کد خطا یا ارور ماشین لباسشویی کنوود

0

ماشین لباسشویی کنوود شما طوری طراحی شده است که در زمان‌هایی که در آن مشکلی به وجود بیاید و یا به طور نادرست از آن استفاده کنید، برای رفع آن، این مشکلات را به صورت یک کد که ترکیبی از اعداد و حروف به خصوصی است، بر روی صفحه نمایش نشان می‌‌دهد. زمانی که با مفاهیم این کدها آشنا باشید و بتوانید ارور ماشین لباسشویی کنوود را شناسایی کنید، سریع‌تر نیز می‌توانید اقدام به برطرف کردن یا تعمیر آن نیز بنمایید. در ادامه این مقاله با استادکار همراه شوید تا با باهم به بررسی انواع کد خطا ماشین لباسشویی کنوود بپردازیم.

مهم‌ترین خطاهای ماشین لباسشویی کنوود

به منظور عیب یابی ماشین لباسشویی کنوود باید بدانید هر کد خطایی که در نمایشگر آن ظاهر می‌شود چه معنایی دارد و چگونه باید آن را برطرف نمود. گاهی اوقات لازم نیست با دیدن یک کد خطا به سرعت با تکنسینی برای تعمیر دستگاه تماس بگیرید و می‌توانید خودتان با بررسی علت مشکل به وجود آمده بسیاری از موارد را به سادگی حل و فصل نمایید. به علاوه فراموش نکنید که بالابردن سطح اطلاعات خودتان در مورد ماشین لباسشویی که با آن کار می‌کنید، موجب می‌شود تا هم بهتر با دستگاه کار کنید و هم در زمان‌های مورد نیاز که نقص جدی برای دستگاه به وجود آمده، هر چه سریع‌تر آن را به کمک یک متخصص فنی تعمیر نمایید.

نصب و تعمیر لباسشویی

نصب و تعمیر لباسشویی

  • تعمیر انواع لباسشویی ایرانی و خارجی
  • سرویس ماشین لباسشویی دوقلو، سطلی و در از جلو
  • راه اندازی و نصب انواع ماشین لباسشویی
  • تعمیر انواع برندهای لباسشویی بوش، سامسونگ، ال جی، پاکشوما، ایندزیت، آبسال، اسنوا و...
دریافت این خدمت از استادکار

تنظیم درست تایمر ماشین لباسشویی کنوود و همچنین مطالعه کامل کاتالوگ راهنمای محصول می‌تواند به شما کمک کند تا در هنگام استفاده از ماشین لباسشویی کمتر به مشکلی برخورد کنید. به علاوه باید یاد بگیرید که برنامه شستشوی ماشین لباسشویی کنوود را بر اساس مقدار لباس و جنس و نوع الیاف آن تنظیم نمایید تا هم به لباس‌ها و هم به دستگاه فشار کمتری وارد شود.

بیشتر بدانید کد خطا یا ارور ماشین لباسشویی ال جی

برای رفع خطاهایی که در ماشین لباسشویی‌تان رخ می‌دهد، باید با مفاهیم آنها آشنا باشید.
برای رفع خطاهایی که در ماشین لباسشویی‌تان رخ می‌دهد، باید با مفاهیم آنها آشنا باشید.

ارور E01:

ارور e01 لباسشویی کنوود زمانی نمایش داده می‌شود که درب دستگاه به درستی بسته نشده است. ممکن است چیزی در میان درب مانع بسته شدن آن شده باشد و یا میکروسوئیچ قفل درب دچار مشکل شده باشد؛ حتی در برخی موارد بعد از اینکه ظاهرا مشاهده کردید مشکلی وجود ندارد، باید فردی متخصص اقدام به بررسی سیم‌کشی و مدار برد دستگاه کند.

ارورE02:

در صورتی که نمایشگر ماشین لباسشویی کنوود شما خطای E02 را نشان می‌دهد، باید فشار آب را بررسی نمایید و همچنین بببنید که شیر کاملا باز است یا خیر. ممکن است به هر دلیل آب قطع شده باشد و یا وارد دستگاه نشود. ممکن است مشکل از شیر برقی باشد که دچار مشکل شده و نیاز به تعویض آن باشد.

بیشتر بدانید آموزش گام به گام طریقه جابجایی و جمع کردن کولر گازی

ارور E03:

این خطا مربوط به مشکل در تخلیه آب است و نشان می‌دهد که دستگاه نمی‌تواند به درستی آب را تخلیه کند. ممکن است پمپ دستگاه آسیب دیده باشد و یا فیلتر مسدود شده باشد و نیاز به تمیز شدن آن باشد. اگر مشکل از پمپ و فیلتر نبود، مدار برد الکترونیک دستگاه نیز باید توسط یک متخصص بررسی گردد.

ارور E04:

آبگیری بیش از حد دستگاه و لبریز شدن آب آن موجب بروز این کد خطا در ماشین لباسشویی کنوود خواهد شد. در چنین شرایطی هیدروستات و مدار برد الکترونیکی دستگاه باید  توسط یک متخصص مورد بررسی قرار بگیرد.

در صورت بروز مشکلات جدی برای ماشین لباسشویی‌تان هرچه سریع‌تر از یک کارشناس کمک بگیرید.
در صورت بروز مشکلات جدی برای ماشین لباسشویی‌تان هرچه سریع‌تر از یک کارشناس کمک بگیرید.

ارور E05:

زمانی که خطای E05 رخ می‌دهد، المنت‌ها و سنسور گرمایی دستگاه باید بررسی شود و در صورت مشاهده نکردن مشکل در این بخش‌‌ شما باید مدار برد و سیم‌کشی ماشین لباسشویی خود را نیز بررسی کنید.

ارور E06:

این خطا نشان می‌دهد که موتور دستگاه آسیب دیده و باید هر چه سریع‌تر با متخصصین تعمیر ماشین لباسشویی کنوود تماس بگیرید تا موتور را بررسی کند.

ارور E07:

این خطا نشان‌دهنده بروز مشکل در برنامه برد یا پیکربندی دستگاه است و باید توسط یک فرد متخصص بررسی شود.

ارور E08:

زمانی که این خطا را مشاهده کردید، باید بدانید که احتمالا موتور دستگاه دچار مشکل شده و تعمیر لباسشویی کنوود شما نیاز به بررسی فنی دارد.

ارور E09:

این خطا نشان می‌دهد که ولتاژ دستگاه بیش از حد کم یا زیاد است که ممکن است به دلیل خراب شدن برد هم به وجود بیاید و باید بررسی شود.

ارور E10:

هنگامی‌که این ارور در صفحه نمایش لباسشویی شما نشان داده می‌شود، یعنی احتمالا برد دستگاه آسیب دیده است و بین پنل و برد اصلی ارتباطی وجود ندارد.

ارور E12:

کد خطا ماشین لباسشویی کنوود زمانی که E12 را نشان می‌دهد، حاکی از مشکلی در قسمت‌های قفل دستگاه، بسته بودن شیر ورودی آب و عدم کار کردن موتور است که باید توسط یک تکنسین بررسی شود.

ارور  E21:

این خطا نشان می‌دهد که دستگاه در تخلیه آب مشکل دارد به همین منظور باید بررسی شود که آیا پمپ تخلیه مسدود است یا نه.

ارور E30:

این ارور نشان می‌دهد که مشکلی برای قفل درب دستگاه به وجود آمده که باید بررسی شود.

ارور E61:

این خطا نشان‌دهنده مشکلی در قفل درب ماشین لباسشویی شما، عدم ورود آب و کار نکردن درست موتور آن است. برای تعمیر این مشکل باید ابتدا سیم موتور بررسی شود و حتی اگر نیاز بود موتور ماشین لباسشویی تعویض شود.

بیشتر بدانید لوله بازکنی با فنر چیست؟

برخی مواقع خودتان به سادگی می‌توانید مشکل ماشین لباسشویی را برطرف کنید.
برخی مواقع خودتان به سادگی می‌توانید مشکل ماشین لباسشویی را برطرف کنید.

ارور E60:

این ارور نیز نشان می‌دهد که قفل درب دستگاه، شیر ورودی و یا موتور دچار اختلال شده است و برای تعمیر ممکن است تعویض سیم موتور یا حتی خود موتور نیاز باشد.

ارور ماشین لباسشویی‌های قدیمی کنوود

در مورد ماشین لباسشویی‌های قدیمی کنوود شرایط کمی متفاوت است و از آنجایی که این مدل‌ها صفحه نمایش ندارند، خطاهای ماشین به شکل دیگری بروز پیدا می‌کنند که در ادامه به آن اشاره می‌شود.

ماشین‌ لباسشویی قدیمی کنوود صفحه نمایش ندارد و مشکلات دستگاه به وسیله چراغ‌های آن مشخص می‌شود.
ماشین‌ لباسشویی قدیمی کنوود صفحه نمایش ندارد و مشکلات دستگاه به وسیله چراغ‌های آن مشخص می‌شود.
  • زمانی که چراغ‌های شماره ۱ و ۲ ماشین شروع به چشمک زدن ‌کند، یعنی مشکلی در درب دستگاه ایجاد شده و ممکن است به خوبی بسته نشده باشد. از طرفی نیز ممکن است برد اصلی دستگاه مشکلی پیدا کرده باشد و یا اشکال از سیم‌کشی آن باشد.
  • زمانی که چراغ‌های ۱ و ۳ ماشین شروع به چشمک زدن کند، یعنی دستگاه در تخلیه آب مشکل دارد و ممکن است پمپ تخلیه سوخته باشد و یا در برد الکترونیک ماشین اختلالی ایجاد شده باشد.
  • زمانی که چراغ‌های ۱ و ۴ ماشین شروع به چشمک زدن کند، نشان دهنده اختلال در تخلیه آب است و ممکن است پمپ تخلیه ماشین لباسشویی یا مدار الکترونیک آن دچار اختلال شده باشد.
  • زمانی که چراغ‌های ۲ و ۳ ماشین شروع به چشمک زدن کند، یعنی در روند آبگیری ماشین اختلالی به وجود آمده و در این مواقع ممکن است اختلالی در هیدوستات یا مدار برد ماشین به وجود آمده باشد.
  • زمانی که چراغ‌های ۲ و ۴ ماشین شروع به چشمک زدن کند، یعنی احتمالا المنت‌ها و یا سنسورهای مربوط به گرم کردن آب دچار مشکل شده‌اند. بعد از بررسی المنت‌ها باید سیم‌کشی و مدار برد دستگاه نیز بررسی شود.
  • زمانی که چراغ‌های ۳ و ۴ ماشین شروع به چشمک زدن کند، نشان دهنده مشکلی در موتور دستگاه است که برای تعمیر آن باید سیم‌های ارتباطی، موتور و برد دستگاه بررسی شود.
  • زمانی که چراغ‌های ۱ و ۲ و۳ ماشین شروع به چشمک زدن کند، احتمالا مشکلی در برد دستگاه به وجود آمده و ممکن است نیاز به تعمیر یا تعویض آن باشد.
  • زمانی که چراغ‌های ۲ و ۳ و ۴ ماشین شروع به چشمک زدن کند، یعنی در موتور یا برد دستگاه اختلالی ایجاد شده است.
  • زمانی که چراغ‌های ۱ و ۲ و ۴ ماشین شروع به چشمک زدن کند، به معنای کم یا زیاد بودن ولتاژ است و از طرفی ممکن است برد هم دچار اختلال شده باشد.
  • زمانی که چراغ‌های ۱ و ۳ و ۴ ماشین شروع به چشمک زدن کند، احتمالا برد خراب شده و یا ارتباط بین پنل و برد اصلی قطع شده است.

کلام آخر

در انتها نیز به یاد داشته باشید که با مشاهده هر خطا در دستگاه خود قبل از هر اقدامی در مورد علت ایجاد مشکل به وجود آمده اطلاعاتی کسب کنید و اگر نتوانستید با راهکارهای ساده مشکل را برطرف کنید، حتما از متخصصان ماهر استادکار کمک بگیرید. اگر شما هم تجربه‌ای از خراب شدن ماشین لباسشویی کنوود دارید و یا اروری در آن مشاهده کردید که در این مقاله به آن اشاره نشده، آن را با ما در میان بگذارید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

13 − پنج =