل ارائه در زمینه نصب و تعمیر دزدگیر اماکن انجام می‌دهد که می‌تواند راه‌گشای شما در این امر باشد.

هوشمندسازی منازل

هوشمندسازی منازل (این خدمت موقتا غیرفعال است)

  • کنترل کلیه سیستم‌های الکترونیکی منزل
  • هوشمندسازی روشنایی،برق و تهویه مطبوع
  • هوشمندسازی شیر برقی آب و گاز
دریافت این خدمت از استادکار

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.