آموزش نظافت راه پله : چگونه راه پله را تمیز کنیم؟

0

سنگ‌های سیاه شده ناشی از رفت و آمد زیاد، تصویر روغن موتور ریخته شده کف پارکینگ و سرامیک‌های کدر شده، هیچ گاه تصویر خوبی برای لحظه ورود به ساختمان نبوده‌اند. پس بهتر است نظافت راه پله را جدی بگیریم. برخلاف تصور اولیه، نظافت راه پله اصول و قواعد مشخصی دارد که رعایت نکردن آن‌ها باعث می‌شود نتیجه مطلوبی حاصل نشود. در ادامه این اصول را با یکدیگر بررسی خواهیم کرد.

اگر می‌خواهید بدانید که نظافت راه پله و مشاعات شامل چه مواردی است و قیمت نظافت راه پله و پارکینگ چقدر است، در ادامه مطلب با استادکار همراه باشید.

اهمیت نظافت راه پله و مشاعات

نظافت پله‌ها یکی از سرویس‌های حیاطی برای منازل مسکونی و مکان‌های اداری به شمار می‌رود. تفاوتی نمی‌کند شما در یک ساختمان دو طبقه تک واحدی سکونت دارید یا در یک مجتمع صد و چند واحدی اداری مشغول به کار هستید؛ چرا که در هر حال به نظافت انواع راه پله نیاز دارید.

افراد بسیار کمی فرصت دارند خودشان نظافت راه پله ساختمان مسکونی را به صورت دوره‌ای و مرتب انجام دهند. ممکن است شما چند بار فرصت کنید مقابل واحدتان را نظافت کنید اما بسیار بعید است که وقت داشته باشید نظافت راه پله ساختمان اداری و تجاری یا نظافت ساختمان خود را خودتان به صورت اصولی انجام دهید.

شرکت‌های خدماتی نظافتی مختلف به دلیل همین نیازِ مبرم و مداوم، به شرکت‌های پرکار تبدیل شده‌اند. نظافت راه پله و پارکینگ یک سرویس بسیار مهم و دائمی به شمار می‌رود. برای همه ساکنان یک ساختمان مهم است که بتوانند حداقل هفته‌ای یک بار از سرویس نظافت مشاعات استفاده کنند.

آشنا نبودن با اصول و قواعد نظافت مشاعات و همچنین قیمت نظافت راه پله و پارکینگ موجب می‌شود که نتوانید سرویس مقرون به صرفه و مناسبی دریافت کنید. پس در این مطلب، نگاهی به این اصول خواهیم داشت و نحوه محاسبه قیمت این سرویس را بررسی می‌کنیم. همچنین برای ثبت سفارش می‌توانید از طریق لینک زیر اقدام کنید:

نظافت اداری و تجاری

نظافت اداری و تجاری

  • نظافت اداره و سازمان
  • نظافت شرکت و محل کار
  • نظافت واحد های تجاری
  • نظافت مجتمع های تجاری و ساختمان های بزرگ
دریافت این خدمت از استادکار

نظافت راه پله و مشاعات شامل چه مواردی میشود؟

براساس استانداردهای پذیرفته شده توسط شرکت‌های خدماتی و مشتریان، یک سرویس نظافت راه پله و مشاعات استاندارد شامل نظافت اصولی بخش‌های زیر است:

نظافت راه پله

نظافت راه پله می‌تواند شامل شستن پله‌ها، دیوارها و کف باشد. تمیزی یک خانه از نظافت راه پله شروع می‌‌شود و به نظافت داخل منزل می‌رسد. پس لازم است که به نظافت نرده‌ها، کف راه پله و دیوارها توجه کنیم.

نظافت پارکینگ و حیاط

نظافت پارکینگ و حیاط ساختمان نیز یکی دیگر از بخش‌های نظافت مشاعات است. رد لاستیک‌های به جا مانده روی سرامیک و موزاییک حیاط و پارکینگ ناخوشایند است و می‌بایست هر چه سریع‌تر نسبت به تمیز کردن آن اقدام کرد.

نظافت مشاعات
پارکینگ از دیگر مشاعاتی است که می توانید نظافت آن را به نیروی خدماتی بسپارید.

نظافت کابین آسانسور

کابین آسانسور و دکمه‌هایش خصوصا در دوران شیوع بیماری‌های همه‌گیر مانند کرونا اهمیت دوچندان می‌یابد. این قسمت در معرض لمس تمام ساکنین آپارتمان است  و بهتر است حتما آن را نظافت کرد.

نظافت راهرو و محوطه

راهروی ساختمان نیز بخش دیگر نظافت راه پله و مشاعات است. حتما به این نکته توجه داشته باشید که نظافت راهرو و محوطه شامل نظافت استاندارد این محیط‌هاست. برای مثال انتقال وسایل موجود در راه پله‌ها یا تمیز کردن مواد شیمیایی احتمالی که در پارکینگ وجود دارد، جزو سرویس اولیه به شمار نمی‌رود. بهتر است قبل از آغاز به کار با نظافتچی درباره مسائلی که فکر می‌کنید ممکن است جزو این موارد باشند صحبت کنید. در صورت نیاز قبل از اعزام نظافتچی می‌توانید این موارد را با شرکت خدماتی نظافتی هماهنگ کنید. همچنین در صورتی که فکر می‌کنید انجام سرویسی نیاز به استفاده از مواد شوینده خاص دارد، بهتر است این مورد را هم با شرکت خدماتی در میان بگذارید.

تمیز کردن نرده‌ها

همانطور که در بالا گفته شد برای تمیزکردن نرده‌ها نیز می‌توانید از نظافتچی خود بخواهید که این قسمت را فراموش نکند و حتما آن را با مواد تمیزکننده پاک کند. این قسمت نیز در معرض لمس و دست خوردن افراد ساکن در اپارتمان قرار دارد.

نظافت پشت بام

نظافت پشت بام که به صورت مترمربعی حساب می‌شود، می‌تواند شامل جارو کردن و شستن پشت بام باشد. بهتر است پس از هر تغییر فصل این کار را انجام دهید تا گرد و خاک و آشغال‌های ریزی که روی کف پشت بام وجود دارند، موجب گرفتگی چاه و عدم تخلیه آب باران و برف نشوند. در غیر این صورت آب جمع شده در پشت بام به سقف نم داده و موجب هزینه‌های اضافی می‌شود.

تمیز کردن شیشه‌های راهرو

در اینجا منظور از شیشه‌ها، بخش داخلی آن‌هاست. تمیز کردن بخش خارجی شیشه‌ها یک سرویس تخصصی است که ممکن است به دلیل ارتفاع بالا یا شرایط دیگر نیاز به وسایل و ابزار ویژه داشته باشد.

نظافت درب‌های ورودی

نظافت درب‌های ورودی نیز از وظایف نظافتچی ساختمان است. می‌توانید در صورت لزوم از او بخواهید که درب ورودی را با شلنگ آب کامل تمیز کند یا اینکه با دستمالی نمدار تمام قسمت‌های آن را تمیز کند.

تمیز کردن کلید پریزها

کلید و پریزها نیز از دیگر بخش‌هایی هستند که روزانه دست تعداد زیادی از افراد به آ‌ن‌ها می‌خورد و به مرور زمان گرد و خاک و چرک روی آن می‌نشیند. پس نظافت آن‌ها مهم است.

نظافت راه پله ساختمان اداری و تجاری
کلید و پریزها معمولا توسط دستمالی نرم و مرطوب توسط نیروی خدماتی تمیز می‌شوند.

آیا خدمات نظافت برای انواع راه پله مشابه است؟

برای انواع راه پله از مواد متفاوتی باید استفاده شود. به گونه‌ای که برای نظافت راه پله سنگی نمی‌‌توان همان مواد نظافت راه پله چوبی را استفاده کرد. همچنین نظافت راه پله فرش شده با استفاده از جارو و محلول شامپو فرش و … باید انجام گیرد. بی‌توجهی به این اصل مهم می‌تواند به کفپوش راه پله شما آسیب برساند.

قیمت نظافت راه پله و پارکینگ در سال 99

میانگین قیمت نظافت راه پله و مشاعات در حال حاضر 70 – 100 هزار تومان است. در حال حاضر هزینه اولیه یک سرویس نظافت برای نظافت ساختمان توسط آقا تا 4 ساعت، ۸۰ هزار تومان محاسبه می‌شود. هر ساعت نظافت اضافه توسط متخصص آقا نیز 12000 تومان محاسبه می‌شود. ناگفته پیداست که این رقم فقط برای خدمات استانداردی که در ابتدا ذکر شد محاسبه می‌شود و انجام هر سرویس دیگری نیازمند محاسبه قیمت توسط شرکت است.

اکیدا توصیه می‌شود اگر برای اولین بار قصد دارید از سرویس یک شرکت خدماتی استفاده کنید، سرویس موردنظرتان را به خوبی شرح دهید تا بتوانید قیمت قطعی سرویس را بگیرید.

در سرویس‌های دوره‌ای منظم معمولا هزینه هر بار نظافت ثابت است. اگر از چنین سرویسی استفاده می‌کنید اما نیاز دارید خدمات بیشتری از سرویس عادی بگیرید، حتما با شرکت خدماتی صحبت کنید.

سوالات رایج مشتریان درباره نظافت راه پله و مشاعات

در خصوص نظافت راه پله، سوالات زیادی در ذهن کاربران شکل می‌گیرد که ما در زیر به تعدادی از آن‌ها پاسخ خواهیم داد:

تهیه لوازم و مواد مورد نیاز نظافت به عهده چه کسی است؟

تهیه لوازم و مواد مورد نیاز برای نظافت مشاعات برعهده مشتری خواهد بود. البته در بسیاری از موارد می‌توانید این مسئولیت را به نظافتچی بسپارید و بعدا هزینه مواد و لوازم را جداگانه به وی پرداخت کنید. این کار باعث می‌شود نظافتچی لیست کاملی از مواد و وسایل مورد نیاز در اختیار داشته باشد و سرویس شما زودتر به پایان برسد.

در بسیاری از موارد که سرویس نظافت راه پله و مشاعات یک سرویس منظم و دوره‌ای است و شرکت خدماتی از یک نظافتچی ثابت برای هر منزل کمک می‌گیرد، تهیه مواد و لوازم توسط نظافتچی و با هماهنگی و هزینه مشتری انجام می‌شود. توصیه می‌کنیم در صورتی که اولین بار می‌خواهید از خدمات یک شرکت استفاده کنید، درباره این مسئله حتما صحبت کنید.

خرید لوازم و مواد موردنیاز توسط نظافتچی علاوه بر صرفه جویی در وقت شما، ریسک خرید مواد آسیب‌زا را هم کم می‌کند. نظافتچی‌های مجرب به خوبی می‌دانند برای تمیز کردن هر سطحی باید از چه مواد و وسایلی استفاده کنند.

نظافت راه پله ساختمان مسکونی
خرید لوازم و مواد موردنیاز توسط نظافتچی علاوه بر صرفه جویی در وقت شما، ریسک خرید مواد آسیب‌زا را هم کم می‌کند.

عوامل موثر در قیمت نظافت راه پله و پارکینگ چیست؟

شرکت‌های خدماتی معمولا لیستی از این هزینه‌ها در اختیار مشتری قرار می‌دهند و قبل از توافق با او سرویس اضافه‌ای ارائه نمی‌کنند. نرخ نظافت منزل به‌صورت ساعتی محاسبه می‌شود و شما بر اساس میزان ساعتی که از کارگر نظافت کمک می‌گیرید، هزینه پرداخت خواهید کرد؛ بنابراین با محاسبه ساعت کارکرد، هزینه را پرداخت می‌کنید و دیگر نیاز به پرداخت اضافه نیست.

بنابراین اگر نظافت مشاعاتی چون استخر و جکوزی را هم به برنامه نظافت اضافه کنید، این کار طبعا زمان بیشتری از کارگر می‌گیرد و ممکن است چند ساعت او را درگیر کند. بر طبق همان ساعات اضافه، باید هزینه را درنظر بگیرید.

موارد دیگر تاثیرگذار بر قیمت نظافت می‌تواند نظافت سقف و جابجایی نخاله باشد. نظافت سقف و پشت بام به صورت مترمربعی حساب می‌شود و هر مترمربع 3000 تومان است. اگر نخاله‌ای دارید که می‌خواهید نظافتچی آن را جابجا کند باید 15 هزار تومان هزینه برای آن درنظر بگیرید. به یاد داشته باشید که اگر بعد از بازدید کار، مشتری سفارش را لغو کند، ملزم به پرداخت هزینه ایاب ذهاب 30 هزارتومانی نیروی خدماتی است. همه این موارد در قیمت نهایی تاثیرگذار است.

در صورت راضی نبودن از نتیجه اقدامات کارگر نظافتی، چه کار کنم؟

براساس قانون می‌توانید تا یک ساعت بعد از حضور نظافتچی در محل و جلب نشدن رضایت شما از کار او، درخواست نیروی دیگری کنید و شرکت‌ها موظف هستند این نیرو را در اختیار شما قرار دهند. اگر بعد از پایان سرویس مشکلی مشاهده کردید، باید فورا با شرکت تماس بگیرید. بسته به ابعاد مشکل به وجود آمده شرکت ممکن است برای بررسی موضوع بازرس اعزام کند.

نظافت راه پله را به نظافتچی خانم بسپارم یا آقا؟

دقت، حوصله و مهارت در امر نظافت راه پله مهم است. از آنجا که با کارهای یدی زیادی در این مدل نظافت همراه هستیم، احتمالا نیروهای خدماتی آقا بهتر می‌توانند نظافت بخش‌هایی چون راه پله و پارکینگ و شستشوی دیوار را انجام دهند و در عوض نیروهای خدماتی خانم در بخش‌هایی که نیاز به دقت بیشتری دارد مانند گردگیری و تمیز کردن پنجره بهتر عمل می‌کنند. آمارها نشان می‌دهد که استفاده از نظافتچی آقا برای نظافت راه پله ساختمان اداری و تجاری به دلیل زور بازوی بیشتر و استفاده از نظافتچی خانم برای محیط داخلی به دلیل دقت بیشتر مرسوم‌تر است.

خدمات نظافت منزل توسط آقا در استادکار

نظافت منزل

  • شستن دیوار‌ها و پنجره‌ها
  • شستن و تی کشیدن کف
  • نظافت پذیرایی‌و نظافت اتاق‌ها
  • شستن سرویس بهداشتی و حمام
دریافت این خدمت از استادکار

چطور بهترین شرکت خدمات نظافتی را برای نظافت راه پله ساختمان انتخاب کنیم؟

متخصص نظافت که وارد ساختمان شما می‌شود باید از نظر سلامت اخلاقی و روانی، از فیلتر عبور کرده باشد. پس مهم است که از شرکت‌هایی سرویس بگیرید که معتبر باشند و نیروهای خدماتی را از نظر درستکار بودن و منظم بودن پایش کرده باشند. هدف هر شرکت خدماتی نظافتی نیز این است که افرادی مورد اعتماد را به خانه مردم بفرستد تا شاهد جرائمی چون سرقت و … نباشد.

مجموعه استادکار نیز می‌تواند نیروهای معتمد و خبره را روانه منازل شما کند. این شرکت با پاسخگویی شفاف خود به هرگونه شکایت مشتریان رسیدگی خواهد کرد. فرآیند انتخاب متخصص‌ها و عبور از فیلتر استادکار نیز باعث می‌شود تا افراد درستکار، سالم، کاری و منظم در این سیستم قرار گیرند.

نظافت انواع راه پله
از متعمد بودن و خبره بودن نیروهای شرکت خدماتی نظافتی که روانه خانه یا محل کار شما میشوند اطمینان حاصل کنید.

خدمات نظافت راه پله با استادکار

مجموعه استادکار می‌تواند در امر نظافت راه پله و مشاعات یاری‌گر شما باشد. این مجموعه علاوه بر اینکه نیروهای خود را پایش کرده و آن‌ها را از نظر سلامت و درستکار بودن تضمین می‌کند، در صورت وجود هرگونه شکایت و نارضایتی از نیروی خدماتی، تیم پشتیبانی استادکار آماده است تا با آن‌ها تماس بگیرید و خواسته خود را مطرح کنید و در اسرع وقت پیگیری شود.

استادکار حتی برای امور کوچک مانند جارو زدن حیاط تا نظافت‌های بزرگ‌تر مانند شستن سونا و جکوزی، خبره‌ترین نیروهایش را به منازل و محل کار شما خواهد فرستاد تا از خدمات نظافت با کیفیت بهره‌مند شوید. سفارش آنلاین نظافت ساختمان و استفاده از خدمات دوره‌ای نظافت مجتمع مسکونی به شما کمک می‌کند همیشه یک ساختمان تمیز و مرتب داشته باشید.

ثبت سفارش نیازی به حضور و یا تلفن زدن ندارد و به صورت تماما آنلاین امکان‌پذیر است. برای این کار می‌توانید اپلیکیشن استادکار را نصب کنید

دانلود اپلیکیشن استادکار

  • نسخه IOS استادکار
  • نسخه اندروید استادکار
  • دریافت از اپ استور و سیب اپ
  • دریافت از گوگل پلی، کافه بازار و مایکت
دریافت این خدمت از استادکار

نحوه ثبت سفارش نیروی خدماتی از استادکار

  1. روی لینک زیر کلیک کنید تا با مراجعه به سایت استادکار، تقاضای نیروی خدماتی خود را ثبت کنید.
  2. ابتدا روی گزینه آبی رنگ ثبت سفارش کلیک کنید و به صفحه بعد بروید.
  3. اکنون باید زمانی که خانه هستید مشخص کنید تا نظافتچی سر همان ساعت خدمت برسد.
  4. در قدم بعدی لازم است که آدرس دقیق خود را ذکر کنید و آن را روی لوکیشن به صورت دقیق مشخص کنید.
  5. در قدم بعدی نیاز است که جزئیات سفارش خود را ثبت کنید. برای مثال تعداد طبقات مورد نظر برای تمیزکاری را ذکر کنید.
  6. سپس محدوده خدمات خود را ذکر کنید، برای مثال می‌خواهید راه پله و نرده‌ها در کنار موارد دیگر مانند دیوار، پارکنیگ، پنجره، حیاط و… تمیز شود. همه مواردی که می‌خواهید تمیز شود مانند زیر زمین، حیاط، پشت بام، سرویس بهداشتی مشاعات، آسانسور و… را تیک بزنید و به مرحله بعد بروید.
  7. مدت زمانی که برای تمیزکاری می‌خواهید اختصاص دهید را تعیین کنید که از 4 ساعت شروع می‌شود.
  8. در مرحله بعد توضیحاتی که به متخصص کمک می‌کند را ذکر کنید.
  9. سپس شماره موبایل خود را وارد کنید و کد تائید را پس از دریافت، وارد و سفارش خود را ثبت کنید.
نظافت ساختمان و مشاعات:

نظافت ساختمان و مشاعات

  • نظافت راه پله
  • شستن دیوارها و نرده ها
  • نظافت مشاعات، پارکینگ و حیاط
  • پاک کردن شیشه پنجره های داخلی
دریافت این خدمت از استادکار

خدمات ضدعفونی راه پله و مشاعات

استادکار خدمات نظافتی دیگری تحت عنوان خدمات ضدعفونی راه پله و مشاعات دارد که در آن می‌تواند خیال شما را راحت و در کنار شستشوی مداوم دست‌ها در دوران کرونا، محیط زندگی و کار شما را هم به طور کامل ضدعفونی کند. متخصصان استادکار این کار را با ماده‌ای به نام آنولیت انجام می‌دهند. از مزیت‌های این ماده سازگار بودن با طبیعت است و هزینه و ریسک زیست محیطی را کاهش می‌دهد. همچنین با پوشش دهی بالا و زمان اثر گذاری کوتاه‌مدت همراه با قیمت مناسب می‌تواند به راحتی راه پله و مشاعات شما را ضدعفونی کند. بهتر است پیش از اینکه از خدمات ضدعفونی منزل و مشاعات استادکار استفاده کنید، به خوبی محیط را تمیز کنید تا ماده ضدعفونی کننده به خوبی روی سطوح بنشیند.

چرا بهتر است نظافت راه پله را به نظافتچی شرکت خدمات نظافتی بسپاریم؟

شرکت‌های خدماتی مانند استادکار می‌توانند در کمترین زمان ممکن، متخصص‌ترین فرد برای نظافت را برای شما پیدا کنند. همچنین با کمک این شرکت‌ها می‌توانید برنامه ریزی برای نظافت ماهانه و هفتگی خود داشته باشید و کیفیت نظافت و شستشوی مطلوبی را تجربه کنید.

کاهش هزینه‌های نظافت و شستشو به کمک متخصصینِ نظافت یکی دیگر از مزیت‌های استفاده از این افراد است. کارگر نظافتی ساختمان می‌تواند موجب صرفه‌جویی در مواد شوینده، میزان مصرف آب و زمان شستشو شود. هزینه‌های پرداخت در شرکت خدمات نظافتی شفاف است و نیاز به پرداخت هزینه‌های اضافی غیرمتعارف نیست.

نظافت ساختمان
کاهش هزینه‌های نظافت و شستشو به کمک متخصصین نظافت یکی دیگر از مزیت‌های استفاده از این افراد در نظافت راه پله و مشاعات است.

سخن آخر

همانطور که گفتیم نظافت راه پله و مشاعات شامل مواردی چون نظافت کف، دیوار، نرده‌ها و … است. بهتر است از نیروهای خدماتی خبره و شرکت‌های معتبر و مورد اعتماد استفاده کنید تا کیفیت خدمات را هم تضمین کنید. مزیت اینکه خدمات نظافت را به شرکت‌های نظافتی بسپارید تنها محدود به کیفیت نیست، بلکه می‌توانید هزینه‌های نظافت و شستشوی خود را کاهش داده و در مصرف آب و شوینده نیز صرفه جویی کنید.

نظافت ساختمان و مشاعات:

نظافت ساختمان و مشاعات

  • نظافت راه پله
  • شستن دیوارها و نرده ها
  • نظافت مشاعات، پارکینگ و حیاط
  • پاک کردن شیشه پنجره های داخلی
دریافت این خدمت از استادکار
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

19 − یازده =