برای خرید فرنچ پرس باید به چه نکاتی توجه کرد؟

0

شاید شما هم یکی از طرفداران پروپاقرص نوشیدن قهوه فرانسه، انواع چای یا دمنوش باشید. در این‌صورت، حتما واژه فرنچ پرس را شنیده‌اید، شاید هم آن را در کافی‌شاپ یا منزل اقوام و دوستان خود دیده باشید. این وسیله، از یک مخزن شفاف با جنس پیرکس یا استیل، صافی، اهرم و درب تشکیل شده و درب، صافی و اهرم به هم متصل هستند.

استفاده از این وسیله، بسیار آسان است. برای درست کردن دمنوش یا قهوه فرانسه خود، در هر مکانی می‌توانید از آن بهره بگیرید. چراکه این وسیله، نیازی به برق یا وسایل اضافی مانند فیلتر ندارد. همین‌طور می‌توانید این وسیله را در مسافرت همراه خود ببرید.

در ادامه این مقاله، در مورد اینکه فرنچ پرس چیست و طرز استفاده از فرنچ پرس چگونه است، صحبت خواهیم کرد. به بهترین مارک فرنچ پرس، نکات خرید فرنچ پرس و یدک فرنچ پرس هم خواهیم پرداخت. پس با این مقاله از استادکار همراه باشید.

فرنچ پرس چیست؟

همان‌طور که اشاره گردید، فرنچ‌پرس دستگاهی برای دم کردن قهوه فرانسه است که می‌توان با آن کف شیر را هم گرفت و انواع مختلف دم‌نوش‌ها را نیز آماده کرد. این وسیله، برخلاف ظاهر ساده‌ای که دارد، قهوه‌های خوش‌طعمی آماده می‌کند. فرنچ‌پرس‌ها در سایزها و مدل‌های مختلفی به فروش می‌رسند، ولی به طور معمول در سایزهای دو فنجان تا دوازده فنجان در بازار موجود هستند. این وسیله کاربردی در بسیاری از مکان‌ها از جمله کافی‌شاپ‌ها، کاربرد فراوانی دارد.

این مقاله هم خواندنی است: با راهنمای خرید سماور برقی، همیشه چایتان حاضر است!

برای اطلاع از خدمات متنوع استادکار و ثبت سفارشات خود، اپلیکیشن استادکار را دانلود نمایید:

دانلود اپلیکیشن استادکار

  • نسخه IOS استادکار
  • نسخه اندروید استادکار
  • دریافت از اپ استور و سیب اپ
  • دریافت از گوگل پلی، کافه بازار و مایکت
دریافت این خدمت از استادکار

طریقه استفاده از فرنچ پرس برای تهیه دمنوش یا قهوه فرانسه

هنگامی‌که می‌خواهید قهوه یا دمنوش دم کنید، لازم است ابتدا فرنچ‌پرس را کمی گرم کنید. برای این کار، باید مقداری آب جوش بریزید و سپس آن را خالی کنید.

برای درست کردن قهوه یا دمنوش، پس از جوش آمدن آب، یک الی دو دقیقه صبر می‌کنیم تا دمای آب از نقطه جوش پایین‌تر بیاید. بعد قهوه فرانسه یا دمنوش را داخل فرنچ‌پرس گرم‌شده می‌ریزیم. سپس آب جوش را به شکل دورانی و فقط تا حدی‌که روی مواد را بگیرد، داخل آن می‌ریزیم. حدود ۳۰ ثانیه مهلت می‌دهیم و در ادامه آب جوش را دوباره به شکل دورانی در لیوان پر می‌کنیم. سپس یک دقیقه دیگر صبر می‌نماییم. بعد هم چند بار اهرم دستگاه را پایین آورده و بالا می‌کشیم. نوشیدنی شما به همین راحتی آماده گردید!

دست فردی در حال ریختن چای دم کشیده در فرنچ پرس در فنجان
طرز استفاده از فرنچ پرس برای درست کردن چای هم مانند دمنوش است. با این تفاوت که چای برای دم کشیدن بهتر، نیاز به زمان بیشتری دارد.

طرز استفاده از فرنچ پرس برای تهیه کف شیر

یک مورد دیگر استفاده فرنچ‌پرس هم تهیه کف شیر برای قهوه لاته و کاپوچینو است. برای این منظور، ابتدا شیر را روی اجاق بجوشانید. سپس آن را داخل فرنچ‌پرس ریخته و اهرم را چندین بار به بالا و پایین حرکت دهید. به همین سادگی شیر کف می‌کند و می‌توانید کف شیر را به نوشیدنی خود اضافه کنید. طریقه استفاده از فرنچ پرس به حدی راحت است که حتی نوجوانان هم با رعایت نکات ایمنی، می‌توانند از آن بهره بگیرند.

بیشتر بدانید: در راهنمای خرید قهوه‌ساز چه نکاتی بیشتر اهمیت دارد؟

اگر تاکنون موفق به استفاده از خدمات استادکار نشده‌اید، همین حالا اپلیکیشن ما را روی تلفن همراه یا رایانه خود نصب کنید:

دانلود اپلیکیشن استادکار

  • نسخه IOS استادکار
  • نسخه اندروید استادکار
  • دریافت از اپ استور و سیب اپ
  • دریافت از گوگل پلی، کافه بازار و مایکت
دریافت این خدمت از استادکار

فرنچ‌پرس از کجا آمده است؟

حالا که متوجه شدید فرنچ پرس چیست، شاید تمایل داشته باشید کمی با تاریخچه این وسیله هم آشنا شوید. باید بگوییم رواج این ابزار به پس از دوران جنگ جهانی دوم به‌خصوص در کشور فرانسه برمی‌گردد. به همین دلیل قهوه حاصل از این دستگاه به نام قهوه فرانسه نیز شناخته می‌شود. مخترع این وسیله هم یک فرد ایتالیایی به نام «آتیلیو کالیماتی» است.

بیشتر بخوانید: راهنمای خرید اسپرسوساز با این نکات ساده می‌شود

فردی در حال نوشیدن دمنوش دم کشیده در فرنچ‌پرس
فرنچ‌پرس در سال ۱۹۲۹ میلادی اختراع شد. از آن زمان تا کنون، این وسیله دچار تحولاتی گردیده که کاربردش را آسان‌تر کرده است.

انواع فرنچ‌پرس

قبلا فرنچ‌پرس تنها در نوع معمولی موجود بود. اما امروزه این وسیله، در نوع برقی هم موجود است.

نوع معمولی آن در بازار با جنس‌های پلاستیک، فلزی (استیل ضدزنگ) و شیشه‌ای (پیرکس) عرضه می‌شود. فرنچ‌پرس‌های استیل معمولاً گرما را بیشتر از انواع شیشه‌ای در خود نگه می‌دارند. بنابراین اگر می‌خواهید در منطقه‌ای که هوا سرد است از فرنچ‌پرس استفاده کنید، بهتر است انواع استیل را خریداری نمایید. به‌طور کلی، استفاده از جنس پلاستیک برای مواد داغ، توصیه نمی‌شود.

اما انواع فرنچ‌پرس‌های برقی، برای افراد پرمشغله مناسب هستند. زیرا آب را به سرعت گرم کرده و باعث دم کشیدن سریع‌تر قهوه و دمنوش می‌شوند. این وسیله می‌تواند نوشیدنی شما را بعد از آماده شدن هم تا مدت زمان طولانی‌تری گرم نگه دارد. ولی باید به خاطر داشت که این نوع فرنچ‌پرس، نسبت به نوع معمولی قیمت بالاتری دارد.

بیشتر بخوانید: موکاپات چیست و چگونه با آن قهوه درست کنیم؟

نکات خرید فرنچ پرس

برای خرید فرنچ پرس، نکاتی وجود دارد که باید در نظر گرفته شوند. اگر به این نکات دقت کافی نداشته باشید، فرنچ‌پرس شما به اندازه کافی کاربردی نخواهد بود.

  • اولین نکته این است که دستگیره این وسیله باید از جنسی باشد که داغ نشود.
  • اگر فرنچ‌پرس شیشه‌ای را بیشتر می‌پسندید، بهتر است جنس پیرکس را انتخاب کنید تا در صورت استفاده و شستشو نشکند. اما اگر فرنچ‌پرس شیشه‌ای شکست، می‌توان یدک فرنچ پرس را تهیه کرد.
  • وقتی اهرم فرنچ‌پرس را بالا و پایین می‌برید تا قهوه فیلتر شود، فیلتر دستگاه باید محفظه فرنچ‌پرس را کاملا بپوشاند تا قهوه به خوبی صاف شود.
  • جنس صافی و بدنه (اگر استیل است) مرغوب و باکیفیت باشد تا پس از استفاده، دچار زنگ‌زدگی نشود.
  • درپوش فرنچ‌پرس‌های خوش‌ساخت، درزی برای هدررفت حرارت نخواهند داشت و کاملا روی بدنه، کیپ می‌شوند. پس به این نکته هم دقت کنید.
تفاله قهوه داخل فرنچ پرس پلاستیکی با درب باز
بهتر است برای خرید فرنچ پرس، سمت ظروف پلاستیکی نروید. اما اگر سراغ فرنچ‌پرس‌های پلاستیکی رفتید، دقت کنید که فاقد BPA باشد تا بر اثر مواجهه با مایعات داغ، دچار نشت مواد شیمیایی نشود.

قیمت حدودی مدل‌های پرطرفدار

برای اینکه خرید فرنچ پرس خود را با دید بازتری انجام دهید و بهترین مارک فرنچ پرس را بشناسید، در این بخش به مدل‌های پرطرفدار اشاره می‌نماییم. همچنین قیمت حدودی آنها را هم خواهیم گفت.

مدل 1000 کد 2140

جنس بدنه این فرنچ‌پرس، پیرکس و دسته و درب آن از جنس پلی‌پروپیلن است. حجم آن ۱۰۰۰ میلی‌لیتر است و در رنگ‌های سیاه و سفید تولید می‌شود. ظرفیت این فرنچ‌پرس برای تهیه شش فنجان قهوه کافی بوده و قیمت آن یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان است. البته فرنچ پرس ایکیا در مدل‌های متفاوت و با مشخصات مختلفی تولید می‌شود. بنابراین مدل‌های متفاوت، قیمت‌های مختلفی هم دارند.

بیشتر بخوانید: آموزش پاکسازی لکه شکلات و قهوه از روی پارچه و لباس

فرنچ پرس استارباکس مدل MK350

جنس بدنه این فرنچ‌پرس از پیرکس و جنس دسته و درپوش آن از پلی‌پروپیلن است. این دستگاه ۳۵۰ میلی‌لیتر گنجایش دارد و در رنگ‌های سیاه براق و مات تولید می‌شود. قیمت این مدل فرنچ پرس استارباکس، تنها ۵۴ هزار تومان است.

فرنچ پرس استارباکس مدل MK350
فرنچ پرس استارباکس در مدل‌های مختلفی و با قیمت‌های متفاوتی موجود است. این بسته به سلیقه و کاربرد شما دارد که کدام مدل را انتخاب نمایید.

فرنچ‌پرس کاراجا مدل Diamond

جنس بدنه این فرنچ‌پرس پیرکس و جنس دسته و درپوش آن پلی‌پروپیلن است. ظرفیت مخزن ۶۰۰ میلی‌لیتری آن برای تهیه سه فنجان قهوه، کافی خواهد بود. قیمت این مدل در بازار، ۸۹۰ هزار تومان است.

بیشتر بدانید: با راهنمای خرید کتری برقی همیشه چای داغ بنوشید!

فرنچ‌پرس وان کافی مدل BV107- 350

وان کافی یکی از برندهای شناخته شده در زمینه تولید فرنچ‌پرس است و مدل‌های مختلفی را عرضه می‌نماید. این مدل فرنچ‌پرس با رنگ رزگلد و طراحی منحصر‌به‌فردی که دارد، برای استفاده در کافی‌شاپ‌ها مناسب است. جنس مخزن آن پیرکس و جنس بدنه و درپوش آن، استیل ضدزنگ بوده و حجم ۳۵۰ میلی‌لیتری دارد که برای تهیه دو فنجان قهوه، مناسب است. برای خرید این مدل، باید مبلغ ۵۴۰ هزار تومان هزینه کرد.

فرنچ‌پرس اولالا مدل 7002

فرنچ‌پرس اولالا گنجایشی معادل ۳۵۰ میلی‌لیتر دارد که امکان آماده‌سازی دو فنجان قهوه را برای شما فراهم می‌کند. این مدل فرنچ‌پرس علاوه بر داشتن طراحی خاص، در رنگ‌های زیبای سبز و طوسی موجود است. جداره پلاستیکی آن کیفیت بالایی دارد و به آسانی تمیز می‌شود. همچنین از بدنه شیشه‌ای فرنچ‌پرس در مقابل ضربات محافظت به عمل می‌آورد. این مدل فرنچ‌پرس با قیمت ۲۲۵ هزار تومان در بازار عرضه می‌شود.

بیشتر بخوانید: تفاوت اسپرسوساز و قهوه‌ساز چیست؟

ویدیو آموزش روش استفاده از فرنچ پرس

نکات نهایی در مورد فرنچ‌پرس

اگر هنوز به نتیجه قطعی نرسیده‌اید و از خود می‌پرسید بهترین مارک فرنچ پرس چیست؟ باید بگوییم بهترین فرنچ‌پرس، همانی است که بیشترین کاربرد را برایتان دارد. اگر هر روز از این وسیله استفاده نمی‌کنید، لزومی ندارد سراغ دستگاه‌های گران‌قیمت بروید. مثلا می‌توانید فرنچ پرس ایکیا با قیمت متوسط را انتخاب کنید. همچنین خرید فرنچ پرس استارباکس کوچک هم مقرون‌به‌صرفه تمام خواهد شد.

در ضمن با توجه به نوسانات قیمت‌ها در بازار، ممکن است قیمت‌های ذکر شده پس از مدتی دچار تغییراتی شوند. برای اینکه از قیمت روز فرنچ‌پرس اطلاع پیدا کنید، می‌توانید واژه ” فرنچ پرس دیجی” را جستجو نمایید.

نکته دیگر هم اینکه اگر طریقه استفاده از فرنچ پرس را به درستی یاد نگیرید، استفاده از این وسیله، تفاوتی برای شما ایجاد نخواهد کرد. پس استفاده درست، شرط کارایی آن خواهد بود.

برای اینکه بدانید استادکار چه خدماتی را به مشتریان خود عرضه می‌نماید، می‌توانید اپلیکیشن ما را روی رایانه یا گوشی خود نصب کنید:

دانلود اپلیکیشن استادکار

  • نسخه IOS استادکار
  • نسخه اندروید استادکار
  • دریافت از اپ استور و سیب اپ
  • دریافت از گوگل پلی، کافه بازار و مایکت
دریافت این خدمت از استادکار
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

3 × 5 =