چگونه منزل خود را لوکس‌تر جلوه دهیم؟

0

این روزها تغییر دکوراسیون گران تمام می‌شود. اما ای کاش این‌طور نبود تا هر زمان از دکوراسیون خود دل‌زده می‌شدیم، می‌توانستیم آن را تغییر دهیم. تعویض و به‌روز کردن پرده‌ها، فرش‌ها، مبلمان، تابلوها و آینه‌ها به‌طور هم‌زمان هزینه زیادی به همراه دارد. اما اگر دوست دارید دکوراسیون خانه لوکس داشته باشید، پیشنهاد می‌کنیم به جای هزینه هنگفت، تعدادی آیتم‌ دکوراتیو جدید برای منزل خود تهیه کنید. به این ترتیب هم خانه‌ ای با دکوراسیون لوکس خواهید داشت و هم هزینه‌ها را مدیریت کرده‌اید.

برای دکوراسیون خانه لوکس چه کنیم؟

خبر خوب این است که با چند روش ساده و بدون صرف هزینه گزاف، می‌توان دکور خانه را شبیه به دکوراسیون منازل گرانقیمت کرد. یعنی اگر بودجه کافی در دست ندارید، لازم نیست قید اجرای دکوراسیون داخلی لوکس را بزنید. اگر از خود می‌پرسید بدون صرف هزینه بالا، چگونه منزل خود را لوکس‌تر جلوه دهیم یا چگونه منزل خود را گران قیمت‌تر نشان دهیم، جواب سوالتان نزد ماست. این مقاله به شما هشت راهکار نشان خواهد داد تا اجرای دکوراسیون خانه لوکس، برایتان ممکن شود. پس با این مقاله از استادکار همراه باشید.

۱. روی سقف و دیوار، گچ‌بری اجرا کنید

اجرای گچ‌بری روی دیوار و سقف، یکی از ارزان‌ترین راه‌ها برای این است که ظاهر خانه را مدرن کنید. این راهکار هزینه کلانی ندارد و می‌توانید با صرف کمی زمان برای یادگیری این هنر، خودتان طی تعطیلات آخر هفته، گچ‌بری را تمام کنید. حتی اگر تصمیم داشته باشید کار را به یک فرد حرفه‌ای بسپارید، باز هم اجرای گچ‌بری هزینه نسبتاً کمی برای شما خواهد داشت. پس ارزش سرمایه‌گذاری دارد. برای رسیدن به بهترین و زیباترین نتیجه، طرح‌های گچ‌بری را به رنگ دیوارها بزنید.

بیشتر بخوانید: راهنمای نقاشی آرک و گچبری ها

طرح ساده گچبری سقف و دیوار
در حال حاضر گچ‌بری با طرح‌های شلوغ و گل و بوته، دیگر ترند نیست. پس بهتر است برای داشتن دکوراسیون خانه لوکس، به سراغ طرح‌های ساده و شیک بروید.

۲. استفاده از اشیاء عتیقه را فراموش ننمایید

هیچ‌چیز به اندازه یک شی عتیقه، حس خوبی به بیننده القا نمی‌کند. این اشیا وانمود می‌کنند دکوراسیون گران و مجللی پیش روی بیننده است. به‌طور معمول، ظاهر اشیا عتیقه به شکلی است که وسایل امروزی را به سادگی و حتی با پتینه‌کاری یا کارهایی از این دست، نمی‌توان به آنها نزدیک کرد.

برای شبیه کردن دکوراسیون منزل با دکوراسیون منازل گرانقیمت، نیازی به صرف مبلغ هنگفت ندارید. برای این منظور، فقط کافیست چیزی را پیدا کنید که به نظر می‌رسد از یک فروشگاه مدرن خریداری شده است. لوازم تزیینی در مقیاس بزرگ مانند لوستر، آینه با قاب قدیمی و چند مبل آنتیک، بهترین گزینه هستند.

اما لوازم تزیینی کوچک نیز می‌توانند شما را به هدفتان که داشتن خانه‌ ای با دکوراسیون لوکس است، نزدیک کنند. صندوق‌های عتیقه، دیوارکوب‌های دارای مجسمه یا حتی قاب عکس‌های عتیقه، می‌توانند به دکوراسیون شما حس نوستالژی خاصی بدهند. دکوراسیون خانه لوکس به همین راحتی در خانه شما قابل پیاده‌سازی است.

شمعدان‌های قدیمی، میز کنسول و آینه چوبی آنتیک و مبل کرم در دکوراسیون خانه لوکس
اگر از خود می‌پرسید چگونه منزل خود را گران قیمت‌تر نشان دهیم، باید بگوییم با ست کردن یک مبل قدیمی با چند قاب عکس یا یک لوستر آنتیک، فضای خانه شما دگرگون می‌شود. به طوری که میهمانان شما حس خواهند کرد وارد خانه ای با دکوراسیون لوکس شده‌اند.

جهت تعمیر مبلمان قدیمی و بهبود ظاهر آنها برای دکوراسیون خانه لوکس، از همکاران حرفه‌ای و کارآزموده ما در استادکار کمک بخواهید:

تعمیرات مبلمان و سرویس خواب

تعمیرات مبلمان و سرویس‌خواب

  • تعمیر مبلمان اداری، راحتی، استیل، چرمی، پارچه ای و...
  • ساخت سرویس خواب، کمد، ویترین و تمامی منسوجات چوبی
  • تعمیر و تغییر مدل رویه مبلمان
  • رنگ کاری مبلمان و منسوجات چوبی
دریافت این خدمت از استادکار

۳. از اشیا دکوراتیوی که منحنی دارند، بهره بگیرید

فضایی که تمام خطوط موجود در آن صاف باشد، قطعاً پس از مدتی، خسته‌کننده می‌شود. برای افزودن عمق و جذابیت به دکوراسیون خانه لوکس، استفاده درست از اشکال هندسی، اهمیت دارد. اگر هدف این است که خانه ای با دکوراسیون لوکس داشته باشید، اقلامی با خطوط منحنی به آن اضافه کنید. خطوط منحنی می‌توانند در هر نقطه‌ای به کار برده شوند. برای اجرای دکوراسیون داخلی لوکس، بهره گرفتن از کوسن‌های دایره‌ای، آینه با قاب بیضی‌شکل و لوستر با طرح‌های منحنی، بی‌نظیر عمل خواهد کرد.

بیشتر بدانید: دکوراتیو چیست و اجسام دکوراتیو کدامند؟

میز، صندلی و مبل با پایه‌های چوبی انحنادار در دکوراسیون اتاق نشیمن یک خانه لوکس
میز، صندلی یا مبل با پایه‌های دارای انحناء، در دکوراسیون منازل گرانقیمت زیاد دیده می‌شود. بنابراین برای تغییر دکوراسیون خانه لوکس، ایده‌ای مناسب به نظر می‌رسند.

۴. پرده پنجره‌ها را برجسته کنید

از قدیم گفته‌اند پرده، چشم خانه است. پس هیچ‌چیز مانند پرده‌های مجللی که کاملاً با یک فضا مطابقت داشته باشند، نمی‌تواند یک دکوراسیون گران را به تصویر بکشد. دکوراسیون خانه لوکس، معمولا دارای پرده‌های کلاسیک است تا خانه را گران‌قیمت‌تر جلوه دهد. البته باید بگوییم پرده‌های سفارشی ارزان تمام نخواهند شد. اما اگر علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری برای فضای نشیمن یا پذیرایی خود هستید، اجرای این ایده روش خوبی است تا خانه ای با دکوراسیون لوکس را برای میهمانان تداعی کند.

خواندن این مقاله را از دست ندهید: با ترند پرده ۲۰۲۲ پوشش پنجره را به روز نگه‌ دارید

دکوراسیون اتاق ناهارخوری لوکس با پنجره بزرگ و پرده حریر روشن
اگر برای تبدیل دکوراسیون خود به دکوراسیون خانه لوکس، بودجه و امکانات کافی ندارید، می‌توانید پرده‌هایی از جنس حریر ساده سفارش دهید.

نقش پرده در دکوراسیون منازل گرانقیمت، انکارناپذیر است. پس برای دوخت و نصب پرده دکوراسیون گران، روی استادکاران ما حساب کنید:

دوخت و نصب پرده

دوخت و نصب پرده

  • طراحی و دوخت پرده حریر، پارچه‌ای و توری
  • دوخت پرده ساده، پیله‌دار و والان پرده
  • تعمیر و نصب ملزومات پرده، چوب پرده‌، کتیبه، تاج پرده و غیره
  • تعمیر و نصب پرده لوردراپه، کرکره‌ای، شید، زبرا و غیره
دریافت این خدمت از استادکار

۵. اشیائی با پوشش متالیک را در دکوراسیون خانه قرار دهید

اشیائی که دارای پوشش متالیک هستند، دکوراسیون منازل گرانقیمت را به خاطر می‌آورند. اما پیشنهاد می‌کنیم در استفاده از آنها، زیاده‌روی نکنید. یک آینه با قاب متالیک یا میزی با پایه‌های متالیک، دکوراسیون خانه لوکس را لوکس‌تر می‌کنند. با چند شی دکوراتیو کوچک با پوشش متالیک، تغییرات بزرگی در فضا پدید خواهد آمد. همان‌طور که اشاره کردیم، اجرای دکوراسیون داخلی لوکس، نیاز به صرف هزینه‌های گزاف ندارد.

این مقاله هم خواندنی است: این وسایل قدیمی ارزشمند را در خانه بزرگ‌ترها بیابید!

شمعدان‌های برنجی و گلدان گل طبیعی روی میز کنسول طلایی کلاسیک با رویه مرمر
در دکوراسیون خانه لوکس، همیشه چند شیء حاشیه‌ای متالیک دیده می‌شود. این چند شیء می‌توانند شمعدان‌ها یا حتی قاب چند تابلوی کوچک باشند. اما فضا را دارای دکوراسیون گران جلوه خواهند داد.

۶. دکوراسیون خانه لوکس با گل‌های تازه، شاداب‌تر است

گل‌های تازه می‌توانند به دکوراسیون خانه لوکس معنا بخشند. هرچه دسته گل داخل گلدان بزرگ‌تر باشد، ظاهر آن مجلل‌تر دیده خواهد شد. این بدان معنا نیست که در هر گوشه خانه، دسته گل‌های بزرگی قرار دهید. اما می‌توانید دو یا سه دسته‌ گل بزرگ را روی میزهای خانه بگذارید تا تداعی‌کننده دکوراسیون منازل گرانقیمت به ذهن بیننده باشد. یک دسته گل بزرگ و باطراوت روی میز جلومبلی یا ناهارخوری، کلاس خانه شما را به طرز چشم‌گیری بالا می‌برد.

بیشتر بدانید: گل‌های آپارتمانی خوشبو را به خانه بیاورید

گل‌های طبیعی صورتی داخل گلدان در کنار جاشمعی‌های دکوراتیو شیشه‌ای
اگر هنوز از خود می‌پرسید چگونه منزل خود را لوکس‌تر جلوه دهیم، باید بگوییم گل‌های طبیعی، فضای شما را فوق‌العاده شیک و خاص خواهند نمود. فقط باید حواس‌تان باشد که گل‌های گلدان همیشه تازه و شاداب باشند.

۷. از کتابخانه، یک تصویر متفاوت ایجاد کنید

تقریبا تمام کتابخانه‌های جهان، به یک شکل چیده می‌شوند، اما می‌توانید چیدمان کتابخانه خود را متفاوت اجرا کنید. به‌طور مثال، جهت کتاب‌ها را متفاوت در نظر بگیرید. یا هر قفسه را فرصتی بدانید که قابی خیال‎‌انگیز برای نشان دادن خانه ای با دکوراسیون لوکس باشد. برای اجرای دکوراسیون خانه لوکس، در کنار کتاب‌ها، اشیا عتیقه بچینید یا مثلا بعضی قفسه‌ها را به چیزی غیر از کتاب مثل مجسمه‌ای خاص یا اسباب‌بازی دوران کودکی خود اختصاص دهید.

این مطلب هم بسیار مفید است: ۱۸ روش چیدمان کتابخانه که فضا را دگرگون می‌کند

کتاب‌ها و لوازم دکوراتیو چیده شده در کتابخانه مدرن سفید
دکوراسیون خانه لوکس، حتی در چیدمان کتابخانه هم متجلی خواهد بود. به این ترتیب که کتاب‌ها به صورت افقی، یا عمودی اما در جهتی مخالف همیشه چیده شوند.

اگر کتابخانه چوبی قدیمی شما نیاز به تعمیر یا به‌روزرسانی دارد تا دکوراسیون خانه لوکس شما را درخشان‌تر کند، کار را به نجاران مجرب استادکار بسپارید:

نجاری و تعمیرات چوب

نجاری و تعمیرات چوب

  • تمامی خدمات نجاری و ساخت سازه های چوبی
  • طراحی ساخت و نصب سرویس های چوبی
  • طراحی و ساخت کمد دیواری، سرویس خواب، بوفه، دراور، ویترین، میز، صندلی
  • تعمیر و نصب انواع مصنوعات چوبی
دریافت این خدمت از استادکار

۸. با نصب یک دیمر، دکوراسیون خانه لوکس را خاص‌تر کنید

راه دیگر برای اجرای دکوراسیون داخلی لوکس، استفاده از نور کم در محیط است. شاید شما این ایده را نپسندید! اما ارزش امتحان کردن را دارد. همه چیز در نور کم جالب‌تر دیده می‌شوند. این راهکار، فرصتی برای خیال‌پردازی در اختیار شما قرار خواهد داد.

پس همین حالا، برای هر یک از وسایل روشنایی خانه خود، یک دیمر نصب کنید و با روشنایی محیط، بازی کنید. نصب دیمر در دکوراسیون خانه لوکس، ارزان تمام خواهد شد. اما این ایده، از آنهایی‌ است که از اجرایش پشیمان نمی‌شوید.

در همین رابطه، بیشتر بدانید: دیمر لامپ چیست و چه کاربردی در خانه دارد؟

یک دست در حال تنظیم کردن دیمر چراغ اتاق نشیمن
دکوراسیون خانه لوکس توسط یک دیمر، تکمیل می‌شود. چون کم کردن نور، فضا را رویایی و رومانتیک می‌کند.

اگر تمایل دارید دکوراسیون گران قیمت خود را رویایی نمایید اما با نصب دیمر آشنا نیستید، از خدمات نورپردازی استادکاران ما بهره بگیرید:

اجرای نورمخفی و نورپردازی ساختمان

نورمخفی و نورپردازی ساختمان

  • طراحی و اجرای خدمات نورپردازی ساختمان
  • اجرای نورپردازی نمای ساختمان
  • نورپردازی باغچه، استخر، حوض و آبنما
  • طراحی و اجرای نورمخفی سقف و دیوار، کناف، پذیرایی، آشپزخانه، اتاق خواب و...
دریافت این خدمت از استادکار

ایده‌های اجرای دکوراسیون داخلی لوکس، محدود نیستند

شاید شما هم از آن دسته افراد خلاقی باشید که پیاده کردن دکوراسیون خانه لوکس برایتان دشوار نیست. پس می‌توانید با ایده گرفتن از موارد ذکر شده و به کارگیری خلاقیت خود، خانه ای با دکوراسیون لوکس داشته باشید.

البته هرگز نباید برای ایده‌ها چارچوب یا محدودیتی قائل شد. گاهی با دیدن تصویر یک دکوراسیون گران در یک مجله یا قدم زدن در یک فروشگاه اشیاء دکوراتیو، ناگهان جرقه‌ای در ذهن زده می‌شود. اجرای همان ایده باعث خاص دیده شدن دکوراسیون منازل گرانقیمت می‌شود. امیدواریم جواب سوالات چگونه منزل خود را لوکس‌تر جلوه دهیم یا چگونه منزل خود را گران قیمت‌تر نشان دهیم را گرفته باشید. چون می‌توانید با صرف هزینه معقول، به خانه ای با دکوراسیون لوکس فکر کنید.

برای آگاهی از خدمات متنوع استادکار و ثبت سفارش، اپلیکیشن ما را روی تبلت، تلفن همراه یا رایانه خود نصب کنید:

دانلود اپلیکیشن استادکار

  • نسخه IOS استادکار
  • نسخه اندروید استادکار
  • دریافت از اپ استور و سیب اپ
  • دریافت از گوگل پلی، کافه بازار و مایکت
دریافت این خدمت از استادکار

منبع: Thespruce

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.