نحوه تعویض سینک چگونه است؟ چرا باید آن را تعویض کرد؟

0

زیبایی و درخشش سینک ظرفشویی به‌عنوان یکی از اجزای کاربردی آشپزخانه، تاثیر زیادی بر دکوراسیون کلی خانه دارد. زمانی‌که سینک به دلیل استفاده‌های مکرر، زیبایی خود را از دست داده و ظاهری ناخوشایند پیدا می‌کند، باید در اولین فرصت آن را تعویض کرد. عوامل زیادی روی خراب شدن سینک ظرفشویی تاثیر دارند و کاهش عمر مفید آن می‌شوند. در این مطلب از استادکار دلایل تعویض سینک و راهنمای نصب آن را شرح داده‌ایم. با ما همراه باشید.

چه زمانی باید برای خرید و تعویض سینک ظرفشویی اقدام کرد؟

دلایل زیادی از جمله پوسیدگی، زنگ‌زدگی، نشتی آب و… وجود دارد که ما را به تعویض سینک ظرفشویی و جایگزین کردن آن با سینک جدید ترغیب می‌کند. هر یک از این دلایل به تنهایی برای تعویض سینک کافی هستند، سینک آشپزخانه یکی از کاربردی‌ترین ابزار آشپزخانه است که در صورت خراب شدن، روند زندگی ما را مختل می‌کند. در ادامه با عواملی که فکر تعویض آن را در ذهن می‌اندازند، آشنا شوید:

خط‌و‌خش روی سینک

سینک ظرفشویی از وسایل مصرفی آشپزخانه محسوب می‌شود که طی روز چندین بار از آن استفاده می‌کنیم. از این‌رو کثیف شدن مداوم آن امری طبیعی است. معمولا برای تمیز کردن سینک از شوینده‌های صنعتی و اسکاچ استفاده می‌شود و همین امر یکی از دلایل اصلی ایجاد خط‌و‌خش‌ روی سینک خواهد بود. وجود لکه و خط‌و‌خش سینک دلیل موجهی برای تعویض سینک است، زیرا از زیبایی و کیفیت آن می‌کاهد.

چه زمانی باید برای خرید و تعویض سینک ظرفشویی اقدام کرد؟
خط‌و‌خش‌های روی سینک، از زیبایی آن کم کرده و بستر مناسبی برای رشد انواع میکرواورگانیسم‌ها ایجاد می‌کنند.

بیشتر بدانید: چطور خط و خش روی سینک و اجاق گاز را از بین ببریم؟

نشتی آب

چنانچه زمان شستن ظروف مدام نگران چکه کردن سینک و نشتی آب باشید، حتما کلافه‌کننده خواهد بود. علاوه بر این نشتی آب موجب ایجاد بوی بد در آشپزخانه شده و بستری مناسب برای رشد انواع حشرات و میکروب‌ها فراهم می‌کند. معمولا افراد با مشاهده نشتی آب در سینک ظرفشویی به فکر تعمیر آن می‌افتند، در حالی‌که تعمیر راه‌ حلی موقتی است و در نهایت باید تعویض سینک را انتخاب کرد.

چرا باید سینک آشپزخانه را عوض کنیم؟ مراحل تعویض سینک ظرفشویی به دلیل نشت آب
از عمده‌ترین دلایل تعویض سینک ظرفشویی، نشت آب است. نشت آب موجب پوسیدگی کابینت یا پیشخوان متصل به سینک خواهد شد.

همین‌طور بخوانید: برطرف کردن نشتی سینک ظرفشویی و سیفون ظرفشویی

زنگ‌زدگی، سیاهی و فرسودگی سینک

سینک ظرفشویی نیز مانند هر وسیله مصرفی دیگر، دارای عمر مفید است که به مرور زمان از بین می‌رود. زنگ‌زدگی یا وجود لکه‌های سیاه روی سینک تصویر ناخوشایندی به آشپزخانه می‌دهد و به نوعی مخاطب را متوجه می‌کند که زمان تعویض سینک فرا رسیده و باید آن را با سینک جدیدی جایگزین کرد.

ضرورت‌های تعویض سینک ظرفشویی آشپزخانه به دلیل زنگ‌زدگی و ساییدگی
در صورت مشاهده هرگونه زنگ‌زدگی یا ساییدگی سینک، بلافاصله آن را تعویض کنید؛ در غیر اینصورت کابینت متصل به سینک هم آسیب می‌بیند.

خوب است بخوانید: آموزش رفع سیاهی سینک ظرفشویی

مراحل تعویض سینک

اگر مایل باشید که خودتان مراحل تعویض سینک را انجام دهید، مانعی وجود ندارد. تنها کافیست مراحلی را که در ادامه مطلب شرح داده‌ایم، به دقت انجام دهید:

خرید سینک جدید

قبل از انجام هر کاری ابتدا ابعاد کابینتی که قرار است سینک روی آن نصب شود را اندازه‌گیری کرده و سپس برای خرید سینک جدید به بازار بروید. دقت کنید که سینک، زدگی، پارگی یا سوراخ نداشته باشد و سیفون مخصوص به خود سینک همراهش باشد. به دلیل اینکه سینک‌ها ابعاد و خروجی‌های آب مختلفی دارند، نیازمند سیفون مخصوص به خود هستند. سینک ظرفشویی را از برندهای معتبر و گارانتی‌دار خرید کنید.

آموزش مراحل تعویض سینک ظرفشویی آشپزخانه و اندازه‌گیری کابینت
قبل از خرید سینک جدید، فضایی را صفحه کابینتی که قرار است سینک روی آن نصب شود اندازه‌گیری کنید تا از بروز هر گونه مشکل پیشگیری کرده باشید.

جدا کردن شیر آب

اولین مرحله برای تعویض سینک، جدا کردن شیر آب از آن است. برای این منظور باید جریان آب لوله‌های سرد و گرم متصل به شیر آب را قطع کنید. آب باقی‌مانده در لوله‌ها را تخلیه کرده، سپس پیچ روی سینک ظرفشویی و مهره‌های متصل به شیر آب را باز کنید.

نحوه بستن فلکه آب پیش از تعویض سینک ظرفشویی آشپزخانه
بهتر است قبل از جدا کردن شیر آب از سینک، فلکه آب را ببندید تا مانع از هدر رفتن آب و خیس شدن آشپزخانه شوید.
نصب شیرآلات و تعمیر سیفون

نصب شیرآلات و تعمیر سیفون

  • نصب شیرآلات ساختمانی و بهداشتی
  • نصب شیرآلات اهرمی، مخلوط و پیچی
  • نصب شیر ظرفشویی، روشویی و شیرآلات دیواری
  • نصب دوش حمام و شیرهای سرویس بهداشتی
دریافت این خدمت از استادکار

جدا کردن سیفون و لوله‌های فاضلاب از سینک

همانطور که می‌دانید یک یا دو لوله فاضلاب به لگن سینک متصل است. بعد از جدا کردن شیر آب باید لوله‌های فاضلاب را از سینک جدا کنید. قبل از هر کاری سطل یا لگنی را زیر سیفون قرار دهید تا آب مانده، لجن و آشغال‌های موجود در آن روی کابینت نریزد و آن را کثیف نکند. بعضی از سیفون‌ها پیچی هستند و برای باز کردنشان کافیست آنها را بپیچانید، اما برای باز کردن برخی دیگر نیاز به پیچ گوشتی دارید.

نحوه باز کردن سیفون ظرفشویی و لوله فاضلاب سینک آشپزخانه
قبل از نصب سینک جدید، سیفون و خرطومی را با استفاده از شوینده تمیز و جرمگیری کرده و یا در صورت نیاز آنها را تعویض کنید.

جدا کردن سینک قدیمی

برای جدا کردن سینک قدیمی لازم است هرگونه اتصال آن با دیوار، پیشخوان یا کابینت را باز کنید. بسیاری از سینک‌ها از زیر به کابینت متصل شده‌اند، برخی دیگر نیز برای استحکام بیشتر به دیوار پیچ و رول پلاک می‌شوند.

نحوه باز کردن اتصالات و پیچ روی سینک ظرفشویی برای تعویض آن
اگر می‌خواهید به‌راحتی سینک قدیمی را جدا کنید، تمام اتصالات آن را بررسی کنید.

تمیز کردن محل نصب سینک

لازم است قبل از نصب سینک جدید، محل نصب را به‌ دقت پاکسازی نمائید. می‌توانید چسب آکواریومی یا سیلیکونی به‌جا مانده از سینک قبلی را با استفاده از کاردک تمیز کنید.

نحوه پاک کردن لکه چسب و تمیز کردن کابینت برای نصب سینک آشپزخانه جدید
دقت کنید زمان کندن چسب‌های باقیمانده و تمیز کردن صفحه کابینت، آسیبی به بافت آنها وارد نشود زیرا باعث متورم شدن صفحه می‌شود.

نصب سینک جدید

بعد از کندن برچسب روی سینک ظرفشویی جدید، آن را روی صفحه کابینت قرار دهید. اکنون نوبت وصل کردن شیر آب و لوله فاضلاب به سینک است. شیر آب و لوله‌های فاضلاب را با دقت به سینک متصل کنید تا مانع از هرگونه نشت آب شوید. قبل از استفاده از سینک، آن را از نظر نشتی و چکه کردن آب امتحان کنید.

چگونگی تعویض سینک ظرفشویی آشپزخانه توسط خودتان در خانه
حتما سینک ظرفشویی را از برندهای معتبر و گارانتی‌دار خرید کنید.

آب‌بندی سینک

برای آب‌بندی سینک و جلوگیری از نفوذ آب به کابینت زیر سینک باید از چسب سیلیکونی یا آکواریوم استفاده کنید. برای اطمینان خاطر علاوه بر چسب‌کاری قسمت روکار یعنی فضای بین سینک و پیشخوان، از داخل کابینت دور تا دور سینک را هم چسب بزنید.

نحوه آب‌بندی سینک ظرفشویی برای جلوگیری از نشت آب به کابینت آشپزخانه
آب‌بندی سینک ظرفشویی مانع از نفوذ آب به کابینت و صفحه پیشخوان می‌شود.

هزینه حدودی خرید و نصب سینک

سینک‌های ظرفشویی موجود در بازار از نظر جنس و قیمت تنوع بسیار زیادی دارند، از این‌رو بهتر است قبل از خرید میزان بودجه‌ای را که برای سینک در نظر دارید، با فروشنده در میان بگذارید تا در کمترین زمان بهترین نتیجه را کسب کنید.

  •  کمترین قیمت برای سینک ظرفشویی در بازار ۶۰۰ هزار تومان و بالاترین قیمت ۱۳ میلیون تومان است.

از طرفی باید بودجه‌ای را هم برای نصب سینک در نظر بگیرید، البته این هزینه برای زمانی‌ است که می‌خواهید کار نصب را به نصاب بسپارید.

  •  هزینه نصب سینک ظرفشویی با توجه به مدل آن، زمان و مصالحی که نصاب صرف می‌کند، متغیر بوده و بین ۱۵۰ الی ۴۰۰ هزار تومان در نوسان است.

بیشتر بخوانید: انواع سینک ظرفشویی؛ کدام جنس و مدل مناسب آشپزخانه‌تان است؟

سخن آخر

هر روز سینک‌های ظرفشویی با کیفیت‌تر، در مدل‌های متنوع به بازار عرضه می‌شوند که پاسخگوی بسیاری از نیازهای مشتریان هستند. از این‌رو لازم نیست حتما در زمان بازسازی منزل یا خرابی سینک به فکر تعویض آن بیفتید. هر زمان که احساس کردید سینک شما قدیمی شده یا پاسخگوی نیازتان نیست، باید تعویض سینک را در اولویت کارهایتان قرار دهید.

دانلود اپلیکیشن استادکار

  • نسخه IOS استادکار
  • نسخه اندروید استادکار
  • دریافت از اپ استور و سیب اپ
  • دریافت از گوگل پلی، کافه بازار و مایکت
دریافت این خدمت از استادکار
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

20 − دو =