حداقل هزینه بازسازی سرویس بهداشتی چقدر است؟

0

بازسازی سرویس بهداشتی یکی از اقدامات اساسی در پروژه بازسازی و تعمیر ساختمان است. امکان به‌کارگیری روش‌های جدید در تغییرات سبک دکوراسیون سرویس بهداشتی منزل در هنگام بازسازی آن وجود دارد. اما باید در نظر داشت که هزینه بازسازی سرویس بهداشتی اندکی بالاست.

در نگاه اول، بازسازی یک عملیات مقرون‌به‌صرفه و کم‌هزینه نسبت به ساخت آن از پایه به شمار می‌رود. اما به‌طور کلی می‌توان گفت توالت‌ها یکی از فضاهای مهم در هر واحد مسکونی هستند که اغلب زودتر از سایر فضاها دچار آسیب می‌شوند و در نتیجه به سرعت نیاز به بازسازی پیدا می‌کنند. علت نیز روشن است، وجود شبکه لوله‌کشی و حضور همیشگی آب در این فضا که این موضوع سبب افزایش سرعت فرسایش آن می‌شود. بازسازی توالت، فرصت مناسبی است تا آن را از یک محیط آسیب‌دیده و شاید غیر‌بهداشتی، به محیطی سالم و بهداشتی تبدیل کنیم.

چه زمانی باید به فکر بازسازی سرویس بهداشتی بود؟

با توجه به هزینه بالای بازسازی سرویس بهداشتی، نمی‌توان بی‌گدار به آب زد و باید برای انجام آن دلیل داشت. سرویس بهداشتی به دلایل مختلف نیاز به نوسازی و بازسازی دارد. در صورت نیاز به تعویض کاشی‌ها، وجود مشکلاتی در لوله‌کشی و فاضلاب، لزوم تغییر در دکوراسیون داخلی سرویس بهداشتی و فرسودگی عایق‌کاری، باید به بازسازی دستشویی فکر کرد. در ادامه جزئیات بیشتر این دلایل، ذکر خواهند شد:

  • از مد افتادن و قدیمی بودن کاشی‌کاری و دکوراسیون سرویس بهداشتی
  • فرسودگی یا از بین رفتن کاشی سرامیک و تجهیزات دستشویی
  • خرابی سیستم لوله‌کشی آب و فاضلاب
  • وجود مشکل در شوفاژ سرویس بهداشتی
  • نشتی از عایق‌کاری ایزوگام و قیرگونی سرویس بهداشتی و نفوذ آب به طبقات زیرین
  • تغییرات اساسی مانند برداشتن دیوار و یا تغییر محل سرویس بهداشتی حمام
  • تعویض توالت ایرانی با توالت فرنگی یا بالعکس

بیشتر بخوانید: برای تبدیل توالت فرنگی به ایرانی و برعکس آن چه کنیم؟

هزینه بازسازی دستشویی و کاشی‌کاری حمام و نصب روشویی و توالت ایرانی و فرنگی
هزینه بازسازی دستشویی بستگی به تعمیر یا تعویض مورد نیاز، متریال به کار رفته و اجرت کار دارد.
نصب و سرویس توالت فرنگی

نصب و سرویس توالت فرنگی

  • نصب انواع توالت فرنگی زمینی
  • نصب و تعمیر توالت فرنگی وال هنگ، تاشو و دیواری
  • رفع گرفتگی توالت فرنگی
  • تعمیر و تنظیم سیفون توالت فرنگی
دریافت این خدمت از استادکار

کمترین مراحل برای بازسازی سرویس بهداشتی

مراحل و قیمت بازسازی سرویس بهداشتی با توجه به نوع درخواست و چگونگی دکوراسیون داخلی ساختمان متفاوت است. مراحل انجام بسته به این است که آیا نیاز به تغییرات اساسی از پایه وجود دارد یا اینکه تنها بخشی از ساختار سرویس بهداشتی باید بازسازی شود. البته همیشه باید با توجه به بودجه، هزینه بازسازی سرویس بهداشتی را تنظیم کرد.

برای انجام هر نوع بازسازی و تغییرات، لازم است طرح و نقشه تغییرات را داشته باشید تا مراحل بازسازی را بر اساس آن پیش ببرید. اما به‌طور کلی برای اجرای بازسازی سرویس بهداشتی باید مطابق مراحل زیر پیش رفت:

  1. قطع کردن جریان آب لوله‌کشی آب سرد و گرم و شوفاژ واحد

در صورت عدم آب‌بندی شیر‌فلکه‌ها، به هر طریقی مانند درپوش کردن شیر‌فلکه‌ها، جریان آب را قطع کنید تا در کار بازسازی اختلالی به‌وجود نیاید. در صورت عدم رعایت این نکته، هزینه بازسازی سرویس بهداشتی بیشتر می‌شود.

  1. بازکردن تجهیزات سرویس بهداشتی

قبل از شروع به کار باید تجهیزاتی مانند روشویی، شیرآلات، فلاش تانک، رادیاتور و وان باز و جدا شوند.

  1. تهیه تجهیزات لازم جهت تخریب و حمل نخاله به خارج از خانه

در صورتی‌که قرار است دیوار یا کف سرویس بهداشتی بازسازی شود، بایستی با تجهیزات لازم اقدام به تخریب و حمل نخاله به خارج از محیط نمایید. اما گاهی نیازی به کاشی‌کاری مجدد نیست. مثلا قرار است شما از کاشی سرویس بهداشتی چسبی استفاده کنید. در این حالت مراقب باشید که در هنگام تخریب کف، به بدنه سرویس آسیبی وارد نشود .در غیر این‌صورت هزینه بازسازی سرویس بهداشتی، به‌طور پیش‌بینی نشده‌ای افزایش می‌یابد.

  1. تغییرات و تعمیرات لوله‌کشی آب و فاضلاب و شوفاژ

این مورد یکی از مهم‌ترین بخش‌های بازسازی محسوب می‌شود که در هزینه بازسازی سرویس بهداشتی، تغییرات قابل ملاحظه‌ای ایجاد می‌کند. در این مرحله، فواصل و ارتفاع لوله‌ها باید با توجه به عمق کف‌سازی و کاشی‌کاری بدنه سرویس بهداشتی، محاسبه گردند.

بیشتر بخوانید: آموزش نحوه لوله کشی آب ساختمان

خدمات لوله کشی آب و فاضلاب

لوله‌کشی آب و فاضلاب

  • لوله کشی آب سرد و گرم
  • لوله کشی فاضلاب و سرویس بهداشتی
  • نشت یابی لوله فاضلاب و رفع ترکیدگی فاضلاب
  • لوله کشی فاضلاب آشپزخانه، سرویس بهداشتی و توالت
دریافت این خدمت از استادکار
  1. سیم‌کشی و نصب تجهیزاتی مانند فن تهویه هوا

در صورت نیاز باید لوازم و تجهیزات مربوطه تهیه و تغییرات اعمال شوند. این آیتم‌ها قیمت بالایی ندارند، در نتیجه در قیمت بازسازی سرویس بهداشتی، تاثیر چندانی نمی‌گذارند.

  1. تعمیرات و اصلاح در سقف کاذب

اگر قصد ایجاد تعمیرات و اصلاح در سقف کاذب را دارید، بهتر است پیش از اجرای عایق نسبت به انجام این مرحله اقدام کنید. در غیر این‌صورت به کف کار آسیب وارد می‌شود و هزینه بازسازی سرویس بهداشتی، بالاتر می‌رود.

هزینه تعمیر و نصب سقف کاذب سرویس بهداشتی و حمام
عوامل متعددی در قیمت سقف کاذب موثر خواهند بود. نوع متریال سقف کاذب، متراژ و نحوهء اجرای بتونه‌کاری از عوامل تعیین‌کننده قیمت بازسازی سرویس بهداشتی در بخش سقف هستنند.
  1. کف‌سازی و شیب‌بندی سرویس بهداشتی

برای جلوگیری از آب‌گرفتگی و ایجاد لکه‌های ناشی از رسوبات آب، لازم است شیب‌بندی به‌طور دقیق انجام شود.

  1. عایق‌کاری به‌وسیله قیروگونی و ایزوگام

استفاده از قیروگونی دو یا سه‌لایه برای عایق‌بندی سرویس بهداشتی مناسب‌تر است.

ایزوگام، قیر‌گونی و عایق‌کاری

ایزوگام، قیر‌گونی و عایق‌کاری

  • نصب و عایق‌بندی انواع ایزوگام
  • نصب ایزوگام پشت بام
  • نصب ایزوگام دیوارها و کف
  • قیرگونی و عایق‌کاری
دریافت این خدمت از استادکار
  1. کاشی‌کاری، نصب سرامیک، کف‌شور و نصب کاسه توالت

این مراحل پس از کف‌سازی و عایق‌کاری انجام می‌‌شوند.

هزینه کاشی‌کاری و نصب کاشی سرویس بهداشتی و حمام چقدر است؟
نصب کاشی و سرامیک با ابعاد بزرگ‌تر در زمان کمتری انجام می‌شود. به این ترتیب کار کمتری مورد نیاز است. همین امر بر کاهش هزینه بازسازی سرویس بهداشتی اثر‌گذار است.
  1. اجرای بندکشی و تمیزکاری سرویس بهداشتی

بندکشی جهت پیشگیری از نم زدن حمام و دستشویی و پر کردن درز کاشی‌ها و سرامیک‌ها کاربرد دارد.

  1. نصب شیر‌آلات و تجهیزات سرویس

تجهیزات علاوه بر شیرآلات، شامل روشویی، سرویس فرنگی، وان و کلید و پریز برق می‌شوند.

  1. گچ‌کاری، نقاشی و تعویض یا تعمیر درب سرویس بهداشتی

این مراحل، مراحل پایانی پروژه هستند و پس از آن بازسازی تمام می‌شود.

هزینه دکوراسیون داخلی سرویس بهداشتی و بازسازی دستشویی و حمام
بخشی از هزینه بازسازی سرویس بهداشتی، بسته به هزینه دکوراسیون داخلی و نوع درب انتخابی دارد.

هزینه حداقلی بازسازی سرویس بهداشتی چقدر است؟

قیمت بازسازی سرویس بهداشتی در انواع ساختمان‌های مسکونی متفاوت است. این هزینه با توجه به شرایط زیرسازی، لوله‌کشی و نحوه اتصالات برقی، انتخاب دکوراسیون و سبک کفپوش تعیین می‌شود. نحوه زیرسازی سرویس بهداشتی با شرایط هر منزل می‌تواند متفاوت باشد. در نتیجه قیمت بازسازی سرویس بهداشتی با توجه به محیط، نحوه انجام کار تعیین شده و در شرایط متفاوت، متغیر است.

اما بسیاری از افراد تمایل دارند در همان ابتدا، هزینه بازسازی سرویس بهداشتی برایشان مشخص باشد. باید به خاطر داشت که این‌گونه بازسازی‌ها به پارامترهای گوناگونی بستگی دارد. اجرت و قیمت دقیقی از هزینه بازسازی سرویس بهداشتی نمی‌توان ارائه داد. هزینه بازسازی سرویس بهداشتی به اجرت و مخارج خرید مصالح مورد استفاده هم بستگی دارد.

بیشتر بخوانید: بازسازی سرویس بهداشتی به همین ارزونی ممکنه!

هزینه بازسازی دستشویی و تغییر دکوراسیون سرویس بهداشتی و حمام
با توجه به نوسانات قیمت در بازار، هزینه بازسازی سرویس بهداشتی، به طور قطعی قابل محاسبه نیست. اما با توجه به آیتم‌های مورد نیاز برای بازسازی، می‌توان قیمت حدودی آن را پیش‌بینی کرد.

هزینه بازسازی سرویس بهداشتی برای موارد تخریب و نوسازی لوله‌کشی و کف

در حال حاضر تخریب و نوسازی لوله‌کشی و کف سرویس بهداشتی یک کار معمول به حساب می‌آید. بنابراین جهت اجرای این نوع بازسازی برای سرویس 2 تا 3 متر‌مربعی، رقمی بین 3 تا 4 میلیون تومان را می‌توان عنوان کرد. این هزینه شامل اجرت و دستمزد تخریب، حمل نخاله، تعمیرات احتمالی لوله‌ها، کف‌سازی، عایق‌کاری، کاشی‌کاری و نصب کاسه توالت می‌شود. ممکن است هزینه بازسازی سرویس بهداشتی از این دست، حدود 10 تا 20 درصد تلورانس داشته باشد.

اینگونه بازسازی‌ها معمولا برای سرویس‌های بهداشتی کوچک و قدیمی به کار برده می‌شوند که ایراداتی مانند نشت از کف سرویس به طبقه زیرین داشته و باید با حداقل هزینه انجام گردند.

قیمت بازسازی سرویس بهداشتی در صورت نیاز به نصب کاشی و سرامیک

هزینه بازسازی سرویس بهداشتی در این شرایط بستگی به انتخاب نوع کاشی و سرامیک انتخابی شما دارد. اما اجرت نصب برای هر متر مربع معمولاً بین 30 تا 50 هزار تومان است. این قیمت با احتساب مصالح مورد نیاز نظیر چسب و ملات در نظر گرفته می‌شود. اختلاف قیمت تحت تاثیر چند عامل قرار می‌گیرد:

  • کاشی‌های‌خارجی، اجرت نصب بالاتری نسبت به کاشی‌های ایرانی دارند.
  • کار کردن با کاشی‌های برجسته و سه‌بعدی، به مراتب سخت‌تر از کاشی‌های معمولی است. در نتیجه دستمزد نصاب هم بالاتر می‌رود.
  • روش نصب هم مهم است. اجرت نصب کاشی با ملات، بیشتر از اجرت نصب با چسب است.
  • یادتان باشد هزینه خرید کاشی را به‌صورت جداگانه به اعداد ذکر شده اضافه کنید.

بیشتر بخوانید: مشکلات رایج توالت فرنگی؛ آموزش و روش تعمیر آن

قیمت کاشی سرویس بهداشتی چسبی برای بازسازی و کاشی‌کاری دستشویی و حمام
انتخاب کاشی سرویس بهداشتی چسبی، باعث می شود هزینه بازسازی سرویس بهداشتی بالا برود. چون چسب آن قیمت بالایی دارد.

قیمت بازسازی سرویس بهداشتی در صورت تمایل به تعویض تجهیزات سرویس بهداشتی

  • قیمت روشویی 

روشویی‌های کابینتی انواع مختلفی دارند، مثلا مدل‌های لاکچری این نوع روشویی‌ها را باید با قیمت بیش از 10 میلیون تومان در نظر بگیرید. بنابراین برای بازسازی‌های مقرون به‌صرفه، مناسب نیستند. اما قیمت روشویی‌های سنگی پایین‌تر است. هزینه بازسازی سرویس بهداشتی در این حالت بین 2 الی 3 میلیون تومان تخمین زده می‌شود.

اما مناسب‌ترین قیمت در میان روشویی‌های کابینت‌دار، مربوط به مدل‌های ترکیبی سرامیک با ام دی اف یا پی وی سی است. در نتیجه می‌توانند انتخاب زیبا، جدید و مقرون به‌صرفه‌ای برای شما رقم بزنند. در این حالت، قیمت بازسازی سرویس بهداشتی 1.5 الی 2 میلیون تومان تمام خواهد شد.

  • قیمت انواع شیر‌آلات سرویس بهداشتی

شیرآلات چشمی و هوشمند، با صرفه‌جویی در مصرف آب در طولانی‌مدت، موجب کاهش هزینه‌های پرداختی آب می‌شوند. اما این نوع شیرآلات به‌علت هزینه بالای خرید، قیمت بازسازی سرویس بهداشتی را بالا می‌برند. برای برآورد هزینه بازسازی سرویس بهداشتی، باید قیمت شیر‌آلات را هم مد نظر قرار داد. شیرآلات استیل را اگر به صورت پکیج‌های 4 عددی خریداری کنید، قیمتی در بازه ‌500  هزار تا یک میلیون تومان خواهند داشت. این پکیج شامل شیر توالت، شیر حمام، شیر روشویی و شیر آشپزخانه است.

شیرآلاتی که در مدل‌های سفید، کروم و سفید یا طلایی تولید می‌شوند، در بازار از 700 هزار تومان الی 1 میلیون و 600 هزار تومان به فروش می‌رسند.

  • قیمت توالت فرنگی و ایرانی

اگر در حمام فضای کافی برای نصب توالت فرنگی دارید، حتما آن را نصب کنید. چراکه این نوع توالت برای سلامتی شما مفید است. هزینه بازسازی سرویس بهداشتی فرنگی متفاوت است. خرید از برندهای ایرانی با جنس فایبرگلاس بین 150 تا 200 هزار تومان متغییر است. برای جنس سرامیک و چینی هم با توجه به درجه‌بندی متریال و ابعاد، از 300 هزار تومان تا سه میلیون تومان برای شما هزینه خواهد داشت.

شاید در خانه، سرویس بهداشتی شخصی از سرویس مهمان جدا باشد. در این‌صورت بهتر است برای صرفه‌جویی در هزینه‌ها و البته رعایت اصول بهداشتی، برای مهمان سرویس ایرانی در نظر بگیرید. قیمت توالت‌های ایرانی با توجه به جنس و مدل، بین 60 تا 300 هزار تومان متفاوت است.

نکته مهم: قیمت‌های ذکر شده مربوط به حال حاضر و در پاییز ۱۴۰۰ است. همان‌گونه که مستحضرید، بنا به شرایط، قیمت‌ها در بازار تغییر خواهند کرد. در نتیجه قیمت بازسازی سرویس بهداشتی را دچار نوساناتی می‌نمایند.

بیشتر بخوانید: انواع توالت فرنگی و بررسی ویژگی‌های آن‌ها

قیمت بازسازی سرویس بهداشتی و حمام مدرن | هزینه نصب توالت فرنگی
هزینه بازسازی دستشویی، به نوع انتخابی توالت هم مربوط است. هر چه انتخاب شما لاکچری‌تر باشد، قیمت بازسازی سرویس بهداشتی بالاتر خواهد رفت.

مدت زمان لازم برای انجام هر مرحله از بازسازی

  • نصب کاشی

این زمان بستگی به نوع کاشی دارد. اما در حالت کلی نصب ردیف‌های پایین‌تر، بیشتر از ردیف‌های بالایی زمان می‌برند. چراکه برای نصب ردیف‌های پایین‌تر، تراز کردن و اندازه‌گذاری دقیق لازم است. به‌طور متوسط نصب هر متر‌مربع کاشی، حدود یک ساعت زمان احتیاج دارد.

  • تعمیر یا تعویض لوله‌کشی

در صورتی‌که تمام وسایل و تجهیزات این مرحله از قبل آماده باشد، باز کردن لوله‌های قدیمی و جایگزین کردن آنها حدود نصف روز زمان می‌برد.

  • کف‌سازی، عایق‌کاری به‌وسیله قیرگونی و ایزوگام

کف‌سازی یک روزه انجام می‌شود، اما برای خشک شدن آن، به دو روز زمان نیاز است.

  • کاشی‌کاری، نصب سرامیک، کف‌شور و نصب کاسه توالت

کل این مراحل، در یک روز قابل اجراست.

بیشتر بخوانید: راهنمای کامل کاشی کاری با چسب و نکات ویژه آن

  •  گچ‌کاری، نقاشی و تعویض درب سرویس بهداشتی

جهت انجام گچ‌کاری دو روز زمان برای اجرا و خشک شدن گچ لازم است. پس از خشک شدن گچ، نقاشی انجام می‌شود. نقاشی و تعویض درب، در صورت آماده بودن وسایل مورد نیاز، 2 الی 3 ساعت زمان خواهد برد.

بیشتر بخوانید: دکوراسیون داخلی سرویس بهداشتی و حمام

قیمت کاشی سرویس بهداشتی و هزینه کاشی‌کاری حمام و دستشویی
لازم است برای بازسازی سرویس بهداشتی خود، حداقل 1 هفته زمان در نظر بگیرید.
خدمات نقاشی ساختمان در استادکار

نقاشی ساختمان

  • رنگ آمیزی و نقاشی دیوار
  • رنگ آمیزی و نقاشی سقف
  • پتینه کاری دیوار
  • اجرای انواع رنگ‌های روغنی، اکرولیک و پلاستیک
دریافت این خدمت از استادکار

سخن آخر در مورد هزینه بازسازی سرویس بهداشتی

استفاده از تجهیزات پیشرفته و تغییرات اساسی در یک توالت، هزینه بازسازی سرویس بهداشتی را بالا می‌برد. به‌طور کلی بازسازی سرویس بهداشتی و توالت‌ها را با میزان بودجه متوسط نیز می‌توان انجام داد. در بازسازی دستشویی بهتر است کل بودجه خود را صرف زیباسازی و دکوراسیون نکنید. شما باید در ابتدا از ساختار اصلی فضا، سیستم لوله‌کشی و عایق‌بندی مطمئن شوید. سپس به مسائل جزئی و دیزاین و طراحی داخلی بپردازید.

استفاده از عناصر تزیینی همچون کابینت‌های خاص و تایل‌های نقاشی‌شده با دست، زیبایی خاصی به فضا می‌بخشد. اما هزینه بازسازی سرویس بهداشتی را هم به‌طرز چشمگیری افزایش می‌دهد. بنابراین بهتر است ابتدا هزینه‌های ضروری را در نظر گرفت و در صورت اضافی ماندن بودجه، به سراغ عوامل تزئینی رفت. استفاده از عناصر ساده و ارزان‌قیمت مانند انوع شمع‌، خوشبو‌کننده‌، گلدان‌های مصنوعی معطر، آینه و حوله در آراستگی سرویس‌ها، نقش کلیدی دارند. این عناصر به سرویس بهداشتی رنگ و لعاب می‌دهند و زیبایی بصری ایجاد می‌نمایند.

دانلود اپلیکیشن استادکار

  • نسخه IOS استادکار
  • نسخه اندروید استادکار
  • دریافت از اپ استور و سیب اپ
  • دریافت از گوگل پلی، کافه بازار و مایکت
دریافت این خدمت از استادکار
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

15 − 15 =