این وسایل قدیمی ارزشمند را در خانه بزرگ‌ترها بیابید!

0

با ورود به دهه جدیدی از قرن، بهتر است نگاهی به قبل بیندازیم و خاطراتمان را مرور کنیم. بخش مهمی از این خاطرات به وسایلی مربوط می‌شوند که از گذشته نگه داشته‌ایم و برخی از آن‌ها حتی از نسل‌های پیش برایمان به یادگار مانده‌اند. ممکن است بسیاری از خانه‌ها و به‌ویژه خانه پدر و مادرها و پدربزرگ و مادربزرگ‌ها با وجود وسایل قدیمی بسیار، کمی شلوغ و بی‌نظم شده باشد و به همین دلیل نیز فکر کنید که این وسایل قدیمی، خانه را شبیه به عتیقه‌فروشی کرده‌اند.

این در حالی است که بسیاری از این وسایل قدیمی ارزشمند می‌توانند شکوه و زیبایی خانه شما را چندین و چند برابر کرده و هویت بیشتری نیز به آن ببخشند. یادتان باشد که بسیاری از افراد در انواع و اقسام فروشگاه‌ها به دنبال خرید و فروش لوازم قدیمی منزل هستند و حاضرند برای آن، هزینه‌های بسیاری را صرف کنند.

در حالی‌که شاید شما تعداد بسیاری از این وسایل قدیمی ارزشمند را در خانه‌تان نگهداری کنید و با بی‌تفاوتی تمام از کنارشان رد شوید. در این مطلب از وب‌سایت استادکار با شما هستیم تا به‌طور مفصل به همین موضوع بپردازیم و ببینیم که کدام یک از وسایل قدیمی ارزشمند را باید در خانه‌تان نگه دارید.

ماشین تحریر

به‌طور کلی، هرچه ماشین تحریر و تایپ شما قدیمی‌تر باشد، ارزش به مراتب بیشتری نیز خواهد داشت. بنابراین اگر والدین شما، مدلی قدیمی از این نوع ماشین‌های تحریر را در خانه دارند، باید بدانید که این وسیله، حالا از قیمت بسیار بالایی برخوردار خواهد بود!

بیشتر بدانید: راهکارهای به‌روز کردن ظاهر مبل راحتی قدیمی

فروش لوازم قدیمی منزل | ماشین تحریر و ماشین تایپ دستی آنتیک
ماشین‌های تحریری که به نظر بسیار ساده و بی‌ارزش می‌آیند، امروزه بسیار گران‌قیمت و باارزش قلمداد می‌شوند.

صفحه گرامافون

بله درست است! حتی این صفحه‌های ساده گرامافون نیز که از قدیمی‌ترین وسایل و المان‌های هر خانه قدیمی شناخته می‌شوند، امروزه از اهمیت و ارزش بسیار زیادی برخوردار هستند و به هیچ‌عنوان نیز نباید از چنین وسایل قدیمی ارزشمند غافل شوید!

نکات مهم نگهداری وسایل قدیمی خاطره‌انگیز | خرید گرامافون رومیزی آنتیک
شاید امروزه بتوان این المان را به عنوان نماینده‌ای از وسایل آنتیک و قدیمی دانست.

تلفن قدیمی دیواری

یکی‌دیگر از وسایل قدیمی خاطره‌انگیز، تلفن دیواری است که دقیقاً می‌توان آن را یک عتیقه دانست! بسیاری از مدل‌های قدیمی‌تر و نادرتری از این محصول وجود دارند که میزان ارزشمندی آن‌ها را نمی‌توان اندازه‌گیری کرد. بنابراین اگر در خانه‌تان این نوع تلفن‌ها وجود دارد، بهتر است فکر دور انداختنشان را از ذهنتان بیرون بیندازید.

بیشتر بدانید: روش‌های بهینه سازی مصرف انرژی خانه‌های قدیمی

کاربرد انواع تلفن قدیمی نوستالژیک در دکوراسیون کلاسیک منزل
اگر در خانه‌تان تلفن قدیمی دیواری دارید، بهتر است که فکر دور انداختن آن را از سرتان بیرون کنید!

پاستل‌های رنگی

بسیاری از خانواده‌ها در خانه‌شان یک جعبه عتیقه از پاستل‌های رنگارنگ قدیمی‌ دارند. این وسیله را می‌توان به‌عنوان یکی از عجیب‌ترین وسایل قدیمی دانست. این محصولات، امروزه از ارزش بسیار بالایی برخوردارند و به پشتوانه نام تجاری‌شان، به مراتب گران‌قیمت‌تر نیز خواهند شد.

نحوه نگهداری وسایل قدیمی خاطره‌انگیز | جعبه پاستل قدیمی نوستالژیک
این نوع از پاستل‌ها به نسبت برند و نام تجاری که دارند، از ارزش‌های متفاوتی برخوردار خواهند بود.

لباس عروس مادر یا مادربزرگ

بسیاری از مادرها، لباس‌های عروسی قدیمی خود را نگه می‌دارند تا روزی فرزند یا نوادگانشان، آن را بر تن کنند. اگر شما هم در چنین شرایطی قرار گرفته‌اید اما از نپوشیدن این لباس احساس گناه می‌کنید، بهتر است آن را از کمد خارج کنید و با ارزش بسیار زیادی به فروش برسانید! قطعاً والدین شما هم در این صورت خوشحال‌تر خواهند شد!

نکات طلایی شستشو و نگهداری لباس عروس به بهترین شکل ممکن
لباس عروس قدیمی مادر شما، خیلی بیشتر از چیزی که تصور می‌کند ارزشمند است.

سرویس قاشق و چنگال نقره

احتمالاً شما هم می‌دانید که سرویس‌های قاشق و چنگال نقره، در گذشته آن‌قدر مهم و باارزش بوده‌اند که تنها در موارد خاص و زمان‌های منحصربه‌فردی از آن‌ها استفاده می‌شده است. بنابراین اگر امروزه شما هم همچنان سرویس‌های قاشق و چنگال نقره والدین یا نسل‌های قبلی خود را نگهداری‌ می‌کنید، می‌توانید از ارزش آن‌ها باخبر شوید و در صورت تمایل، آن‌ها را به قیمت‌های بسیار بالایی به فروش برسانید.

بیشتر بدانید: چند ایده جذاب برای بازسازی خانه های کوچک و قدیمی

اصول نگهداری لوازم آنتیک منزل و وسایل قدیمی ارزشمند | سرویس قاشق و چنگال نقره
این مدل از سرویس‌های قاشق و چنگال، حتی در زمان خودشان نیز از ارزش بسیار بالایی برخوردارند.

ظروف چینی قدیمی

یکی دیگر از وسایل قدیمی منزل که امروزه طرفداران بسیار زیادی پیدا کرده، ظروف چینی زیبا و قدیمی است. این نوع از ظروف، حکم عتیقه را دارند و می‌توانند از قیمت و هزینه‌های بسیار بالایی برخوردار باشند.

ایده‌های جالب دکوراتیو برای استفاده از وسایل قدیمی منزل و ظروف چینی آنتیک
ظروف چینی زیبای قدیمی‌تان که به نظر بسیار کهنه و به‌دردنخور می‌آیند، از ارزش بالایی برخوردار هستند و قیمت زیادی نیز دارند!

کوزه‌های بیسکوییت

از دیگر لوازم آنتیک منزل که به‌عنوان وسایل قدیمی ارزشمند شناخته می‌شود، شیشه‌ها و کوزه‌هایی است که مخصوص نگهداری بیسکوییت و شیرینی‌های کوچک بوده‌اند. بسیاری از افراد، عاشق آن هستند که این نوع ظروف را خریداری کرده و کلکسیونشان را تکمیل نمایند، بنابراین اگر شما هم در خانه‌تان تعدادی از این ظرف و شیشه‌های قدیمی را دارید، می‌توانید به راحتی آن‌ها را به فروش برسانید یا حداقل ارزششان را نسبت به قبل، بیشتر بدانید.

بیشتر بدانید: بررسی کامل دکوراسیون داخلی ایتالیایی سبک تاریخی،قدیمی و مدرن

نکات مهم خرید و فروش وسایل قدیمی ارزشمند از عتیقه‌فروشی | قوطی بیسکوییت قدیمی
این ظروف قدیمی و به ظاهر ساده نیز جزء ارزشمندترین وسایل قدیمی به حساب می‌آیند.

چمدان‌های وینتیج و قدیمی

این روزها تعداد کلکسیونرهای چمدان‌های قدیمی بسیار زیاد شده است. بنابراین اگر شما هم از این دست وسایل قدیمی روستایی زیاد دارید، می‌توانید آن‌ها را جمع کرده و به فروش برسانید. در کنار این هم بد نیست اشاره کنیم که این نوع از چمدان‌ها، مدتی است به‌عنوان المان‌های تزئینی پرطرفداری در خانه‌ها شناخته می‌شوند.

ایده‌های خلاقانه برای استفاده از چمدان قدیمی به عنوان دکوراتیوهای ارزشمند
امروزه شما می‌توانید چمدان‌های قدیمی‌تان را به عنوان وسایل دکوراتیو زیبایی در خانه‌تان استفاده کنید.

کتاب‌های چاپ اول

همیشه و همیشه نسخه و چاپ اول هر کتابی جذابیت بسیار زیادی دارد. به همین دلیل اگر شما هم نسخه اول بسیاری از کتاب‌های مهم و قدیمی را جمع کرده‌اید و اهمیتی به آن‌ها نمی‌دهید، بهتر است بدانید که هرکدام از آن‌ها، حالا از قیمت‌های بسیار بالایی برخوردار هستند.

بیشتر بدانید: راهنمای کامل تعمیر پله های قدیمی خانه

خرید و فروش انواع کتاب قدیمی نایاب به عنوان عجیب‌ترین وسایل قدیمی ارزشمند
کتاب‌های نسخه اول قدیمی و باارزش، حکم وسایل آنتیک را خواهند داشت.

بازی‌های فکری خانوادگی

یکی‌دیگر از وسایل قدیمی ارزشمند، بازی‌های فکری رومیزی هستند. به‌طور کلی ایده بازی‌های فکری و رومیزی خانوادگی، مربوط به گذشته‌های دور است و به همین دلیل اگر شما هم تعدادی از این بازی‌های قدیمی را در خانه‌تان دارید و نسبت به آن‌ها بی‌توجه هستید، باید بدانید که امروزه ارزش هرکدام از این بازی‌ها، بسیار بیشتر از چیزی است که به آن فکر می‌کنید!

شطرنج و انواع بازی رومیزی قدیمی خاطره‌انگیز برای سرگرم شدن در دورهمی‌ها
همه ما در خانه‌هایمان بازی‌های فکری قدیمی داریم که حتی از ارزش آن‌ها بی‌خبریم.

شیشه عطر و پرفیوم‌های‌ قدیمی

از دیگر وسایلی که می‌توان در فهرست وسایل قدیمی ارزشمند جای داد، شیشه عطر و ادکلن‌های قدیمی است که احتمالاً مادر و مادربزرگ‌های شما تعدادی از آن‌ها را هنوز نگه داشته‌اند. این شیشه‌ها امروزه طرفداران بسیار زیادی پیدا کرده‌اند و به همین دلیل نیز اگر قصد فروششان را داشتید، می‌توانید به قیمت‌های بالایی فکر کنید!

کلکسیون شیشه عطر قدیمی | وسایل قدیمی و نوستالژی دیروز دکوراتیوهای لوکس و ارزشمند امروز
شیشه‌های عطر قدیمی، حتی اگر خالی هم باشند، همچنان زیبا و باارزش خواهند بود.

پوسترهای تبلیغاتی قدیمی

اگر والدین شما از آن دست افرادی هستند که در جوانی یا کودکی، عاشق جمع کردن پوسترهای تبلیغاتی قدیمی و متفاوت بوده‌اند، باید بگوییم آدم خوش‌شانسی هستید! امروزه بسیاری از پوسترهای تبلیغاتی به‌عنوان وسایل قدیمی ارزشمند شناخته می‌شوند و هزینه‌هایی بسیار بالایی نیز دارند.

خرید و فروش کلکسیون پوسترهای تبلیغاتی قدیمی: عجیب‌ترین وسایل قدیمی
شما می‌توانید پوسترهای تبلیغاتی قدیمی پدر و مادرهایتان را جمع‌آوری کرده و آن‌ها را با قیمت‌های خوبی به فروش برسانید.

لوازم خانگی قدیمی

یکی‌دیگر از انواع وسایل قدیمی ارزشمند که می‌توانید دستی به سر و رویشان بکشید، لوازم خانگی کوچک قدیمی هستند. چیزهایی شبیه به توسترهای قدیمی که در حال حاضر، دیگر استفاده چندانی هم از آن‌ها نمی‌شود. اگر تمایلی به نگهداری از این وسایل ندارید یا دیگر به کارتان نمی‌آیند و نمی‌خواهید آن‌ها را نگه دارید، می‌توانید به فروختنشان، آن هم با قیمتی بالا فکر کنید.

ایده‌های جذاب برای استفاده از توستر قدیمی در دکوراسیون آشپزخانه
وسایل و لوازم خانگی کوچک و قدیمی شما که دیگر استفاده‌ای از آن‌ها ندارید بسیار ارزشمند و گران‌قیمت خواهند بود.

کتاب‌های آشپزی قدیمی

شاید برایتان جالب باشد، ولی کتاب‌های آشپزی قدیمی که شاید دیگر حتی آن‌ها را ورق هم نزنید نیز به عنوان وسایل قدیمی ارزشمند شناخته می‌شوند، به‌ویژه اگر نسخه‌های اولیه و اصلی آن‌ها را داشته باشید. این کتاب‌ها نیز از ارزش بسیار زیادی برخوردارند و قیمتشان هم نسبتاً بالاست.

کتاب آشپزی قدیمی | نحوه نگهداری وسایل قدیمی ارزشمند و کلکسیونی
حتی کتاب‌های آشپزی قدیمی شما نیز حکم وسایل آنتیک و باارزش را دارند.

ابزارآلات قدیمی

ابزارآلات نجاری قدیمی پدرها که دیگر معادل‌های مدرنشان را به هیچ عنوان نمی‌توان پیدا کرد نیز از دیگر وسایل قدیمی ارزشمند هستند که ارزششان بسیار بیشتر از آن چیزی است که فکرش را می‌کنید. این روزها بسیاری از افراد با جمع‌آوری این دست از وسایل همچون چکش، مته‌های دستی، اره، آچار و… کلکسیون وسایل آنتیک خود را تکمیل می‌کنند.

بیشتر بدانید: در جعبه ابزار خانگی چه وسایلی نگهداری کنیم؟

ابزار و وسایل قدیمی چوبی و فلزی | نگهداری وسایل قدیمی روستایی وینتیج
امروزه بسیاری از کلکسیونرها به دنبال جمع‌آوری ابزارآلات قدیمی شما هستند.

جمع‌بندی

اگر شما هم تعدادی از این وسایل قدیمی ارزشمند را در خانه‌تان دارید، بهتر است دستی به سر و رویشان بکشید و در رابطه با آن‌ها به یک تصمیم درست برسید. یا آن‌ها را به‌عنوان وسایل دکوری اصلی و ارزشمندتان نگهداری کنید یا با قیمت‌هایی بالا و ایده‌آل به فروش برسانید.

منبع: countryliving

دانلود اپلیکیشن استادکار

  • نسخه IOS استادکار
  • نسخه اندروید استادکار
  • دریافت از اپ استور و سیب اپ
  • دریافت از گوگل پلی، کافه بازار و مایکت
دریافت این خدمت از استادکار

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

20 − چهارده =