توصیه‌های کاربردی برای نظم و نظافت شرکت

0

ما هر هفته بیش از 40 ساعت از زمان‌مان را در دفتر کار می‌گذرانیم، بنابراین جای تعجب ندارد که آخر هفته با کوهی از کاغذ و وسایل‌ مختلف مانند خودکار و حتی ماگ‌های شسته نشده روی میزکارمان مواجه می‌شویم. تاثیر تمیزی و نظافت محل کار روی روحیه و بهره‌وری ثابت شده است و حتی اگر سرتان با انبوهی از کارها و وظایف، شلوغ است، بهتر است زمانی را برای سازماندهی و نظافت محل کار کنار بگذارید. در ادامه در خصوص راهکار نظافت شرکت و نظم‌دهی محیط کار توصیه‌هایی را برای شما خواهیم داشت. پس با استادکار همراه باشید.

چند راهکار ساده برای نظافت شرکت

برای نظافت اداره، تنها آبدارچی شرکت مسئول نیست، بلکه خود شما نیز می‌توانید با مرتب کردن میز کار به این تمیزی کمک کنید. چند راهکار ساده برای نظافت محل کار را با شما به اشتراک خواهیم گذاشت.

مدارک خود را سازماندهی کنید

اولین چیزی که آشکار است، این است که اول باید نگاهی به اطراف خود در محیط کار بیاندازید. اگر اسناد، مدارک و پرونده‌ها روی میز شما انباشته شده است، بهتر است هر چه زودتر فکری به حال آن‌ها کنید. تنها کاری که باید انجام دهید پیدا کردن فضای مناسب برای هر نوع پرونده است. کمدهای دیواری مخصوص فایل، کشوهای میز، کمدهای چند طبقه و زونکن در هنگام مرتب کردن میزکار خود، بهترین دوستان شما هستند و بهتر است که این وسایل را برای مرتب‌سازی میز خود تهیه کنید.

چند راهکار نظافت شرکت و مرتب کردن میز کار
کمدهای دیواری مخصوص فایل، کشوهای میز، کمدهای چند طبقه و زونکن در هنگام مرتب کردن میزکار بهترین دوستان شما هستند.

فضای عمومی اطراف خود را تمیز نگهدارید

اگر کار شما به گونه‌ای است که مشتری یا ارباب رجوع به شما مراجعه می‌کند، لزوم اهمیت دادن به نظافت شرکت و محل کار دوچندان می‌شود. محل نشستن این افراد باید تمیز و به دور از هر گونه لک و آلودگی باشد. می‌توانید هر روز صبح با استفاده از پارچه‌ای مرطوب روی صندلی خود و افراد مراجعه کننده‌تان را دستمال بکشید. همچنین اگر جلوی پای شما فرش یا قالیچه وجود دارد، بهتر است که حداقل هفته‌ای یک بار آن را جارو کنید و یا این موضوع را به مسئول خدمات شرکت یادآوری کنید.

محیط کارتان را تمیز نگهدارید

درست مثل فضای عمومی، فضای اداری شما باید خوب و مرتب باشد. این یعنی هر هفته گردگیری، مرتب کردن کابل وسایل الکترونیکی و … را در لیست نظافت اداره لحاظ کنید. استفاده از اسپری ضد گرد و غبار روی لوازم الکترونیکی و اکثر سطوح، حداقل به مدت یک هفته، عدم وجود گرد و غبار روی آن سطوح را تضمین می‌کند.

ضدعفونی کردن سرویس بهداشتی

علاوه بر تمیزکاری میز کار، ضدعفونی کردن سرویس بهداشتی که هر روز افراد زیادی از آن استفاده می‌کنند نیز یکی دیگر از الزامات نظافت شرکت است که می‌توانید آن را به نیروی خدماتی خود بسپارید. ضدعفونی کردن سرویس بهداشتی باعث ایجاد محیطی سالم‌تر برای کارکنانی می‌شود که در دفتر کار می‌کنند. کارمندان سالم به معنای مرخصی کمتر ناشی از بیماری است که آن نیز به نوبه خود به معنای بهره‌وری بیشتر است. استخدام یک نیروی خدماتی از شرکت‌های نظافتی حرفه‌ای موجب صرفه‌جویی در وقت و هزینه شما خواهد شد.

نظافت اداری و تجاری

نظافت اداری و تجاری

  • نظافت اداره و سازمان
  • نظافت شرکت و محل کار
  • نظافت واحد های تجاری
  • نظافت مجتمع های تجاری و ساختمان های بزرگ
دریافت این خدمت از استادکار
ضدعفونی کردن سرویس بهداشتی یکی از الزامات نظافت محل کار است.
ضدعفونی کردن سرویس بهداشتی نیز یکی دیگر از الزامات نظافت شرکت است که می‌توانید آن را به نیروی خدماتی خود بسپارید.

لوازم الکترونیکی خود را تمیز کنید

شما هم پشت میزکار غذا می‌خورید تا رئیس‌تان را تحت تاثیر قرار دهید و به او نشان دهید که حتی در زمان غذا مشغول کار هستید؟ پس احتمالا صفحه کلید شما هم پر از خرده‌های نان و مواد غذایی است. گرد و غبار میل زیادی به چسبیدن به لوازم الکترونیکی شما مانند لپ‌تاپ، مانیتور، کیس کامپیوتر و … دارد. بهتر است که به طور منظم این لوازم را گردگیری کنید. از دستمال پارچه‌ای نرم برای تمیز کردن لپ‌تاپ، کامپیوتر و … استفاده کنید. یا اینکه به فروشگاه لوازم کامپیوتری بروید و دستمال‌های مرطوب که مختص لوازم الکترونیکی است را تهیه کنید.

می‌توانید روزانه امر تمیزکاری مانیتور و کیبورد را به عنوان بخشی از نظافت محل کار انجام دهید. این کار نه تنها موجب می‌شود که گرد و غبار داخل مانیتور شما نرود، بلکه در از بین بردن میکروب‌ها و ویروس‌ها نیز موثر است. برای تمیز کردن تلفن از جِرم و آلودگی می‌توانید از محلول ضدعفونی‌کننده مانند الکل استفاده کنید، زیرا در طول روز دست همکاران زیادی به آن می‌خورد.

تمیز کردن روزانه لپ تاپ را جزو وظایف نظافت اداره قرار دهید.
اگر عادت دارید که پشت میزکار غذا بخورید، پس حتما تمیز کردن روزانه لپ‌تاپ را جزو وظایف نظافت شرکت قرار دهید.

تخصیص یک فضا برای هر چیز

یکی از نکات در نظافت شرکت این است که همه چیز را در جای مناسب خود قرار دهید. این بدان معنی است که شما باید فضایی خاص را به هر چیز اختصاص دهید و برچسب‌گذاری کنید تا بتوانید به راحتی آن را پیدا کنید. هنگامی که به آن وسیله در جایی خاص عادت کردید، سریع‌تر می‌توانید آن را پیدا کنید. همچنین یادتان باشد که لازم نیست از هر سانتی‌متر از میزکارتان استفاده کنید، تنها اقلامی که لازم است جلوی دست باشد را روی میز کارتان بگذارید و بقیه موارد را داخل کشو یا قفسه‌های خالی بگذارید تا دم دستتان بازتر باشد.

وسایل اضافی را دور بریزید

کارت ویزیت‌های آهن‌ربادار، خودکارهای ارزان قیمت تمام شده، لیوان‌های قهوه شکسته، تقویم تاریخ گذشته و … که روی میز شما الکی جاخوش کرده‌اند را دور بیاندازید و خود را از شر آن‌ها راحت کنید. میز شما جای چیزهای باارزش است تا نظم فکری شما را برهم نزند. می‌دانیم مقاومت در مقابل دور ریختن برخی وسایل دشوار است، اما بهتر است همین حالا اقدام به انجام این کار کنید و به نگهداری وسایل اضافی «نه» بگویید.

هنگام نظافت شرکت، وسایل اضافی را دور بریزید.
لازم است از شر وسایل اضافی خلاص شوید. میز شما جای چیزهای باارزش است تا نظم فکری شما را برهم نزند.

تمیز کردن آبدارخانه

از مسئول آبدارخانه یا نظافتچی خود بخواهید که این محیط را هرروزه تمیز کند. اگر تعداد همکاران کمی در محیط کار دارید و نیاز به استخدام آبدارچی ندارید از آن‌ها بخواهید که ظروف خود را پس از صرف غذا داخل سینک رها نکنند و آن را بشویند و در تمیز نگهداشتن آشپزخانه کوشا باشند. به یاد داشته باشید که به خاطر سلامت خود بشقاب مایکروفر، سینک و سنگ پیشخوان آشپزخانه را روزانه تمیز کنید.

جمع‌بندی

برای نظافت شرکت به جز تلاش‌های نیروی خدماتی، نیاز است که خود شما نیز اصولی را رعایت کنید. برای مثال میز خود را تمیز و مرتب نگهدارید و وسایل اضافی را دور بریزید. ماگ و لیوان‌های خود را به موقع بشویید و نگذارید سینک پر شود. لوازم الکترونیکی خود را هر روز با دستمال مرطوب پاک کنید و نگذارید گرد و خاک روی میز شما بنشیند. شما چه توصیه‌های دیگری برای نظافت شرکت دارید؟

در صورتیکه تعداد کارمندان محیط شما زیاد است و یا شرایط کاری‌تان به گونه‌‌ای است که رعایت تمامی نکات بالا به راحتی امکان‌پذیر نیست، پیشنهاد می‌کنیم با خدمات نظافت شرکت، اداره و محل کار و استخدام متخصصین نظافتی معتبر، کار خود را تا حد زیادی راحت کنید.

نظافت اداری و تجاری

نظافت اداری و تجاری

  • نظافت اداره و سازمان
  • نظافت شرکت و محل کار
  • نظافت واحد های تجاری
  • نظافت مجتمع های تجاری و ساختمان های بزرگ
دریافت این خدمت از استادکار

منبع: twinkleclean | home.howstuffworks

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

12 − سه =