چگونه باید برای تعویض واشر شیر آب دست به کار شد؟

1

ممکن است برای همه ما پیش بیاید که شیر آب خانه‌مان به هر دلیلی دچار مشکل شود و نیاز به تغییر پیدا کند. در چنین شرایطی بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند از متخصصان این کار کمک بگیرند تا به خانه‌شان بیایند و شیر آب را تعمیر کنند. اما ما در این مطلب از وب‌سایت استادکار با شما هستیم تا کمک کنیم استقلال خود را پیدا کنید، روی پاهای خودتان بایستید و تعویض واشر شیر آب را خودتان بر عهده بگیرید.

با یادگیری نحوه تعویض واشر شیر آب می‌توانید از چکه کردن قطرات آب که اتفاقاً بسیار هم آزاردهنده است، جلوگیری کنید. یادگیری و شروع تعمیرات مهم خانه می‌تواند مسئله‌ای مهم باشد که در نهایت بتواند از اسراف و هدر رفت آب جلوگیری نماید.

بیشتر بدانید: ۱۰ پروژه لوله‌کشی که خودتان می‌توانید انجام دهید

آیا سیستم شیر آب شما، خرطومی و دوش دارد؟

بسیاری از شیر آب‌های مخلوط که هم در آشپزخانه و هم در حمام و سرویس بهداشتی دیده می‌شوند، دارای یک و یا دو خروجی هستند. پیش از هر چیز در آموزش تعویض مغزی شیر مخلوط باید بدانید که به‌طور کلی در فرآیند استفاده از این مدل‌ها، آب وارد شده و بعد از طریق قسمت فواره‌ای خارج می‌گردد. نکته مهمی که در رابطه با این نوع از شیر آب‌ها می‌توان گفت، این است که این مدل‌ها به هیچ عنوان واشر ندارند.

در مقابل اما، این مدل ها دارای دیسک‌های سرامیکی هستند که باید بگوییم قرارگیری آن‌ها کار بسیار سختی بوده و به متخصصین حرفه‌ای نیاز خواهد داشت. به همین دلیل هم تعویض واشر شیر آب در چنین شرایطی با تعویض کارتریج‌هایی از همان برند شیر آب، تکمیل خواهد شد.

بیشتر بدانید: تعمیر کارتریج شیر آب چگونه انجام می‌شود؟

تعمیر شیر آب و تعویض واشر شیر اهرمی سینک آشپزخانه
برای تعمیر شیر آب بهتر است اول مدل بدنه و نوع مشکل را شناسایی و بررسی نمایید.

لوازم موردنیاز در تعویض واشر شیر آب

قبل از آنکه برای تعویض واشر شیر آب، دست به کار شوید لازم است لوازم و وسایل موردنیاز آن را نیز تهیه کنید. برخی از این وسایل، شامل چنین مواردی می‌شوند:

  • دو عدد آچار قابل تنظیم
  • یک پیچ گوشتی
  • پارچه یا حوله برای تمیز کردن آب
  • یک بسته واشر

بیشتر بدانید: انتخاب لوله‌کش خوب و حرفه‌ای برای تعمیر لوله‌کشی

دانلود اپلیکیشن استادکار

  • نسخه IOS استادکار
  • نسخه اندروید استادکار
  • دریافت از اپ استور و سیب اپ
  • دریافت از گوگل پلی، کافه بازار و مایکت
دریافت این خدمت از استادکار

تعویض واشر شیر آب چگونه است؟

  • فلکه آب را پیدا کرده و آن را خاموش کنید

برای شروع فرآیند تعویض واشر شیر آب، لازم است دریچه و فلکه اصلی را که زیر سینک آب قرار دارد، ببندید. اگر تصمیم دارید واشر را در زمان تعویض روی شیر گرم عوض کنید، باید کمی صبر کنید تا حتی بخارهای ناشی از حرارت آب نیز به طور کامل خشک شوند.

  • پیچ شیر آب را درون شکاف قرار دهید

در زمان تعویض و تعمیر واشر شیر آب خود برای جلوگیری از آنکه واشرها از بین نروند یا موجب بروز هرگونه آسیبی به سایر اجزای شیر آب نشوند، بهتر است پیچ شیر را درون شکاف قرار داده و به خوبی جاگذاری نمایید. بعد از آن، صفحه بالایی شیر را باز کنید. اگر انجام این کار با دست برایتان سخت است، می‌توانید از آچار کمک بگیرید.

بیشتر بدانید: چکه کردن شیر آب‌؛ راهنمای رفع عیب شیرآلات خانه

  • پوشش بدنه شیر را در آورید

برخی از مدل‌های شیر آب دارای پوشش بدنه هستند، به همین دلیل نیز در زمان تعویض واشر شیر آب باید آن‌ها را جدا کنید تا در نهایت بتوانید به قسمت بالایی شیر دسترسی پیدا کرده و آن را باز نمایید. با این کار است که به راحتی می‌توانید به واشر دسترسی داشته باشید. بهتر است در زمان برداشتن این لایه و پوشش، شیر آب را با آچار نگه دارید تا محکم بماند.

  • واشر را رها کنید

در این بخش واشری که در زیر قرار دارد، در جای خود فشار داده شده و با کمک مهره، در موقعیت خود محکم باقی خواهد ماند. به همین دلیل نیز می‌توانید آن را رها کنید تا سر جای خود بماند.

بیشتر بدانید: روش‌های کاهش مصرف آب در سرویس بهداشتی

  • شیر آب را به جای خود برگردانید

حالا می‌توانید شیر آب را جمع کنید، پیچ را از سینک خارج کرده و همه چیز را به حالت ثابت و اولیه خود بازگردانید. منبع و فلکه آب را باز کنید تا بتوانید نتیجه فرآیند تعویض واشر شیر آب را بررسی و تست نمایید.

ویدیو آموزش تعویض واشر شیر آب

اگر بعد از تعویض واشر شیر آب، هنوز آب چکه کند، چه کاری باید انجام دهم؟

اگر بعد از انجام تمام این فرآیندها، همچنان شاهد آن هستید که شیر آب چکه می‌کند، می‌توانید نتیجه بگیرید که در کنار هرز شدن شیر آب، بدنه و سری آن نیز کهنه شده‌اند و به همین دلیل نیز آب از آن قطره قطره می‌چکد. در چنین شرایطی می‌توانید تمامی بخش‌های لازم را از فروشگاه خریداری کنید و آن‌ها را به شکل نو و تازه به کار بگیرید. در غیر این صورت، فرآیند تعمیر و تعویض شیر آب برایتان سخت‌تر خواهد شد.

بیشتر بدانید: آموزش هواگیری پمپ آب خانگی و لوله های آب گرم و سرد

تعویض واشر شیر آب برای رفع مشکل چکه کردن و هرز شدن شیر آب اهرمی روشویی
سعی کنید با توجه به نوع مشکل و همین‌طور شناخت توانایی خود تا جایی که امکان دارد، وظیفه تعمیرات خانه را بر عهده بگیرید.

جمع‌بندی

در بسیاری از شرایط با راه‌هایی ساده همچون تغییر واشر می‌توان مشکلات و تعمیرات خانه را حل کرد. در چنین شرایطی و با تعویض واشر شیر آب، هم می‌توانید در زمان خود صرفه‌جویی کنید و هم در کنار خودکفایی‌تان مشکلات را زودتر حل نمایید. اما یادتان باشد این بدان معنا نیست که شما می‌توانید از پس تمامی تعمیرات خانه بربیایید. بنابراین اگر هر زمانی احساس کردید که دخالت شما در امر تعمیرات می‌تواند موجب بروز مشکلاتی بزرگ‌تر با هزینه‌های به مراتب بیشتری شود، بهتر است که کار را به دست کاردان بسپارید و از متخصصین کمک بگیرید.

منبع: idealhome.co.uk

نصب شیرآلات و تعمیر سیفون

نصب شیرآلات و تعمیر سیفون

  • نصب شیرآلات ساختمانی و بهداشتی
  • نصب شیرآلات اهرمی، مخلوط و پیچی
  • نصب شیر ظرفشویی، روشویی و شیرآلات دیواری
  • نصب دوش حمام و شیرهای سرویس بهداشتی
دریافت این خدمت از استادکار

1 نظر
  1. علیرضا دانشمند می گوید

    چقدر خوبه که خیلی از کارا دیگه اینترنتی شده.. حتی تو خدمات لوله بازکنی برچسب ها هم دورشون تموم شده و این خدمات رو هم الان میشه آنلاین دریافت کرد… خدمات اینترنتی تو این اوضاع کمک عالی ایه مثل خدمات خوب سایت شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

چهار × 2 =