۱۰ ایده کاربردی برای استفاده بهینه تر از فضای کابینت

0

استفاده از فضای کابینت، بخصوص در آشپزخانه‌های کوچک بسیار پر اهمیت است. اکثر افراد نمی‌دانند بیش از این می‌توانند از این فضای پنهان در آشپزخانه‌شان استفاده کنند. روش‌های متنوع و خلاقانه‌ای برای این کار وجود دارد که می‌تواند به شما کمک کند چند برابر الان بتوانید از فضای کابینت در آشپزخانه خود استفاده کنید.

۱۰ روش برای استفاده بهینه از فضای کابینت

  1. اندازه قفسه‌ها را تنظیم کنید

قفسه‎های داخل کابینت نیاز نیست که همیشه به همین اندازه یا اندازه اولیه خود تنظیم شوند. شما می‌توانید با توجه به سایز وسایلی که می‌خواهید داخل کابینت بچینید این فضا را کوچک و بزرگ کنید. با تنظیم کردن اندازه قفسه کابینت می‌توانید وسایلی که در یک سایز خاص هستند را در یک طبقه بچینید.

اما در این میان شاید طبقات موجود در کابینت طوری نباشند که بتوانید آن‌ها را جدا کرده و پایین و بالا کنید. هیچ اشکالی ندارد. باید کمی خلاقانه‌تر فکر کنید. می‌توانید یک طبقه بزرگ را با اضافه کردن یک طبقه یا قفسه به دو قسمت تقسیم کنید. با این کار باز هم فضای بیشتری در کابینت برای چیدن وسایلتان خواهید داشت. دانستن نکات مهم درباره قفسه بندی می‌تواند به شما کمک کند همه چیز را مرتب‌تر بچینید.

10 ایده کاربردی برای استفاده بهینه تر از فضای کابینت
با تقسیم کردن قفسات داخل کابینت به تعدا قفسات بیشتر، از فضای کابینت استفاده بهینه‌تری داشته باشید.
  1. از وسایل مرتب سازی کمک بگیرید

تا به حال به این فکر کرده‌اید که هولدرهای فایل شما روی میز کارتان چقدر می‌تواند به چیدمان وسایل داخل کابینت نظم ببخشد؟ شاید بتوانید از یک هولدر چند طبقه برای چیدن سینی‌ها به روی هم کمک بگیرید و با این کار فضای کابینت آشپزخانه را بزرگ‌تر کنید.

10 ایده کاربردی برای استفاده بهینه تر از فضای کابینت
با استفاده از هولدرهای فایل روی میز کارتان می‌توانید سینی‌ها و تابه‌ها را به خوبی مرتب کنید.
  1. از فضای داخل درب کابینت استفاده کنید

فضای کابینت فقط به قفسه‌های داخل آن اختصاص نمی‌یابد. اگر می‌خواهید استفاده بهینه‌تری از فضای کابینت آشپزخانه ببرید می‌توانید از درب آن نیز استفاده کنید. برخی از وسایل را می‌توانید داخل درب کابینت آویزان کنید. فقط کافیست چند عدد آویز به داخل درب کابینت بچسبانید و سپس وسایل کوچک دم دستی که سوراخی برای آویزان شدن دارند را داخل درب کابینت بیاویزید. یک راه دیگر این است که یک تخته سفید کوچک داخل درب کابینت بچسبانید و یادداشت‌های مربوط به خریدهای روزانه خود را روی آن بنویسید.

10 ایده کاربردی برای استفاده بهینه تر از فضای کابینت
از درب داخل کابینت‌ها نیز برای چیدن وسایل استفاده کنید.
  1. مواد غذایی را در ظروف خاص دسته بندی کنید

نظم و ترتیب از جمله مواردی است که به شما کمک می‌کند فضای بیشتری در کابینت آشپزخانه خود باز کنید. اگر هر ظرفی را داخل کابینت بیندازید یا مواد غذایی را با جای اصلی خودشان در کابینت بچینید با کمبود جا مواجه می‌شوید. تعدادی ظرف یک دست و یک شکل تهیه کنید و از آن‌ها برای دسته بندی وسایل داخل کابینت استفاده کنید. ظروف را برچسب بزنید تا بدانید هر یک از آن‌ها مربوط به کدام ماده غذایی است. اگر این ظروف یکدست و یک سایز را داخل کابینت بچینید هم نظم بیشتری خواهید داشت هم از فضای کابینت به میزان دلخواهتان بهره برده‌اید.

10 ایده کاربردی برای استفاده بهینه تر از فضای کابینت
مواد غذایی را در بسته‌های یک شکل دسته بندی کنید و لیبل بزنید.
  1. از کوچک‌ترین فضای کابینت استفاده کنید

کابینت کوچک کنار مایکروفر یا کابینت بالای یخچال یا هر فضایی که به نظر می‌رسد نمی‌توان از آن استفاده کرد را در نظر بگیرید. از هر سانتیمتر موجود در فضای کابینت می‌توانید استفاده کنید. فضاهای باریک را به اقلامی نظیر سینی و وسایلی که طول بیشتری نسبت به حجم خود دارند اختصاص دهید. از فضای داخل تک تک درب‌های کابینت نیز می‌توانید استفاده کنید.

10 ایده کاربردی برای استفاده بهینه تر از فضای کابینت
از کوچک‌ترین فضاهاشپزخانه در آ نیز به نفع خودتان استفاده کنید.
  1. از فضای زیر کابینت استفاده کنید

کمتر کسی به فکرش می‌رسد که می‌توان از فضای زیر کابینت استفاده بهینه کرد. اما اگر آشپزخانه کوچک و تعداد کابینت‌های کمی داشته باشید باید کمی بیشتر به فضاهای دور از ذهن فکر کنید. می‌توانید حلقه‌های آویزی را زیر کابینت بچسبانید و وسایلی همانند ماگ و سایر وسایلی که امکان آویزان کردن آن‌ها وجود دارد را در این قسمت بچینید. اما دقت داشته باشید که بهتر است وسایل کوچک‌تر را در چنین فضایی قرار دهید که آشپزخانه شما خیلی شلوغ و درهم به نظر نرسد.

10 ایده کاربردی برای استفاده بهینه تر از فضای کابینت
فضای زیر کابینت را فراموش نکنید
  1. از یک قفسه ظرف داخل کابینت استفاده کنید

اگر یک قفسه برای چیدن ظرف‌های شسته شده کنار سینک ظرفشویی دارید، یک قفسه نیز برای داخل کابینت تهیه کنید. معمولا وسایلی خواهید داشت که همیشه از آن‌ها استفاده نمی‌کنید و نمی‌خواهید همیشه در کنار سینک ظرفشویی چیده شده باشند. در این صورت وجود یک قفسه برای مرتب چیدن بشقاب‌ها و لیوان‌های شسته شده و غیرضروری داخل کابینت می‌تواند ایده خوبی برای منظم کردن وسایل آشپزخانه شما باشد.

10 ایده کاربردی برای استفاده بهینه تر از فضای کابینت
وسایلی که نیاز ندارید در یک سبد ظروف در داخل کابینت قرار دهید.
  1. از قفسه‌های کشویی استفاده کنید

شاید برای شما نیز پیش آمده باشد، برای اینکه به یکی از وسایل داخل کابینت دسترسی پیدا کنید مجبور می‌شوید کل وسایل آن را خارج کنید و دوباره بچینید که همین مساله موجب بهم ریخته شدن فضای کابینت می‌شود. از قفسه‌های کشویی کمک بگیرید و وسایل را داخل این قفسه‌ها بچینید. حالا هربار که به یکی از وسایل انتهای کابینت نیاز پیدا کنید فقط کافیست این کشو را به بیرون کابینت بکشید و وسیله مورد نیازتان را بردارید، بدون اینکه نیاز باشد همه چیز را در هم بریزید.

  1. از فضای بالای کابینت استفاده کنید

اگر کابینت‌های آشپزخانه شما طوری چیده شده‌اند که فضای بالای آن‌ها خالیست، می‌توانید از این فضا بهینه‌تر استفاده کنید. علاوه بر اینکه می‌توانید بسیاری از وسایل را بالای کابینت بچینید، می‌توانید از این فضای اضافی برای زیباتر کردن دکوراسیون آشپزخانه استفاده کنید. مثلا چند ظرف تزیینی زیبا بچینید یا آن را با گل تزیین کنید.

10 ایده کاربردی برای استفاده بهینه تر از فضای کابینت
فضای بالای کابینت می‌تواند جای مناسبی برای قرار گرفتن وسایل تزیینی یا گلدان‌های چینی باشد.
  1. از اطراف کابینت غافل نشوید

حال که از تمام فضای کابینت استفاده می‌کنید، فراموش نکنید از کناره‌های کابینت نیز می‌توانید استفاده بهینه داشته باشید. هرچند کابینت‌ها اغلب به یکدیگر چسبیده‌اند و نهایت یک یا دو کابینت از یک سمت خالی باقی می‌ماند اما از همین فضای کوچک نیز می‌توانید بیشترین بهره را ببرید. چسباندن هوکر یا قلاب‌های آویز در کناره‌های کابینت، یا سایر هولدرهای وسایل، می‌تواند کمک بسیاری به مرتب سازی فضای کابینت و آشپزخانه شما کند.

سخن پایانی

مهم‌ترین کاری که برای بهینه‌تر کردن فضای کابینت باید انجام دهید مرتب سازی و دسته بندی وسایلی داخل کابینت است. هرچه نظم و ترتیب بیشتری در چیدمان وسایل وجود داشته باشد فضای بیشتری داخل کابینت خواهید داشت. استفاده از وسایلی که شاید پیش‌تر از این فکر نمی‌کردید می‌تواند برای چیدن وسایل در فضای کابینت مناسب باشد نیز بسیار کارساز است. فایل‌های مختلفی که داخل اداره استفاده می‌کنید یا سبدهای حصیری کوچک نیز همه از جمله وسایلی هستند که می‌توانند در مرتب سازی فضای  کابینت به شما کمک کنند.

منابع: housebeautiful ، thekitchn

خدمات کابینت سازی استادکار

کابینت‌سازی

  • طراحی و ساخت کابینت آپارتمان، فروشگاهی و دکوری
  • طراحی و ساخت کابینت آشپزخانه مدرن و کلاسیک
  • ساخت کابینت ام دی اف، های گلاس، ترموود، چوبی و فلزی
  • تعمیر و نصب کابینت دیواری و زمینی
دریافت این خدمت از استادکار
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

4 × چهار =