۶ کاربرد عالی از جاروبرقی که قبلا نمی دانستید

0

در این مقاله استادکار یک تحقیق در مورد جاروبرقی که اگر تا این لحظه همیشه با نفرت به جاروبرقی تان نگاه می کردید من بعد عاشقش خواهید شد. اگر فکر می کنید جاروبرقی فقط به درد زدودن گردوغبار از روی سطوح می خورد سخت در اشتباهید! جاروبرقی هربار به ما خدمات مفیدی می رساند که خود از آن بی خبریم.در ادامه شش مورد از کاربردهای جاروبرقی ، این مهربان هیولا شکل را خواهیم خواند.

برای بهره مندی های جدید از جاروبرقی تان نیاز است متعلقات آن که تا بحال در جعبه خاک می خوردند را خارج کنید و به کار بندید.

نکته:می توانید قبل از شروع کار چند پنبه را به عطر مورد علاقه تان آغشته کنید تا رایحه اش در حین کار از جاروبرقی به خانه و لوازم مختلف منتقل شود.

زدودن موهای ریز و خز حیوانات خانگی از تمام سطوح

یکی از اساسی ترین کاربردهای جاربرقی که او را محبوب دل ها می کند ربودن موهاست. جاروبرقی حتی برای زدودن ریز ترین موها هم کاربردی است. اگر شما حیوان خانگی یا ریزش موی شدید دارید می توانید برای پاک کردن این موها از روی فرش، ملحفه ها، مبل روی تخت، لای درز پارکت و سرامیک و هرجای دیگری از جاروبرقی کمک بگیرید.

کاربردهای جاروبرقی
بهتر است قبل از شستشوی هر پارچه و ملحفه ای یک بار آن را جارو کنید؛ زیرا گلوله های مو که در ماشین لباس شویی جمع می شوند بسیار برای دستگاه خطرناک و آسیب زا هستند.

یک نکته جالب : ضمیمه هایی برای سر جاروبرقی وجود دارد که می توانید با آن حیوان خانگی خود را تیمار کنید و موهای اضافی را از سطح بدنش بروبید. البته توجه داشته باشید که این کار حیوان را ناراحت نکند زیرا راحتی او در اولویت است.

بازیابی اشیاء کوچک توسط جاروبرقی

اگر چیز کوچکی مثل انگشتر یا یک پیچ گم کرده اید یا جایی افتاده که دستتان به آن نمی رسد (مثلا پشت میز) لازم است یکی دیگر از کاربردهای جاروبرقی را به شما معرفی کنم: کافی است یک جوراب زنانه نازک سر لوله جارو بکشید تا در کوتاه ترین زمان آن را باز یابید.

نکته: اگر سایز لوله جارو برقی تان بزرگتر از اندازه مطلوب است می توانید با مقوا یک سر با اندازه دلخواه برای آن بسازید.

تعمیر جاروبرقی در منزل

تعمیر جاروبرقی در محل

  • تعمیر جاروبرقی خانگی و صنعتی
  • تعمیر و تعویض موتور جارو برقی
  • تعویض سیم پیچی جاروبرقی
  • تعمیر جاروبرقی کیسه ای، آب و خاک، سطلی و شارژی
دریافت این خدمت از استادکار

براق و نو کردن اثاث و لوازم خانه

شما می توانید با استفاده از یک جعبه نوشابه سودا (آب گاز دار) و جاروبرقی تمام وسایلتان را نو و درخشان کنید. نگران لک شدن چیزی نباشید و سودا را آزادانه روی فرش ها ، مبل و ملحفه ها بپاشید و با یک اسفنج به آرامی پخش کنید. سودا دارای یک ساینده طبیعی است که می تواند لایه کهنه سطحی را بتراشد. پس از یک ساعت تمام سطوح را جارو بکشید . درخشندگی وسایل شگفت زده تان خواهد کرد.

کاربردهای جاروبرقی

تمیزکردن تمام سطوح با جاروبرقی و کاهش آلرژی

شاید به نظرتان خنده دار برسد اما شما می توانید با جاروبرقی حتی پرده، گیاهان و درو پنجره خود را تمیز کنید. بهتر است همیشه قبل از دستمال کشیدن روی هر گردو غباری آن را جارو بکشید زیرا با دستمال پاک کردن موجب گسترش و پراکندگی آلودگی خواهد شد. به همین سادگی می توانید از بروز آلرژی های مختلف به هوا یا غبار جلوگیری کنید.

از بین بردن و کنترل حشرات خانگی مزاحم

براساس مطالعه ای در دانشگاه اوهایو، مکش جاروبرقی می تواند تا ۹۶ درصد حشرات را کاهش دهد. همچنین برای از بین بردن جانوران ریزی مثل کک و کنه و … که از پوست های ریخته شده انسان تغذیه می کنند نیز بسیار مناسب است و منبع تغذیه شان را هم از بین میبرد. هیچوقت به پوست های مرده بدنتان که به مرور زمان به زمین میریزند و منبع تغذیه حشرات می شوند فکر کرده بودید؟ احتمالا خیر چون از دیگر کاربردهای جاروبرقی بی سروصدا پاک کردن آن هاست.

لوله ی جاروبرقی وسیله خوبی برای مکش پشه ها و عنکبوت هایی ست که در گوشه های سقف جمع می شوند. به خاطر دارم مدتی پروانه های مزاحم زیادی در خانه می دیدم که منشاشان کرمهای پیله کرده در لولاهای سقف بود و تنها منجی ما از شرشان جاروبرقی مهربان شد.

کاربردهای جاروبرقی
بعد از زدودن حشرات یک باند نمدار دور لوله جاروبرقی بپیچید و به گوشه های سقف بکشید تا تارها نیز از بین بروند.

تمیزکردن وسایل آشپزخانه به کمک جاروبرقی

درست است که جاروبرقی نمی تواند یخچال شما را مرتب کند یا روغن روی کابینت را پاک کند اما کاربردهای جاروبرقی را دست کم نگیرید زیرا کارایی های بسیار مهم تری از آن ساخته است.

توجه: قبل از انجام هریک از راهکار ها دستگاه مربوطه را از برق بکشید.

  • جارو کردن کندانسور و کوئل یخچال و زدودن گرد و غبارشان باعث عمل کرد بهتر و سردتر و همچنین عمر طولانی تر یخچال و فریزر خواهد شد.
  • جارو کردن پشت و زیر لوازم برقی باعث از بین رفتن هرگونه تجمع حشرات و جلوگیری از آتش سوزی های احتمالی خواهد شد.

جمع بندی

همانطور که دیدیم جاروبرقی در تمام این سال ها فوایدی به ما می رسانده که روحمان هم خبر نداشته و حالا با آگاهی از کاربردهای جاروبرقی حتما با لذت بیشتری همه جا را جارو خواهیم زد. این مطلب به قولی که در مقدمه داده بود عمل کرد. چطور است حالا شما برای قدردانی از جاروبرقیتان آن را صفایی دهید و تمیز کنید؟ همانطور که می دانید  تمیزکردن جاروبرقی موجب کارایی بهتر آن خواهد شد.

تعمیر جاروبرقی در منزل

تعمیر جاروبرقی در محل

  • تعمیر جاروبرقی خانگی و صنعتی
  • تعمیر و تعویض موتور جارو برقی
  • تعویض سیم پیچی جاروبرقی
  • تعمیر جاروبرقی کیسه ای، آب و خاک، سطلی و شارژی
دریافت این خدمت از استادکار

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

6 + نه =