برای بازی و نگهداری سگ در حیاط چه فضایی باید تدارک دید؟

0

حیاط خانه جایی است که همه اعضای خانواده باید در آن احساس راحتی کنند. سگ‌های خانگی هم باید در حیاط راحت باشند و از بازی در محوطه آن لذت ببرند. خوشبختانه راضی کردن سگ‌ها کار بسیار راحتی است. ایجاد یک محوطه که برای نگهداری سگ در حیاط، ایمن و راحت باشد، بسیار ساده خواهد بود. فقط باید بتوانید سگ خود را متقاعد کنید تا در پایان روز از شما جدا شود و به حیاطش برود.

ما در این مقاله، به بررسی چالش‌های موجود برای صاحبان سگ پرداخته‌ایم. بنابراین برای نگهداری سگ در حیاط، ۱۰ راهکار مناسب پیدا کرده‌ایم که در ادامه، آن‌ها را با شما به اشتراک خواهیم گذاشت. چنانچه شما هم سگ دارید و او را در حیاط خانه نگه می‌دارید، خواندن این مقاله را از دست ندهید.

  1. برای سگ در حیاط مبلمان مناسبی تهیه کنید

گاهی اوقات دراز کشیدن روی چمن‌های نرم برای یک سگ بسیار دلچسب است. اما زمین هم می‌تواند گاهی گرم باشد و گرمای آن، سگ را کلافه کند. چند صندلی راحت، تعدادی بالشتک یا حتی یک لانه سگ در گوشه‌ای از حیاط قرار دهید. به این شکل حیوان خانگی شما در هوای گرم، گزینه‌هایی برای انتخاب کردن خواهد داشت.

برای نگهداری سگ در حیاط، مبل یا صندلی‌هایی را انتخاب کنید که ارتفاعشان از سطح زمین کم باشد. در ضمن این موارد باید روی زمین ثابت و محکم باشند، چون وقتی سگ شما روی آن‌ها می‌رود یا از آن‌ها پایین می‌پرد، مبل یا صندلی نباید حرکت کند. اگر برای سگ بالشتک تهیه کردید، تعدادی روکش یدکی هم در دسترس داشته باشید. زیرا گاهی پنجه‌های گل‌آلود سگ، روکش بالشتک را کثیف می‌نماید. در نتیجه روکش نیاز به تعویض مکرر خواهد داشت.

در این زمینه بیشتر بخوانید: راهنمای کامل خرید روکش مبل مناسب حیوانات خانگی

تمهیدات و مبلمان مناسب برای استراحت و نگهداری سگ در حیاط منزل
جهت نگهداری سگ در حیاط، حتما مبلمان مناسبی برای استراحت حیوان خانگی در نظر بگیرید. چون در روزهای گرم تابستانی یا در روزهای سرد، دراز کشیدن روی زمین، برای سگ خوشایند نیست.
  1. برای نگهداری سگ در حیاط، مسیرهای پیادهروی ایجاد کنید

سگ‌ها تمایل دارند مسیرهای خاصی را در اطراف حیاط برای خود داشته باشند و در آنجا گشت‌ بزنند. این نکته در کوتاه مدت مشکلی ایجاد نمی‌کند، اما حرکات تکراری حیوان خانگی شما ممکن است علف‌ها را از بین ببرد و حفره‌هایی در قسمت‌های خاصی از حیاط ایجاد کند. چاره کار، نصب سنگ‌فرش یا مسیرهای سنگی تزئینی در مناطق مورد علاقه سگ برای پیاده‌روی است.

به این ترتیب بدون اینکه نیاز به تذکر دادن به سگتان داشته باشید، علف‌ها و گیاهان حیاط را نجات می‌دهید. علاوه بر این، سگ شما به راحتی وظیفه خود را که همان پیاده‌روی و نظارت بر حیاط است، انجام خواهد داد.

بیشتر بدانید: ساخت رمپ چوبی برای سگتان را خودتان انجام دهید!

نحوه ساخت مسیر سنگفرش برای پیاده‌روی سگ و حیوانات خانگی در حیاط
برای پیاده‌روی سگ در حیاط، لازم است زمین را سنگ‌فرش کنید. چون سگ‌ها به طور غیرعمد از روی چمن و گیاه رد می‌شوند و آن‌ها را له می‌کنند.
  1. در حیاط، برای سگ خود سایبان نصب کنید

حتی سگ‌هایی که عاشق استراحت در زیر نور خورشید هستند، گاهی بیش از حد گرمشان می‌شود. برای نگهداری سگ در حیاط، به کمک یک سایبان، سایه مصنوعی ایجاد کنید. با انجام این راهکار، حیوان خانگی شما همیشه جایی برای خنک شدن خواهد داشت. می‌توانید برای رفاه حال سگ خود، در حیاط یک لانه سگ یا سایبان ساحلی نصب کنید. همچنین می‌توانید یک پارچه برزنتی بین دو درخت یا سایر سازه‌های حیاط آویزان کنید. در این شرایط سگ شما در روزهای گرم، جایی برای لم دادن و استراحت کردن خواهد داشت.

درست کردن سایبان برای استراحت و نگهداری سگ در حیاط در تابستان
جهت نگهداری سگ در حیاط، یک سایبان محکم تهیه کنید. چون اگر سایبان در اثر برخورد سگ بیفتد، ممکن است به او آسیب برساند.
  1. راه‌های فرار سگ از حیاط را ببندید

یک سگ ماجراجو ممکن است دوست داشته باشد از حیاط خارج شود. اما یک حیاط مناسب برای سگ، باید به شکلی باشد که حیوان خانگی را در نگه دارد. حتی سگی که ماجراجو نیست و ترجیح می‌دهد در خانه بماند، اگر بترسد ممکن است از حیاط بیرون برود.

بنابراین برای نگهداری سگ در حیاط خانه، باید اطراف حیاط را حصارکشی کنید. سپس یک بازرسی کامل انجام دهید و در کنار حصارها راه بروید. به دنبال سوراخ‌ها یا نقاط شلی باشید که سگ می‌تواند آن‌ها را بزرگ‌تر کند و از آن بیرون برود. باید قبل از اینکه سگ‌تان این سوراخ‌ها را کشف کند و فکر بیرون رفتن به سرش بزند، آن‌ها را تعمیر کنید.

تهمیدات لازم برای بستن راه‌های فرار و نگهداری سگ در حیاط
متاسفانه سگ‌ها می‌توانند سوراخ‌های کوچک را بزرگ کنند و از آن رد بشوند. پس برای نگهداری سگ در حیاط، به فکر بستن سوراخ‌های احتمالی موجود در حصارها باشید.
  1. اشیاء سرگرم‌کننده‌ای را در حیاط برای سگ خود فراهم کنید

به‌طور طبیعی، سگ شما قرار است وقت خود را بیشتر در حیاط بگذراند. ممکن است بخواهید به او یاد بدهید که با گلدان تزیینی بازی نکند، یا مثلا روی صندلی راحتی شما نرود. اما احتمال دارد این آموزش‌ها هیچ فایده‌ای نداشته باشند.

پس سعی کنید برای نگهداری سگ در حیاط، چند شیء سرگرم‌کننده برایش در نظر بگیرید. ستون‌های رنگی چوبی کوچک یا حتی یک شیر آتش‌نشانی غیرواقعی برای این منظور مناسب هستند. این اشیاء را در گوشه و کنار حیاط نصب کنید. سپس به سگ خود یاد بدهید که چگونه با این اشیاء بازی کند. به این ترتیب با قرار دادن اشیاء جایگزین در اختیار سگ، گلدان‌های تزیینی و صندلی راحتی برای او کمرنگ خواهند شد.

انواع اسباب بازی سگ و پرکاربردترین وسایل نگهداری سگ‌ها در خانه
برای اینکه سگ به وسایل حیاط کاری نداشته باشد، برای او چند وسیله بازی یا وسیله سرگرم‌کننده تدارک ببینید. چون این وسایل ذهن او را به خود درگیر می‌کنند و حواس سگ را پرت می‌نمایند.
  1. از گل‌ها و گیاهان با کشیدن حصار و نرده محافظت کنید

برای نگهداری سگ در حیاط، باید به فکر گیاهان و گل‌های محوطه هم باشید. چراکه یک سگ پرجنب‌وجوش فقط در عرض چند دقیقه می‌تواند گیاهی که رشدش سال‌ها طول کشیده است را از بین ببرد! او ممکن است ریشه‌های گیاه را بکند و لابه‌لای بوته‌های ظریف بچرخد. حتی سگ شما ممکن است گل‌های حیاط را بخورد! برای جلوگیری از این اتفاق، از نرده یا حصارهای مشبک برای محصور کردن محوطه گل‌کاری خود بهره بگیرید. اجازه ندهید سگتان به این محوطه دسترسی داشته باشد.

بیشتر بدانید: 10 گونه از گیاهان آپارتمانی بی‌خطر برای حیوانات خانگی

گیاهان خطرناک برای سگ‌ها کدامند؟ روش نگهداری سگ در حیاط و باغ
برای نگهداری سگ در حیاط، حتما دسترسی او را به گیاهان و گل‌ها ببندید. چون خوردن یا بوییدن برخی از گیاهان، برای سگ ضرر دارد.
نجاری و تعمیرات چوب

نجاری و تعمیرات چوب

  • تمامی خدمات نجاری و ساخت سازه های چوبی
  • طراحی ساخت و نصب سرویس های چوبی
  • طراحی و ساخت کمد دیواری، سرویس خواب، بوفه، دراور، ویترین، میز، صندلی
  • تعمیر و نصب انواع مصنوعات چوبی
دریافت این خدمت از استادکار
  1. برنامه‌ای برای جمع‌آوری فضولات سگ خود داشته باشید

نگهداری سگ در حیاط، مشکل دیگری هم دارد، آن هم فضولات است. تمیز کردن فضولات سگ از حیاط خانه، بخش مهمی از نگهداری سگ‌ محسوب می‌شود. اگر این کار به خوبی انجام نگیرد، ممکن است خودتان و دیگر اعضای خانواده دچار آلودگی و بیماری شوید.

شما می‌توانید از کیسه‌های پلاستیکی به‌عنوان دستکش استفاده کنید و فضولات را با آن بردارید. سپس آن را به طرف بیرون برگردانید، کیسه را گره بزنید و آن را دور بیندازید. همچنین می توانید از دستکش یک‌بار مصرف برای این منظور استفاده کنید. برای راحتی کار، یک بسته کیسه نایلون یا دستکش یک‌بار مصرف و یک سطل جداگانه برای سگ در حیاط در نظر بگیرید.

این مقاله نیز مفید است: چطور از ورود بیماری به خانه جلوگیری کنیم؟

چگونگی نظافت و پاکسازی حیاط از مدفوع سگ و فضولات حیوانات خانگی
برای نگهداری سگ در حیاط، حتما برنامه منظمی برای نظافت حیاط داشته باشید. چون ماندن فضولات در حیاط، برای سلامتی سگ مضر است.
  1. در حیاط خود، یک منطقه جهت حفاری توسط سگ ایجاد کنید

شما نمی‌توانید سگی که مصمم به کندن خاک است را از این کار بازدارید. اگر سگ شما حفاری کردن را دوست دارد، با او مبارزه نکنید. بلکه برای نگهداری سگ در حیاط، باید این حقیقت را بپذیرید و با آن کنار بیایید. یک جعبه کوچک را از خاک پر کنید یا گوشه‌ای از حیاط را که با کنده شدن آن مشکلی ندارید، انتخاب کنید. سپس شروع به حفر کردن آن قسمت بکنید تا سگتان هم با شما همراهی کند. اگر او جای دیگری را حفاری می‌کند، او را به منطقه مناسب حفاری هدایت کنید.

ساخت محوطه خاک‌بازی و کندن زمین برای نگهداری سگ در حیاط و باغ
بعضی سگ‌ها عادت به کندن زمین دارند. برای نگهداری سگ در حیاط، محوطه‌ای را برای این کار اختصاص دهید. در غیراین‌صورت، کل حیاط شما توسط سگ حفاری خواهد شد.
  1. بساط آب‌بازی سگ را مهیا کنید

هیچ حیاطی بدون آب‌بازی، برای یک سگ دلپذیر نیست. برای نگهداری سگ در حیاط، یک فواره مناسب سگ، در فضای باز داشته باشید تا سگتان بتواند گاهی آب‌بازی کند. برای سگ‌هایی که عاشق خیس شدن هستند، یک استخر پلاستیکی بچگانه را با آب و چند اسباب‌بازی پر کنید. اگر انجام این کارها برای شما مقدور نیست، یک سَری آبپاش ارزان بخرید و به شلنگ حیاط وصل کنید. بعد شیر آب را باز کنید تا سگتان بتواند زیر آب بدود و آب بازی کند.

در این مورد بیشتر بخوانید: چگونه از هدر رفتن آب در حیاط جلوگیری کنیم؟

خرید لوازم آب بازی سگ‌ها برای آب‌تنی و نگهداری سگ در حیاط در تابستان
آب بازی با سگ، هم او و هم صاحب سگ را به وجد می‌آورد. پس برای نگهداری سگ در حیاط، وسایل آب بازی ساده‌ای فراهم کنید تا بتوانید گاهی حیوان خانگی خود را هیجان‌زده نمایید.
خدمات لوله کشی آب و فاضلاب

لوله‌کشی آب و فاضلاب

  • لوله کشی آب سرد و گرم
  • لوله کشی فاضلاب و سرویس بهداشتی
  • نشت یابی لوله فاضلاب و رفع ترکیدگی فاضلاب
  • لوله کشی فاضلاب آشپزخانه، سرویس بهداشتی و توالت
دریافت این خدمت از استادکار
  1. سگ خود را سرگرم کنید

برخی از سگ‌ها از این‌که در علف‌ها غوطه‌ور شوند و تمام روز را چرت بزنند، راضی هستند. اما این کار برای سلامتی آن‌ها چندان مناسب نیست. برای نگهداری سگ در حیاط یا در خانه، باید او را وادار به تحرک کرد. سرگرم کردن سگ‌ها در حیاط بسیار ساده است و تنها به چند توپ و طناب نیاز دارد.

برخی از سگ‌ها هم اگر حوصله‌شان سر برود، شروع به خوردن حصار حیاط می‌کنند. اگر سگ شما از دسته دوم است، باید تجهیزاتی برای فعالیت او فراهم کنید. دویدن حیوان خانگی داخل یک تونل سگ، پریدن از حلقه یا حرکت مارپیچ از میان میله‌ها، برای سگ‌ها بسیار جذاب است. علاوه بر آن، این فعالیت‌ها می‌تواند یک سگ فعال و پرجنب‌وجوش را برای مدت طولانی، راضی نگه‌دارد.

خرید انواع اسباب بازی و وسایل سرگرمی برای نگهداری سگ در حیاط منزل
اکثر سگ‌ها عاشق فعالیت و شیطنت کردن هستند. پس باید مثل کودکان، برای آن‌ها هم وسایل سرگرمی و بازی داشته باشید. این وسایل حتی برای به حرکت درآوردن سگ‌های تنبل هم مفید خواهند بود.

سخن پایانی

نگهداری سگ در حیاط، چالش‌هایی به دنبال دارد. اگر با روش برخورد با آن‌ها آشنا نباشید، ممکن است به گیاهان، ساختار حیاط، خانواده و خود سگ آسیب برسد. بنابراین می‌توانید با کمک راهکارهایی که در این مقاله ارائه گردید، شیرینی نگهداری از سگ در حیاط را دوچندان کنید. اگر سگ شما مرتکب کاری شد که از نظر شما غیراصولی و نامناسب است، هرگز او را دعوا نکنید. بلکه روشی را پیدا کنید که حیوان خانگی شما، از کار خود دست بردارد. به‌علاوه می‌توانید سگ را به کار دیگری مشغول کنید تا انجام کار قبلی را فراموش کند.

منبع: Ehow

دانلود اپلیکیشن استادکار

  • نسخه IOS استادکار
  • نسخه اندروید استادکار
  • دریافت از اپ استور و سیب اپ
  • دریافت از گوگل پلی، کافه بازار و مایکت
دریافت این خدمت از استادکار
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

4 × سه =