بهترین رنگ برای سرویس بهداشتی، چگونه انتخاب خوبی داشته باشیم؟

2

با وجودی‌که بسیاری از افراد فکر می‌کنند دکوراسیون سرویس بهداشتی و حمام، اهمیت چندانی ندارد و به همین دلیل نیز نباید انرژی زیادی برای انتخاب رنگ و المان‌های دکوراتیو آن صرف کرد، باید بدانید که این بخش‌ها نیز به نوبه خود جزئیات بسیاری دارند و در نتیجه به طراحی دکوراسیون مناسب و اصولی نیازمند خواهند بود. به همین دلیل هم شما می‌توانید با انتخاب بهترین رنگ برای سرویس بهداشتی و حمام خود، فضای آرام، گرم و دلنشینی ایجاد کنید. در این مطلب از وب‌سایت استادکار با شما هستیم تا به‌طور مفصل به همین موضوع بپردازیم و ببینیم چگونه می‌توان متریال رنگ مناسبی را انتخاب کرد.

قبل از هر چیز باید بدانید که در زمان برنامه‌ریزی برای رنگ‌آمیزی حمام و سرویس بهداشتی، شرایط کلی همچون میزان رطوبت فضا، نقش مهمی دارند و به همین دلیل نیز لازم است به سراغ رنگ‌هایی بروید که مقاومت بالایی از خود نشان می‌دهند و می‌توانند در برابر رشد کپک و باکتری نیز مستحکم باشند.

مقایسه رنگ روغنی و لاتکس برای سرویس بهداشتی

یکی از اولین قدم‌ها برای انتخاب بهترین رنگ برای سرویس بهداشتی این است که بتوانید نوع رنگ را انتخاب کنید و با یک مقایسه درست، بهترین انتخاب را تشخیص دهید. به‌طور کلی می‌توانیم بگوییم که انتخاب رنگ‌های لاتکسی که بر پایه آب هستند، بهترین و هوشمندانه‌ترین کار خواهد بود.

درست است که رنگ‌های روغنی، دوام و مقاومت بیشتری از خود نشان می‌دهند و اتفاقاً به دلیل همین ویژگی‌ها نیز شهرت بسیاری پیدا کردند، اما این نوع از رنگ‌ها به دلیل داشتن ترکیبات آلی، به مرور زمان در فضاهای مرطوبی مثل حمام و سرویس بهداشتی تحت تأثیر قرار گرفته و از لایه‌های زیری، اکسیژن آزاد می‌کند. به همین دلیل هم رفته‌رفته لایه‌های رنگی خشک می‌شوند و با گذشت زمان نیز تغییر رنگ می‌دهند.

امروزه فرمول‌های بسیاری در تهیه و تولید رنگ‌های لاتکس مورد استفاده قرار می‌گیرد که بر اساس آن‌ها، دوام و همین‌طور مقاومت رنگ در برابر رطوبت به مراتب بیشتر می‌شود. نکته مهمی که باید به آن دقت کنید این است که رنگ شما باید، لاتکس مبتنی بر آب باشد! چراکه این نوع از رنگ‌ها، قابلیت شست‌وشو دارند و در نتیجه برای فضاهایی همچون حمام و سرویس بهداشتی بسیار مناسب خواهند بود. استفاده از چنین متریالی در بازسازی سرویس بهداشتی بهترین فرصت است.

رنگ‌های لاتکس مبتنی بر آب، قابل شست‌وشو هستند و به دلیل ساختار مولکولی محکم‌تری که دارند، اجازه نفوذ آب را نمی‌دهند و به همین دلیل نیز دیگر خبری از لکه‌های ناشی از آب و ترک خوردن رنگ نخواهد بود. این نوع از رنگ برای سرویس بهداشتی، در زمان سریع‌تری خشک می‌شود و برای پاک کردن ریزش‌های آن نیز می‌توان از برس‌های مخصوص استفاده کرد. بنابراین هیچ‌گونه نگرانی برایتان باقی نخواهد ماند.

بیشتر بدانید: رنگ کردن روی کاغذ دیواری ممکنه؟

انتخاب بهترین رنگ برای سرویس بهداشتی | کاربرد رنگ‌های لاتکس بر پایه آب
استفاده از رنگ‌های لاتکس بر پایه آب، مقاومت بالایی در برابر رطوبت‌های موجود در حمام به دنبال خواهد داشت.

ٖ

دانلود اپلیکیشن استادکار

  • نسخه IOS استادکار
  • نسخه اندروید استادکار
  • دریافت از اپ استور و سیب اپ
  • دریافت از گوگل پلی، کافه بازار و مایکت
دریافت این خدمت از استادکار

بهترین رنگ برای سرویس بهداشتی و حمام

انتخاب مناسب رنگ برای سرویس بهداشتی و حمام، بخش مهمی از موفقیت پروژه شما را تحت تأثیر خود قرار می‌دهد. درست است که پرداخت رنگ، براق بودن یا نبودن آن و چندین و چند مورد دیگر به اندازه کافی مهم هستند، اما یکی از دلایل یا بهتر است بگوییم عواملی که می‌توانند پروژه شما را به موفقیت برسانند، دوام و مقاومت رنگ دیوار در برابر قالب انتخاب شده است.

رنگ‌های مسطح معمولاً ذرات رنگ‌دانه‌ای بیشتر و چسب کمتری دارند و با وجودی‌که غلظت و درخشندگی کمتری نیز پیدا می‌کنند، به مراتب بیشتر در معرض رطوبت قرار خواهند گرفت. در کنار این تمیز کردن رنگ و حتی پخش کردن یکدست آن‌ها نیز کار بسیار سختی خواهد بود. چراکه در برابر تماس، مقاومتی از خود نشان نمی‌دهد و در نتیجه، به مراتب سخت‌تر روی دیوار می‌خوابد.

با این حال اگر بتوانید رنگ‌هایی را پیدا کنید که به‌طور مشخص برای حمام و سرویس بهداشتی، تولید و ساخته شده باشند شانس آورده‌اید! با تمامی این توضیحات باید بگوییم با وجودی که این نوع از رنگ‌ها معمولاً قیمت بالایی دارند، اما هیچ‌گاه نسبت به رنگ‌های لاتکس، برتری داده نمی‌شوند.

یادتان باشد که بهترین رنگ برای سرویس بهداشتی و حمام، رنگی براق و یا نیمه‌براق است. چراکه علاوه بر آنکه درخشندگی بالایی به دیوار سرویس بهداشتی‌تان می‌بخشند، می‌توانند در برابر جذب رطوبت مقاوم‌تر باشند و در نتیجه، از رشد کپک در فضا هم جلوگیری کنند. همان‌طور که پیش از این نیز اشاره کردیم، ساختار مولکولی محکم‌تری که در فرمول‌های رنگ‌های نیمه‌براق وجود دارد، استحکام و چسبندگی بیشتری به وجود می‌آورد. اگر بخواهیم اهمیت این موضوع را نشان دهیم باید به این موارد اشاره کنیم:

  • این ویژگی رنگ باعث دفع رطوبت سرامیک سرویس بهداشتی می‌شود. این یعنی دیواری که با رنگ نیمه‌براق و براق، پوشش یافته به جای آنکه بخواهد رطوبت جذب کند و شرایطی را برای ایجاد کپک به وجود آورد، خودش احتمال از بین بردن رطوبت را افزایش می‌دهد!
  • فرمول مولکولی این رنگ‌ها برای شست‌وشو بهتر است و در نتیجه باعث می‌شود حمام و سرویس بهداشتی تمیزتری داشته باشید. در کنار این هم فرآیند تمیز کردن، ضدعفونی کردن و… را نیز برایتان راحت‌تر می‌کند.

بیشتر بدانید: چگونه لکه‌گیری دیوار را بدون نقاشی کل آن انجام دهیم؟

بایدها و نبایدهای انتخاب بهترین رنگ سرامیک سرویس بهداشتی و حمام
بهتر است که در زمان رنگ کردن دیوار حمام و سرویس بهداشتی‌تان به سراغ متریال‌های باکیفیت بروید.

بهترین رنگ برای سقف سرویس بهداشتی

حالا وقت آن می‌رسد که به بالای سر خود نگاه کنید و ببینید بهترین رنگ برای سرویس بهداشتی و البته سقف آن چیست؟ ممکن است شما هم مثل بسیاری از دیگر افراد وسوسه شوید و ترجیح دهید با یک رنگ سفید معمولی و ارزان، سقف سرویس بهداشتی و حمام خود را رنگ‌آمیزی کنید. اما باید این را بدانید که انتخاب بهترین رنگ برای سرویس بهداشتی و سقف آن باعث می‌شود احتمال بروز کپک و رطوبت‌زدگی دیوار، کاهش پیدا کند.

توصیه ما این است که از یک رنگ براق یا نیمه‌براق استفاده کنید و در این صورت، احتمال بروز آسیب و مشکلات روی سقف حمام را به مراتب کمتر کرده و رطوبت داخل حمام را نیز کاهش دهید. با این حال اگر از عاشقان وجود رطوبت و بخار در داخل حمام هستید، توصیه می‌کنیم به سراغ رنگ‌ها و روکش‌های نیمه‌براق بادوام و مقاوم در برابر رطوبت بروید تا با کمک آن بتوانید از بروز لکه‌های آب روی سقف جلوگیری کنید. این رنگ‌ها نیز می‌توانند به نوبه خود، احتمال بروز کپک روی دیوار را کمتر کنند.

بیشتر بدانید: آرک رنگی در دیوار نشیمن چه تاثیری بر فضا دارد؟

کدام رنگ برای سرویس بهداشتی و حمام مناسب است؟ نقاشی سقف و دیوار دستشویی
استفاده از رنگ‌های براق و نیمه براق در سقف سرویس بهداشتی موجب مقاومت در برابر رطوبت و ایجاد کپک خواهد شد.

جمع‌بندی

قبل از آنکه بخواهید بهترین رنگ برای سرویس بهداشتی‌تان را انتخاب کنید، باید بدانید اصلاً برای چه باید به سراغ رنگ‌های باکیفیت رفت. همان‌طور که تا به اینجا متوجه شدید، انتخاب بهترین رنگ برای سرویس بهداشتی علاوه بر زیبایی فضا می‌تواند مقاومت در برابر رطوبت و همین‌طور جلوگیری از ایجاد کپک را هم به دنبال داشته باشد.

با این حال اگر از چنین رنگ‌هایی استفاده نکرده‌اید، می‌توانید برای پاک کردن کپک‌های موجود روی دیوار یا سقف از محلول سفیدکننده و آب استفاده کنید و مدل کاشی سرویس بهداشتی کوچک ایرانی خود را تمیز نمایید.

منبع: thespruce

خدمات نقاشی ساختمان در استادکار

نقاشی ساختمان

  • رنگ آمیزی و نقاشی دیوار
  • رنگ آمیزی و نقاشی سقف
  • پتینه کاری دیوار
  • اجرای انواع رنگ‌های روغنی، اکرولیک و پلاستیک
دریافت این خدمت از استادکار

2 نظرات
  1. زهرا می گوید

    برای رنگ آمیزی سرویس بهداشتی خودمون هم می تونیم اقدام کنیم؟ یعنی این رنگا همه جا پیدا می شن؟

    1. طلوع حقیقت می گوید

      زهرای عزیز
      قبل از هر چیز ممنونیم که این مطلب را تا انتها مطالعه کردید. بله این رنگ ها را می توانید از فروشگاه های تخصصی رنگ تهیه کنید. برای آنکه رنگ آمیزی سرویس بهداشتی خود را به خوبی و به درستی انجام دهید لازم است که بر تمامی نکات و مواردی که بخشی از آنها را در این مطلب گفتیم به خوبی تسلط داشته باشید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پانزده + شش =