دکوراسیون دیوار ؛ راهکار چینش حرفه ای دیوارهای خانه

2

هنگامی که وارد یک خانه جدید می‌شویم یا تصمیم می‌گیریم دکوراسیون خانه فعلی خود را تغییر دهیم، دکوراسیون دیوار به یکی از دغدغه‌هایمان تبدیل می‌شود. اغلب اوقات نمی‌دانیم باید با یک دیوار بزرگ و وسیع چه کنیم و چه دکوری برای آن در نظر بگیریم. اما راهکارهای بسیاری وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها برای دکوراسیون دیوار خانه خود کمک بگیرید. از روش‌های ساده و کلاسیک گرفته تا راهکارهایی که شاید کمی غیرمعمول‌تر باشند. همراه استادکار باشید تا در ادامه راهکارهایی برای چینش حرفه‌ای دیوارهای خانه به شما ارائه دهد.

ایده‌هایی برای دکوراسیون دیوار خانه و آپارتمان

  • از یک تابلوی بزرگ برای دکوراسیون دیوار استفاده کنید

این روش یکی از ساده‌ترین روش‌هایی است که می‌توانید برای دکوراسیون دیوار خانه خود به کار بگیرید. استفاده از تنها یک تابلوی بزرگ به روی دیوار موجب می‌شود تمام توجه به تصویر موجود در تابلو جلب شود. بنابراین بهتر است یک تصویر خلاقانه و بسیار زیبا برای نمایش داشته باشید. همچنین در چنین مواقعی مهم نیست چقدر از اطراف تابلوی روی دیوار خالی باقی می‌ماند، بهتر است دیگر چیزی در اطراف آن نصب نکنید تا این تابلوی بزرگ بتواند به زیبایی بدرخشد.

دکوراسیون دیوار؛ راهکار چینش حرفه ای دیوارهای خانه
یک تابلوی بزرگ و زیبا به روی دیوار بیاویزید و اطراف آن را خالی بگذارید تا به خوبی خوش را نشان دهد.
  • از آینه استفاده کنید

آینه، کاربردهای بسیاری در دکوراسیون داخلی خانه و بخصوص دکوراسیون دیوار دارد. می‌توانید از یک آینه دکوراتیو به روی دیوار استفاده کنید. از یک طرح آینه چند تکه یا یک آینه تکی تزیینی استفاده کنید و بگذارید اطراف آن خالی بماند.

دکوراسیون دیوار؛ راهکار چینش حرفه ای دیوارهای خانه
یک آینه دکوراتیو می‌توانید جذابیت بسیاری به یک دیوار خالی و کسل کننده ببخشد.

نکته: در نظر داشته باشید که هنگام آویختن تابلو یا آینه به روی دیوار نیازی نیست تابلو را دقیقا در وسط نصب کنید. یعنی به یک اندازه از بالا و پایین فاصله داشته باشد. بلکه باید هر شی تزیینی که روی دیوار نصب می‌شود در خط دید افراد قرار بگیرد. بدین معنا که فرد برای نگاه کردن به آن نه سر را پایین آورده نه زیاد بالا ببرد. بنابراین اگر مبلمان یا اشیائی در اتاق دارید که ممکن است جلوی خط دید شما را بگیرد جا به جا کنید یا اگر دیوار مورد نظر شما پشت یک مبل با پشتی بلند است شاید بهتر باشد برای دکوراسیون دیوار از روش دیگری به غیر از آویختن تابلو استفاده کنید.

  • از دو شی یک شکل استفاده کنید

در راهکار قبل از یک تابلوی بزرگ استفاده کردیم. در این روش فضای یک دیوار بزرگ را با دو تابلوی یک شکل یا یک تابلوی دو تکه پر می‌کنیم. علاوه بر دو تابلو می‌توانید از دو آینه یک شکل نیز استفاده کنید. دقت داشته باشید که اگر از دو تابلوی هنری استفاده می‌کنید این دو تابلو باید به هم مرتبط بوده و ساختاری یک شکل داشته باشند.

دکوراسیون دیوار؛ راهکار چینش حرفه ای دیوارهای خانه
دو تابلو که هر دو یک داستان را بیان می‌کنند بهتر است تابلوهایی است که به هم مرتبط نیستند.
  • چند قاب کنار هم قرار دهید

اگر دیوار خیلی بزرگی ندارید که قدرت مانور زیادی روی آن داشته باشید. برای دکوراسیون دیوار از چند تابلوی یک شکل در سایزهای مختلف استفاده کنید. اما نباید آن‌ها را پراکنده نصب کنید بلکه باید تا جای ممکن به هم نزدیک و کنار یکدیگر قرار بگیرند. در چنین مواقعی دقت داشته باشید تابلوها در مرکز دیوار قرار داشته باشند. یعنی تا حد زیادی فاصله سمت راست و چپ تابلوها با هم یکسان باشند یا حداقل وقتی نگاه می‌کنید خیلی نامتعادل به نظر نرسند. همچنین اگر از تابلوهای بزرگ و کوچک استفاده می‌کنید همه در یک خط قرار بگیرند تا یک مجموعه را نشان دهند.

دکوراسیون دیوار؛ راهکار چینش حرفه ای دیوارهای خانه
قاب‌های نزدیک به هم برای دکور کردن یک دیوار کوچک بسیار مناسب هستند.
  • یک گالری عکس به روی دیوار ایجاد کنید

همانند روش قبلی، این بار نیز می‌توانید از تعدادی قاب عکس یا نقاشی به روی دیوار استفاده کنید. با این تفاوت که دیگر نیاز نیست خیلی نگران فاصله‌ها باشید. اگر دوست دارید تصاویر زیادی در اتاق شما وجود داشته باشند آن‌ها را با دقت و ظرافت به روی دیوار نصب کنید به طوری که کل دیوار را بپوشانند. برخی از افراد دوست دارند این کار را با قاب عکس‌هایی از تصاویر و عکس‌های خودشان و خانواده‌شان انجام دهند تا همیشه خاطرات روزهای خوششان جلوی چشمشان باشد.

دکوراسیون دیوار؛ راهکار چینش حرفه ای دیوارهای خانه
برای ایجاد یک گالری عکس به روی دیوار می‌توانید هر تعداد قاب عکسی که دوست دارید به طور پراکنده به روی دیوار بیاویزید.
  • از قفسه به روی دیوار استفاده کنید

قفسه یا طاقچه می‌تواند یک ایده خلاقانه برای دکوراسیون دیوار باشد. اگر فضا برای قرار دادن یک کتابخانه در اتاق ندارید و دوست دارید کتاب‌هایتان را به نمایش بگذارید می‌توانید از این قفسه دیواری بعنوان کتابخانه استفاده کنید. همچنین یک طاقچه چوبی زیبا می‌تواند محل مناسبی برای قرار دادن گلدان یا اشیا تزیینی خانه باشد.

دکوراسیون دیوار؛ راهکار چینش حرفه ای دیوارهای خانه
قفسه‌ها می‌توانند محل قرار گرفتن کتاب‌ها یا اشیا تزیینی شما باشند بنابراین هم کاربردی خواهند بود هم زیبا.
  • دیوار را رنگ بزنید یا یک طرح هنری روی آن بکشید

یکی از ساده‌ترین کارها برای اینکه یک دیوار بزرگ را به یک نقطه کانونی زیبا در خانه تبدیل کنید استفاده از یک رنگ زیبا و متفاوت نسبت به سایر دیوارها است. بخصوص اگر دکوراسیون خانه شما طوری نیست که بتوانید به روی دیوار تابلو نصب کنید یا به طور کل دوست دارید دیوار خانه خالی اما در عین حال چشمگیر باشد. حتی اگر رنگ زدن خیلی برای شما ساده و یکنواخت است می‌توانید طراحی کردن روی دیوار را امتحان کنید و یک طرح هنری بزرگ روی دیوار بکشید.

دکوراسیون دیوار ؛ راهکار چینش حرفه ای دیوارهای خانه
یک روش ساده دکوراسیون دیوار، انتخاب رنگی متفاوت برای آن است.

 

دکوراسیون دیوار؛ راهکار چینش حرفه ای دیوارهای خانه
یک طرح هنری و رنگارنگ به روی دیوار نیز می‌تواند شخصیت خانه شما را تغییر دهد.
  • برای دکوراسیون دیوار، آن را کاغذ دیواری کنید

علاوه بر رنگ زدن، کاغذ دیواری کردن نیز یک روش متداول دیگر است که بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد. کاغذ دیواری به خوبی می‌تواند به دکوراسیون دیوار خانه کمک کند چرا که در طرح‌ها و رنگ‌های متنوعی وجود دارد که شما می‌توانید انتخاب کرده و به زیبایی با توجه به سایر وسایل خانه خود آن را در دکوراسیون خانه استفاده کنید. توجه داشته باشید که اگر می‌خواهید با استفاده از کاغذ دیواری یک دیوار بزرگ را به نمایش بگذارید، سایر دیوارها باید رنگی ساده و یکدست داشته باشند.

دکوراسیون دیوار؛ راهکار چینش حرفه ای دیوارهای خانه
دیواری که نقطه کانونی اتاق است انتخاب کنید و با یک کاغذ دیواری زیبا آن را دکور کنید.
  • دیوار را با برگ گیاهان آپارتمانی بپوشانید

گل و گیاه را به داخل خانه بیاورید. گل‌ها به خانه شما روح می‌بخشند و حتی در فنگ شویی خانه نیز بسیار به استفاده از آن‌ها اشاره شده است. اغلب مواقع گل و گیاه را به روی میز یا اوپن قرار می‌دهیم. اما اگر بخواهیم کمی خلاقانه‌تر عمل کنیم می‌توانیم از آن‌ها به روی دیوار استفاده کنیم. گلدان‌های دیواری تهیه کنید و گل‌هایتان را روی دیوار قرار دهید یا اگر گل و گیاه شما برگ‌های بلند و آویزانی دارند آن را به روی دیوار نصب کنید تا خودشان شکلی متفاوت و طبیعی به دکوراسیون دیوار شما ببخشند.

دکوراسیون دیوار؛ راهکار چینش حرفه ای دیوارهای خانه
گلدان‌های دیواری ایده خلاقانه‌ای برای دکوراسیون دیوار هستند.

 

دکوراسیون دیوار؛ راهکار چینش حرفه ای دیوارهای خانه
گل و گیاه به خانه شما روح و نشاط بیشتری می‌بخشد و بسیار پیشنهاد می‌شود در دکوراسیون خانه از گیاهان آپارتمانی استفاده شود.
  • چند سبد رنگارنگ به روی دیوار بیاویزید

این روش شاید کمی غیرمعمول به نظر برسد اما بستگی به نوع دکوراسیون خانه شما دارد و اگر به درستی با دکوراسیون هماهنگ شود می‌تواند یک روش خلاقانه و جذاب برای دکوراسیون دیوار باشد. اگر علاقه مند به کار هنری هستید می‌توانید چند سبد رنگارنگ در سایزهای مختلف تهیه کنید و با سلیقه و نظر خودتان آن‌ها را رنگ بزنید تا با رنگ دکوراسیون خانه شما هماهنگ شود.

دکوراسیون دیوار؛ راهکار چینش حرفه ای دیوارهای خانه
شاید آویختن سبد در تئوری حرکت غیرمعمولی به نظر برسد اما اگر به درستی این کار را انجام دهید یک دکور زیبا و جذاب به روی دیوار خانه خواهید داشت.
  • از صنایع دستی برای دکوراسیون دیوار استفاده کنید

صنایع دستی می‌تواند شامل هر طرح هنری که با دست بافته شده شود. این طرح‌ها را می‌توانید از بازار تهیه کنید یا اگر خودتان اهل بافت یا تهیه آثار هنری و صنایع دستی هستید خودتان یک طرح زیبا ببافید و به روی دیوار بیاویزید. حتما نیاز نیست این دیوار یک دیوار بزرگ در اتاق پذیرایی باشد، یک راهروی باریک نیز می‌تواند دیواری برای دکور داشته باشد.

دکوراسیون دیوار؛ راهکار چینش حرفه ای دیوارهای خانه
صنایع دستی زیبا و جذاب هستند و می‌توان از آن‌ها به روی دیوارهای باریک فضاهایی همانند راهرو استفاده کرد.
  • کلکسیون خود را به روی دیوار به نمایش بگذارید

این کلکسیون یا مجموعه می‌تواند غیرمعمول باشد. مثلا شخصی که کلاه‌های زیادی دارد یا سنگ جمع می‌کند هم می‌تواند کلکسیونی برای نمایش داشته باشد. به نمایش گذاشتن کلکسیون به روی دیوار از آنجایی که کمی شخصی‌تر به نظر می‌رسد می‌تواند انتخاب خوبی برای دکوراسیون دیوار اتاق خواب باشد.

دکوراسیون دیوار ؛ راهکار چینش حرفه ای دیوارهای خانه
کلکسیون خود را روی دیوار به نمایش بگذارید!
  • دکوراسیون دیوار پارچه‌ای را امتحان کنید

یک روش غیرمنتظره دیگر برای دکوراسیون دیوار استفاده از پارچه است. این روش نیز اغلب برای اتاق خواب استفاده می‌شود. دیوار بالای تخت را می‌توانید با یک پارچه طرح دار زیبا دکور کنید.

دکوراسیون دیوار؛ راهکار چینش حرفه ای دیوارهای خانه
دکوراسیون دیوار پارچه‌ای را امتحان کنید.

سخن پایانی

دیوار خانه فضای بسیار ایده آلی برای جذاب‌تر کردن دکوراسیون خانه است. دکوراسیون دیوار خانه به طرق مختلفی ممکن است. از یک رنگ ساده گرفته تا آویختن تابلو و حتی اشیا غیرمعمول به روی دیوار، دیوار خانه شما می‌تواند به شکل‌های متنوعی خودنمایی کند و یک منظره زیبا در خانه شما ایجاد کند. با ایده‌های ارائه شده و کمی خلاقیت، شما نیز می‌توانید یک دکور زیبا به روی دیوار خانه خود ایجاد کنید و موجب درخشش بیشتر آن شوید.

2 نظرات
  1. بهترین ترکیب رنگ در دکوراسیون منزل - دیلی مارکت

    […] مبل، طرح فرش یا قالی، میزها و پاف‌های جلومبلی، لوستر و تابلوهای آویخته به دیوار نیز توجه داشته باشید و نقش مکمل آنها را در ایجاد تعادل […]

  2. دیوار سبز: چگونه دیوار سبز درست کنیم؟ - روبیتو

    […] نیز می‌توانید یک باغچه عمودی و سبز داشته باشید و از فضا و دکوراسیون دیوار خانه برای سرسبز شدن و طبیعی‌تر شدن دکوراسیون خانه استفاده […]

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

یازده − 1 =