عیب یابی پکیج دیواری

0

در خانه وسایل و تاسیسات مختلفی وجود دارد که همگی به نوعی فضایی مناسب را می‌سازند. به جرات یکی از پراهمیت‌ترین تاسیسات گرمایشی، پکیج دیواری است. اما حتما برای شما هم پیش آمده که حین استفاده از آب گرم، شاهد سرد شدن آب پکیج دیواری شده باشید.

البته که مشکلات پکیج دیواری می‌تواند سبب از بین رفتن آسایش افراد شود، به همین دلیل است که در برخی از مواقع عیب یابی پکیج دیواری می‌تواند مشکل گشا باشد. در این صورت با کنکاش علت بالا رفتن فشار پکیج دیواری و یا علت آب دادن پکیج دیواری قصد آن را خواهید داشت که مشکلات پکیج دیواری را مرتفع سازید.

اما از آنجایی که در خانه‌ها پکیج‌های مختلفی وجود دارد، ما به تفکیک قصد داریم رایج‌ترین مشکلاتی که برای پکیج‌ها به وجود می‌آید را با یکدیگر بررسی نماییم. بنابراین در ادامه مطلب شما می‌توانید درباره عیب یابی پکیج دیواری گلدیران، عیب یابی پیکج دیواری بوتان، عیب یابی پکیج دیواری اخگر، علت خاموش شدن پکیج دیواری بوتان و افت فشار پکیج دیواری بوتان آموزش ببینید. پس با استادکار همراه باشید.

هر آنچه که باید از عیب یابی پکیج دیواری بدانید

یکی از مهم‌ترین وسایل منزل پیکج دیواری است و عملکرد صحیح پکیج دیواری بسیار حائز اهمیت است. چرا که پکیج دیواری نقش گرم کردن خانه و همچنین تامین آب گرم مورد نیاز خانه را بر عهده دارد. بهتر است بدانید که به صورت منظم باید به پکیج رسیدگی کنید و همچنین روش‌های نگهداری و استفاده صحیح آن را به خوبی بلد باشید.

اغلب افراد به خوبی از پکیج دیواری نگهداری نمی‌کنند و تنها وقتی که پکیج از کار می‌افتد، اقدام به تعمیر آن خواهند نمود. توجه داشته باشید که لازم است به صورت سالانه توسط متخصصین مجرب اقدام به تعمیر و سرویس پکیج نمایید. تعمیرکار اولین کاری که برای تعمیر انجام می‌دهد، عیب یابی پکیج دیواری است، او مشکلات پکیج دیواری را بررسی نموده و نسبت به رفع هرگونه اختلال در عملکرد این سیستم، اقدام خواهد نمود.

پکیج دیواری یکی از سیستم های گرمایشی مهم در هر خانه ای محسوب می شود که می تواند به دلایل مختلفی دچار اختلال شود.
پکیج دیواری یکی از سیستم های گرمایشی مهم در هر خانه ای محسوب می شود که می تواند به دلایل مختلفی دچار اختلال شود.

بعد از عیب یابی پکیج دیواری، بالا رفتن فشار پکیج دیواری یکی از مشکلاتی است که خودنمایی می‌کند. اما آیا می‌داید علت بالا رفتن فشار پکیج دیواری چیست؟

علت بالا رفتن فشار پکیج دیواری

توجه داشته باشید که بالا رفتن فشار پکیج دیواری مشکلی چندان جدی نیست ولی باید بتوانید فشار پکیج را در حد نرمال حفظ نمایید. زمانی که رادیاتورها سرد باشند، فشار پکیج باید روی ۱ قرار گیرد. وقتی که پکیج را روشن می‌کنید و رادیاتورها شروع به گرم شدن می‌کنند، فشار دستگاه بالاتر می‌رود. قطعه‌هایی برای جلوگیری از بالا رفتن فشار همچون منبع انبساط وجود دارند. اگر منبع انبساط نتواند به خوبی کار کند، میزان آب داخل دستگاه افزایش خواهد یافت. لازم به ذکر است که قطعه‌ای در پکیج وجود دارد که موجب تخلیه فشار می‌شود.

برای رفع مشکل بالا رفتن فشار پکیج دیواری بهتر است رادیاتورها را هواگیری نمایید.
برای رفع مشکل بالا رفتن فشار پکیج دیواری بهتر است رادیاتورها را هواگیری نمایید.

اما چنانچه بعد از عیب یابی پکیج دیواری، شاهد بالا رفتن فشار پکیج بودید، باید یکی از رادیاتورها را هواگیری کنید، پس از رسیدن پکیج به فشار متناسب، شیر هواگیر رادیاتور را ببندید. توجه داشته باشید که برای پایین آوردن فشار پکیج هرگز شیر اطمینان پکیج را باز نکنید.

سرد شدن آب پکیج دیواری

یکی دیگر از مشکلاتی که در عیب یابی پکیج دیواری خودنمایی می‌کند، سرد شدن آب پکیج دیواری است. علت چیست؟ یکی از مهم‌ترین دلایل آن جرم گرفتگی مبدل ثانویه است. پکیج‌هایی که دارای دو مبدل هستند بعد از دو سال جرم می‌گیرند و می‌بایست آن را با اسید شستشو داد.

پرشر فن خراب، NTC معیوب و وجود مشکل در فلومتر همگی می توانند به سرد شدن آب پکیج منجر شوند.
پرشر فن خراب، NTC معیوب و وجود مشکل در فلومتر همگی می توانند به سرد شدن آب پکیج منجر شوند.

همچنین اگر فشار آب ورودی واحد مسکونی نوسان داشته باشد، آب سرد و گرم خواهد شد. در صورتی که سنسور NTC خراب باشد، دمای اندازه گیری اشتباه اعلام می‌گردد و آب سرد و گرم می‌شود. اگر فلومتر و یا فلوسوئیچ مشکل داشته باشد، در صورتی که آب را کاملا به طرف گرم باز کنیم، آب گرم می‌شود ولی اگر آب سرد و گرم را قاطی کنیم، به جای ولرم شدن، آب کاملا سرد خواهد شد.
در عیب یابی پکیج دیواری ممکن است با پرشر فن خراب مواجه شوید که این سبب سرد و گرم شدن آب پکیج خواهد شد.

همچنین اگر شعله بلند دستگاه تنظیم نباشد، درجه حرارت آب مدام تغییر خواهد کرد. به طور مثال فشار آب گرم کم است و آب به جایی که گرم شود به سرعت به دمای ۶۰ می‌رسد و سرانجام دستگاه خاموش می‌گردد. در برخی موارد هم به جای مبدل دوم، مبدل اول جرم می‌گیرد که منجر به سرد شدن آب می‌شود.

عیب یابی پکیج دیواری گلدیران

برای آنکه بتوانید عیب یابی پکیج دیواری گلدیران را به خوبی انجام دهید، به مهارت و تجربه بالایی نیاز دارید. در بهترین حالت خوب است که با یک تعمیرکار حرفه‌ای تماس حاصل نمایید تا مشکل را برای شما برطرف سازد. اما برای عیب یابی پکیج دیواری گلدیران خوب است با لیستی از ارورهای این پکیج آشنا شوید:

برای عیب یابی پکیج دیواری گلدیران، می توانید شماره ارور نمایش داده شده روی سیستم را خوانده و به راهنمای خطاهای پکیج مراجعه کرده و علت را بیابید.
برای عیب یابی پکیج دیواری گلدیران، می توانید شماره ارور نمایش داده شده روی سیستم را خوانده و به راهنمای خطاهای پکیج مراجعه کرده و علت را بیابید.

لیست ارورهای پکیج گلدیران و دلایل آن

کد خطای پکیج گلدیران علت
کد خطای E1 شکسته شدن الکترود تشخیص دهنده جرقه دستگاه
کد خطای E2  بالا رفتن بیش از حد دمای مبدل
کد خطای E3 مشکل در لوله آب گرم خروجی
کد خطای E4 پایین بودن فشار با دستگاه
کد خطای E6 و E7 شکسته شدن حس گر دمای پکیج گلدیران
کد خطای E9 یخ زدگی سیستم گرمایش

عیب یابی پیکج دیواری بوتان

همان‌طور که می‌دانید، پکیج دیواری بوتان نیز مانند سایر سیستم‌های گرمایشی با مشکل مواجه می‌شود. برای آنکه بتوانید مسیر عیب یابی پکیج دیواری بوتان را کم‌تر بپیمایید و کم‌تر نیازی به تعمیرکار داشته باشید، خوب است که سرویس سیستم را به صورت مداوم انجام دهید و مطابق دستورالعمل پکیج از آن استفاده کنید. در نهایت ممکن است تحت شرایطی با یکی از خطاهای زیر هنگام استفاده از پکیج دیواری بوتان روبه رو شوید.

عیب یابی پکیج دیواری اخگر
به منظور عیب یابی پکیج دیواری بوتان، شما می توانید شماره ارور نمایش داده شده روی سیستم را خوانده و به راهنمای خطاهای پکیج مراجعه کرده و علت را بیابید.

لیست ارورهای پکیج دیواری بوتان و دلایل آن

کد خطای پکیج بوتان علت
کد خطای E01 اخلال در فرایند روشن شدن مشعل پس از طی شدن پروسه جرقه زنی ( در واقع شعله تشکیل نمی‌شد)
کد خطای E02 کار نکردن کلید حرارتی به دلیل بالا رفتن دما و یا قطع شدن کابل متصل به آن
کد خطای E03 عمل نمودن کلید حرارتی کلاهک تعدیل
کد خطای E04 فشار آب مدار گرمایش پایین است
کد خطای E06 معیوب بودن سنسور دمای آب گرم بهداشتی یا به اصطلاح خرابی NTC بهداشتی
کد خطای E07 معیوب بودن سنسور دمای آب مدار گرمایش یا قطعی سیم آن یا به اصطلاح خرابی NTC بهداشتی
کد خطای E09 عدم گردش صحیح آب در مدار
کد خطای E11 امواج مغناطیسی در شعله پارازیت ایجاد می‌کنند
کد خطای E12 قطعی سیم مدولاتور شیرگاز
کد خطای E28 تکرار متوالی یک خطا بیش از ۵ بار

عیب یابی پکیج دیواری اخگر

برای پکیج دیواری اخگر شما ممکن است شما با مشکلاتی که در ادامه مطرح کرده‌ایم مواجه شوید:

مانند سایر پکیج های دیواری، پکیج دیواری اخگر نیز ممکن است دچار عیب در عملکرد شود
مانند سایر پکیج های دیواری، پکیج دیواری اخگر نیز ممکن است دچار عیب در عملکرد شود که در صورت هر گونه مشکل می توانید با تعمیرکاران حرفه ای استادکار تماس بگیرید و مشکل را مرتفع سازید.
  • زرد بودن شعله: مکش نامناسب دودکش؛ صحیح نبودن مسیر و قطر دودکش، نبودن هوای کافی در محیط، مشعل‌های کثیف و متناسب نبودن قطر انژکتور مشعل با نوع گازمصرفی
  • پایین آمدن فشار آب: وجود نشتی در پکیج و یا در قطعات سیستم، نشتی در لوله و اتصالات
    گرم نشدن رادیاتورها: بسته بودن مسیر رفت و برگشت رادیاتورها، وجود هوا در سیستم و لوله‌ها، خرابی پمپ، فشار آب پایین است، مشکلی در مسیر رفت و برگشت آب وجود دارد
  • آب گرم نمی‌شود: کم بودن دمای دیگ، کم بودن قدرت مشعل، رسوب درون لوله‌ها، دمای بسیار پایین آب ورودی، بالا بودن دبی آب ورودی، کم بودن فشار گاز ورودی سیستم، خفه بودن فضای نصب سیستم
  • روشن نشدن پیلوت: گرفتگی مسیر عبور گاز پیلوت، مسیر مسدود گاز به شیر کنترل، بسته شدن پیچ تنظیم شمعک پیلوت، خراب بودن جرقه زن
  • بالا رفتن فشار دستگاه: سوراخ بودن کوئل آب بهداشتی، خرابی شیر پرکن
  • خاموش شدن دستگاه حین وزیدن باد: نداشتن و یا نامتناسب بودن کلاهک H
  • دمای بسیار بالای آب: خرابی ترموستات
  • کار نکردن پمپ آب: گرپاژ بودن پمپ، نرسیدن برق به آن و یا خرابی و سوختن پمپ سیستم
  • آب دادن شیر اطمینان: خراب بودن شیر اطمینان و یا مسدود بودن آن با آشغال، فشار بیش از اندازه آب

سخن پایانی

در نهایت باید بگوییم که پکیج دیواری یکی از ایمن‌ترین و بهترین سیستم‌های گرمایشی است که این روزها برای هر فضایی لازم است. اما خوب است که برای جلوگیری از مشکلات پکیج دیواری، سرویس‌های دوره‌ای آن را انجام داده و همچنین برای عیب یابی پکیج دیواری، از تعمیرکاران حرفه‌ای کمک بگیرید.

منابع: repaire24.ir | markazforoosh.com

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

15 + 20 =