این 7 ترند آشپزخانه هرگز از مد نمی‌افتند

0

آیا تصمیم به تغییر دکوراسیون آشپزخانه دارید؟ ترند آشپزخانه در سال جدید چیست؟ چه رنگی برای کابینت آشپزخانه بهتر است؟ چه در یک سوییت کوچک باشید و چه در یک خانه بزرگ زندگی کنید، در هرصورت آشپزخانه یکی از مهم‌ترین فضاهای خانه محسوب می‌شود که در سبک دکوراسیون کلی خانه موثر است.

از آنجایی‌که آشپزخانه در یکی ‌از بهترین نقاط خانه قرار می‌گیرید، تغییر دکوراسیون این فضا و همسو کردن آن با ترند روز هزینه‌های بسیار زیادی به دنبال دارد. بنابراین بهتر است برای جلوگیری از هزینه‌های اضافی بازسازی، از ترفند‌ها و ایده‌هایی کمک گرفت که از گذشته تاکنون در بین مردم محبوب بوده‌اند و کاربرد زیادی دارند. در این مقاله قصد داریم به 7 ترند آشپزخانه بپردازیم که نه تنها در رده محبوب‌ترین ترند آشپزخانه قرار دارند، بلکه هیچ‌گاه از مد نمی‌افتند و همیشه جذاب هستند. با ما همراه باشید.

ترند آشپزخانه اول: رنگ‌های خنثی

هر از چند گاهی یک دسته از رنگ‌های شاد، گرم، سرد، کدر یا مات ترند روز دکوراسیون داخلی هستند. درست است که از دیدگاه بسیاری از مردم رنگ‌های خنثی کسل‌کننده به نظر می‌رسند، اما این دسته از رنگ‌ها هم در دکوراسیون داخلی و هم در سایر زمینه‌ها کاربرد فراوانی دارند. رنگ‌های خنثی شامل رنگ‌های سفید، طوسی و مشکی می‌شوند.

رنگ‌های خنثی اگر با یکدیگر یا با رنگ‌های روشن ترکیب شوند، می‌توانند فضای مدرن ایجاد کنند و درصورتی‌که با رنگ‌های کلاسیک مانند قهوه‌ای یا طلایی ترکیب شوند، به فضای سنتی و کلاسیک قوت می‌بخشند. همچنین رنگ‌های خنثی در ترکیب با رنگ‌های قرمز، زرد یا نارنجی به رنگ‌های گرم و در ترکیب با رنگ‌های سبز، آبی و بنفش به رنگ‌های سرد تبدیل می‌شوند. با انتخاب رنگ‌های خنثی و تغییرات جزئی در آشپزخانه می‌توانید تغییر و تحول مقرون‌به‌صرفه‌ای در فواصل کوتاه ایجاد کنید. مطالعه مقاله کابینت سفید آشپزخانه ۲۰۲۱ را در این مدل‌ها پیدا کنید، برای کسب اطلاعات بیشتر در این‌ باره توصیه می‌شود.

چه رنگی برای کابینت آشپزخانه بهتر است؟ مدل کابینت آشپزخانه سفید طوسی رنگ خنثی
مدل کابینت‌ آشپزخانه با رنگ‌های خنثی می‌تواند فضا را متعادل و اجزا را به یکدیگر تطبیق دهد.

ترند آشپزخانه دوم: کابینت شیکر (Shaker)

مدل کابینت‌ آشپزخانه به سبک شیکر، کابینتی مستطیل شکل از جنس چوب یا فلز با نقش‌های بسیار ساده است. این سبک کابینت‌ها بیش از صد سال است که جایگاه خود را در خانه‌ها تثبیت کرده و تا به امروز بسیار محبوب بوده‌اند.

سادگی و کارایی در طراحی دکوراسیون کابینت آشپزخانه به سبک شیکر، حرف اول را می‌زند. پدیدآورندگان این سبک، زیبایی متریال طبیعی را با مینیمالیسم ترکیب کرده‌اند و چنین سبک زیبایی را به دنیای مد و طراحی دکوراسیون عرضه داشته‌اند. بنابراین چنین ظرافت و دقتی در طراحی این سبک بعید است که یک ‌ترند آشپزخانه همیشگی نباشد. اگر خواهان کابینت آشپزخانه مدرن و درعین‌حال کلاسیک هستید، حتما به سراغ این دسته از کابینت‌ها بروید. درصورتی‌که سبک موردعلاقه خود در کابینت را یافتید، برای طراحی و اجرای ایده‌تان می‌توانید از خدمات آنلاین کابینت سازی استادکار کمک بگیرید.

طراحی کابینت آشپزخانه مدرن سفید به سبک شیکر
کابینت‌های شیکر با درب‌های پهن و بزرگ منعکس‌کننده خوبی برای نور در آشپزخانه هستند.

ترند آشپزخانه سوم: ابزار نظم‌دهنده کشو و کابینت

ابزار نظم‌دهنده آشپزخانه یک ترند آشپزخانه همیشگی و کاربردی است. با توجه به سبکی که برای دکوراسیون خانه انتخاب می‌کنید، از این ابزار نظم‌دهی کمک بگیرید. شیشه نخود لوبیا، باکس نان، شیشه ادویه‌جات و مواردی از این‌ دست اغلب به‌ عنوان اکسسوری تزیینی نظم‌دهنده آشپزخانه به کار گرفته می‌شوند و می‌توانند سبک کلی دکوراسیون آشپزخانه را تقویت کند.

اگر طرفدار سبک بوهو هستید، بهتر است از سبدها و شیشه‌های رنگی متنوع استفاده کنید. همچنین اگر طرفدار سبک مدرن هستید، وسایل نظم‌دهی ساده با رنگ‌های خنثی به کار ببرید و تا جایی که امکان دارد، این ابزارها را در کشوها و کابینت‌ها جای دهید. زیرا ظاهر سبک مدرن برخلاف بوهو و کلاسیک با شلوغی و لوازم زیاد مغایرت دارد. برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با سبک بوهو مقاله ۶ ایده ساده برای اجرای سبک بوهو در دکوراسیون را مطالعه کنید.

جدیدترین ترندهای آشپزخانه ظروف بنشن و بانکه شیشه‌ای برای نگهداری حبوبات
شیشه‌های نخود و لوبیا بهترین اکسسوری و نظم‌دهنده آشپزخانه هستند.

دانلود اپلیکیشن استادکار

  • نسخه IOS استادکار
  • نسخه اندروید استادکار
  • دریافت از اپ استور و سیب اپ
  • دریافت از گوگل پلی، کافه بازار و مایکت
دریافت این خدمت از استادکار

ترند آشپزخانه چهارم: لوازم‌ خانگی قدیمی

می‌توان به جرات گفت که لوازم‌ خانگی سفید و نقره‌ای‌ ترند آشپزخانه همیشگی و دائمی است که هیچ‌گاه از بین نمی‌رود. اما اگر به دکوراسیون بوهو یا سبک‌های خاص چیدمان علاقه‌مندید، می‌توانید از لوازم‌ خانگی کلاسیک و رنگی مثل یخچال‌های Smeg کمک بگیرید. این لوازم‌ خانگی نه‌تنها همیشه‌ ترند هستند، بلکه محبوبیتشان هر روز بیشتر می‌شود. همچنین کیفیت ساخت این وسایل به‌گونه‌ای است که تا سال‌های سال می‌توانید روی آن‌ها برای کارایی و عملکرد عالی حساب کنید. برندهای Smeg ،Northstar و Laconche در تولید این رده محصولات پیشتاز هستند.

ترند آشپزخانه به سبک بوهو با لوازم‌ خانگی قدیمی رنگی و یخچال اسمگ
لوازم‌ خانگی قدیمی رنگی در دکوراسیون بوهو کاربرد بسیاری دارند.

ترند آشپزخانه پنجم: انتخاب مواد طبیعی

رنگ‌ها و لوازمی که از طبیعت الهام می‌گیرند یا جزئی از طبیعت هستند، همیشه محبوب می‌مانند. زیبایی و ماندگاری یک صندلی چوبی با یک صندلی چرم یا پلاستیکی غیرقابل‌ مقایسه است. بنابراین برای تغییر دکوراسیون آشپزخانه از طبیعت الهام بگیرید. کف‌پوش و کابینت‌های چوبی یا طرح چوب می‌تواند یا گلدان که نمادی از طبیعت است، بسیار جذاب باشد. هر آنچه که از طبیعت می‌آید، می‌تواند دکوراسیون فضای شما را همیشه به‌ روز نگه دارد. مقاله آشنایی با طراحی دکوراسیون داخلی با چوب طبیعی در این خصوص را مطالعه کنید.

مدل پارکت و کفپوش چوبی ترند برتر طراحی آشپزخانه کوچک مدرن
کف‌پوش‌های چوبی بهترین گزینه برای کف آشپزخانه هستند و هیچ‌گاه از مد نمی‌افتند.

ترند آشپزخانه ششم: سنگ مرمر

بافت سنگ مرمر یا خود سنگ مرمر یک ترند آشپزخانه بی‌نظیر و همیشگی است که برای هر سبک دکوراسیون داخلی خانه مناسب خواهد بود. این سبک و رنگ را می‌توانید برای طراحی کابینت آشپزخانه و پیشخوان، جزیره یا اپن استفاده کنید. با اینکه سنگ مرمر مستعد لک و خش است، اما همچنان با بافتی که دارد می‌تواند آن‌ها را در خود حل کند. استفاده از کانترهای سنگ مرمر در کنار دیوار بین کابینتی آجری یا کاشی‌هایی به رنگ سفید، نمای بسیار زیبایی ایجاد می‌کند. اگر در آشپزخانه پنجره بزرگی وجود داشته باشد و نور خوبی به داخل بتابد، بدون شک تلفیق نور و سنگ مرمر نمای بسیار زیبایی ایجاد خواهد کرد.

طراحی جزیره و کابینت آشپزخانه لوکس و کلاسیک با سنگ مرمر
طراحی کابینت آشپزخانه با سنگ مرمر، دکوراسیون لوکس و کلاسیک خانه را تقویت می‌کند.

ترند آشپزخانه هفتم: کاشی بین کابینتی

کاشی‌هایی که با اشکال هندسی شش‌ضلعی یا مربعی پشت سر هم نصب می‌شوند، از گذشته تاکنون طرفداران خود را حفظ کرده‌اند. حتی امروزه به‌ عضو ثابت طراحی آشپزخانه مدرن تبدیل‌شده‌اند. اگر به دنبال کاشی بین کابینتی هستید که هرچند وقت یک‌بار مجبور به تعویض آن نشوید،کاشی‌های مترویی انتخاب جالبی خواهند بود. همچنین رنگ و بافت چوب که برگرفته از طبیعت است، ترکیب بسیار خوبی با کاشی مترویی می‌سازد و به آن گرمایی دل‌نشینی هدیه می‌دهد. علاوه بر آن رنگ گرم قفسه‌ها و کابینت‌ها با سردی رنگ کاشی ادغام‌ شده و ترکیب زیبایی به‌ وجود می‌آورد و از طرفی باعث جلوه بیشتر دیواره‌ها هم می‌شود.

ترندهای جدید آشپزخانه با کاشی بین کابینتی مترویی سفید و کفپوش چوبی و کابینت رنگ خنثی
کاشی مترویی سفید رنگ با بازتاب نور فضای آشپزخانه را بزرگ‌تر از آنچه هست جلوه می‌دهد.

جمع‌بندی

با وجود اینکه تغییرات دکوراسیون داخلی به خصوص آشپزخانه هزینه‌های جانبی زیادی دارد، اما به کار بردن ایده‌هایی که از گذشته تاکنون محبوب بوده‌اند، راهی برای صرفه‌جویی هزینه‌ها تعمیرات داخلی در طولانی مدت است. در این مقاله به‌ ضرورت چیدمان آشپزخانه متناسب آن با دکوراسیون داخلی پرداختیم و همچنین سعی داشتیم 7 ترند آشپزخانه را که هیچ‌گاه از مد نمی‌افتد را معرفی کنیم.

منبع: Realsimple

خدمات کابینت سازی استادکار

کابینت‌سازی

  • طراحی و ساخت کابینت آپارتمان، فروشگاهی و دکوری
  • طراحی و ساخت کابینت آشپزخانه مدرن و کلاسیک
  • ساخت کابینت ام دی اف، های گلاس، ترموود، چوبی و فلزی
  • تعمیر و نصب کابینت دیواری و زمینی
دریافت این خدمت از استادکار

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

4 − چهار =