علت صدای ناهنجار، زوزه و … در پکیج بوتان چیست؟

0

صدای زوزه پکیج دیواری بوتان یکی از بزرگ‌ترین مشکلاتی است که برای دارندگان این وسیله به وجود می‌آید. صدا دادن پکیج بوتان ممکن است علت‌های زیادی داشته باشد اما در نهایت این صدا باعث آلودگی‌های صوتی در محیط می‌شود. اگر صدای روشن شدن پکیج بوتان را در نظر نگیریم، صدای ناهنجار پکیج بوتان دیگر آلودگی صوتی ایجاد شده توسط این وسیله است. صدای پکیج بوتان ممکن است کم یا زیاد باشد اما در هر صورت در طول زمان، غیرقابل تحمل خواهد بود. حتی اگر از پکیج کم صدای بوتان استفاده کنید هم ممکن است با این مشکل روبه‌رو شده باشید. در این مقاله می‌خواهیم به این سوال پاسخ بدهیم که چرا پکیج بوتان صدا می دهد. با استادکار همراه باشید.

اگر صدای روشن شدن پکیج بوتان را در نظر نگیریم، صدای ناهنجار پکیج بوتان دیگر آلودگی صوتی ایجاد شده توسط این وسیله است.
اگر صدای روشن شدن پکیج بوتان را در نظر نگیریم، صدای ناهنجار پکیج بوتان دیگر آلودگی صوتی ایجاد شده توسط این وسیله است.

توجه داشته باشید که در این مقاله درباره جزییات فنی این محصول توضیح دقیقی ارائه نخواهد شد. اگر می‌خواهید درباره ساختمان پکیج بوتان اطلاعات بیشتری به دست بیاورید، مقاله‌هایی که در این‌باره در استاد کار منتشر شده‌اند را مطالعه کنید. همچنین پیش از این درباره رفع نواقص دیگر پیکج‌های بوتان هم مطالب مفصلی در استاد کار منتشر شده‌است. اگر مشکل دیگری با پکیج دیواری بوتان خود دارید توصیه می‌کنیم این مطالب مفصل را با دقت مطالعه کنید.

بیشتر بدانید کد خطای پکیج بوتان مدل پارما

دلایل صدای پکیج بوتان

سروصدای پکیج بوتان ممکن است به دلایل زیادی ایجاد شود. برای بررسی دقیق این مشکل، باید بخش‌هایی که ممکن است باعث ایجاد چنین مشکلی شده باشند را یک به یک بررسی کنیم:

فن پکیج

فن در پکیج وظیفه‌ خارج کردن باد گرم از داخل پکیج به سمت لوله خروجی را دارد. ممکن است به دلیل سنگین شدن هوای داخل پکیج، فن دچار مشکل شود. این مشکل ممکن است به دلیل وجود ناخالصی در هوا و ذرات معلق باشد. اگر داخل پکیج دوده گرفته باشد هم فن آن به مرور زمان دچار سروصدا می‌شود. برای رفع سروصدای فن در بیشتر مواقع یک سرویس تمیزکاری مشکل شما را حل می‌کند.

دیگر دلیلی که ممکن است باعث ایجاد صدا در فن پکیج شود، شل شدن یا شکستگی و یا ترک خوردگی این بخش است. تعویض فن پکیج کار چندان سخت و پیچیده‌ای نیست و خودتان به راحتی می‌توانید این کار را انجام دهید.

دیگر دلیلی که ممکن است باعث ایجاد صدا در فن پکیج شود، شل شدن یا شکستگی و یا ترک خوردگی این بخش باشد
دیگر دلیلی که ممکن است باعث ایجاد صدا در فن پکیج شود، شل شدن یا شکستگی و یا ترک خوردگی این بخش باشد

مبدل اصلی پکیج

مبدل اصلی از لوله‌های مارپیچ تشکیل شده است. این بخش توسط شعله گرم می‌شود و آب گرم را تامین می کند. ممکن است در اثر رسوب گرفتگی در این قسمت مبدل ایجاد سروصدا کند. برای رفع این مشکل نیاز به یک دستگاه مخصوص دارید. بنابراین بهتر است در صورتی که فکر می‌کنید مشکل سروصدا از مبدل پکیج است، با یک سرویس‌کار مجرب تماس بگیرید. سرویس‌کار با اندازه‌گیری فشار ورودی و خروجی مبدل، عیب‌یابی را انجام می‌دهد. برای رفع عیب ممکن است نیاز به تعویض مبدل یا رسوب‌زدایی داشته باشید. هر دوی این کارها را باید به سرویس‌کار مجرب بسپارید.

فشار گاز داخل پکیج

اگر فشار گاز ورودی به پکیج کم یا زیاد شود، ممکن است موجب ایجاد سروصدا شود. اگر ماژول شیر گاز تنظیم نباشد هم باعث ایجاد صدای ناهنجار می‌شود. این صدا زمانی که شعله زیاد باشد بیشتر از حالت قبلی هم خواهد بود. معمولا با تنظیم ماژول شیر این مشکل رفع می‌شود.

بیشتر بدانید آموزش نحوه هواگیری پکیج بوتان مدل پرلا و پارما

اگر ماژول شیر گاز تنظیم نباشد هم باعث ایجاد صدای ناهنجار می‌شود
اگر ماژول شیر گاز تنظیم نباشد هم باعث ایجاد صدای ناهنجار می‌شود

سوپاپ‌های شوفاژ

این سوپاپ‌ها در یک پکیج نقش شیر اتوماتیک را دارند. این سوپاپ‌ها ممکن است به دلایل زیادی باعث ایجاد سروصدا در پکیج شما شده‌ باشند. سرویس و تعمیر این سوپاپ‌ها یک کار کاملا تخصصی است و باید آن را به یک تعمیرکار مجرب بسپارید. ممکن است مشکل شما با یک سرویس ساده حل شود اما در عین حال ممکن است نیاز به تعویض کامل همه‌ سوپاپ‌ها داشته باشید.

هواکشی مدار

این مشکل، یکی از رایج‌ترین دلایل ایجاد صدای ناهنجار در پکیج‌های بوتان است. هوا به هر دلیلی ممکن است وارد مدار شده باشد. این هوا به صورت مداوم صدای ناهنجار ایجاد می‌کند. خودتان هم می‌توانید سرویس هواگیری را انجام دهید. برای آشنایی با این سرویس راهنمای منتشر شده در استادکار را مطالعه کنید. اگر فکر می‌کنید نمی‌توانید خودتان این سرویس را انجام دهید، از یک تعمیرکار کمک بگیرید.

هواکشی مدار یکی از رایج‌ترین دلایل ایجاد صدای ناهنجار در پکیج‌های بوتان است
هواکشی مدار یکی از رایج‌ترین دلایل ایجاد صدای ناهنجار در پکیج‌های بوتان است

شیر پرکن پکیج

این شیر در مسیر ورود آب سرد به قسمت مکش قرار دارد. این شیر وظیفه دارد مدار گرمایش را پر از آب کند. اگر این شیر خشک کار کند، باعث ایجاد سروصدای ناهنجاری می‌شود. خشک کار کردن در حالتی اتفاق میفتد که فشار مدار اولیه کم‌تر از حالت استاندارد باشد. برای رفع این مشکل می‌توانید به مدار آب تزریق کنید. دقت داشته باشید افزایش بیش از حد آب هم ممکن است به سیستم شما آسیب بزند.

کج بودن پکیج

ممکن است صاف یا کج بودن پکیج در نگاه اول اهمیت زیادی نداشته باشد اما خوب است بدانید پکیج هم مثل ماشین لباسشویی و ظرفشویی باید کاملا صاف نصب شده باشد. در غیر این صورت ممکن است دلیل سروصدای ناهنجار، همین مسئله باشد.

پمپ

پمپ در پکیج بوتان وظیفه انتقال آب از مسیر برگشت به رفت را بر عهده دارد. شروع به کار پمپ ممکن است باعث ایجاد صدای لحظه‌ای شود. اگر این صدا بلندتر از حد تحمل است از یک سرویس‌کار بخواهید پمپ پکیج شما را سرویس کند.

به این نکته توجه داشته باشید که ممکن است دلیل سروصدای پکیج شما هیچ‌کدام از موارد بالا نباشد. نکاتی که در بالا گفته شد، شامل معمول‌ترین دلایل ایجاد چنین سروصدایی می‌شود. بهتر است قبل از هرکاری با یک سرویس‌کار مجرب تماس بگیرید. معقول‌ترین کار این است که قبل از هرکاری با نمایندگی بوتان تماس بگیرید و از آن‌ها بخواهید یک سرویس کار برای نگاه انداختن به پکیج شما اعزام کنند.

بیشتر بدانید نحوه روشن کردن پکیج بوتان مدل بیتا

پمپ در پکیج بوتان وظیفه انتقال آب از مسیر برگشت به رفت را بر عهده دارد. شروع به کار پمپ ممکن است باعث ایجاد صدای لحظه‌ای شود
پمپ در پکیج بوتان وظیفه انتقال آب از مسیر برگشت به رفت را بر عهده دارد. شروع به کار پمپ ممکن است باعث ایجاد صدای لحظه‌ای شود

جمع بندی

سروصدای پکیج ممکن است اعصاب خردکن باشد اما در بیشتر موارد مشکل چندان بزرگی به شمار نمی‌رود. البته بهتر است به این صدا عادت نکنید چون اگر برای رفع آن اقدام نکنید، ممکن است در طولانی مدت باعث آسیب‌های جدی به پکیج شما شود. اگر شما نیز این مشکل را با پکیج خود دارید با متخصصان استادکار تماس بگیرید.

خدمات تعمیر و سرویس پکیج در تهران

تعمیر و سرویس پکیج

  • تعمیر پکیج دیواری و زمینی
  • نصب و راه اندازی پکیج
  • سرویس کامل پکیج
  • لوله کشی و تعویض قطعات پکیج
دریافت این خدمت از استادکار

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

13 − 11 =