کفپوش مناسب حیوانات خانگی کدام است؟

0

برای سرپرستی و نگهداری از حیوانات خانگی، باید به موارد زیادی فکر کرد. یکی از مواردی که می‌تواند باعث بروز مشکلاتی هم برای حیوانات و هم برای صاحبانشان شود، کفپوش خانه است. مشکلات کفپوش که صاحبان حیوانات خانگی با آن روبه‌رو هستند، به دو دسته تقسیم می‌شوند. مشکل اول این است که حیوانات خانگی با ناخن‌های پا یا پنجه‌هایشان کفپوش را می‌خراشنند و به آن آسیب می‌زنند. مشکل دوم هم ریختن مایعات یا مواد جامد مثل آب، غذای حیوان و حتی ادرار و مدفوع روی کفپوش است. به همین علت اگر در خانه حیوان خانگی نگه می‌دارید، لازم است کفپوش مناسب حیوانات خانگی تهیه کنید.

این مسائل می‌توانند برخی از کفپوش‌ها را برای دارندگان حیوانات خانگی، غیرقابل استفاده نمایند. مگر اینکه شما حاضر به تمیز کردن مکرر و همچنین قادر به تعویض گاه‌به‌گاه کل کفپوش باشید. به‌عنوان مثال، موکت یک کفپوش مناسب حیوانات خانگی نیست. چراکه لکه‌ها به داخل آن نفوذ می‌کنند و نظافت آن دشوار است. در ضمن پنجه‌های حیوان در حین راه رفتن روی موکت، می‌تواند الیاف موکت را خرد کند. همچنین چوب یک کفپوش مناسب حیوانات خانگی نیست، زیرا با پنجه کشیدن حیوانات خانگی، خراشیده می‌شود.

پیشنهاد می‌کنیم برای کسب اطلاعات مفید در خصوص بهترین کفپوش برای حیوانات، این مقاله را مطالعه کنید.

معیارهای انتخاب کفپوش برای خانه‌های دارای حیوانات خانگی

مقاوم‌ترین کفپوش مناسب حیوانات خانگی کفپوشی است که در برابر رطوبت و لکه شدن مقاوم باشد. همچنین لازم است کفپوش، مقاومت بالایی در برابر آسیب‌های ناشی از ناخن کشیدن حیوان داشته باشد. حتی بهتر از آن کفپوشی است که ضدلغزش باشد تا از آسیب دیدن حیوانات خانگی هم جلوگیری کند. اما چنین کفپوش‌هایی ممکن است اهداف شما برای طراحی یک دکوراسیون شیک و امروزی را برآورده نکنند.

اگر در خانه از حیوانات خانگی نگهداری می‌کنید، انتخاب کفپوش مناسب حیوانات خانگی معیارهای مختلفی خواهد داشت. شما باید بتوانید بین این معیارها یک تعادل نسبی برقرار کنید. این معیارها شامل ترجیحات طراحی، مقاومت در برابر آسیب زدن حیوانات و قابلیت تمیز کردن عمیق در فواصل زمانی منظم هستند.

بیشتر بخوانید: اشتباهات رایج در نصب کفپوش

انواع کفپوش مناسب حیوانات خانگی

در ادامه کفپوش‌هایی با جنس‌های مختلف را بررسی خواهیم کرد تا متوجه شوید کفپوش مناسب حیوانات خانگی، کدام است.

  • کفپوش بتنی

گاهی اوقات کفپوش بتنی، خشن و صنعتی به نظر می‌آید. اما ذهنیت‌ها در این زمینه در حال تغییر هستند. بتن می‌تواند یک کفپوش عالی برای بسیاری از خانه‌ها، به‌ویژه خانه‌هایی که دارای دکوراسیون مدرن هستند، باشد. بتن را می‌توان به روش‌های مختلفی از جمله ایجاد بافت، صیقل دادن، رنگ‌آمیزی و تکمیل با مواد شیمیایی به کار برد. هر روش می‌تواند جلوه بصری خاص خود را داشته باشد. بنابراین بتن برای سبک‌های اتاق نشیمن مدرن و امروزی، بسیار خوب عمل می‌کند.

بتن یک ماده بسیار سخت است. این ماده وقتی خشک می‌شود، عملاً در برابر لکه‌هایی که حیوانات خانگی روی زمین به جا می‌گذارند، نفوذ ناپذیر خواهد بود. سختی کف اتاق نشیمن را نیز می‌توان با استفاده از فرش‌ها یا پتوهای پرتابی، از بین برد. اگر این موارد، توسط حیوانات خانگی شما آسیب ببینند، شستشو یا تعویض آن‌ها آسان است. بهره گرفتن از سیستم‌های گرمایش از کف هم می‌تواند احساس سرمایی را که با کفپوش بتنی ایجاد می‌شود، از بین ببرد.

اما توجه داشته باشید که کفپوش‌های بتنی صیقلی ممکن است لغزنده باشند. در واقع اگر حیوانات شما در خانه می‌دوند، بتن صیقلی ممکن است کفپوش مناسبی برای حیوان خانگی شما نباشد. گاهی برخی از سگ‌ها، به دلیل سر خوردن روی زمین‌های لغزنده، دچار آسیب‌های لگن می‌شوند. پس اگر حیوان شما بازیگوش و پرتحرک است، برای انتخاب کفپوش بتنی، نوع بافت‌دار یا رنگ‌شده را انتخاب نمایید. چراکه بافت و رنگ، اصطحکاک پای حیوان با زمین را بیشتر می‌کنند و دیگر روی زمین سُر نمی‌خورد.

در این زمینه بیشتر بدانید: روش تمیز کردن کفپوش بتنی و دیگر کفپوش‌های فروشگاهی

  • کاشی سرامیک

سرامیک یک گزینه عالی و یک کفپوش مناسب حیوانات خانگی است. زیرا مواد اولیه آن، به قدری بادوام هستند که حتی پنجه‌های بزرگ سگ و پنجه‌های تیز گربه نیز به آن آسیب نمی‌رساند. اگر از سرامیک‌های لعاب‌دار استفاده می‌کنید، باید بدانید این کفپوش، در برابر لکه‌ها و مایعات هم غیرقابل نفوذ خواهد بود. در عین حال، لعاب در طرح‌ها یا الگوهای مختلفی عرضه می‌شود تا با انواع سبک‌های دکوراسیون جور در بیاید. در نتیجه طیف گسترده‌ای از گزینه‌ها را برای تزیین اتاق نشیمن‌ در اختیار شما قرار می‌دهد.

خطوط دوغاب بین کاشی‌ها هم ممکن است توسط حیوانات خانگی لکه‌دار یا گاهی کَنده شوند. اما شما می‌توانید با دوغاب‌ریزی مجدد، از فرسایش آن‌ها جلوگیری کنید. لازم است بدانید که سرامیک‌های بدون لعاب، به‌طور طبیعی در برابر لکه‌ها نفوذناپذیر نیستند. اما این کفپوش‌ها معمولاً نرم‌تر از سرامیک‌های لعاب‌دار هستند، در نتیجه ممکن است توسط پنجه‌های حیوانات خانگی آسیب ببینند.

یک حمام با کفپوش کاشی و سرامیک لعاب‌دار سفید مناسب حیوانات خانگی
بهترین کفپوش برای حیوانات، کاشی و سرامیک لعاب‌دار با سطح مات خواهد بود. چون هم حیوانات روی آن‌ها سُر نمی‌خورند و هم در صورت لکه‌دار شدن، نظافت آن‌ها راحت است.
کاشی کاری و سرامیک کاری

کاشی‌کاری و سرامیک‌کاری

  • اجرای انواع خدمات کاشی کاری، سرامیک کاری و موزائیک کاری
  • کاشی کاری کف و دیوار آشپزخانه، سرویس بهداشتی، حمام
  • سرامیک کاری دیوار و کف ساختمان، استخر
  • کف سازی و موزائیک کاری کف ساختمان، حیاط، پارکینگ
دریافت این خدمت از استادکار
  • کفپوش از جنس سنگ طبیعی

تمام مزیت‌های مرتبط با کاشی و سرامیک، در اکثر کفپوش‌ها از جنس سنگ طبیعی هم وجود دارد. یعنی سنگ هم یک کفپوش مناسب حیوانات خانگی به شمار می‌رود. بسیاری از افراد، سنگ را طبیعی‌تر و جذاب‌تر از سرامیک می‌دانند. برای انتخاب این کفپوش، دقت کنید که سطح سنگ طبیعی باید با یک ماده آب‌بند شیمیایی پوشانده شود. در غیر این‌صورت، در برابر آب و لکه‌ها غیرقابل نفوذ نخواهد بود. اگر از کفپوش سنگی به درستی مراقبت شود، می‌تواند بهترین کفپوش برای حیوانات و یک گزینه عالی برای صاحبان حیوانات باشد.

البته باید توجه داشت که سنگ‌های صیقلی مانند سنگ مرمر و گرانیت کفپوش مناسب حیوانات خانگی نیستند. چون پای حیوان در هنگام راه رفتن روی آن‌ها می‌لغزد و حیوان زمین می‌خورد. علاوه بر این، این سنگ‌ها زیر پنجه‌های حیوانات خانگی خراشیده می‌شوند و آسیب می‌بینند. پس باید از انتخاب این نوع سنگ‌ها به‌عنوان کفپوش، خودداری کنید.

در عوض، محصولاتی مانند سنگ آهک را انتخاب کنید. از آنجایی‌که سنگ آهک بافت متخلخلی دارد، کفپوش مناسب حیوانات خانگی به شمار می‌آید. با انتخاب یک سنگ چند رنگ، دیگر لازم نیست هر روز به نظافت کفپوش خانه فکر کنید. چون سنگ چند رنگ، به پنهان کردن خاک، مو و پرز کمک می‌کند.

دانستن این مطلب هم مفید است: انواع کفپوش سنگی و مراحل نصب آن

خدمات کفسابی و سنگ‌سابی

کفسابی و سنگ‌سابی

  • خدمات سنگ سابی و کفسابی انواع سنگ های ساختمانی
  • کفسابی سرامیک، موزاییک، بتن با دستگاه سمباده
  • سنگ سابی گرانیت، مرمریت، دهبید، تراورتن و انواع سنگ
  • اسیدشویی و شستشوی کف با اسید و مواد شوینده و بتونه کاری کف و رزین کف
دریافت این خدمت از استادکار
  • کفپوش از جنس وینیل لوکس

کفپوش وینیل لوکس ضخیم‌تر و بادوام‌تر از ورق وینیل استاندارد یا کفپوش وینیل معمولی است. زیرا دارای یک لایه ضدسایش و بهبودیافته است که در برابر خراشیده شدن مقاومت زیادی دارد. کفپوش با این جنس، یک کفپوش مناسب حیوانات خانگی است. وینیل لوکس مدرن در بازار در طرح‌ها و مدل‌های بسیار متنوعی وجود دارد و اغلب هم به سختی می‌توان آن را از سنگ، چوب طبیعی یا کاشی سرامیک تشخیص داد. این کفپوش در عین حال یک کفپوش بسیار مقرون‌به‌صرفه و ارزان است. در ضمن صدای ناخن‌های حیوانات خانگی هم هنگام راه رفتن، کمتر به گوش می‌رسد.

در این مورد، بیشتر بدانید: کفپوش پی وی سی pvc چیست و چه کاربردی دارد؟

اتاق با کفپوش وینیل لوکس بژ مناسب حیوانات خانگی
وینیل لوکس، یک کفپوش مناسب حیوانات خانگی است؛ زیرا در برابر خراشیده شدن مقاومت کافی دارد و صدای پای حیوان را هم جذب می‌نماید. از لحاظ ظاهری هم برای صاحبان حیوانات جذاب است. چون برای هر نوع دکوراسیون و سبکی، یک طرح مناسب ارائه می‌نماید.
  • جنس چوب‌پنبه

چوب‌پنبه طبیعی یکی دیگر از انواع نسبتا جدید کفپوش است که می‌تواند انتخاب بسیار خوبی برای صاحبان حیوانات خانگی باشد. این جنس در بین انواع بهترین کفپوش برای حیوانات قرار دارد. در ضمن یک انتخاب خوب برای کسانی است که می‌خواهند کفپوش مقاوم در برابر خراشیدگی و لکه شدن داشته باشند. به علاوه این جنس در برابر رشد باکتری‌ها و کپک‌ها مقاومت خوبی دارد.

چوب‌پنبه هم انعطاف‌پذیر است و صدا را جذب می‌کند و هم در برابر خراشیده شدن مقاومت بالایی دارد. بنابراین یک کفپوش مناسب حیوانات خانگی به شمار می‌آید. با این حال این جنس به دلیل ضدخش نبودن، بهترین کفپوش برای حیوانات نخواهد بود. در نتیجه لازم است همیشه ناخن‌های پای حیوانات خانگی را به خوبی کوتاه کنید.

اما این مورد برای حیوانات خانگی فعال، نسبت به چوب سخت انتخاب بهتری است، چون انعطاف و دوام بهتری دارد. برای عملکرد بهتر کفپوش چوب‌پنبه، باید آن را به‌طور دوره‌ای با یک درزگیر سطحی خوب و محکم آب‌بندی کرد.

یک سگ سیاه که روی کفپوش چوب‌پنبه‌ای نشسته
چوب‌پنبه یک کفپوش مناسب حیوانات خانگی است ولی بهترین کفپوش برای حیوانات نیست. از طرفی تمیز کردن آن به راحتی سنگ و سرامیک نیست.
  • کفپوش از جنس بامبو

کفپوش دیگری که به‌طور قابل‌توجهی به چوب سخت شباهت دارد، بامبو است. این کفپوش از الیاف فرآوری‌شده بامبوی پرورشی ساخته می‌شود. بسیاری از مردم از فهمیدن این موضوع که بامبو سخت‌تر از چوب است، متعجب می‌شوند. این خاصیت، کفپوش بامبو را در برابر خراش بسیار مقاوم می‌کند. پس می‌توان آن را یک کفپوش مناسب حیوانات خانگی شمرد.

با این حال، بامبو در چندین نوع مختلف وجود دارد. پس در هنگام خرید باید مطمئن شوید که کفپوشی با درجه سختی بالا انتخاب می‌کنید. کفپوش‌های بامبو که رشته‌ای بافته می‌شوند، در خانه‌هایی با حیوانات خانگی دوام نسبتا بالایی دارند. کفپوش‌ بامبو، به لطف رزین‌های استفاده شده در فرآیند تولید، در برابر رطوبت و لکه‌ها کاملاً مقاوم هستند. نظافتشان راحت است و لکه‌های به جامانده از حیوانات خانگی، به سادگی از روی آن‌ها پاک می‌شود. تنها ایرادی که دارد، این است که وقتی حیوان خانگی روی آن راه می‌رود، صدا می‌دهد.

یک پاف مبل، گلدان و میز داخل اتاق با کفپوش بامبو
چوب بامبو یک کفپوش جاذب صدا نیست؛ به همین علت بهترین کفپوش برای حیوانات خانگی پر جنب‌وجوش نخواهد بود.
  • کاشی وینیل

انواع قدیمی‌تر کاشی وینیل، مقاومت خوبی در برابر لکه‌ها و نفوذ رطوبت داشتند. اما روی کاشی‌های وینیل جدیدتر، یک لایه شفاف کشیده شده که رفت‌وآمد حیوانات خانگی، به مرور زمان این لایه را خراش می‌دهد. با این حال، مزیت کاشی وینیل این است که یک کفپوش استاندارد و بسیار ارزان‌قیمت محسوب می‌شود. تعویض آن بعد از هر چند سال هم فشار اقتصادی به خانواده وارد نمی‌کند. کفپوش وینیل استاندارد، کفپوش ظریفی نیست. به همین خاطر، به ندرت برای اتاق نشیمن، غذاخوری یا فضاهای خانوادگی انتخاب می‌شود.

در ضمن این کفپوش، هیچ بهبودی هم در ارزش املاک و مستغلات ایجاد نمی‌کند. اما می‌تواند یک کفپوش ارزان‌قیمت عالی باشد. همچنین بهترین کفپوش برای حیوانات خانگی که ریخت‌وپاش زیادی دارند، به شمار می‌آید. در واقع این کفپوش از آن جهت کفپوش مناسب حیوانات خانگی به حساب می‌آید که در برابر رطوبت، مقاومت بالایی دارد.

بیشتر بخوانید: معرفی انواع کفپوش­ ها و مزایا و معایب آن­‌ها

دکوراسیون داخلی حمام با کفسازی کاشی وینیل طرح‌دار سیاه و سفید
درست است که کاشی وینیل، یک کفپوش مناسب حیوانات خانگی است. اما این کفپوش، ظرافت و زیبایی ندارد و جلوه دکوراسیون فضا را کم می‌کند. به همین خاطر طرفداران کمتری نسبت به سایر کفپوش‌ها دارد.

دانلود اپلیکیشن استادکار

  • نسخه IOS استادکار
  • نسخه اندروید استادکار
  • دریافت از اپ استور و سیب اپ
  • دریافت از گوگل پلی، کافه بازار و مایکت
دریافت این خدمت از استادکار

جنس‌هایی که کفپوش مناسب حیوانات خانگی شمرده نمی‌شوند

فرش، یک کفپوش مناسب حیوانات خانگی نیست. چون لکه‌های روی آن، بسیار سخت پاک می‌شوند. چوب‌های سخت هم به راحتی خراشیده و فرسوده می‌شوند. بنابراین با “بهترین کفپوش برای حیوانات” بودن، فاصله زیادی دارند. اگر حیوانات خانگی فعالی دارید، بهتر است از تهیه چند جنس دیگر کفپوش هم اجتناب کنید. دو مورد مهم در ادامه به شما خاطرنشان خواهد شد:

  • پارکت مهندسی شده

ممکن است این کفپوش تا حدودی بهتر از چوب سخت عمل کند. اما در کفپوش مهندسی شده، جنس لایه سطحی از چوب سخت است که توسط پنجه حیوانات خراشیده می‌شود. این کفپوش‌ها بسیار جذاب هستند و برای دکوراسیون، مدرن، زیبا و شیک به نظر می‌رسند. اما به راحتی توسط حیوانات خانگی آسیب می‌بینند، پس به نظر می‌رسد کفپوش مناسب حیوانات خانگی نیست.

در این زمینه، این مطلب هم جالب است: پارکت چوبی چیست و استفاده از پارکت چوبی چه مزایا و معایبی دارد؟

  • لمینت

گاهی اوقات افراد به سمت کفپوش‌های لمینت پلاستیکی جذب می‌شوند. زیرا ظاهری شبیه به کفپوش چوبی دارند و تصور می‌شود ضد‌لک هستند. اما رطوبت می‌تواند از شکاف‌های کفپوش لمینت نفوذ کند و به تدریج آن را فرسوده نماید. لایه سطحی این کفپوش نیز بیشتر از هر جنس کفپوش دیگری، مستعد خراش است.

این کفپوش هم زیر پنجه‌های حیوانات خانگی بسیار پر صداست. اکثر افرادی که سگ‌های فعالی دارند، از نصب پارکت لمینت پشیمان می‌شوند. این نکته را هم باید اضافه کنیم که لمینت سطحی بسیار لغزنده دارد. بنابراین ممکن است حیوانات خانگی در اثر سُر خوردن روی آن، در ناحیه لگن دچار آسیب شوند. بنابراین لمینت به هیچ عنوان، کفپوش مناسب حیوانات خانگی نیست. اگر به کفپوش لمینت علاقه دارید، به جای آن، کفپوش وینیل لوکس را انتخاب کنید. چون کفپوش وینیل لوکس ظاهرش شبیه به کفپوش لمینت است، اما عملکرد بسیار بهتری برای صاحبان حیوانات دارد.

این مطلب نیز به این موضوع مرتبط است: برای تمیز کردن کفپوش لمینت چه کنیم؟

یک سگ که به همراه عروسکش روی کفپوش مناسب حیوانات خانگی خوابیده
با انتخاب یک کفپوش مناسب حیوانات خانگی، خیال‌تان از بابت سلامت ماندن حیوان راحت خواهد بود. در ضمن استرس کم بودن طول عمر کفپوش را هم نخواهید داشت.

سخن پایانی

در این مقاله به بررسی انواع کفپوش مناسب حیوانات خانگی پرداختیم. همچنین جنس‌های نامناسب کفپوش را بیان کردیم تا شما بتوانید انتخاب درستی انجام دهید. اگر شما هم در خانه یک یا چند حیوان خانگی دارید، خوب است بهترین کفپوش برای حیوانات را تهیه کنید. چون در این‌صورت هم ایمنی و سلامت حیوان خانگی‌تان حفظ می‌شود و هم نظافت و نگهداری کفپوش راحت‌تر خواهد بود. در ضمن عمر کفپوش هم بیشتر است و نیاز نیست در بازه‌های زمانی کوتاه، به فکر تعویض آن باشید.

منبع: Thespruce

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

18 − 4 =