آموزش رسوب‌زدایی پکیج ایران رادیاتور

0

تا به حال دقت کرده‌اید که گاهی اوقات با وجود روشن بودن پکیج و یا رادیاتور باز هم آب به خوبی گرم نمی‌شود؟ آیا می‌دانید علت این موضوع چیست؟ اگر با وجود روشن بودن پکیج باز هم آب مرتبا سرد می‌شود قطعا پکیج شما رسوب گرفته است و هر چه زودتر باید رسوب‌زدایی پکیج انجام شود. حال چطور می‌توان عملیات رسوب‌زدایی را انجام داد؟ در این مقاله قرار است به آموزش رسوب‌زدایی پکیج ایران رادیاتور بپردازیم. پس با استادکار همراه باشید تا درباره جرم‌گیری پکیج ایران رادیاتور و نحوه رسوب زدایی پکیج ایران رادیاتور اطلاعات بیشتری کسب کنیم.

چرا پکیج به رسوب‌زدایی نیاز دارد؟

سرد بودن آب در حین کار کردن پکیج یکی از نشانه‌های رسوب گرفتن پکیج است در نتیجه برای داشتن عملکرد بهتر و گرم شدن آب نیاز است که رسوب‌زدایی پکیج انجام شود. علاوه بر خوب گرم نشدن آب و رادیاتور شوفاژ علائم دیگری مانند تق تق کردن پکیج، روشن شدن نشانگر ارور (خطا)  ۸۰، ۷۰، ۴۰ و همچنین بالا رفتن فشار پکیج همگی مربوط به رسوب گرفتن پکیج است،

حال اگر میزان حجم رسوب در پکیج زیاد شده و هیچ اقدامی برای جرم‌گیری آن صورت نگیرد ممکن است به مرور بازده کاری پکیج پایین آمده و خراب شود. از آنجا که پکیج ایران رادیاتور یکی از پکیج‌های رایج و مرسوم است که در بیشتر خانه‌ها از آن استفاده می‌شود در ادامه درباره نحوه رسوب‌زدایی پکیج ایران رادیاتور خواهیم گفت. با این حال ممکن است رسوب‌زدایی هر پکیج دیگری مانند روش سرویس پکیج ایران رادیاتور صورت گیرد.

بیشتر بدانید شیر اطمینان پکیج چیست و چه کاربردی دارد؟

یکی از مواردی که باید در سرویس دوره ای پکیج بررسی شود، اندازه گیری رسوب پکیج و در صورت نیاز رسوب زدایی از پکیج است
یکی از مواردی که باید در سرویس دوره ای پکیج بررسی شود، اندازه گیری رسوب پکیج و در صورت نیاز رسوب زدایی از پکیج است تا از خرابی‌های ممکن جلوگیری شود.

لوازم مورد نیاز برای جرم‌گیری پکیج ایران رادیاتور

به طور کلی رسوب‌زدایی پکیج ایران رادیاتور یا هر پکیج دیگری به دو روش انجام می‌شود که برای جرم‌گیری آن به چندین مدل آچار و پمپ شستشوی مبدل نیاز دارید.

نحوه رسوب زدایی پکیج ایران رادیاتور

قبل از آنکه با نحوه رسوب‌زدایی پکیج ایران رادیاتور آشنا شوید بد نیست بدانید که در شهرهایی مانند تهران و یا اصفهان که میزان سختی آب بالا است معمولا توصیه می‌شود حداقل سالی یک بار رسوب‌گیری پکیج را با محلول‌های مناسب انجام دهید. البته پیشنهاد ما این است که کار رسوب‌زدایی پکیج را به یک متخصص و سرویس‌کار حرفه‌ای بسپارید چون اگر خودتان به اندازه کافی به این کار تسلط نداشته باشید، ممکن است به مدار و سیستم پکیج آسیب جدی وارد شود.

حال به سراغ نحوه رسوب‌زدایی پکیج ایران رادیاتور با دو روش متفاوت می‌رویم:

روش اول جرم‌گیری پکیج ایران رادیاتور

  • قبل از هرچیز برای ایمنی بیشتر ورودی برق و گاز به پیکیج را قطع کنید.
  • حال کاور رویی پکیج را باز کنید تا دسترسی کامل به مدارهای گرمایشی داخل پکیج داشته باشید.
  • برای رسوب‌زدایی پکیج در این مرحله باید آب مدار گرمایشی را تخلیه کنید در نتیجه ابتدا شیر ورودی دستگاه را ببندید و سپس شیر پر کن دستگاه را باز کنید.
  • پیشنهاد ما به شما در مرحله تخلیه آب این است که یکی از شیرهای آب گرم خانه که ترجیحا شیر دستشویی است را باز کنید تا آب کاملا تخلیه شود. البته فراموش نکنید که شیر رفت رادیاتور را نیز ببندید تا فقط آب پکیج خالی شود.
  • حال نوبت به باز کردن مبدل پکیج است که به وسیله دو پیچ آلن به بدنه متصل شده است.
  • به کمک پمپ مخصوص شستشو مبدل یا پمپ موتور کولر آبی در این مرحله، مبدل پکیج را شستشو دهید (این کار را برای هر دو مبدل انجام دهید)
  • برای شسشتو مبدل نیز می‌توان یک سر لوله پمپ را به ورودی مبدل و سر دیگر آن را به خروجی متصل کنید و پمپ را داخل یک تشت بزرگ و پر از آب قرار دهید.
  • حال مواد شوینده مورد نظر را داخل آب بریزید. بهتر است از موادی مانند جوهر نمک که رسوب نمی‌دهد یا اسیدهای رقیق استفاده کنید.
  • سپس اجازه دهید تا فرآیند شسشتو حداقل ۱۵ دقیق ادامه پیدا کند.
  • پس از ۱۵ الی ۲۰ دقیقه مدل را از پمپ باز کنید و با فشار آب شدید شستشو دهید.
  • حال اگر باز هم بنا به دلایل مختلف مثل فشار کم آب رسوب‌ها تخلیه نشد می‌توانید مبدل را روی حرارت مستقیم اجاق گاز قرار دهید و ضربات آرام به آن وارد کنید تا رسوبات از آن جدا شود.
در این مرحله دقت کنید که به رزوه‌ها ضربه نزنید و حتما ضربه زدن به مبدل دومی باشد
در این مرحله دقت کنید که به رزوه‌ها ضربه نزنید و حتما ضربه زدن به مبدل دومی باشد و به هیچ عنوان ضربه‌ای، حتی آرام، به مدل اولیه نزنید که به راحتی سوراخ می‌شود.

روش دوم جرم‌گیری پکیج ایران رادیاتور

این روش برای افرادی که دسترسی کافی به تجهیزاتی مانند پمپ شستشو یا پمپ کولر آبی ندارد مناسب است.

  • برای این روش نیز ابتدا برق و گاز پکیج را قطع کنید و سپس کاور پکیج را بردارید.
  • با توجه به همان توضیحات روش قبل آب مدار گرمایش را خالی کنید.
  • سپس مبدل‌ها را باز کنید. البته دقت داشته باشید که هم لوله و هم پیچ مبدل را باز کنید و مبدل را از دستگاه خارج کنید.
  • حال مبدل را طوری درون تشت آب قرار دهید که وسط مبدل در آب قرار گیرد.
علت اضافه کردن آب به داخل تشت برای آسیب نزدن اسید به بدنه بیرونی مبدل است.
علت اضافه کردن آب به داخل تشت برای آسیب نزدن اسید به بدنه بیرونی مبدل است.
  • حال در این مرحله به کمک یک قیف ماده شوینده مورد نظر که جوهر نمک یا اسید است را به آرامی داخل مبدل بریزید. البته توجه داشته باشید که اگر از اسید استفاده می‌کنید حتما مراقب دست و چشمان خود باشید. به خصوص اگر رسوب در مبدل زیاد باشد ممکن است به حالت جوششی از دهانه آن بیرون بزند پس فاصله خود را نیز با آن حفظ کنید.
  • تا زمانی کار اضافه کردن ماده شوینده را انجام دهید که از سمت دیگر مبدل تمام رسوبات بیرون زده و تمیز شود و پس از اتمام رسوب‌گیری، مبدل را با فشار آب زیاد بشویید.

جمع‌بندی

کار رسوب‌زدایی پکیج ایران رادیاتور را می‌توانید طبق یکی از روش‌هایی که در این مقاله توضیح دادیم انجام دهید اما توصیه ما این است که برای این کار نیز از یک فرد ماهر که تسلط کافی بر روی سرویس پکیج دارد کمک بگیرید تا خیالتان بابت آسیب ندیدن وسیله خود جمع باشد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

5 × 1 =