علت کم شدن مکش جاروبرقی چیست و چطور آن را رفع کنیم؟

0

شاید برای شما نیز پیش آمده باشد که حین جاروبرقی کشیدن، متوجه کاهش قدرت مکش جارو برقی خود شده‌اید. برخی مدل‌های جاروبرقی از همان ابتدای خرید قدرت مکش بالایی ندارند، اما بعضی به مرور زمان توان خود را از دست می‌دهند. اما علت کم شدن مکش جاروبرقی چیست و چگونه می‌توان توان مکش جاروبرقی را افزایش داد؟ با این مقاله استادکار همراه باشید تا در مورد علت کم شدن قدرت جاروبرقی و روش‌های افزایش قدرت مکش جاروبرقی صحبت کنیم.

شما نیز حین جارو کشیدن متوجه کاهش قدرت مکش جارو برقی خود شده‌اید؟
شما نیز حین جارو کشیدن متوجه کاهش قدرت مکش جارو برقی خود شده‌اید؟

علت کم شدن قدرت جاروبرقی

قدرت مکش جارو برقی به عوامل مختلفی مانند توان موتور و… بستگی دارد. اما در صورت کم شدن مکش جارو برقی باید علت را در یکی از موارد زیر جستجو کرد:

پر بودن کیسه جاروبرقی

اولین علتی که برای کاهش مکش به ذهن هر کسی می‌رسد، پر بودن کیسه جاروبرقی است. هنگامی که کیسه پر یا پاره شده باشد، قدرت مکش کم می‌شود. حتی اگر فکر می‌کنید که کیسه هنوز پر نشده، بهتر است در اولین قدم برای افزایش قدرت مکش جاروبرقی کیسه آن را تعویض کنید. چرا که شاید پارگی یا سوراخ ریزی در آن وجود دارد که نمی‌گذارد عمل مکش به خوبی انجام شود. پس تعویض کیسه یا خالی کردن را فراموش نکنید.

بیشتر بدانید تفاوت جاروبرقی کیسه دار و بدون کیسه چیست؟

هنگامی که کیسه جاروبرقی پر یا پاره شده باشد، قدرت مکش آن کم می‌شود.
هنگامی که کیسه جاروبرقی پر یا پاره شده باشد، قدرت مکش آن کم می‌شود.

تنظیم نبودن دستگاه

تنظیمات مکش اشتباه دومین عامل شایع کم شدن مکش جاروبرقی است. تنظیمات مکش به این معنی است که ارتفاع دسته جاروبرقی را باید بسته به نوع کفی که جارو می‌کنید تنظیم نمایید و اگر روی جارو نیز درجه تنظیمات به سمت حالت کمترین مکش رفته بود، بهتر است دکمه را روی مکش متوسط یا قوی تنظیم کنید تا بیشترین توان مکش را داشته باشید. در این حالت به راحتی می‌توانید حتی آشغال‌های ریز را از سطح زمین جمع کنید. اگر کف‌های سخت مانند سرامیک یا چوب را جارو می کنید، باید از بیشترین توان استفاده کنید.

کثیف شدن فیلتر

بیشتر جاروبرقی‌های مدرن دارای دو فیلتر هستند. معمولا یک فیلتر وجود دارد که گرد و غبار را از موتور دور نگه می‌دارد و یک فیلتر دیگر که فیلتر خروجی است. این فیلترها احتمالا درون یک قاب پلاستیکی حول خود محصور هستند. همچنین ممکن است این فیلترها را به شکل اسفنج‌هایی ببینیم که برای جذب ذرات گرد و غبار با راندمان بالا روی بدنه جارو برقی سوار شده‌اند.

بیشتر فیلترها قابل شستشو هستند و پس از خشک شدن می‌توان دوباره آنها را سر جای خود قرار داد. اگر علامت شیر آب را روی این فیلترها دیدید، می‌توانید با خیال راحت آنها را بشویید. اما در صورتی که فیلتر قابل شستشو نبود یا آسیب دیده بود، نیاز است که برای افزایش قدرت مکش جاروبرقی آنها را تعویض کنید.

اگر علامت شیر آب را روی فیلترهای جاروبرقی دیدید، می‌توانید با خیال راحت آنها را بشویید.
اگر علامت شیر آب را روی فیلترهای جاروبرقی دیدید، می‌توانید با خیال راحت آنها را بشویید.

گرفتگی و مانع در دسته جاروبرقی

جریان هوای جاروبرقی بلافاصله پس از روشن شدن از قسمت پایین به بالا حرکت می‌کند و ذرات را به درون خود می‌کشد. اگر دستتان را جلوی جارو برقی گرفتید و احساس مکش نداشتید، بهتر است به درون لوله جاروبرقی نگاهی بیاندازید؛ چون شاید چیزی داخل دسته گیر کرده باشد. هر گونه انسداد و گرفتگی در مسیر دسته جاروبرقی می‌تواند یکی از علت‌های کم شدن قدرت مکش جاروبرقی باشد.

پس دسته را باز کنید و به داخل آن نگاهی بیاندازید. با استفاده از پیچ گوشتی می‌توانید پوششی را که روی برس چرخنده قرار دارد هم جدا کنید. با این کار به برس هم دسترسی دارید و می‌توانید آن را جدا کنید. البته اگر برس سالم به نظر می‌رسد و غلطک برس به خوبی نمی‌چرخد، می‌توانید آن را از گرد و خاک و نخ و مو تمیز کنید. به داخل دسته نور انداخته و نگاه کنید. اگر چیزی در مجرا گیر کرده است، سعی کنید با ضربات آهسته آن را خارج کنید. بیشتر به دنبال تکه‌های کاغذ یا مو باشید که دلیل اصلی مسدود شدن مسیر جریان هوای جاروبرقی هستند.

هر گونه انسداد و گرفتگی در مسیر دسته جاروبرقی می‌تواند یکی از علت‌های کم شدن قدرت مکش جارو برقی باشد.
هر گونه انسداد و گرفتگی در مسیر دسته جاروبرقی می‌تواند یکی از علت‌های کم شدن قدرت مکش جارو برقی باشد.

نشتی هوا از اتصالات

همچنین اتصالات بین لوله و جارو برقی را بررسی کنید. سست بودن اتصالات می‌تواند موجب شود که جریان هوای جاروبرقی از درزها خارج گردد و توان مکش جاروبرقی کم شود. نشتی هوا در لوله جاروبرقی مشکل رایجی است که ممکن است بخاطر سوراخ‌ها، شکاف‌ها و یا اتصال ضعیف بین لوله و جاروبرقی باشد. با بررسی دقیق لوله و اتصالات آن می‌توانید خودتان قسمت‌های آسیب دیده را ببینید.

خرابی موتور

علت کم شدن قدرت جاروبرقی در برخی مدل‌ها می‌تواند ناشی از خرابی موتور هم باشد. یک موتور خراب می‌تواند وسط کار خاموش شود، دود بدهد یا متناسب با توان خروجی‌اش کار نکند. اگر موتور خراب شده باشد، باید حتما آن را به یک تعمیرکار نشان داده و یا تعویضش کنید.

با این حال در برخی از جاروبرقی‌ها، موتور از یک تیغه فن پلاستیکی در حال چرخش برای رسیدن به مکش استفاده می‌کند. تیغه فن مستقیماً به محور موتور وصل می‌شود. خاک و زباله‌ها از میان پره‌ها عبور می‌کنند و به داخل کیسه فشرده می‌شوند. اگر هر یک از این پره‌ها شکسته شده باشد، موتور ممکن است بلرزد یا خاموش شود و این منجر به از بین رفتن مکش می‌گردد. در این صورت باید تیغه فن را تعویض کنید.

بیشتر بدانید علت صدای زیاد جاروبرقی چیست؟

علت کم شدن قدرت جاروبرقی در برخی مدل‌ها می‌تواند خرابی موتور باشد.
علت کم شدن قدرت جاروبرقی در برخی مدل‌ها می‌تواند خرابی موتور باشد.

 جمع‌بندی

در این مقاله با مواردی که می‌توانند علت کم شدن مکش جاروبرقی باشند و همچنین ترفندهایی برای افزایش قدرت مکش جاروبرقی آشنا شدیم. توجه داشته باشید که علت کم شدن مکش جاروبرقی ال جی یا سامسونگ یا سایر برندهای جاروبرقی نیز می‌تواند یکی از دلایل ذکر شده در این نوشتار باشد. پس با توجه به هر کدام از دلایل بالا می‌توانید علت کم شدن مکش جاروبرقی خود را شناسایی نموده و از روش‌های افزایش قدرت مکش جاروبرقی که برایتان شرح داده شد، استفاده کنید.

در راستای تعمیر جاروبرقی کمک کند می‌توانید از خدمات استادکار در این زمینه بهره ببرید. برای این کار، از این لینک استفاده کنید.
منبع: homeguides.sfgate

خدمات نظافت منزل توسط آقا در استادکار

نظافت منزل

  • شستن دیوار‌ها و پنجره‌ها
  • شستن و تی کشیدن کف
  • نظافت پذیرایی‌و نظافت اتاق‌ها
  • شستن سرویس بهداشتی و حمام
دریافت این خدمت از استادکار
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

بیست + 1 =