آموزش نحوه نصب رادیاتور پنلی

3

یکی از رایج‌ترین مدل‌های رادیاتور که به عنوان سیستم گرمایشی در بسیاری از ساختمان‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد، رادیاتور پنلی است. هزینه نصب رادیاتور پنلی با توجه به این که کار چندان پیچیده‌ای نیست، معمولا به نسبت پایین است و به عواملی مختلفی بستگی دارد. به علاوه اگر شما هم به انجام کارهای فنی علاقه دارید و قصد دارید تا نصب رادیاتور پنلی ایران رادیاتور منزلتان را خودتان انجام دهید، باید با لوازم نصب رادیاتور پنلی به خوبی آشنا باشید. در این مقاله از استادکار قصد داریم تا طریقه نصب رادیاتور پنلی ایساتیس، تاش و ایران رادیاتور را یاد بگیریم، با وبلاگ استادکار همراه باشید.

هزینه نصب رادیاتور پنلی

در مورد هزینه نصب رادیاتور پنلی باید بدانید که عوامل متعددی می‌تواند روی قیمت آن موثر واقع شود. برای برآورد هزینه نصب رادیاتور پنلی قبل از هر چیز باید توجه کنید که شما قرار است تجهیزات و لوله‌کشی‌های مربوط به نصب را هم انجام دهید یا اینکه همه چیز آماده است و تنها قرار است رادیاتور پنلی جدیدی را جایگزین نمایید. از طرفی برای نصب رادیاتور پنلی ایران رادیاتور که یکی از برندهای رایج و مورد استفاده در ایران است، باید محل نصب شوفاژ نیز برای قرار دادن آن مناسب باشد و حتما قبل از نصب عایق‌کاری شود.

به علاوه تعداد رادیاتورهایی که شما قصد نصب آن را دارید نیز روی هزینه شما تاثیر می‌گذارد. معمولا برای نصب هر رادیاتور قیمت مشخصی در نظر گرفته می‌شود و هزینه شما با توجه به تعداد رادیاتورهایی که نصب می‌کنید برآورد می‌شود. این موضوع را نیز در نظر داشته باشید که ممکن است طریقه نصب رادیاتور پنلی ایساتیس با طریقه نصب رادیاتور پنلی تاش متفاوت باشد و همین موضوع روی هزینه شما تاثیر بگذارد. سایز و اندازه رادیاتور، همچنین برند و شرایطی که شما دارید معمولا روی هزینه‌ها تاثیر به سزایی دارد. حال اگر لوله‌کشی رادیاتور یا عایق‌کاری لوله‌ها هم در کار باشد که باید هزینه‌ای جداگانه نیز برای این بخش‌ها در نظر بگیرید.

بیشتر بدانید محاسبه تعداد پره رادیاتور

تعداد رادیاتورهایی که شما قصد نصب آن را دارید نیز روی هزینه شما تاثیر می‌گذارد.
تعداد رادیاتورهایی که شما قصد نصب آن را دارید نیز روی هزینه شما تاثیر می‌گذارد.

لوازم نصب رادیاتور پنلی

برای نصب رادیاتور پنلی ایران رادیاتور و هر برند معتبر دیگری، قبل از هر چیزی باید دیوار مناسب نصب آن را تعیین نمایید و تجهیزات و لوازم نصب رادیاتور پنلی را آماده کنید. از آنجایی که این رادیاتورها به دیوار نصب می‌شوند، باید دیوار را برای نصب پنل  و عایق مناسب برای کار آماده کنید و براکت‌هایی جهت نصب رادیاتور بر روی آن نصب کنید. به طور کلی برای رادیاتورهایی با طول تقریبا تا ۱۸۰ سانتی‌متر، به ۲ عدد براکت نیاز دارید و برای رادیاتورهای بزرگ‌تر باید از تعداد بیشتری براکت استفاده کنید. قبل از شروع بهتر است با لوازم نصب رادیاتور پنلی نیز آشنا شوید:

  • تعداد مناسب براکت با توجه به طول رادیاتور
  • یک هواگیر
  • یک عدد شیر یک‌پارچه
  • دو عدد دوشاخه کروم
  • یک عدد کلید مخصوص هواگیری
  • در برخی مدل‌ها ۴ عدد سپر براکت نیز لازم است
برای نصب رادیاتور پنلی قبل از هر چیزی باید تجهیزات و لوازم نصب را آماده کنید.
برای نصب رادیاتور پنلی قبل از هر چیزی باید تجهیزات و لوازم نصب را آماده کنید.

نحوه نصب رادیاتور پنلی

نصب رادیاتور پنلی زمانی که همه تجهیزات آن از قبل آماده باشد کار نسبتاً ساده‎ای است. برای نصب رادیاتور پنلی ابتدا لوازم جانبی مورد نیاز را از فروشگاه تهیه کنید و سعی کنید از لوازم مرغوب و مطمئنی استفاده نمایید. از وجود لوله‌کشی مناسب و اتصال برق به سیم‌ها مطمئن شوید و ببیند که لوله‌کشی مناسبی از پکیج یا موتورخانه به محل نصب رادیاتور وجود دارد یا خیر. اگر همه پیش‌نیازهای کار همانند لوله‌کشی‌ها از قبل وجود دارد، مطمئن شوید که نیاز به رسوب‌زدایی وجود ندارد و لوله‌ها دچار انسداد نشده‌اند.

بیشتر بدانید چگونه فشار پکیج ایران رادیاتور را تنظیم کنیم؟

برای نصب رادیاتور پنلی مطمئن شوید که لوله‌کشی مناسبی از پکیج یا موتورخانه به محل نصب رادیاتور وجود دارد یا خیر.
برای نصب رادیاتور پنلی مطمئن شوید که لوله‌کشی مناسبی از پکیج یا موتورخانه به محل نصب رادیاتور وجود دارد یا خیر.

 در محلی بر روی دیوار که رادیاتورهای شما حداقل ۴ سانتی‌متر بالاتر از کف زمین قرا بگیرند، براکت‌ها را نصب کنید. رادیاتور را در مقابل براکت قرار دهید و آن را بر روی پایه قرار دهید و عایق آن را به خوبی ببندید و فنر را چفت نمایید. فراموش نکنید که هیچ‌گاه رادیاتورهای پنلی را روی سنگ یا کاغذ دیواری نصب نکنید و حتما رادیاتورها را بر روی دیواری که عایق و براکت مناسبی بر روی آن نصب شده، قرار دهید.

برای نصب رادیاتور پنلی، در محل مناسب روی دیوار براکت‌ها را نصب کنید.
برای نصب رادیاتور پنلی، در محل مناسب روی دیوار براکت‌ها را نصب کنید.

بعد از قرار دادن رادیاتور باید اتصلات BSP آن را نصب کنید. بعد از نصب لوله‌ها و اتصالات و زمانی که رادیاتور به سیستم گرمایشی متصل شد، باید هوای داخل آن را کاملا خارج کنید. برای این کار باید از سوکت خروج هوا استفاده کنید. پس از آن از نصب درست سوپاپ اطمینان برای ترموستات غیر الکترونیکی مطمئن شوید. همه اتصالات را بررسی کنید و مطمئن شوید که در هیچ کجا نشتی اتفاق نمی‌افتد.

توجه داشته باشید که برای بهره‌وری بهتر رادیاتور، آن را به صورت درست و بدون شیب نصب کنید. عدم اشغال فضای زیاد، ایمنی بالا و همچنین کارایی بالای رادیاتورهای پنلی موجب شده تا هر روزه به تعداد مصرف‌کنندگان این محصول اضافه شود.

کلام آخر

رادیاتورهای پنلی یکی از محبوب‌ترین مدل‌های سیستم‌های گرمایشی هستند که نصب آن‌ها در صورت شناسایی کارکرد صحیح تجهیزات لوله‌کشی و برق‌کشی‌ها کار چندان مشکلی نیست. تنها موضوعی که باید به آن توجه کنید این است که در هنگام نصب رادیاتورهای پنلی از براکت‌های محکم و مناسبی استفاده کنید و آن را در جایگاه و فاصله مناسبی نسبت به زمین قرار دهید. اگر برای نصب رادیاتورهای خود نیاز به کمک داشتید، می‌توانید با همکاران ما در استادکار در تماس باشید.

تعمیر و سرویس رادیاتور شوفاژ

تعمیر و سرویس رادیاتور شوفاژ

  • سرویس رادیاتور شوفاژ
  • سرویس رادیاتور پکیج
  • هواگیری رادیاتور
  • اضافه کردن پره به رادیاتور
دریافت این خدمت از استادکار

3 نظرات
  1. علیرضا دهقانی می گوید

    سلام شما طریق اندازه زدن حرفه ای براکت رو اموزش ندادید بدون اینکه ببینیم شیرها در کجا بسته میشن وبالا یا پایین بودن جای شیرها که‌در همه ساختمان های ایران یکسان نیست نگفتید. حتما باید اول شیرها بسته وبعد رادیاتور رامیزان کنیم وبراکت رانصب کنیم‌

  2. کمال می گوید

    بله من هم با آقا علیرضا موافقم .

  3. یک رهگذر می گوید

    سلام – مژده خانم خیلی عالی بود – متشکرم

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

13 − 3 =