بهترین رنگ نرده آهنی حیاط و راه پله کدام است؟

1

نرده‌ها، یکی از بهترین انواع حفاظ برای ایمنی راه‌پله‌، بالکن و حیاط ساختمان هستند. اما علاوه بر حفاظت، می‌توانند فضای اطراف خود را هم زیباتر کنند. رنگ کردن نرده، یکی از بهترین و ارزان‌ترین روش‌های زیبایی بخشیدن به ظاهر راه‌پله یا نمای خارجی منزل به شمار می‌رود. آشنایی با روش نقاشی نرده و انتخاب رنگ مناسب برای آن، به شما کمک می‌کند تا ظاهر ساختمان خود را چشمگیرتر کنید.

برخی از نرده‌ها در فضای خارجی خانه و در معرض آفتاب، باد و باران هستند. به همین دلیل رنگ نرده راه پله و تراس، مهم‌ترین متریال برای نگهداری و مقاوم کردن نرده در این فضاها به حساب می‌آید. متریال باکیفیت، در کنار فراهم کردن ظاهری زیبا و متناسب با دکوراسیون ساختمان، عمر نرده‌ها را نیز طولانی می‌نماید. به عبارت دیگر اگر رنگ نرده حیاط و تراس، درست و اصولی انتخاب و اجرا نشود، احتمال زنگ‌زدگی و پوسیدگی نرده مخصوصاً در مناطق دارای رطوبت بالا، بیشتر می‌شود.

ما در این مطلب، به روش انتخاب بهترین رنگ برای نرده راه پله، مناسب‌ترین رنگ نرده بالکن و بادوام‌ترین رنگ نرده حیاط خواهیم پرداخت. همچنین رنگ کردن نرده آهنی را آموزش خواهیم داد. به‌علاوه، رنگ نرده کرم طلایی، رنگ نرده راه پله سفید طلایی و رنگ مسی و طلایی برای نرده پله را بررسی می‌نماییم. پس با این مقاله از استادکار همراه باشید.

اهمیت رنگ کردن نرده آهنی

نرده‎‌های فلزی از دیرباز تا به امروز، به دلیل مقاومت و دوام بالایی که دارند و به‌عنوان نرده راه‌پله و تراس مورد استفاده قرار گرفته‌اند. این نرده‌ها در مقایسه با سایر جنس‌های نرده در برابر فشار، آتش‌سوزی، خراشیدگی و لکه مقاوم‌ترند. همچنین هزینه پایین‌تری نسبت به نرده‌های چوبی دارند، از این‌رو بسیار پرطرفدار هستند.

از طرفی نرده‌ها نقش مهمی در ظاهر ساختمان و راه‌پله دارند و ترکیب رنگ نرده راه پله، می‌تواند روی نمای کلی ورودی تأثیر به‌سزایی بگذارد. حتی اگر شما بخواهید منزل خود را اجاره دهید یا آن را بفروشید، باید به رنگ نرده راه پله، فکر کنید. چون اثر روانی مثبتی روی بازدیدکنندگان خانه خواهد گذاشت. پس رنگ نرده آهنی، همیشه باید متناسب با فضا و از جنس باکیفیت انتخاب گردد.

بیشتر بدانید: نرده آلومینیومی: ویژگی ها،کاربرد،راهنمای خرید، مزایا و معایب

نرده آهنی فرفورژه به رنگ مشکی در راه‌پله ورودی ساختمان
رنگ نرده آهنی اگر درست و دقیق انتخاب شود، فضای اطراف را دگرگون خواهد نمود. پس برای رنگ کردن نرده، به این نکته دقت داشته باشید.

نحوه اجرای رنگ نرده آهنی

در این بخش، آموزش رنگ کردن نرده آهنی، در اختیار شما قرار خواهد گرفت. ابزار مورد نیاز برای آماده‌سازی و اجرای نقاشی نرده آهنی، عبارتند از:

  • برس سیمی یا سمباده
  • قلم‌مو (باریک و پهن)
  • پرایمر یا ضدزنگ
  • رنگ مناسب
  • لباس کار
  • دستکش

مراحل کار هم به شرح زیر هستند:

۱- آماده کردن سطح نرده فلزی

اولین قدم قبل از شروع به رنگ نرده آهنی، این است که همه قسمت‌های آن را با دقت پاک کنید و خاک و آلودگی را کاملاً از بین ببرید. سپس یک برس سیمی یا یک سمباده را بردارید و همه قسمت‌های نرده را از وجود زنگ‌زدگی و برآمدگی‌های اضافی پاک نمایید.

فردی در حال تمیز کردن سطح نرده‌ها با اسفنج پیش از رنگ کردن نرده آهنی
اگر قبل از شروع به رنگ نرده آهنی، آن را به خوبی تمیز نکنید، پس از رنگ کردن نرده، سطح آن ناصاف یا شنی دیده خواهد شد.

۲پوشش سطوح با ضد‌زنگ

بعد از تمیز کردن نوبت به آماده‌سازی بستر فلز برای رنگ کردن نرده می‌رسد. برای این منظور باید از رنگ‌های ضدزنگ یا پرایمر استفاده کنید. لازم است همه قسمت‌های نرده را با ضدزنگ مناسب پوشش دهید. در این مرحله می‌توانید برای تسریع بخشیدن به عملیات، از اسپری ضدزنگ نیز بهره بگیرید. بهتر است برای حصول نتیجه بهتر در نقاشی نرده، یک بار کل سطح را ضدزنگ بزنید و مدتی صبر کنید تا به‌طور کامل خشک شود. سپس این مرحله را دوباره انجام دهید.

بیشتر بدانید: هندریل شیشه ای یا نرده شیشه‌ای چیست؟

یک قوطی پرایمر ضدزنگ در کنار نرده آهنی زده
اگر تمایل دارید دوام و طول عمر رنگ نرده آهنی شما بیشتر باشد، حتما از ضدزنگ یا پرایمر باکیفیت بهره بگیرید.

۳رنگ کردن نرده آهنی

پس از اتمام پوشش سطوح به وسیله ضدزنگ، اجازه دهید لایه ضدزنگ کاملاً خشک شود. سپس زدن رنگ نرده راه پله، بالکن یا حیاط را آغاز کنید. توصیه می‌کنیم در زمان رنگ کردن نرده، نواحی اطراف پله‌ها را با پارچه یا پلاستیک بپوشانید تا رنگ به اطراف نریزد.

برای این منظور، یک قلم‌موی مناسب انتخاب نمایید. جهت رنگ کردن نرده در قسمت درزها و کناره‌ها، حتماً از قلم‌موی باریک‌تری استفاده کنید. سعی داشته باشید رنگ زدن را در یک جهت انجام دهید تا اثر قلم‌مو روی نرده‌ها کمتر مشخص شود. بعد از پایان کار اجازه دهید همه سطوح به خوبی خشک شود. سپس برای پوشش بهتر، یک بار دیگر روی نرده‌ها رنگ بزنید.

این مقاله هم نکات مهمی به شما خواهد گفت: استاندارد ارتفاع نرده راه پله چقدر است؟

دست فردی در حال رنگ‌آمیزی نرده آهنی با استفاده از قلم‌مو
رنگ نرده راه پله، نسبت به رنگ نرده بالکن و رنگ نرده حیاط، دیرتر خشک می‌شود. چون هوا در این بخش از ساختمان، کمتر گردش دارد.

قیمت رنگ نرده آهنی

قیمت رنگ نرده آهنی با توجه به جزییات طرح نرده شما سنجیده می‌شود. زمانی‌که استعلام قیمت رنگ نرده آهنی ساده را می‌گیرید، خواهید دید هزینه دستمزد آن به مراتب کمتر از قیمت رنگ کردن نرده طرح‌دار است. از آنجایی‌که رنگ کردن نرده دارای پیچ‌وخم و با طراحی خاص (مثل فرفورژه)، زمان و دقت بیشتری نیاز دارد و رنگ بیشتری می‌برد، گران‌تر هم تمام خواهد شد. همچنین برند تولیدکننده، نوع و کیفیت رنگ نیز می‌‌توانند عوامل مهمی بر قیمت رنگ نرده آهنی باشند.

اگر علاوه بر رنگ کردن نرده پنجره، نمای ساختمان شما هم نیاز به نقاشی دارد، کافیست برای دریافت این خدمت، سفارش خود را در وبسایت استادکار، ثبت نمایید:

نقاشی نمای ساختمان

نقاشی نمای ساختمان

  • نقاشی و رنگ آمیزی نمای ساختمان
  • نقاشی نمای سیمانی، بتنی، آجری، سنگی و...
  • نقاشی نما ساختمان با داربست و بدون داربست
  • رنگ آمیزی نما با رنگ های پایه آب و پایه حلال
دریافت این خدمت از استادکار

رنگ کردن نرده چوبی

از آنجایی‌که نرده چوبی حساس است و آفتاب، باران و رطوبت به آن آسیب جدی می‌رساند، به‌طور معمول نرده چوبی داخل خانه‌های دوبلکس به کار می‌رود. روش رنگ نرده راه پله جوبی هم مشابه زدن رنگ نرده آهنی انجام می‌گیرد. با این تفاوت که رنگ کردن نرده چوبی، دو مرحله بیشتر دارد.

برای نقاشی نرده چوبی، لازم است پس از مرحله سنباده زدن، نرده‌ها را بتونه‌کاری کنید. برای محافظت از سطح چوب، یک بتونه بر پایه روغن انتخاب نمایید و لایه نازکی از بتونه را با ضخامت کم روی نرده چوبی قرار دهید. پس از خشک شدن بتونه، به مرحله رنگ کردن نرده می‌رسیم.

چنانچه قبل از رنگ کردن نرده چوبی، لازم است آنها را تعمیر نمایید، می‌توانید روی مهارت همکاران باتجربه ما در استادکار، حساب کنید:

نجاری و تعمیرات چوب

نجاری و تعمیرات چوب

  • تمامی خدمات نجاری و ساخت سازه های چوبی
  • طراحی ساخت و نصب سرویس های چوبی
  • طراحی و ساخت کمد دیواری، سرویس خواب، بوفه، دراور، ویترین، میز، صندلی
  • تعمیر و نصب انواع مصنوعات چوبی
دریافت این خدمت از استادکار

مرحله دیگری که باید پس از خشک شدن رنگ نرده راه پله انجام شود، استفاده از کیلر خواهد بود. کیلر مایعی است که جهت براق نمودن رنگ و همچنین ایجاد لایه محافظ بر سطح نرده چوبی زده می‌شود. برای این منظور، بهتر است کیلر پلی‌یورتان یا پلی‌استر به کار برده شود.

در خانه‌هایی که دارای دکوراسیون به رنگ گرم هستند، رنگ نرده کرم طلایی و رنگ مسی و طلایی برای نرده پله بسیار مناسب به نظر می‌رسند. همچنین رنگ نرده راه پله سفید طلایی در کنار مبلمان به رنگ گرم و روشن، برای به وجود آوردن یک فضای رویایی، مورد استقبال قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: آشنایی با انواع نرده چوبی + راهنمای خرید نرده چوبی

اگر تمایل دارید رنگ نرده راه پله سفید طلایی یا رنگ مسی و طلایی را برای نرده پله انتخاب کنید، باید بدانیدنقاشی نرده با این رنگ‌ها، دقت و ظرافت زیادی نیاز دارد. پس بهتر است کار را به یک استادکار حرفه‌ای بسپارید:

خدمات نقاشی ساختمان در استادکار

نقاشی ساختمان

  • رنگ آمیزی و نقاشی دیوار
  • رنگ آمیزی و نقاشی سقف
  • پتینه کاری دیوار
  • اجرای انواع رنگ‌های روغنی، اکرولیک و پلاستیک
دریافت این خدمت از استادکار

بهترین رنگ برای نرده راه پله

انتخاب بهترین رنگ برای نرده راه پله، می‌تواند تأثیر زیادی روی ظاهر آپارتمان شما داشته باشد. انتخاب رنگ متناسب با دکوراسیون و سبک ساختمان، موجب زیباتر به نظر رسیدن فضای راه‌پله می‌شود. قبل از هر چیز، باید بدانید رنگ نرده راه پله، در معرض تماس مستقیم دست و لک شدن به وسیله خاک و آلودگی قرار دارد.

پس توصیه می‌شود برای رنگ کردن نرده، رنگی را انتخاب کنید که لکه‌ها را کمتر نشان دهد. از طرفی امکان تمیز کردن رنگ نرده راه پله در خانه‌های دوبلکس، به مراتب بیشتر است. به همین دلیل، استفاده از رنگ‌های روشن برای رنگ کردن نرده داخلی شما را کمتر دچار مشکل خواهد کرد. بهترین رنگ برای نرده راه پله داخلی، می‌تواند رنگی متناسب با دکوراسیون و لوازم منزلتان باشد.

در مورد رنگ نرده راه پله بیرون از منزل نیز بهتر است رنگی را انتخاب کنید که امکان دید آن حتی در تاریکی هم وجود داشته باشد. در ضمن اگر رنگ نرده راه پله بیرونی، متضاد با رنگ دیواره‌ها و پله‌ها باشد، فضا را خاص‌تر خواهد نمود.

به‌طور مثال اگر پله‌های ساختمان به رنگ سفید هستند، می‌توانید برای رنگ نرده راه پله، از رنگ‌های قهوه‌ای و شکلاتی بهره بگیرید. در مورد راه‌پله خاکستری هم بهتر است رنگ نرده راه پله را سفید انتخاب کنید تا جلوه بیشتری داشته باشد.

در این رابطه، بیشتر بخوانید: آموزش نحوه رنگ آمیزی راه پله

نرده دکوراتیو راه پله داخل ساختمان به رنگ طلایی
اگر مایلید رنگ نرده راه پله شما لوکس‌تر به نظر برسد، می‌توانید برای رنگ کردن نرده، از رنگ طلایی استفاده نمایید. نقاشی نرده به صورت ترکیبی از طلایی با یک رنگ متناسب دیگر، تحول بزرگی در فضا ایجاد خواهد نمود.

بهترین ترکیب رنگ نرده راه پله

استفاده از دو یا چند رنگ برای رنگ کردن نرده آهنی راه‌پله، یک عمل خلاقانه است که جلوه فوق‌العاده‌ای به راه پله‌ها می‎دهد. تنها کافیست بهترین ترکیب رنگ نرده راه پله را انتخاب کنید و از اصل هماهنگی و تناسب در این کار پیروی نمایید. در این شرایط، برای انتخاب رنگ نرده، توجه به رنگ پله‌ها، دیوارها و سایر عناصر موجود در محیط اهمیت زیادی دارد.

اگر برای رنگ کردن نرده، به رنگ‌های گرم علاقه دارید، می‌توانید رنگ قهوه‌ای و کرم را به کار ببرید. بهتر است برای نقاشی نرده رنگ کرم را در بخش‌های پایین نرده که تماس کمتری با دست دارند، استفاده کنید. به کار بردن رنگ‌ سفید و کرم برای رنگ کردن نرده داخلی خانه‌های دوبلکس نیز می‌تواند انتخاب شیکی باشد. اگر دوست دارید محیط راه‌پله‌تان کمی متمایز و خاص به نظر برسد، بهترین ترکیب رنگ نرده راه پله، رنگ‌های متضاد هستند.

اگر تمایل دارید علاوه بر رنگ کردن نرده، از رنگ کرم و استخوانی برای رنگ دیوار هم استفاده نمایید، این مقاله را بخوانید:  آموزش ساخت ترکیب رنگ استخوانی و کرم استخوانی برای دیوار

در سال‌های اخیر، ترکیب رنگ مسی و طلایی برای نرده پله، بسیار ترند شده است. این رنگ، به دلیل انعکاس بیشتر نور، فضای راه‌پله را روشن و دل‌باز می‌نماید. علاوه بر این، انتخاب رنگ نرده راه پله سفید طلایی و رنگ نرده کرم طلایی برای راه‌پله‌های تاریک و کم‌نور یا راه‌پله با سقف کوتاه، باعث می‌شوند فضای پله‌ها روشن‌تر، بلندتر و زیباتر به چشم بیاید.

اگر علاوه بر نقاشی نرده، می‌خواهید ایده‌های نقاشی راه‌پله را هم ببینید، این مقاله را بخوانید: ۹ ایده برای رنگ آمیزی راه پله

نرده آهنی با تزیینات کلاسیک و ترکیب رنگ مشکی و طلایی
ترکیب رنگ نرده راه پله به صورت مشکی و طلایی، یک ترکیب فوق‌العاده زیباست. اگر در این ترکیب، از رنگ طلایی، به اندازه بهره گرفته شود، فضای راه‌پله را شیک و مجلل می‌نماید.

ایده‌هایی ابتکاری برای رنگ کردن نرده

شاید شما هم از آن دسته افراد جسوری باشید که دوست دارند برای هر کاری، یک ایده جدید و متفاوت به کار برند. پس باید بگوییم رنگ نرده راه پله هم می‌تواند غیر از روش‌های متداول، به روش‌های دیگری انجام شود.

یکی از این روش‌ها این است که نرده‌های میله‌ای پله را دو رنگ و به روش یکی ‌در میان نقاشی کنید. البته هر دو رنگ نرده راه پله، باید با هم متناسب باشند و با رنگ دکوراسیون محیط هم ست شوند. برای اجرای این روش، رنگ مسی و طلایی برای نرده پله منزل دوبلکس، در کنار کفپوش پارکت، بی‌نظیر خواهد شد. همچنین رنگ نرده راه پله سفید طلایی، می‌تواند کنار دیوارهایی به رنگ بژ، جالب باشد. همچنین اگر پله‌های شما به رنگ کرم است، رنگ نرده کرم طلایی با رنگ پله‌های شما، تصویری فوق‌العاده خواهد ساخت.

اگر هم دوست دارید آرامش بیشتری را در رنگ نرده راه پله متجلی نمایید، می‌توانید یک طیف رنگ سرد مثل آبی یا سبز را انتخاب نموده و رنگ کردن نرده را از تیره به روشن یا برعکس انجام دهید.

این مقاله هم جالب است: رنگ‌های سرد چیستند و چگونه در دکوراسیون به کار می‌روند؟

برای بهره گرفتن از خدمات متنوع استادکار، کافیست اپلیکیشن ما را روی تلفن هوشمند خود نصب نمایید:

دانلود اپلیکیشن استادکار

  • نسخه IOS استادکار
  • نسخه اندروید استادکار
  • دریافت از اپ استور و سیب اپ
  • دریافت از گوگل پلی، کافه بازار و مایکت
دریافت این خدمت از استادکار
1 نظر
  1. محمد می گوید

    سلام مژده خانم شما مجردید؟

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

4 × سه =