چگونه برای باز کردن قفل درب خانه، ماشین و کمد دست به کار شویم؟

5

تهیه کلید یدکی یا وقت گذاشتن برای خواندن آموزش باز کردن قفل درب خانه، ماشین، کمد و … یا آموختن روش تعمیر قفل کمد دیواری، معمولا موضوع چندان مهمی ‌به نظر نمی‌رسد. البته تا زمانی‌که به آن نیاز نداشته باشید! اما اگر تا به‌حال کلیدتان را گم یا فراموش کرده باشید یا کسی آن را از شما دزدیده باشد، حتما می‌دانید که دانستن روش باز کردن قفل در خانه یا ماشین در آن شرایط، تا چه حد به دادتان خواهد رسید.

شاید هم از آن دسته افراد محتاطی هستید که تاکنون، هرگز کلید خود را جا نگذاشته یا آن را گم نکرده‌اید. اما از خود می‌پرسید، اگر کلید خانه گم شود چه باید کرد؟ یا چاره باز نشدن قفل با کلید چیست؟ اگر تنها یک بار روش‌های باز کردن انواع قفل را یاد بگیرید، دیگر خیا‌لتان راحت خواهد بود. پس در صورت ماندن در پشت درب، استرس و نگرانی به ذهنتان هجوم نخواهند آورد.

در این مطلب قصد داریم باز کردن در بدون کلید را به شما آموزش دهیم. از این‌رو در مورد باز کردن قفل انواع درب، باز کردن قفل در اتاق خواب قدیمی، روش باز کردن قفل در اتاق و علت باز نشدن قفل با کلید صحبت خواهیم کرد. همچنین آموزش باز کردن قفل درب خانه با پیچ گوشتی، آموزش باز کردن مغزی قفل درب بدون کلید، آموزش باز کردن قفل درب خانه با سیم و آموزش باز کردن قفل کمد با ناخن گیر را در اختیار شما قرار خواهیم داد. پس با این مقاله از استادکار همراه باشید.

آموزش باز کردن قفل درب

روش باز کردن قفل در خانه یا انواع دیگر درب‌ها، به نوع قفل و مکانیزم آن بستگی دارد. بنابراین برای باز کردن قفل درب، اول باید نوع آن را به خوبی بشناسید. قفل‌های قدیمی‌تر معمولا بدون کلید هم باز می‌شوند. ولی باز کردن قفل‌های جدیدتر، کمی‌ سخت‌تر است. در کل باید بگوییم متاسفانه یا خوشبختانه، این کار غیرممکن نیست. در ادامه، روش باز کردن قفل درهای مختلف را با شما در میان خواهیم گذاشت.

خواندن این مقاله که در همین رابطه است، بسیار مفید خواهد بود: انواع قفل در و ویژگی های مختلف آنها

  • آموزش باز کردن قفل درب خانه با کلید برآمده

برای باز کردن قفل درب خانه، می‌توانید از کلیدهای برآمده استفاده کنید. کلیدهای برآمده، کلیدهای ویژه‌ای هستند که برای باز کردن سیستم‌های قفل مبتنی بر پین (که در بیشتر خانه‌ها به کار رفته‌اند) استفاده می‌شوند. بیشتر سیستم‌های پین، دارای بار فنری هستند. در این قفل‌ها پشته‌های کلیدها روی پین‌های مربوطه فشار وارد می‌کنند که منجر به باز کردن قفل در می‌شوند.

روش باز کردن قفل درب خانه با کلید برآمده، معمولا برای قفل منازل معمولی استفاده می‌شود. زیرا بیشتر خانه‌ها از کلید یک طرفه استفاده می‌کنند. از آنجایی که بیشتر اتومبیل‌ها دارای کلید دو طرفه هستند، این کلیدها برای باز کردن قفل در خودرو به اندازه خانه مفید نیستند. در ادامه مطلب، نحوه باز کردن قفل درب ماشین بدون نیاز به سوییچ را هم به شما خواهیم گفت.

دسته کلید آویزان از قفل درب ورودی چوبی خانه
بسیاری از درب‌های اتاق خواب‌های قدیمی هم دارای قفل با کلید برآمده بودند. پس این روش برای باز کردن قفل در اتاق خواب قدیمی با سیستم مشابه هم قابل اجراست.

برای دریافت انواع خدمات ما، همین حالا اپلیکیشن استادکار را دانلود نمایید:

دانلود اپلیکیشن استادکار

  • نسخه IOS استادکار
  • نسخه اندروید استادکار
  • دریافت از اپ استور و سیب اپ
  • دریافت از گوگل پلی، کافه بازار و مایکت
دریافت این خدمت از استادکار
  • آموزش باز کردن قفل درب خانه با سیم، گیره کاغذ یا سنجاق سر

در روش دوم آموزش باز کردن قفل درب با سیم، به دو تکه سیم نازک، دو سنجاق یا  دو گیره نیاز دارید. ابتدا باید ابزار انتخابی‌تان را به شکل حرف L در بیاورید. سپس آن را داخل سوراخ قفل در کنید و با دست‌تان در جای خود نگهش دارید. سنجاق یا گیره دیگر را از بالای ابزار اول، داخل سوراخ کرده و آنقدر تکان دهید تا صدای باز شدن قفل در را بشنوید. پس از شنیدن این صدا، شما می‌توانید قفل در را باز کنید. البته باز کردن درب ضد سرقت با سنجاق، برای افراد غیرحرفه‌ای تقریبا غیرممکن است.

در این زمینه، خواندن این مطلب را به شما توصیه می‌کنیم: انواع قفل ضد سرقت کدامند و ویژگی های هر یک چیست؟

فردی در حال باز کردن قفل درب با سنجاق سر 
در زمان اجرای نکات آموزش باز کردن قفل درب خانه با سیم، مراقب باشید که سیم یا گیره کاغذ، به دست شما آسیب نرسانند و انگشت شما را نبُرند.
  • آموزش باز کردن قفل درب خانه با پیچ گوشتی

از یک پیچ گوشتی یا ابزار نازک (مثل چاقوی کره‌خوری ) برای وارد کردن درون قفل درب استفاده کنید. پیچ گوشتی یا ابزار نازک را داخل سوراخ پشت در قرار دهید. آن را مستقیما تا آنجاکه می‌توانید وارد قفل کنید. پیچ گوشتی را تا جایی بپیچانید تا با شیارها درگیر شود و بتواند قفل را بچرخاند و درب را باز نماید. آموزش باز کردن قفل درب خانه با پیچ گوشتی راحت به نظر می‌رسد. اما در عمل، احتیاج به دقت و ظرافت در کار دارد.

  • آموزش باز کردن قفل درب خانه با کارت اعتباری

یکی از رایج‌ترین و کاربردی‌ترین روش‌های آموزش باز کردن قفل درب خانه، استفاده از کارت اعتباری است. احتمالا این روش باز کردن قفل در را در فیلم‌ها دیده‌اید. شما می‌توانید از کارت اعتباری یا هر کارت پلاستیکی قابل انعطاف دیگری برای باز کردن قفل در استفاده کنید.

برای انجام این کار، باید کارت را از سمت قفل و از لای درب طوری وارد کنید که بالاتر از زبانه قفل قرار بگیرد. در این زمان باید به صورت هم‌زمان کارت را به سمت پایین بکشید و درب را به سمت داخل فشار بدهید. با این کار درب به آسانی باز می‌شود. اگر در زمان باز شدن درب، همچنان در حال فشار دادن آن باشید، به داخل آپارتمان پرت می‌شوید. پس لازم است این کار را با احتیاط انجام دهید.

این مقاله هم خواندنی است: راه حل جا ماندن کلید پشت درب چیست؟

فردی در حال باز کردن قفل درب با استفاده از کارت اعتباری
باز کردن در بدون کلید، با کمک کارت اعتباری تنها در شرایطی ممکن است که درب منزل یا اتاق شما قفل نشده باشد.
  • آموزش باز کردن قفل درب خانه با چاقو

آموزش باز کردن قفل درب خانه با چاقو هم دقیقا مشابه با کارت اعتباری است. به این ترتیب اگر شما پشت در بسته ماندید و کارت اعتباری همراه نداشتید، می‌توانید از همسایه‌ها یک چاقوی مقاوم قرض بگیرید و فرایند باز کردن قفل درب را با کمک آن انجام دهید.

  • آموزش باز کردن قفل درب چوبی قدیمی

گاهی اوقات ممکن است حتی با کلید هم موفق به باز کردن قفل درب قدیمی خود نشوید. این اتفاق معمولا به این دلیل رخ می‌دهد که درب و قفل آن قدیمی هستند. یکی از مهم‌ترین نکات آموزش باز کردن قفل درب چوبی قدیمی، این است که ابتدا قفل را کمی روغن‌کاری کنید.

اگر قصد تعویض قفل را ندارید، روان‌کننده‌های کم‌چرب مانند پودر گرافیت را انتخاب کنید. زیرا روغن پس از خشک شدن، قفل را حتی محکم‌تر از قبل می‌کند. معمولا اسپری کردن مقدار کمی از ماده، مستقیما درون سوراخ کلید کافیست. روغن زیاد ممکن است اصطکاک را کم و مراحل را سخت نماید.

نکته مهم دیگر در باز کردن قفل در اتاق خواب قدیمی این است که گاهی برای باز کردن قفل در، نیاز است درب را کمی فشار دهید. زیرا درب قدیمی پس از گذشت چند سال، تاب بر می‌دارد و روی زاویه‌ای نادرست به قفل فشار می‌آورد. بنابراین برای باز کردن قفل در قدیمی چوبی، کمی در جهات مختلف به در فشار بیاورید.

یک کلید طلایی داخل قفل در چوبی اتاق خواب قدیمی
باز کردن قفل در اتاق خواب قدیمی، نیاز به صرف وقت و کمی حوصله دارد. این کار زمان‌بر است اما در مجموع کار دشواری نیست.

اگر تاکنون موفق به استفاده از خدمات استادکار نشده‌اید، می‌توانید اپلیکیشن استادکار را روی موبایل، تبلت و رایانه خود نصب نمایید و در مواقع لزوم، از خدمات متنوع ما بهره‌مند شوید:

دانلود اپلیکیشن استادکار

  • نسخه IOS استادکار
  • نسخه اندروید استادکار
  • دریافت از اپ استور و سیب اپ
  • دریافت از گوگل پلی، کافه بازار و مایکت
دریافت این خدمت از استادکار

آموزش باز کردن قفل درب اتاق خواب

اگر خانه شما درهای داخلی زیادی دارد، ممکن است دیر یا زود کلید یکی از آنها را گم کنید یا آن را درون اتاق جا بگذارید. گاهی هم ممکن است متوجه شوید فرزند کوچکتان در را روی خودش قفل کرده است و نمی‌تواند بیرون بیاید. در این شرایط دلهره‌آور، شما مجبورید برای باز کردن قفل در اتاق خواب بدون کلید، دست به کار شوید. بنابراین خوب است کمی برای خواندن آموزش باز کردن قفل درب اتاق خواب با سنجاق یا آموزش باز کردن قفل درب اتاق خواب بدون کلید وقت بگذارید.

اگر دستگیره در اتاق شما به سادگی و با فشار قفل می‌شود، شانس آورده‎اید. زیرا برای باز کردن قفل در اتاق خواب فشاری، بیشتر اوقات تنها کاری که باید انجام دهید این است که یک سنجاق یا گیره کاغذی را داخل سوراخ کنید. سپس به مکانیسم قفل در فشار بیاورید تا باز شود.

اگر قفل در اتاقتان دارای یک شکاف است، می‌توانید از یک چاقوی باریک هم برای باز کردن قفل در اتاق خواب استفاده کنید. البته باز کردن قفل در اتاق خواب کلیدی (غیرفشاری)، کمی‌ سخت‌تر اما در نهایت قابل ‌انجام است. در ادامه به آموزش باز کردن قفل درب اتاق خواب بدون کلید و با روش‌های مختلف می‌پردازیم.

  • آموزش باز کردن قفل درب اتاق خواب با سنجاق سر

شما می‌توانید برای باز کردن قفل در اتاق خواب بدون کلید، از سنجاق سر کمک بگیرید. سنجاق سر را طوری خم کنید که یک قسمت بلند فلزی به دست آید. سمتی که بلندتر است، به عنوان ابزار نوک‌تیز شما خواهد بود. این بخش داخل قفل قرار می‌گیرد تا پین‌های قفل را از هم دور کند. شما می‌توانید برای خم کردن سنجاق، از یک سیم‌چین بهره بگیرید. جهت باز کردن قفل درب، از سنجاق مانند یک کلید استفاده کنید. یعنی ابتدا آن را داخل قفل نمایید و به شکلی که قصد باز کردن در را دارید، در قفل بچرخانید.

نباید به قفل فشار زیادی توسط سنجاق سر وارد کنید. فقط باید کمی قفل را حرکت دهید. به همین دلیل، به فشار زیاد نیازی ندارید. این نکته را بدانید که نباید در خلاف جهت قفل، فشار ایجاد کنید و فشار باید در جهت عکس قفل اعمال شود.

  • باز کردن قفل درب اتاق خواب قفل شده با گیره کاغذ

ساده‌ترین روش برای باز کردن قفل در اتاق خواب بدون کلید، استفاده از گیره کاغذی است. می‌توانید از سمت مخالف گیره کاغذ برای باز کردن قفل در اتاق خواب قفل شده استفاده کنید. یک طرف گیره فشار لازم را روی قفل ایجاد می‌کند و طرف دیگر آن، نقش کلید را ایفا می‌نماید.

برای باز کردن قفل در اتاق خواب با گیره کاغذ، ابتدا یک طرف گیره را در قسمت پایین قفل وارد کنید. بعد آن را در جهتی که همیشه کلید را می‌چرخانید، بگردانید تا به قفل فشار وارد کنید. این فشار را باید در طول فرایند حفظ کنید. سپس به آرامی‌ سمت دیگر گیره را در قسمت بالایی قفل وارد کنید. در این زمان باید صدای باز شدن پین‌های مختلف قفل را بشنوید. وقتی همه پین‌ها را با موفقیت بالا برده باشید، آچار ناگهان آزادانه می‌چرخد ​​و باز کردن قفل در اتاق خواب با موفقیت انجام می‌شود.

فردی در حال باز کردن قفل درب اتاق با گیره کاغذ
آموزش باز کردن قفل درب اتاق خواب با سنجاق سر و گیره کاغذ، مشابهت‌هایی دارند. با یادگیری یکی از روش‌ها، به آسانی می‌توانید دیگری را هم یاد بگیرید.
  • آموزش باز کردن قفل درب اتاق خواب بدون کلید

روش دیگر برای باز کردن قفل در اتاق خواب بدون کلید، استفاده از کارت اعتباری است. بعضی از دستگیره و قفل‌های اهرمی‌ با روش باز کردن قفل در با کارت اعتباری، به راحتی باز می‌شوند.

البته پیشنهاد می‌کنیم برای باز کردن قفل در اتاق خواب از کارت اعتباری یا بانکی خود استفاده نکنید. زیرا ممکن است کارت بانکی شما در این روند آسیب ببیند. درعوض از کارت‌هایی استفاده کنید که از اهمیت کمتری برخوردارند. همچنین این کارت‌ها باید سفت اما تا حدودی انعطاف‌پذیر باشند. کارت مشتریان فروشگاه‌های مواد غذایی یا کارت کتابخانه چندلایه برای این کار مناسب ترند.

برای باز کردن قفل در اتاق خواب بدون کلید، کارت را در شکاف بین درب و قاب بکشید. درست از بالای دستگیره و قفل شروع کنید و کارت را به سمت پایین و داخل بکشید. ممکن است مجبور شوید آن را کمی‌ تکان دهید تا وارد شکاف شود. اما اگر خوش‌شانس باشید، کارت روی قفل در فشار می‌آورد و قفل در را باز می‌کند. پیشنهاد می‌کنیم در حین باز کردن قفل در اتاق خواب با کارت اعتباری، به در تکیه دهید و کمی‌ فشار به آن وارد کنید تا راحت‌تر باز شود.

بیشتر بخوانید:  قفل کارتی چیست و چگونه کار می کند؟

فردی در حال باز کردن قفل در با کارت اعتباری
در بحث باز کردن قفل در اتاق خواب بدون کلید، روش باز کردن قفل با کارت اعتباری بسیار متداول و راحت است. به همین دلیل یادگیری این مورد، به همه توصیه می‌شود.

برای استفاده از خدمات متنوع استادکار، می‌توانید اپلیکیشن ما را به راحتی روی تلفن همراه یا لپ‌تاپ خود نصب کنید:

دانلود اپلیکیشن استادکار

  • نسخه IOS استادکار
  • نسخه اندروید استادکار
  • دریافت از اپ استور و سیب اپ
  • دریافت از گوگل پلی، کافه بازار و مایکت
دریافت این خدمت از استادکار
  • آموزش باز کردن قفل درب چوبی اتاق خواب

در صورتی‌که کارت اعتباری‌تان را بیرون از خانه جا گذاشته‌اید و کارتی مشابه آن در خانه ندارید، می‌توانید روش بالا را با یک چاقو امتحان کنید. البته چاقویی که برای باز کردن قفل در اتاق خواب به کار می‌برید، نباید خیلی تیز باشد. بنابراین بهتر است از چاقویی مثل چاقوی کره‌خوری برای باز کردن قفل در اتاق خواب استفاده کنید. چاقو را مانند کارت اعتباری در شکاف در و بالای قفل قرار داده و چند بار آن را بالا و پایین ببرید تا قفل در باز شود.

همچنین اگر درب اتاق شما کمی قدیمی است، همان‌گونه که در بخش آموزش باز کردن قفل درب چوبی قدیمی اشاره کردیم، باید حین باز کردن قفل در اتاق خواب قدیمی، قسمت‌های مختلف درب را فشار دهید. به این ترتیب درب چوبی پس از کمی تلاش باز خواهد شد.

فردی در حال باز کردن قفل درب چوبی اتاق خواب با چاقو
همان‌گونه که در قسمت آموزش باز کردن قفل درب خانه با چاقو و کارت اعتباری اشاره شد، اگر درب اتاق خواب قفل باشد، این روش عملی نخواهد بود.

باز کردن قفل درب اتاق خواب پس از شکسته شدن کلید در قفل

درصورتی‌که بر حسب اتفاق، کلیدتان داخل قفل در اتاق خواب شکست، می‌توانید روش باز کردن قفل در اتاق خواب را به این صورت اجرا کنید:

  • با استفاده از چسب قطره‌ای، قسمتی از کلید که در دستتان مانده است را به قسمتی که درون قفل قرار دارد، بچسبانید تا کلیدتان به نوعی احیا شود. البته در این روش باز کردن قفل در اتاق خواب، باید دقت کنید که قفل به چسب آغشته نشود.
  • در صورتی‌که کلید طوری داخل قفل شکسته است که قسمتی از آن بیرون از قفل مانده، می‌توانید با استفاده از یک انبردست دم‌باریک یا موچین، کلید شکسته را از قفل خارج کرده و سپس با کلید دری اقدام به باز کردن قفل در اتاق خواب نمایید.

در همین رابطه، خواندن این مقاله هم جالب است: چطور کلید شکسته را از قفل خارج کنیم؟

دو دست در حال باز کردن قفل درب فلزی با آچار
این روش باز کردن قفل در اتاق خواب، نیاز به صرف حوصله دارد. پس اگر عصبی هستید، کمی صبر کنید تا آرامش خود را بازیابید. سپس کار را شروع کنید.

آموزش باز کردن قفل کمد دیواری

گاهی ممکن است کلید کمد در محل کار یا در خانه گم شود. بنابراین در این قسمت، به آموزش باز کردن قفل کمد بدون کلید می‌پردازیم. به‌طور خاص آموزش باز کردن قفل کمد با ناخن ‌گیر و آموزش باز کردن قفل کمد با ناخن گیر را با شما به اشتراک خواهیم گذاشت.

  • آموزش باز کردن قفل کمد بدون کلید

برای آموزش باز کردن قفل کمد دیواری، به وسیله‌ای مثل گیره کاغذ یا سنجاق سر نیاز خواهید داشت. برای باز کردن قفل در کمد، یک گیره کاغذ را صاف کنید، اما یک طرف آن را همان‌طور خمیده نگه دارید (برای باز کردن قفل در کمد از قسمت خمیده گیره کاغذ استفاده خواهید کرد). در صورت تمایل می‌توانید از یک جفت انبردست برای خم کردن گیره کاغذ استفاده کنید.

گیره کاغذ در واقع نقش کلید را ایفا می‌کند. گیره را به طور عمودی در میان انگشت اشاره و انگشت شست خود نگه دارید. انتهای خمیده را درون شکاف فشار دهید تا مغزی قفل را تکان دهد. اطمینان حاصل کنید که گیره کاغذ را با زاویه صحیحی نگه داشته‌اید. اگر آن را به صورت افقی نگه دارید، گیره کاغذ در سوراخ کلید جا نمی‌شود. در حین انجام کار، گیره کاغذ روی پین‌های قفل فشار وارد می‌کند. سپس یک گیره دیگر را بالای گیره اول و درون قفل فرو برده و آن را آنقدر تکان دهید تا قفل را باز کند.

قفل هر کمدی متفاوت است، بنابراین قبل از باز کردن قفل در، باید جهت صحیح چرخاندن ابزارتان را پیدا کنید. برای این کار گیره کاغذ را ابتدا به سمت چپ و سپس به سمت راست بچرخانید. هنگام جابجایی گیره، زمانی‌که حس کردید گیره کاغذ به راحتی می‌چرخد، یعنی جهت صحیح باز کردن را پیدا کرده‌اید.

فردی در حال باز کردن قفل کمد با گیره کاغذ
آموزش باز کردن قفل کمد با سنجاق سر یا گیره کاغذ، به حدی آسان است که اکثر افراد به راحتی آن را یاد می‌گیرند. پس خوبست شما هم برای روز مبادا، آن را فرا بگیرید.
  • آموزش باز کردن قفل کمد با ناخن گیر

اگر کمد شما قفل شده و ناخن‌گیرتان خارج از آن است، آموزش باز کردن قفل کمد با ناخن گیر به کارتان خواهد آمد. در این روش‌ ناخن‌گیر نقش کلید را بازی می‌کند. برای اجرای این روش، کافیست سوهانِ ناخن‌گیر را صاف کنید. سپس به آرامی و از بالا آن را داخل مغزی قرار دهید و خلاف عقربه‌های ساعت بچرخانید.

اگر قفل کمد هرز و سفت نباشد، این ترفند موفقیت‌آمیز خواهد بود. سوهان ناخن‌گیر، یکی از بهترین ابزار برای باز کردن قفل درب به حساب می‌آید. فقط قبل از قرار گرفتن در شرایط واقعی، آموزش باز کردن قفل کمد با ناخن گیر را یک بار دیگر مرور نمایید و آن را به طور عملی تمرین کنید.

اگر دقت کرده باشید، حتما متوجه شده‌اید که این روش، مشابه روش گفته شده در بخش آموزش باز کردن قفل درب خانه با پیچ گوشتی است.

  • آموزش باز کردن قفل کمد با سوزن

این مورد هم مشابه با آموزش باز کردن قفل درب خانه با سیم یا سنجاق سر است. پس نیازی به تکرار آن نیست. چون در همین مقاله، آن را یاد گرفته‌اید.

  • آموزش باز کردن مغزی قفل درب بدون کلید کمد

یک روش باز کردن قفل در کمد هم از طریق باز کردن و بیرون آوردن مغزی قفل است. اگر قفل درب کمدتان قفلی ساده همراه با لولاست، می‌توانید به راحتی کل این مجموعه را از جایش بیرون بیاورید. البته طبیعتا پس از به‌کارگیری این روش باز کردن قفل در، باید قفل و لولاهای درب کمد را تعویض کنید. یادگیری آموزش باز کردن مغزی قفل درب بدون کلید برای کارمندان ادارات هم بسیار مهم و کارآمد است. همچنین این آموزش، برای والدینی که کودکان بازیگوشی دارند و کلیدها را از روی درب بر می‌دارند و با آنها بازی می‌کنند، مفید خواهد بود.

در کنار آموزش باز کردن مغزی قفل درب بدون کلید، این مقاله هم برایتان مفید است: روش تعویض دستگیره درب منزل اصلا سخت نیست!

مغزی قفل درب فلزی در دست قفل‌ساز
اگر بلدید که مغزی قفل را درآورید، آموزش باز کردن مغزی قفل درب بدون کلید را به همکاران خود هم بدهید. چون قطعا روزی این مورد به کارشان خواهد آمد.

اگر تمایل دارید خدمات استادکار را به دیگران هم توصیه کنید، کافیست از آنها بخواهید اپلیکیشن استادکار را دانلود نمایند و از خدمات استادکاران درجه یک ما بهره‌مند شوند:

دانلود اپلیکیشن استادکار

  • نسخه IOS استادکار
  • نسخه اندروید استادکار
  • دریافت از اپ استور و سیب اپ
  • دریافت از گوگل پلی، کافه بازار و مایکت
دریافت این خدمت از استادکار

آموزش باز کردن قفل درب ماشین

مکانیسم‌های قفل شدن درب در انواع مختلف اتومبیل، بسیار متفاوت  هستند. همه خودروهای جدید دارای قفل‌های قدرتی با کنترل از راه دور هستند. اما اتومبیل‌های قدیمی‎‌تر، فقط به صورت دستی باز می‌شوند. همچنین قفل برخی از وسایل نقلیه در قسمت بالای درب و کنار پنجره واقع شده و در برخی دیگر از اتومبیل‌ها، قفل داخل دستگیره در قرار دارد. بنابراین از قبل مطمئن شوید که مکانیزم قفل درب خودروی شما داخل قرار گرفته یا خارج، زیرا این قضیه در نوع روش باز کردن قفل در ماشین تاثیر دارد.

  • روش باز کردن قفل در ماشین با بند کفش

روش باز کردن قفل در خودرو با بند کفش فقط برای خودروهایی قابل استفاده است که قفل درشان با بالا کشیدن دستگیره باز می‌شود. برای باز کردن قفل در، باید یک حلقه کوچک در وسط بند کفشتان ایجاد کنید تا وقتی دور قفل در قرار می‌گیرد، بتوانید آن را سفت کنید. از طریق فضای بین در ماشین و بیرون ماشین (یعنی از لای در) بند کفش را به داخل خودرو بفرستید، بند را دور قفل قلاب کنید، سپس حلقه را محکم کنید و بند را به سمت بالا بکشید. البته این روش باز کردن در خودرو، نیاز به کمی‌ تمرین دارد، اما کاربردی است.

فردی در حال باز کردن قفل درب اتومبیل با یک بند کفش
باز کردن قفل درب خودرو با بند کفش، برای همه افراد ممکن است. تنها باید مواظب باشید حلقه‌ای که در وسط بند کفش ایجاد کرده‌اید، قبل از افتادن دور قفل، بسته نشود.
  • روش باز کردن قفل در ماشین با چوب رختی

در این روش باز کردن قفل در، به یک چوب رختی سیمی‌ احتیاج دارید تا بتوانید آن را باز کنید و با آن قلابی بسازید که می‌تواند داخل پنجره برود.

این قلاب و سیم را باید از بین لاستیک بیرون پنجره و شیشه به داخل بفرستید. باید آن را کمی‌ تکان دهید تا بازویی که قفل در را کنترل می‌کند، پیدا کنید. این روش باز کردن قفل در خودرو ممکن است کمی‌ زمان‌بر باشد، اما در شرایط اضطراری می‌توانید به آن امیدوار باشید. اگر به تلفن همراه یا اینترنت دسترسی دارید، می‌توانید مدل خودرو را جست‌وجو کنید و ببینید که بازویی و مکانیزم قفل شدن آن کجا قرار گرفته است.

این روش باز کردن قفل در ماشین، برای قفل‌های افقی هم قابل ‌انجام است. زیرا شما در حال کار بر مکانیسم قفل کردن داخل درب هستید، نه به دنبال بالا یا پایین کردن دکمه قفل داخل ماشین.

فردی در حال باز کردن قفل درب خودرو با یک چوب رختی سیمی
اگر این روش را چند بار تمرین کنید، خواهید دید که نسبت به باز کردن قفل در اتومبیل با بند کفش، راحت‌تر و سریع‌تر است.

روش باز کردن قفل در ماشین با میله فلزی و پیچ گوشتی

از آنجایی‌که در این روش باز کردن قفل در ماشین، با اشیا فلزی سروکار داریم، ممکن است به ماشینتان آسیب برسد. بنابراین در حین انجام این کار باید حسابی مراقب بدنه خودرو باشید. برای اجرای روش باز کردن قفل در ماشین با میله فلزی و پیچ گوشتی، یک پیچ گوشتی را در فضای بین بالای در و لاستیک آن، جا دهید تا کمی‌ باز شود. سپس میله فلزی را از فضای ایجاد شده به داخل ماشین بفرستید و دکمه قفل درب را بزنید.

فردی در حال باز کردن قفل درب خودرو با میله فلزی
روش باز کردن قفل درب خودرو با پیچ گوشتی و میله، با آموزش باز کردن قفل درب خانه با پیچ گوشتی کاملا متفاوت است. پس هر دو را به دقت یاد بگیرید تا در زمان لازم، از آنها استفاده نمایید.

باز کردن قفل درب خانه را خودمان انجام دهیم یا متخصص؟

در این مقاله، آموزش باز کردن قفل درب خانه با پیچ گوشتی، آموزش باز کردن قفل کمد با ناخن گیر، آموزش باز کردن قفل درب خانه با سیم و آموزش باز کردن قفل درب خانه با چاقو را مطالعه نمودید. همچنین نحوه باز کردن قفل در اتاق خواب بدون کلید، باز کردن قفل در اتاق خواب قدیمی و روش باز کردن قفل در اتاق با وسایل مختلف را فرا گرفتید. امیدواریم پاسخ سوال “اگر کلید خانه گم شود چه باید کرد” را به درستی یاد گرفته باشید.

اما لازم است بدانید انجام این کار برای افراد تازه‌کار، نیاز به تمرین و آزمون‌وخطا دارد. به‌عنوان مثال لازم است بخش آموزش باز کردن قفل درب خانه با پیچ گوشتی، آموزش باز کردن مغزی قفل درب بدون کلید یا آموزش باز کردن قفل درب خانه با چاقو را چند بار مطالعه و آن را به طور عملی انجام دهید. به این ترتیب اگر در شرایط واقعی، کلید درب در اختیار شما نبود، باز کردن قفل برایتان راحت است.

امیدواریم هیچگاه در شرایطی گرفتار نشوید که نیاز به باز کردن قفل در داشته باشید. اما اگر چنین مشکلی برایتان پیش آمد، سعی کنید در وهله اول، چه برای اینکه به قفل در آسیب نزنید و چه برای توجه به مسائل حقوقی، به سراغ کلیدسازان حرفه‌ای بروید.

لازم است به شما هشدار دهیم اگر بتوانید قفل در خانه‌تان را بدون کلید باز کنید، سارقین هم می‌توانند این کار را به راحتی انجام دهند. بنابراین بهتر است از درب‌های ضدسرقت یا حفاظ فولادی استفاده کنید. اگر هم در حال حاضر، بودجه شما برای این موارد کافی نیست، حداقل کلیدهای معمولی را با کلیدهای ضدسرقت جایگزین نمایید.

برای اطلاع از خدمات استادکاران باتجربه ما، می‌توانید اپلیکیشن ما را روی تلفن همراه خود چه با سیستم اندروید و چه با سیستم آی‌او‌اس نصب نمایید:

دانلود اپلیکیشن استادکار

  • نسخه IOS استادکار
  • نسخه اندروید استادکار
  • دریافت از اپ استور و سیب اپ
  • دریافت از گوگل پلی، کافه بازار و مایکت
دریافت این خدمت از استادکار
5 نظرات
  1. حمیدرضا می گوید

    سلام ممنون بسیار مفید بود فقط اگه بتونید آموزش ویدئویی هم به مطلب اضافه کنید عالی میشه

    1. سارا چگینی می گوید

      سلام دوست عزیز، خوشحالیم که مطلب براتون مفید بوده، و ممنون از پیشنهادتون، حتما در اولین فرصت آموزش ویدئویی هم برای این مطلب اضافه خواهیم کرد.

  2. آزاد می گوید

    سلام سپاس گزارم از مطالب مفیدتون .خاستم سری ابزار باز کردن دربها رو خریداری کنم ممنون میشم راهنمایی بفرمایید

    1. سارا چگینی می گوید

      سلام دوست عزیز
      خوشحالیم که مطلب براتون مفید بوده. برای خرید ابزار باید به فروشگاه‌های اینترنتی ابزارفروشی مراجعه کنید.

      1. رادین می گوید

        فداع

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ده − هشت =