گیاهان مناسب برای اداره : راهنمای کامل خرید گیاهان مقاوم

0

معرفی گیاهان مناسب برای اداره

گیاهان می‌توانند فضای کاری شما را به مکانی جذاب تر و آرامش بخش تر تبدیل کنند، اما اگر شما به اندازه ی کافی با نگهداری از آنها آشنا نباشید یا گیاهان مناسبی انتخاب نکنید، این پروسه کمی سخت خواهد شد. پس با ما در این مقاله همراه باشید تا شما را با گیاهان مناسب برای اداره و دفتر کارتان آشنا کنیم، و از تبدیل شدن میزکارتان به گورستان گیاهان سبز جلوگیری کنیم.

نگهداری ده گیاهی که در ادامه می‌بینید، بسیار ساده است و خوشبختانه نیازی به داشتن مدرک کارشناسی ارشد باغبانی ندارد!

پوتوس

گیاهی با برگ های بزرگ و گاه قلبی شکل که در تمام فصول سبز هستند و به راحتی آسیب نمی‌بینند. این گیاه کم توقع خود را با سطوح کم نور یا فضاهای روشن تر وفق می‌دهد، اما نور غیر مستقیم و نسبتا زیاد برای آن ایده‌آل‌تر است.  پوتوس‌ها به گونه‌های مختلفی از جمله سبز یک دست و یا گیاهان با برگ‌های ابلق سبز و سفید وجود دارند و میتوانند روی میز اداره یا به صورت آویز از بلندی نگهداری شوند. از مزایای دیگر این گیاه می‌توان به رشد سریع و تکثیر خیلی ساده ی آن که از طریق قلمه انجام می‌گیرد، اشاره کرد.

پوتوس؛ یک گیاه مناسب برای اداره
پوتوس

آگلونما

این گیاه در زبان چینی، گیاهِ همیشه سبز نامیده میشود و عمر طولانی و مقاوت آن همواره مورد توجه گیاه دوستان بوده است. رنگ غالب این گیاه سبز است، اما ممکن است آن را در انواع نقره ای یا قرمز هم مشاهده کنید. به گفته ی ناسا آگلونما یکی از قدرتمندترین و مناسب‌ترین گیاهان برای پاکسازی هوای آلوده داخل اداره از سم‌هایی مانند بنزن و فرمالدهیدها می باشد.

آگلونما؛ یک گیاه مناسب برای اداره
آگلونما

فیکوس بنجامین

گیاهی از جنگل‌های گرمسیری هند، و جنوب شرقی آسیاست. فیکوس های جوان غالبا روی تنه‌ی درختان دیگر و از طریق ریشه های هوایی تکثیر میشوند و در مرحله بعد ریشه‌ها به سرعت خود را به زمین می‌رسانند. گیاه فیکوس به نسیم سردی که از پنجره می‌وزد حساس است، پس سعی کنید آن را در معرض وزش باد قرار ندهید.

بنجامین؛ یک گیاه مناسب برای اداره
فیکوس بنجامین

زامیفولیا

این گیاه ساقه و ریشه‌های ضخیمی دارد که مقدار زیادی آب در خود ذخیره می‌کنند و این به این معنی است که نیاز به آبیاری هرروزه نخواهد داشت. زامیفولیا در برابر نور کم، مقاوم است و تاریکی طولانی روزهای زمستان را تحمل می‌کند، اما نکته‌ی مهم اینجاست که شما باید از کود مخصوص گیاهان آپارتمانی برای تغذیه‌ی آن استفاده کنید. زامیفولیا زیبا و مقاوم است و قطعا یکی از مناسب ترین گیاهان برای اداره شما خواهد بود.

زامیفولیا؛ یک گیاه مناسب برای اداره
زامیفولیا

فیلودندرون

فیلودندرون یا گوش گرگی ، یکی از متداول ترین گیاه‌ها در آمریکای جنوبی است که خاستگاه آن نیز به شمار می‌آید. گیاهی با برگ های ضخیم، بزرگ و براق که در نگاه اول مصنوعی به نظر می‌آید. این گیاه ظاهر براق خود را در سایه حفظ  می‌کند، و رطوبت کم و درجه حرارت بین ۱۸ تا ۲۰ درجه سانتی گراد را می‌پسندد، و همه ی اینها فاکتورهایی هستند که آن را به گیاه مناسبی برای نگهداری در دفتر کار تبدیل می‌کنند. پنجره‌های شمالی به علت نور ملایم و غیر مستقیمی که دارند، زاویه ی مناسبی برای نگهداری این گیاه به شمار می‌آیند زیرا نور شدید و مستقیم باعث بی حال شدن فیلودندرون شما خواهد شد.

فیلودندرون؛ یک گیاه مناسب برای اداره
فیلودندرون

اسپاتی فیلوم

گیاهی با برگ های پهن و سبز، و گل های سفید زیباست که نیاز زیادی به نور ندارد، و فقط کافیست هفته ای یک یا دو بار آن را آبیاری کنید. این گیاه کمک شایان توجهی به تسویه هوا می‌کند و علاوه بر این، رشد سریعی هم دارد. گل های سفید اسپاتی فیلوم، بی شباهت به گل شیپوری نیست. اسپاتی فیلوم در شرایط آب و هوایی متعادل، تقریبا هفته ای دوبار به آبیاری نیاز دارد. دقت کنید که در فاصله ی دو آبیاری خاک کاملا خشک شده باشد، زیرا آب زیاد باعث سست شدن برگ ها و در نهایت سیاه شدنشان می‌شود.

اسپاتیفیلیوم؛ یک گیاه مناسب برای اداره
اسپاتی فیلیوم

دراسینا

دراسینا یکی از مقاوم ترین گیاهان آپارتمانی است که انتخابی عالی برای از بین بردن آلودگی به شمار می‌آید. مراقبت از آن آسان است و به راحتی می‌تواند گوشه ی اداره شما را به یک نقطه ی کانونی منحصر به فرد تبدیل کند. دراسینا ریشه ی بسیار قوی و در نتیجه تحمل زیادی در برابر کم ‌آبی دارد. این گیاه با رگه های قرمز روی برگ های کشیده ی سبز و ساقه ی بلند و درختی اش، ظاهر مدرن و منحصر به فردی به اداره شما خواهد داد.

دراسینا؛ یک گیاه مناسب برای اداره
دراسینا

بروملیا

گیاه مناسبی برای نگهداری در قسمت ورودی و پذیرش یک دفتر کار است، که با گل های قرمز و ظاهر منحصر به فردش، ننگاه هر بیننده ای را به خود جذب خواهد کرد. البته باید بدانید که این گیاه زمانی که در شرف گلدهی است، نیاز به مراقبت بیشتری دارد. پس سعی کنید آبیاری به موقع و تقویت با کودهای مغذی را فراموش نکنید. البته نباید غافل شد که این نگهداری و مراقبت، قطعا به گل های زیبای قرمز رنگی که به زودی پدیدار خواهند شد، می‌ارزد.

بروملیا؛ یک گیاه مناسب برای اداره
بروملیا

سانسوریا

این گیاه می‌تواند یک محرک بصری خیلی قوی برای دکوراسیون محیط کار شما باشد. سانسوریا بین گیاهان اسطوره ی مقاومت است و میتواند تا یک ماه بدون آب زنگی کند؛ و علاوه بر این تحمل مدتی طولانی در برابر نور خورشید و یا حتی محیطی با نور کم را دارد. سانسوریا در ایران گونه های مختلفی دارد که نوع بلند تر آن به نام گیاه شمشیری نیز شناخته میشود و در گونه های رنگی سبز و ابلق موجود است. اگر محیط اداره‌تان نور کافی ندارد، بهتر است از نوع سبز آن استفاده کنید زیرا نوع ابلق آن نیاز به نور بیشتری دارد. اما خیالتان از این بابت راحت باشد که سانسوریا جزو گیاهان مناسب برای اداره است.

سانسوریا؛ یک گیاه مناسب برای اداره
سانسوریا

کاکتوس

اگر همه‌ی پروژه‌های قبلی‌تان در نگهداری گیاهان به شکست انجامیده، شاید وقتش رسیده باشد که به سراغ کاکتوس ها بروید. کاکتوس به هر گیاه آبداری که بر روی تنه ی خود تیغ داشته باشد، گفته می‌شود. کاکتوس ها معمولا برگ‌های کوچکی دارند و یا اصلا برگ ندارند، و شاید تنها گیاهانی باشند که بنا بر شرایط اقلیمی سخت در خاستگاهشان؛ کویر، میتوانند حتی در غفلت کامل نیز زنده بمانند و حتی رشد کنند! ساقه های آبدار آنها آب را به مدت طولانی ذخیره خواهد کرد و شما برای نگهداری شان به هیچ شرایط ویژه ای غیر از یک پنجره در اتاقتان نیاز نخواهید داشت.

کاکتوس؛ یک گیاه مناسب برای اداره
کاکتوس
سمپاشی باغچه و فضای سبز

سمپاشی باغچه و فضای سبز

  • نابود کردن انواع آفت‌ها
  • قارچ‌ها و علف‌های هرز
  • ازبین بردن انواع حشرات، موریانه و...
دریافت این خدمت از استادکار

اگر شما هم گیاه مقاومی می‌شناسید یا در نگهداری گیاهان فوق تجربه ای دارید، برایمان بنویسید 🙂

بازسازی خانه و ساختمان

بازسازی خانه و ساختمان

  • بازسازی و تعمیرات ساختمان
  • مرمت بنا و تمام خدمات بنایی ساختمان
  • تخریب و بازسازی انواع دیوار و کف
  • خدمات بازسازی خانه، آپارتمان و واحدهای تجاری
دریافت این خدمت از استادکار

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پنج × 4 =