چطور اسباب کشی بی دردسری همراه کودکان داشته باشیم؟

0

این روزها در حال اسباب کشی هستید؟ قطعا روزهای سخت و پراسترسی را می‌گذرانید. روند اسباب کشی یک تجربه دردسر زاست، حال اگر این تجربه با کودکان کوچک و یا نوجوانان همراه باشد، به مراتب دشوارتر خواهد بود.

همان طور که می‌دانید اسباب کشی یک تغییر بزرگ است که فشار روانی زیادی به همه اعضای خانواده وارد می‌کند. این فشار بر روی بچه‌ها به مراتب سنگین‌تر است. آن‌ها احساس می‌کنند که از محیط و فضای گرم و همیشگی خود دور می‌شوند، دوستان‌شان را از دست می‌دهند و محیط جدید برایشان ناشناخته و ترسناک خواهد بود. برای جلوگیری و یا کاهش این احساس‌ها بهتر است این روند را مدیریت کرده و اسباب کشی را برای کودکان تبدیل به یک تجربه هیجان‌انگیز کنید. با استادکار همراه شوید و از ترفندهای ساده اما کارآمد ما در اثاث‌کشی بی‌دردسر همراه کودکان کمک بگیرید.

 یک اسباب کشی راحت و بی‌دردسر با کودکان و نوجوانان

زمانیکه فرزندان شما کوچک هستند، برنامه ریزی و مدیریت کارها در روند اثاث‌ کشی می‌تواند استرس و نگرانیتان را کاهش دهد و به شما کمک کند تا اسباب کشی راحت و کم دردسرتری داشته باشید. پیشنهاد استادکار به شما این است که یک برنامه‌ریزی جامع در سه بخش قبل از اسباب کشی، حین اسباب کشی و پس از پایان اسباب کشی و چیدمان داشته باشید. این تقسیم‌بندی به شما کمک می‌کند تا کمتر دچار دردسر و حوادث از پیش تعیین‌نشده شوید.

کارهایی که قبل از اسباب کشی با کودکان باید انجام داد

  1. اسباب کشی را برای بچه‌ها تبدیل به یک تجربه مثبت کنید

اگر فرزند کوچک در منزل دارید، بهتر است قبل از جابه جایی این موضوع را با او در میان بگذارید و هرگز یک باره این موضوع را با او مطرح نکنید. بهتر است از داستان‌ها و یا تجربه‌های خود زمانیکه هم سن او بودید کمک بگیرید و به کودک پیش زمینه ذهنی بدهید.

اگر فرزند شما نوجوان است، حتما قبل از جابه جایی با او صحبت کنید. این کار باعث شده تا اعتماد نوجوان به شما بیشتر گردد. از طرف دیگر، به او حق اظهار نظر داده و از ایده‌هایش در زمینه اثاث کشی استقبال کنید. چه بسا کودکان و نوجوانان بتوانند ایده‌های خلاقانه‌ای هم در زمینه اسباب کشی منزل به ما بدهند.

تاثیر اسباب کشی در کودکان در سنین مختلف
قبل از اسباب کشی یک جلسه خانوادگی در رستوران یا کافی شاپ یا .. برپا کنید و در مورد زمان و مکان جابه جایی و مشارکت بچه‌ها با آن‌ها صحبت کنید. به فرزندانتان بگویید که از آن‌ها چه انتظاراتی در روند اثاث کشی دارید.
  1. پاسخگوی سوالات بچه‌ها درباره اسباب کشی منزل باشید

اگر اولین بار است که فرزند شما تجربه جابه جایی و اسباب کشی دارد، ممکن است این روند برایش ترسناک باشد. به او فرصت دهید که با این روند تغییر هماهنگ شده و هر پرسشی را که در این زمینه داشت با شما در میان بگذارد و به او اطمینان دهید که این تغییر یک پیشرفت مثبت بوده و اوضاع بهتر خواهد شد.

کودکان و اسباب کشی و اثرات متعدد جابجایی روی بچه ها
کتاب خوانی و استفاده از داستان‌هایی که کودکان درگیر روند اسباب کشی منزل شان هستند به بچه‌ها کمک می‌کند تا با روند کار اسباب کشی به صورت غیرمستقیم آشنا شده و در عین حال، استرس و اضطرابشان را نیز کمتر می‌کند.
  1. برای اسباب کشی منزل یک چک لیست تهیه کنید

قبل از اینکه درگیر هرج و مرج اسباب کشی شوید، بهتر است یک چک لیست تهیه کنید. این روند در عین حال که باعث نظم در اثاث کشی می‌شود، یک تجربه سرگرم کننده است که بچه‌ها را نیز با شما همراه‌تر خواهد کرد.

اگر کودک شما می‌تواند مسئولیت جمع کردن وسائل اتاقش همچون کتاب‌ها و.. را به عهده بگیرد، بهتر است در چک لیست اسباب کشی، مسئولیت این بخش را به او واگذار کنید. این امر باعث شده تا کودک مستقل‌تر شده و در عین حال احساس کند مهم و قابل اعتماد است.

چطور با وجود کودکان یک اسباب کشی راحت داشته باشیم؟
کودکان بزرگ‌تر را مسئول جمع کردن وسائل اتاقشان کنید، این امر باعث شده تا آن‌ها مستقل‌تر شده و در عین حال احساس کنند مهم و قابل اعتماد هستند.
  1. پیش از اسباب کشی از منزل جدید دیدن کنید

قبل از اسباب کشی همگی به همراه فرزندانتان به منزل جدید بروید و فضای اطراف آن با امکانات جدید همچون مدرسه، پارک‌های نزدیک و مراکز خرید و.. را بررسی کنید. این کار در آن‌ها احساس بهتری ایجاد کرده و به شادی و اعتماد به نفسشان می‌افزاید.

اگر جابه جایی شما میان دو شهر اتفاق می‌افتد قبل از باز کردن وسائل در شهر جدید، مانند یک گردشگر به همراه خانواده از مناطق دیدنی و تفریحی شهر حتماً بازدید کنید.

  1. به بچه‌ها اجازه انتخاب و مشارکت در چیدمان اتاقشان را بدهید

به فرزندانتان اجازه دهید در رنگ اتاق، نحوه چیدمان وسائل‌شان مشارکت داشته باشند. می‌توانند حتی از نوارهای تزیینی با طرح و نقش جدید و مطابق سلیقه خودشان برای تزیین اتاقشان استفاده کنند. از هر فرصتی که به آن‌ها کمک می‌کند تا در فضای جدید حس بهتری داشته باشند، استقبال کنید.

راه های اسباب کشی راحت با وجود کودکان
به کودکان اجازه دهید تا در مورد رنگ و تزیین اتاق خود اظهار نظر کرده و مشارکت کنند، این امر باعث کاهش استرس آن‌ها در روند اسباب کشی خواهد شد.
  1. در بسته بندی وسائل برای اسباب کشی از بچه‌ها کمک بگیرید

یکی از روش‌های اسباب کشی آسان و کاهش استرس کودکان، مشارکت آن‌ها در این روند است. به یاد داشته باشید که به آن‌ها پیشنهاد دهید ولی مجبورشان نکنید. قرار دادن وسائل در روزنامه و جمع کردن آن‌ها برای بچه‌ها یک فعالیت لذت بخش و در عین حال بازی است.

پس از اتمام هر بسته به آن‌ها پیشنهاد دهید تا بر روی کارتن‌های اتاقشان نقاشی کنند. استفاده از این شیوه برای کودکانی که قادر به نوشتن نیستند، می‌تواند آن‌ها را سرگرم کرده و در عین حال تأثیرات منفی اثاث کشی را کاهش دهد. علاوه براین استفاده از برچسب‌های کودکانه و یا علامت زدن با یک رنگ مشخص هم می‌تواند ایده خوبی در اسباب کشی با کودکان باشد.

بیشتر بخوانید: بهترین روش برای جمع آوری و بسته بندی وسایل در اسباب کشی 

در بسته بندی وسایل برای اسباب کشی از بچه ها کمک بگیرید.
کودکانی که قادر به نوشتن هستند، می‌توانند پس از قرار دادن وسائل در جعبه بر روی آن‌ها نامشان را بنویسند.

کارهایی که در حین اسباب کشی با کودکان باید انجام داد

کودکان در روز اسباب کشی حتی اگر آمادگی خوبی هم از قبل داشته باشند، بازهم دچار استرس شده و حتی بهانه گیر می‌شوند. مشاهده تخلیه خانه و خالی شدن دیوارها و … می‌تواند برای آن‌ها آزار دهنده باشد.

بهتر است در این شرایط، والدین ترتیبی اتخاذ نمایند که وسائل اتاق کودک آخرین وسائلی باشد که در کامیون قرار می‌گیرد. علاوه براین پیشنهاد ما به شما این است که در روز اسباب کشی، کودکان را به کسانی که می‌توانند به شما کمک کنند، بسپارید و از محل اسباب کشی دور نگه دارید.

جا به جایی منزل و کودکان | اسباب کشی و تاثیر آن بر کودکان
روز اسباب کشی بهتر است یک کیف دستی برای قرار دادن وسائل ضروری کودک همراه داشته باشید و در آن مقداری خوراکی و تنقلات، آب، دستمال کاغذی، یک دست لباس اضافی و چند اسباب بازی محبوبش را بگذارید.

یکی از روش‌های دیگر که می‌تواند فشار اثاث کشی را کاهش دهد، کمک گرفتن از خدمات شرکت‌های اسباب کشی است. امروزه شرکت‌های معتبری در زمینه خدمات منزل وجود دارند که بخشی از فعالیتشان در زمینه باربری اسباب کشی است. یکی از همین شرکتهای معتبر استادکار است.

استادکار همان طور که اشاره شد، صرفاً یک شرکت اسباب کشی نیست، اما می‌تواند خدمات بسیار ویژه‌ای در زمینه اسباب کشی در تهران به شما ارائه دهد. این خدمات اسباب کشی تهران عبارتند از:

  • کارگر باربر متخصص
  • خدمات بسته بندی
  • اسمبل کردن وسائل پس از اسباب کشی
  • چیدمان وسائل منزل پس از اثاث کشی

برای دیدن اطلاعات کامل خدمات اسباب کشی استادکار، سری به این لینک بزنید.

جدول ذیل به شما کمک می‌کند تا با هزینه و خدمات اسباب کشی استادکار بهتر آشنا شوید :

شرح خدمات اسباب کشی  قیمت واحد (تومان)
کرایه خاور (تا سه ساعت) 210.000
کرایه خاور (هر ساعت اضافی) 75.000
کرایه خاور حومه تهران (سه ساعت) 270.000
کرایه خاور حومه تهران (هر ساعت اضافی) 95.000
کرایه نیسان (تا دو ساعت) 100.000
کرایه نیسان – هر ساعت اضافی 45.000
کرایه نیسان حومه تهران (تا دو ساعت) 150.000
کرایه نیسان حومه تهران – هر ساعت اضافی 85.000
دستمزد کارگر باربر برای خاور تهران و حومه (سه ساعت) 60.000
دستمزد کارگر باربر (هر ساعت اضافی) 30.000
دستمزد کارگر ساده باربری بدون خودرو (سه ساعت با هزینه ی ایاب و ذهاب) 120.000
مسافت پیاده‌روی بیش از 10 متر – هر متر 3.000
قیمت پلاستیک بسته بندی – هر متر 7.500
قیمت حمل یخچال بزرگتر از ۱۸ فوت – هر طبقه 15.000
قیمت حمل یخچال ساید بای ساید – هر طبقه 25.000
باز کردن و بستن درب یخچال ساید بای ساید 40.000
قیمت حمل میز ناهارخوری بالای ۶ نفر 15.000
قیمت حمل پیانو – هر طبقه 35.000
قیمت حمل تردمیل – هر طبقه 20.000
قیمت حمل گاوصندوق کمتر از ۱۵۰ کیلو- هر طبقه 25.000
دستمزد کارگر بسته بندی (سه ساعت) 120.000
دستمزد کارگر بسته بندی – هر ساعت اضافی 40.000

کارهایی که پس از خاتمه اسباب کشی باید انجام داد

هنگامی که کار جابه جایی و اثاث کشی منزل تمام شد، برای آرامش یافتن و انس گرفتن در خانه جدی نیاز به طی کردن زمان مناسب دارید. برای اینکه کودکان با خانه جدید سریع‌تر انس بگیرند و کمتر غر بزنند، بهتر است نکات زیر را انجام دهید:

  • به کودک اجازه کاوشگری و کنجکاوی دهید بهتر است بچه‌ها، در اتاق‌ها و سالن و.. بچرخند، داخل کمدها بروند و به اصطلاح مکان‌های مخفی و اسرارآمیز خانه جدید را پیدا کرده و بشناسند.
  • در چیدن منزل جدید، از اتاق کودک شروع کنید، به او اجازه دهید بسته‌ها را باز کند و هر طور که دوست دارد، اتاقش را بچیند.
  • به کودکان بزرگ‌تر و یا نوجوانان این امکان را بدهید تا مراکز خرید، مسیرهای پیاده روی، پارک‌های اطراف منزل، رستوران‌ها و … کشف کنند و به شما اطلاع دهند.
  • همسایگان جدید را بشناسید. البته قبل از اسباب کشی هم می‌توان در بازدید از خانه جدید با همسایه‌ها آشنا شد. کودکان خود را به همسایگان جدید و فرزندانشان معرفی کنید.
  • به بچه‌ها کمک کنید تا در فضای جدید دوستان جدید پیدا کنند. از هر فرصتی برای آشنایی آن‌ها با دوستان تازه استقبال کنید. اگر فوق برنامه‌ای در منزل جدید برپا شده که همسایگان آپارتمان در آن شرکت می‌کنند، حتما شما هم در این برنامه شرکت نمایید.
اسمبل کردن سرویس خواب کودک پس از اسباب کشی
بهتر است در ابتدا سرویس خواب کودک را باز کرده و اسمبل کنید. سعی کنید همان نظم و روال خانه قدیمی را در اینجا نیز سریع‌تر فراهم سازید.

سخن آخر

استرس در روز اسباب کشی یک امر غیر عادی نیست، تجربه باربری اسباب کشی و جابه جایی وسائل افراد را دچار خستگی روحی و جسمی می‌کند، این فرآیند با حضور بچه‌ها قدری مشکل‌تر خواهد شد.

رعایت نکات گفته شده به شما کمک می‌کند که این روند را تبدیل به یک تجربه سرگرم و جذاب کنید. البته توصیه ما به شما استفاده از خدمات اسباب کشی شرکت‌های معتبری همچون استادکار است تا این روند برایتان آسان‌تر و راحت‌تر شود. در عین حال استفاده از خدمات اسباب کشی امنیت اثاث خانه را نیز بهتر تأمین می‌کند. این شرکت معتبر، می‌تواند خدمات اسباب کشی مناسبی در تهران با هزینه مناسب به شما ارائه دهد.

منابع: Moving.com | Two Men And A Truck

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پنج + 17 =