تعویض شیر برقی ماشین ظرفشویی سامسونگ چگونه انجام می شود؟

0

تعویض شیر برقی ماشین ظرفشویی سامسونگ از آن دسته از مشکلاتی است که ممکن است هر فردی که در خانه از ماشین ظرفشویی استفاده می‌کند، با آن مواجه شود. این شیر تأثیر به سزایی در عملکرد ماشین و همچنین کیفیت شستشو دارد به همین دلیل آشنا بودن با نحوه تعویض شیر برقی ماشین ظرفشویی سامسونگ­ می‌تواند به شما کمک کند تا در صورت لزوم خودتان اقدام به این کار کنید و یا هر چه سریع‌تر از یک تکنسین ماهر کمک بگیرید. در ادامه این مقاله قصد داریم تا شما را بیشتر با تعویض شیر برقی ماشین ظرفشویی سامسونگ آشنا کنیم، با استادکار همراه باشید.

شیر برقی ماشین ظرفشویی سامسونگ چیست و چه کاربردی دارد؟

قبل از آشنایی با طریقه تعویض شیر برقی ماشین ظرفشویی سامسونگ بهتر است بدانید اصلاً شیر برقی ظرفشویی دقیقا چیست و چه کاربردی دارد. شیر برقی ماشین ظرفشویی که به آن آکوآ استاپ (AQUA STOP) نیز گفته می‌شود، به شیری گفته می‌شود که اگر دستگاه شما شروع به نشتی کند، با قطع کردن آب جلوی ادامه کار کردن دستگاه را می‌گیرد. این شیر موجب می‌شود تا آب از داخل دستگاه به بیرون نشت نکند و در زمان بروز مشکل کد خطایی را روی دستگاه به نمایش درمی‌آورد و این گونه به کاربر یادآور می‌شود که مشکلی در عملکرد شیر برقی شما وجود دارد.

نحوه تشخیص نشتی توسط شیر برقی به وسیله سنسورهایی که در کف ماشین ظرفشویی وجود دارد، تشخیص داده می‌شود و این فرمان را به شیر صادر می‌کند که بلافاصله شیر بسته شود و دستگاه را خاموش کند.

شیر برقی ماشین ظرفشویی به شیری گفته می‌شود که در زمان نشتی با قطع کردن آب جلوی ادامه کار کردن دستگاه را می‌گیرد.
شیر برقی ماشین ظرفشویی به شیری گفته می‌شود که در زمان نشتی با قطع کردن آب جلوی ادامه کار کردن دستگاه را می‌گیرد.

چه زمانی نیاز به تعویض شیر برقی ماشین ظرفشویی سامسونگ دارید؟

ممکن است این موضوع برای شما هم اتفاق افتاده باشد که دستگاه را روشن می‌کنید تا شروع به کار کند، اما عملیات شستشو آغاز نمی‌شود و دستگاه شروع به آب‌گیری نمی‌کند. در این زمان اولین چیزی که باید مد نظر داشته باشید، بررسی شیر برقی دستگاه است. ممکن است نشت دادن آب در قسمت پایین دستگاه رخ داده باشد و این موضوع به عملکرد نادرست شیر برقی برمی‌گردد.

از طرفی اگر ماشین ظرفشویی شما آبگیری نمی‌کند، بعد از بررسی فشار آب ورودی و برق دستگاه باید از سالم بودن شیر برقی نیز اطمینان حاصل کنید؛ زیرا عدم کارکرد درست این شیر نیز ممکن است موجب بروز چنین مشکلی شود. زمانی که مطمئن شدید شیر برقی دستگاه به درستی کار نمی‌کند، بهتر است هر چه سریع‌تر اقدام به تعویض آن نمایید.

توجه داشته باشید که معمولاً خطای E2 در ماشین ظرفشویی شما مربوط به عدم عبور آب به داخل دستگاه است و یا اینکه دستگاه شما دچار نشتی شده است که احتمالاً به دلیل خرابی شیر برقی اتفاق افتاده است.

زمانی که ماشین ظرفشویی شما درست کار نمی‌کند و دچار نشتی شده است ممکن است مشکل از شیر برقی آن باشد.
زمانی که ماشین ظرفشویی شما درست کار نمی‌کند و دچار نشتی شده است ممکن است مشکل از شیر برقی آن باشد.

نحوه تست کردن شیر برقی ماشین ظرفشویی

اگر مشکلی در دستگاه شما اتفاق افتاده است که احتمال می‌دهید مربوط به خرابی شیر برقی است بهتر است قبل از تعویض شیر عملکرد آن را با دقت بررسی کنید. برای بررسی شیر برقی باید ابتدا ماشین ظرفشویی را به طور کامل خاموش کنید و پریز آن را از برق جدا کنید. سپس شیر آب مربوط به دستگاه را هم که معمولاً در زیر سینک قرار گرفته قطع کنید. سپس با باز کردن پیچ‌هایی که در پنل پشتی قرار دارد و ضربه زدن به آن پنل را جدا کنید.

در پشت این پنل یک شیلنگ به شیر آب متصل است و یک شیلنگ نیز از شیر آب برای تخلیه تعبیه شده است. قبل از هر کاری شیلنگ‌ها را با دقت بررسی کنید و مطمئن شوید که چیزی در آن‌ها جلوی ورود و خروج آب را نگرفته است. اگر مشکلی نبود باید بدانید که مشکلی در شیر برقی ایجاد شده و زمان تعویض آن رسیده است.

اگر مشکلی در دستگاه شما اتفاق افتاده است که احتمال می‌دهید مربوط به خرابی شیر برقی است بهتر است ابتدا عملکرد آن را با دقت بررسی کنید.
اگر مشکلی در دستگاه شما اتفاق افتاده است که احتمال می‌دهید مربوط به خرابی شیر برقی است بهتر است ابتدا عملکرد آن را با دقت بررسی کنید.

نحوه تعویض شیر برقی ماشین ظرفشویی سامسونگ­

برای تعویض شیر برقی ماشین ظرفشویی سامسونگ­ بهتر است که این کار را به افرادی ماهر بسپارید، اما به طور کلی باید بدانید که عوض کردن این شیر شامل چند مرحله است.

ابتدا برق دستگاه را به طور کامل قطع می‌کنید و بعد از جدا کردن پنل پشتی ماشین ظرفشویی پنل سقفی دستگاه را نیز جدا می‌کنید. حال شیلنگی که به شیر برقی متصل شده را با دست آزاد می‌کنید و بست آن را باز می‌کنید. شیلنگ و شیر برقی جدید را جایگزین می‌کنید و آن را در سر جای خود محکم می‌کنید.

پنل‌ها را بر روی دستگاه قرار می‌دهید و پیچ آن را محکم می‌بندید و با وصل کردن برق دستگاه عملکرد آن را امتحان می‌کنید. به خاطر داشته باشید که چون تعویض شیر برقی ماشین ظرفشویی سامسونگ نیاز به باز کردن کامل پنل‌ها دارد و باید به طور دقیق نصب شود، حتماً از یک تکنسین ماهر کمک بگیرید و اگر تجربه‌ای در این کار ندارید خودتان به تنهایی اقدام به تعویض شیر برقی دستگاه نکنید.

از آنجایی که تعویض شیر برقی ماشین ظرفشویی سامسونگ امری تخصصی است بهتر است حتماً از یک تکنسین ماهر کمک بگیرید
از آنجایی که تعویض شیر برقی ماشین ظرفشویی سامسونگ امری تخصصی است بهتر است حتماً از یک تکنسین ماهر کمک بگیرید

کلام آخر

از آنجایی که شیر برقی ماشین ظرفشویی یکی از قطعات مهم در کارکرد دستگاه است، هر گونه اختلال در عملکرد آن می‌تواند موجب شود که دستگاه به خوبی کار نکند و یا نشتی در آن اتفاق بیفتد. به یاد داشته باشید که برای تعویض شیر برقی ماشین ظرفشویی سامسونگ و همه خدمات مربوط به ظرفشویی خود می‌توانید از همکاران ما در استادکار کمک بگیرید تا با بررسی دقیق دستگاه شما مشکل را علت‌یابی کرده و اقدام به تعمیر آن نمایند.

نصب و سرویس ماشین ظرفشویی

نصب و سرویس ماشین ظرفشویی

  • تعمیر انواع ماشین ظرفشویی
  • تعمیر ماشین ظرفشویی رومیزی و ایستاده
  • راه اندازی و نصب ماشین ظرفشویی های مختلف
  • تعمیر موتور ظرفشویی و تعمیر مخزن رزین
دریافت این خدمت از استادکار

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

یازده − نه =