سرامیک طرح پارکت چیست و چه کاربرد و مزایایی دارد؟

0

در مقاله قبل به این پرداختیم که  تفاوت کاشی و سرامیک چیست؟ در این مطلب می خواهیم شما را با سرامیک طرح پارکت، کاربرد و مزایای آن آشنا کنیم.

اگر استفاده از پارکت های چوبی را دوست دارید اما به هر دلیل امکان استفاده از آن برایتان مقدور نیست می توانید سرامیک طرح پارکت را جایگزین آن کنید. کاشی هایی که به شکل پارکت طراحی شده اند می توانند همان حس را به شما بدهند. اگر شما هم جز افرادی هستید که به دکوراسیون و طرح های چوبی علاقه زیادی دارید، ایده استفاده از اینگونه سرامیک ها را از دست ندهید. برای آشنایی بیشتر با سرامیک طرح پارکت مقاله زیر را دنبال کنید. با استادکار اپلیکیشن درخواست خدمات همراه باشید .

سرامیک طرح پارکت چه مزایایی دارد
کاشی هایی که به شکل پارکت طراحی شده اند می توانند همان حس کفپوش چوبی را به شما بدهند

سرامیک طرح پارکت چیست؟

سرامیک ها نسبت به چوب قیمت کمتری دارند و تمیز کردن آنها آسان تر است، اما اگر دوست دارید که ظاهر خانه تان پارکتی چوبی داشته باشد اما همچنان از جنس سنگ سرامیک باشد، می توانید سراغ گزینه ای به نام سرامیک طرح پارکت بروید. این سرامیک ها با هزینه کمتر می توانند به عنوان کفپوشی شیک و جذاب در دکوراسیون داخلی خانه شما بدرخشند.

ظاهر این سرامیک به حدی شبیه به چوب طبیعی است که تا آن را از نزدیک لمس نکنید، متوجه تفاوت آن نخواهید شد. این نوع سرامیک محبوبیت زیادی در خانه ها و دفاتر اداری پیدا کرده است و به انتخاب بسیاری از مشتریان تبدیل شده است. در واقع یک لایه چوبی شکل روی این سرامیک ها کشیده می شود که حتی می توانید گره های طبیعی چوب را نیز روی آن ببینید. همین موضوع موجب طبیعی تر شدن شکل چوب این سرامیک ها می شود.

بیشتر بدانید بهترین جنس برای کف خانه چیست؟

سرامیک طرح پارکت چیست؟
ظاهر این سرامیک به حدی شبیه به چوب طبیعی است که تا آن را از نزدیک لمس نکنید، متوجه تفاوت آن نخواهید شد

کاربرد سرامیک طرح پارکت

این کفپوش های سرامیکی را می توان در تمام اتاق ها مانند آشپزخانه، حمام، پذیرایی، نشیمن و اتاق خواب استفاده کرد. این نوع سرامیک طرح چوب به دلیل شباهت نزدیکی که با انواع پارکت چوبی دارند برای خانه هایی با دکوراسیون چوبی بسیار مناسب هستند و همچنین در عین حال از کفپوشی محکم و ضد آب برخوردار می شوند. بنابراین می توانید در حیاط خود نیز از این سرامیک های طرح چوب استفاده کنید و نگران خیس شدن آنها زیر باران و شستشو نباشید، چرا که سرامیک ها مقاومت و استحکام بالایی دارند.

بیشتر بدانید برای تمیز کردن درز سرامیک چکار کنم؟

سرامیک طرح پارکت سرامیک طرح چوب
این نوع سرامیک از مقاومت بالایی برخوردار بوده و در مقابل رطوبت و آفتاب مقاوم است

مزایای سرامیک طرح چوب

مزیت بزرگ سرامیک کف طرح پارکت تنوع زیاد آنها در محصولات تولیدی است. به گونه ای که از انواع مختلفی از آن از سرامیک طرح پارکت روشن گرفته تا تیره تولید شده که می تواند از هال تا حمام و دستشویی را با توجه به سلیقه شما پوشش دهد. طرح های این سرامیک ها به گونه ای است که برای هر خانه و مکانی می توان نمونه ای بسیار مناسب و شیک پیدا کرد. از مدل های مدرن گرفته تا کلاسیک در زمره این محصولات وجود دارند که می توانند ظاهری جذاب به شیک ترین و جدیدترین دکوراسیون داخلی منزل شما بدهند.

جالب تر اینکه حتی بعنوان دیوارپوش نیز می توانید آنها در مکان های مختلف مانند راهرو ها و انباری و حیاط نیز نصب کنید، از آنجایی که ظاهری شبیه به چوب دارند، در حمام بسیار شیک جلوه خواهند کرد و خاصیت قابل شستشو بودن سرامیک نیز خیال شما را از بابت پاک شدن آلودگی و تمیز شدن سریع آن راحت خواهد کرد.

بیشتر بدانید نمای کامپوزیت طرح سنگ چیست؟

سرامیک کف طرح پارکت سرامیک طرح پارکت روشن
خاصیت قابل شستشو بودن سرامیک نیز خیال شما را از بابت پاک شدن آلودگی و تمیز شدن سریع آن راحت خواهد کرد

قیمت سرامیک طرح پارکت

قیمت سرامیک طرح پارکت متری حساب می شود و با توجه به کارخانه و برند سازنده متفاوت است. اما به طور کلی از متری ۲۰ – ۸۰ هزار تومان را شامل می شود که این رقم بستگی به جنس سرامیک دارد. به طوری که سرامیک تیمبر قهوه ای تیره ۸۰ هزار تومان بر اساس متر مربع و قیمت سرامیک سپیدار مات ۳۰ هزار تومان است که هر کدام با توجه به قیمت شان دارای مزایا و معایبی هستند که بهتر است در هنگام خرید به آن توجه کنید.

بیشتر بدانید سرامیک پرسلان چیست؟

سرامیک یا پارکت

شاید در نهایت این سوال برایتان پیش آید که سرامیک بهتر است یا پارکت؟ ما در آینده ای نزدیک به تفصیل در مورد این موضوع مقاله ای جداگانه خواهیم نوشت. اما به طور کلی بهتر است بدانید که پارکت بر عکس سرامیک زیاد در مقابل آب و نفوذ آلودگی و رطوبت مقاوم نیست و تمیز کردن آن نیاز به مراقبت و پولیش کردن دارد.

سرامیک طرح پارکت سرامیک طرح چوب
در نهایت این سوال برایتان پیش آید که سرامیک بهتر است یا کاشی

همچنین پارکت هنگامی که روی آن راه می روید، ممکن است صدا بدهد که اگر این موضوع روی اعصابتان است بهتر است قید استفاده از پارکت را بزنید. اما در عین حال سرامیک نیز ممکن است سُر باشد و اگر کودک یا سالمند در خانه دارید بهتر است از پارکت استفاده کنید. سرامیک در زمستان می تواند سرد شود اما پارکت به عنوان عایق عمل می کند. در تابستان برعکس است و خانه هایی که سرامیک دارند خنک ترند. در کل هر کدام دارای مزایا و معایب خاص خود هستند که بهتر است در هنگام خرید به آن توجه کنید.

جمع بندی

اگر به طرح چوب علاقه دارید اما می خواهید کف خانه خود را سرامیک کنید می توانید از سرامیک طرح پارکت استفاده کنید. این کفپوش در طرح ها و قیمت های مختلفی در بازار وجود دارد.

کاشی کاری و سرامیک کاری

کاشی‌کاری و سرامیک‌کاری

  • اجرای انواع خدمات کاشی کاری، سرامیک کاری و موزائیک کاری
  • کاشی کاری کف و دیوار آشپزخانه، سرویس بهداشتی، حمام
  • سرامیک کاری دیوار و کف ساختمان، استخر
  • کف سازی و موزائیک کاری کف ساختمان، حیاط، پارکینگ
دریافت این خدمت از استادکار
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

13 + پانزده =