به راحتی برای کندن برچسب از هر چیزی دست به کار شوید

0

کندن برچسب قیمت، برچسب‌های تولیدکنندگان روی محصول و برچسب‌های کارتونی بچه‌ها از روی دیوار، می‌تواند روی سطوح لکه‌های چسبنده‌ای باقی بگذارد. از بین بردن باقی‌مانده برچسب از سطوح شیشه‌ای، پلاستیکی، لباس و موارد دیگر روش‌های دارد که در ادامه به آنها اشاره خواهیم کرد.

هنگامی‌که یک برچسب یا لیبل محصول را از روی یک سطح جدا می‌کنید، ممکن است مقداری از آن به همراه ماده چسبناک روی سطح باقی بماند. گاهی اوقات، برطرف کردن این لکه می‌تواند کار دشواری باشد. فهمیدن اینکه چگونه بقایای برچسب را از بین ببرید، کار سختی نیست، شاید به ذهنتان رسیده که برای حل مشکل، آن نقطه را با یک چاقوی تیز یا کاردک فلزی بتراشید. اما دست نگه دارید! چون ممکن است با استفاده از این ابزار به سطح زیر برچسب آسیب برسانید.

روش‌های کندن لیبل و پاک کردن برچسب از روی شیشه با مواد مناسب
برای کندن برچسب، ابتدا باید جنس سطح را بررسی کرد. چون مثلا مواد لازم برای کندن برچسب از روی شیشه، با مواد مناسب برای کندن برچسب از روی کابینت فلزی، متفاوت هستند.

نحوه پاک کردن برچسب

قبل از شروع کار، سعی کنید تا حد ممکن باقی‌مانده برچسب را با انگشتان خود پاک کنید. به‌سادگی مانده چسب را با نوک انگشت اشاره به صورت گلوله درآورید و آنها را بکنید. اگر در حال پاک کردن بقایای چسب از روی لباس هستید، قبل از رفع کامل چسبندگی، لباس را نشویید. چون پس از شستشو، کندن برچسب سخت‌تر خواهد بود. هنگامی‌که لکه را تا حد ممکن با دست پاک کردید، از یکی از روش‌های زیر برای کندن برچسب استفاده کنید.

نکته احتیاطی: تمام روش‌ها را ابتدا روی ناحیه‌ای که در چشم نیست، آزمایش کنید. مطمئن شوید کندن برچسب، آسیب بیشتری به سطح مورد نظر وارد نمی‌کند. سپس روش را روی آن سطح امتحان کنید.

بیشتر بخوانید: نحوه پاک کردن برچسب از روی شیشه، لباس و چوب

  • کندن برچسب با کاردک پلاستیکی

استفاده از کاردک‌های فلزی ممکن است به سطح آسیب برسانند. اما به‌کارگیری یک کاردک پلاستیکی (مانند لبه یک کارت هدیه قدیمی) یا تیغه یک چاقوی پلاستیکی برای تراشیدن بقایای برچسب از روی بسیاری از سطوح مناسب است. گزینه‌های دیگر عبارتند از: پاک کردن محل با سطح زبر اسکاچ یا کشیدن مداد پاک‌کن روی لکه. موارد گفته شده برای پاک کردن بقایای برچسب از روی پلاستیک به خوبی عمل می‌کنند. اما اگر مراقب نباشید، ممکن است سطوح شیشه‌ای را خراش دهند.

نحوه کندن برچسب از روی چوب با کارت یا کاردک پلاستیکی
برای پاک کردن جای برچسب از روی پلاستیک و چوب، کاردک یا کارت هدیه را در زوایای مختلف حرکت دهید تا نتیجه دلخواه حاصل شود.
  • رفع لکه باقی‌مانده برچسب با آب داغ

چند قطره مایع ظرفشویی را در سینک یا یک ظرف پر از آب داغ بریزید. برچسب را در صورت امکان، در آب داغ فرو ببرید تا باقی‌مانده لکه چسبنده نرم شود. روی باقی‌مانده برچسب، یک سوهان پلاستیکی یا ناخن بکشید. این کار را ادامه دهید تا لکه برچسب به‌طور کامل پاک شود. به خاطر داشته باشید که آب سرد به اندازه آب داغ، باقی‌مانده برچسب را پاک نمی‌کند.

بیشتر بخوانید: روش پاک کردن لکه مداد شمعی از هر چیز ممکن!

  • استفاده از سشوار برای کندن برچسب

یکی از بهترین ابزارها برای کندن برچسب، سشوار است. شما باید باد سشوار را به سمت لکه برچسب بگیرید. اجازه دهید هوای داغ برچسب را شل کند. سپس برای کندن برچسب اقدام نمایید.

  • کندن برچسب با الکل

اگر می‌خواهید بقایای برچسب را از سطوح پلاستیکی، چوبی یا شیشه‌ای پاک کنید، باید بگوییم الکل یک حلال موثر است. در ضمن این ماده برای اکثر سطوح بی‌خطر خواهد بود. می‌توانید یک دستمال یا پارچه تمیز را به الکل آغشته کنید و روی باقی‌مانده برچسب بمالید تا از بین برود. برای برچسب‌های سرسخت، یک دستمال الکلی را روی محل قرار دهید. بگذارید این دستمال برای چند دقیقه روی برچسب بماند تا باقی‌مانده آن نرم شود. سپس برای پاک کردن برچسب از روی سطح، از یک تکه پارچه خشک بهره بگیرید.

نحوه کندن برچسب از روی فلز با پنبه یا دستمال آغشته به الکل
برای کندن برچسب از روی ماشین ظرفشویی و سایر سطوح فلزی، کافی است پنبه یا دستمال آغشته به الکل را چند بار روی برچسب بکشید تا به طور کامل از بین برود.
  • کره بادام‌ زمینی برای کندن انواع برچسب

اگر می‌خواهید باقی‌مانده برچسب را از روی چوب، شیشه یا پلاستیک پاک کنید، کره بادام‌ زمینی را روی محل بمالید. سپس بگذارید برای مدتی روی سطح بماند تا باقی‌مانده برچسب را نرم کند. از یک پارچه تمیز برای پاک کردن کره بادام‌ زمینی و همچنین کندن برچسب استفاده کنید.

  • اسپری همه‌کاره

اسپری همه‌کاره، کاربردهای زیادی در خانه دارد. یکی از آنها کندن باقی‌مانده برچسب از روی سطوح است. اسپری را روی محل برچسب بزنید و بگذارید چند دقیقه بماند. سپس از یک پارچه برای کندن برچسب استفاده کنید.

  • روغن کانولا یا روغن زیتون

استفاده از انواع روغن پخت‌و‌پز می‌تواند به نرم شدن باقی‌مانده برچسب کمک کند. ابتدا روی باقی‌مانده برچسب، مقدار بسیار کمی روغن بریزید. چند دقیقه صبر کنید تا روغن روی برچسب اثر کند. سپس باقی‌مانده برچسب را با ناخن، سوهان پلاستیکی یا چاقوی پلاستیکی بخراشید. همچنین می‌توانید محل را با یک پارچه تمیز کنید. پس از کنده شدن باقی‌مانده برچسب، به‌سادگی روغن اضافی را پاک کنید.

بیشتر بخوانید: چطور لکه آدامس را از روی لباس هایمان پاک کنیم؟

استفاده از روغن برای پاک کردن جای برچسب یا جدا کردن لیبل از روی چوب
استفاده از روغن برای جدا کردن لیبل از سطوح چوبی یا پاک کردن برچسب از روی پلاستیک، کار را بسیار آسان می‌کند.
  • سرکه سفید

یادگیری نحوه پاک کردن بقایای برچسب با وسایل موجود در خانه، می‌تواند در هزینه‌های شما صرفه‌جویی ایجاد کند. پارچه یا حوله کاغذی را در سرکه سفید خیس کنید و روی کل سطح برچسب بمالید. اجازه دهید برچسب چند دقیقه خیس بخورد تا باقی‌مانده آن نرم شود. سپس آن را پاک کنید یا بسابید تا لکه از بین برود.

  • کندن برچسب با مداد پاک‌کن

مداد پاک‌کن‌ها فقط برای پاک کردن آثار مداد مفید نیستند. می‌توانید از پاک‌کن خود برای پاک کردن بقایای برچسب از بیشتر سطوح استفاده کنید. سطح لاستیکی مداد پاک‌کن باقی‌مانده برچسب را به صورت لوله‌لوله در می‌آورد و کندن برچسب را آسان می‌نماید.

بیشتر بخوانید: لکه بری کاغذ دیواری؛ لکه ماژیک و خودکار را پاک کنیم

  • بهره‌گیری از پاککننده‌های تجاری

برخی از پاک‌کننده‌های تجاری هم برای کندن برچسب‌ها فرموله شده‌اند. دستورالعمل تولید‌کننده که روی محصول درج شده را به دقت بخوانید. سپس برای کندن برچسب اقدام نمایید. در بیشتر موارد، محصول روی باقی‌مانده‌ برچسب اسپری یا مالیده می‌شود. سپس اجازه دهید مدتی بگذرد تا برچسب نرم شود. در نهایت آن را با یک پارچه تمیز پاک کنید تا برچسب کنده شود.

اگر به دنبال متخصصان حرفه‌ای برای نظافت منزل خود هستید، به کمک استادکار با خیال راحت کارتان را دستشان بسپارید.

خدمات نظافت منزل توسط آقا در استادکار

نظافت منزل

  • شستن دیوار‌ها و پنجره‌ها
  • شستن و تی کشیدن کف
  • نظافت پذیرایی‌و نظافت اتاق‌ها
  • شستن سرویس بهداشتی و حمام
دریافت این خدمت از استادکار

چگونگی کندن برچسب از روی لباس

اکثر برچسب‌های لباس به راحتی و بدون هیچ دردسری جدا می‌شوند. اما اگر به‌طور تصادفی، لباس برچسب‌دار را بشویید و سپس بگذارید تا خشک شود (یا آن را در خشک کن قرار دهید)، کار شما مشکل‌تر خواهد شد. پس باید به سرعت اقدام کنید و با انجام مراحل زیر، پروژه جدا کردن لیبل را آغاز کنید.

به یاد داشته باشید ابتدا باید این روش را پشت لباس یا روی ناحیه‌ای که در دید نیست، آزمایش کنید. سپس آن را روی سطح لباس پیاده کنید. تا حد ممکن باقی‌مانده برچسب را با انگشتان خود بردارید. استراتژی بعدی شما به این بستگی دارد که لباس از الیاف طبیعی ساخته شده یا الیاف مصنوعی. چون روش کار برای هر کدام از الیاف‌های قید شده متفاوت است.

بیشتر بخوانید: پاک کردن لکه روغن و چربی ؛ نکاتی برای پاک‌سازی چربی از روی لباس‌ها

  • لباس‌های دارای الیاف طبیعی

برای کندن برچسب از لباس‌های دارای الیاف طبیعی، یک پارچه تمیز را به مقداری استون (پاک‌کننده لاک ناخن) آغشته کنید. سپس پارچه را آن قدر روی برچسب بکشید تا از شر باقی‌مانده برچسب خلاص شوید. سپس لباس خود را مثل همیشه بشویید و خشک کنید.

بیشتر بخوانید: این ۱۴ کاربرد لاک پاک‌کن در خانه‌داری را فراموش نکنید!

  • لباس‌های دارای الیاف مصنوعی

برای کندن باقی‌مانده برچسب از روی لباس‌های ساخته شده از الیاف مصنوعی، باید آن را به مدت ۴۵ تا ۹۰ دقیقه در فریزر قرار دهید. سپس لباس را بیرون بیاورید. بلافاصله شروع به کار کنید و تا حد ممکن تکه‌های سفت شده برچسب را بکنید. سپس روی سطح برچسب را با آب مرطوب کنید. یک یا دو قطره مایع ظرفشویی روی آن بریزید. یک پارچه میکروفایبر را روی برچسب بکشید تا باقی‌مانده برچسب پاک شود. در نهایت لباس را مانند همیشه بشویید و خشک کنید.

بهترین روش لکه‌بری و کندن برچسب از روی لباس و پارچه
برای کندن برچسب از روی لباس، باید دقت کرد که الیاف آن از چه جنسی است. سپس تصمیم گرفت که چه ماده‌ای برای از بین بردن آن باید انتخاب شود.

برای پاک کردن لکه‌ها از لباس‌ها و الیاف پارچه‌ای، خشکشویی اولین و بهترین گزینه است. فراموش نکنید که حرفه‌ای‌ترین افراد در استادکار به کمکتان می‌آیند. 

خدمات خشکشویی لباس و اتوشویی

خشکشویی لباس و اتوشویی

  • خشکشویی لباس مجلسی، عروس، نامزدی و لباس شب
  • خشکشویی مانتو، چادر، شال و روسری
  • خشکشویی و اتوکشی کت و شلوار، پالتو، کاپشن و لباس های زمستانی و...
دریافت این خدمت از استادکار

سخن پایانی

اگر حین کندن برچسب یا لیبل از روی یک سطح، فقط توانستید لایه رویی کاغذ را جدا کنید و چسب پشت آن روی سطح باقی ماند، نگران نشوید. به‌طور قطع دیدن ظاهر ناخوشایند پدید آمده دلچسب نیست. اما روش‌ها و ترفندهای گفته شده برای کندن برچسب از روی سطوح مختلف مفید واقع می‌شود.

منبع: Better Homes And Gardens

با ثبت درخواست خود از طریق اپلیکیشن استادکار با افراد باتجربه در هر زمینه‌ای در ارتباط باشید. 

دانلود اپلیکیشن استادکار

  • نسخه IOS استادکار
  • نسخه اندروید استادکار
  • دریافت از اپ استور و سیب اپ
  • دریافت از گوگل پلی، کافه بازار و مایکت
دریافت این خدمت از استادکار
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سه × 1 =