چه دکوراسیونی از مد افتاده و جدیدترین مبل سال ۱۴۰۱ کدام است؟

0

شاید شما هم در فکر تغییر دکوراسیون منزل خود هستید و تمایل دارید دستی به سر و روی خانه بکشید. شاید هم قرار است جهیزیه تهیه کنید و به زودی زندگی مشترک خود را در خانه رویایی خود آغاز نمایید. اما پیش از این کارها بهتر است علاوه بر اینکه دنبال آخرین ترندهای دکوراسیون و جدیدترین مبل سال ۱۴۰۱ باشید، به این نکته هم بپردازید که چی از مد افتاده. در این‌صورت به سراغ دکوراسیون از مد افتاده نخواهید رفت و دکوراسیون منزل خود را به شیوه‌ای انتخاب می‌کنید که سال‌ها، چشم میهمانان را به خود خیره کند.

این مقاله از استادکار قصد دارد درباره اینکه چه مبل هایی از مد افتاده، آیا بوفه از مد افتاده یا خیر و اینکه چیزهایی که در خانه از مد افتاده اند کدام‌ هستند، صحبت کند. در واقع لیست دکوراسیون از مد افتاده را در اختیار شما خواهد گذاشت. پس با این مقاله همراه بمانید.

چه مبل هایی از مد افتاده هستند؟

انتخاب مبلمان منزل یکی از مهم‌ترین و تاثیرگذارترین مراحل در طراحی دکوراسیون منزل است. به همین دلیل به نوعی می‌توان مبلمان را قلب چیدمان هر منزلی دانست. طبیعی است که انتخاب مبلمان نیازمند رعایت نکات بسیاری خواهد بود.

شناختن جدیدترین مبل سال ۱۴۰۱ یکی از نکات مهم محسوب می‌شود. یکی‌دیگر از این موارد هم این است که بدانید چه مبل هایی از مد افتاده‌اند تا به سراغ این‌گونه مبل‌ها نروید. ما مبل‌های دکوراسیون از مد افتاده را به چند دسته تقسیم کرده‌ایم تا این موارد، راحت‌تر در ذهن شما بمانند.

بیشتر بدانید: با شناخت ترند مبلمان ۲۰۲۲، امسال هم به روز بمانید

مبل پارچه‌ای طرح‌دار

برای آشنایی با اینکه در صنعت مبلمان چی از مد افتاده، باید بدانید اولین گزینه مبل‌های پارچه‌ای طرح‌دار مخصوصا طرح گل هستند. این مبل‌ها اوایل دهه نود میلادی بسیار مد بوده‌اند، ولی امروزه دیگر خواهان ندارند.

ایده قرار دادن چند کوسن گل‌دار در یک اتاق نشیمن تک‌رنگ، عالی به نظر می‌رسد. اما مشکل زمانی پیدا می‌شود که نقوش گل، بر دکوراسیون غالب شوند و همه توجهات را به سمت خود جلب کنند. اگر اصرار دارید در دکوراسیون خود از کوسن‌های گل‌دار بهره بگیرید، سعی کنید آنها را در بین کوسن‌های ساده قرار دهید تا از شدت جلب توجه آنها کاسته شود. به این ترتیب، دیگر دکوراسیون از مد افتاده را به خانه نخواهید اورد.

در این زمینه بیشتر بخوانید: بدترین ترند دکوراسیون داخلی در قرن ۲۱ را کنار بگذارید

دو کوسن گلدار و یک کوسن راه‌راه قرمز روی کاناپه چرمی کرم رنگ
طراحی جدیدترین مبل سال ۱۴۰۱، به ما اجازه قرار دادن کوسن گل‌دار به عنوان یک عنصر برجسته را نخواهد داد. این کوسن‌ها باید به نوعی در کنار کوسن‌های ساده به کار روند تا دکوراسیون از مد افتاده ای نسازند.

میز، مبل یا کنسول پایه دوکی

در پاسخ به این سوال که چه مبل هایی از مد افتاده هستند، یک گزینه دیگر هم وجود دارد. باید تاکید کنیم اگر می‌خواهید دکوراسیون داخلی شما، دکوراسیون از مد افتاده ای نباشد، از خرید مبل‌های پایه دوکی خودداری کنید. این مبلمان در سال‌های گذشته، جذاب بوده است. اما حالا، جزو چیزهایی که در خانه از مد افتاده اند، محسوب می‌شوند.

بیشتر بدانید: تغییر دکوراسیون فری استایل بدون هیچ هزینه‌ای ممکن است!

یک مبل چرمی قهوه‌ای سه نفره با پایه‌های دوکی چوبی
اگر شما هنوز در خانه، میز یا مبل پایه دوکی دارید، باید بدانید این دکوراسیون از مد افتاده است. پس بهتر است تعویض آن را در اولویت قرار دهید.

مبل به رنگ صورتی

در لیست دکوراسیون از مد افتاده، مبل صورتی را هم یادداشت کنید. در سال‌های اخیر، مبل‌های ترکیبی صورتی در کنار مبل‌های طوسی در بسیاری از فروشگاه‌های مبلمان دیده می‌شدند. اما چند سالی می‌شود که دیگر مبل صورتی مد نیست. البته باید بگوییم رنگ صورتی، همچنان یکی از بهترین گزینه‌ها برای دیوار و وسایل اتاق خواب به شمار می‌آید. پس اگر عاشق این رنگ هستید، بهتر است بیشتر آن را برای اتاق خواب در نظر بگیرید تا برای اتاق نشیمن یا پذیرایی.

خواندن این مقاله هم توصیه می‌شود: چگونه منزل خود را لوکس‌تر جلوه دهیم؟

ست کردن رنگ مبل با دیوارها

به جای خرید و استفاده از مبلمان هم‌رنگ با دیوارها، سعی کنید رنگ مبل‌هایتان با رنگ دیوارتان متضاد باشد. این تضاد، به جذاب‌تر شدن دکوراسیون داخلی شما کمک خواهد کرد. چون جدیدترین مبل سال ۱۴۰۱ با این مدل ست کردن، بیشتر به چشم خواهد آمد.

چنانچه مبلمان شما با دیوارهای پشت‌شان هم‌رنگ هستند، برای مدرن کردن دکوراسیون از مد افتاده خود، راحت‌ترین و به صرفه‌ترین راه، نقاشی دیوار‌هاست. برای دریافت مشاوره و رنگ‌آمیزی دیوارهای خانه، می‌توانید روی تجربه و سلیقه نقاشان استادکار حساب کنید:

خدمات نقاشی ساختمان در استادکار

نقاشی ساختمان

  • رنگ آمیزی و نقاشی دیوار
  • رنگ آمیزی و نقاشی سقف
  • پتینه کاری دیوار
  • اجرای انواع رنگ‌های روغنی، اکرولیک و پلاستیک
دریافت این خدمت از استادکار

مبل حجیم

در جواب سوال چه مبل هایی از مد افتاده اند، باید عنوان کنیم مبلمان حجیم با دسته‌های بزرگ، سال‌هاست که از مد افتاده است. به جای خرید این مبلمان، مبلمانی خریداری نمایید که دارای طراحی با خطوط صاف و باریک باشند. می‌توانید برای این مبل‌ها، کوسن‌هایی انتخاب نمایید که طرح‌های سنتی دارند. اما این کوسن‌ها باید دارای رنگ‌های مدرن و متضاد با زمینه مبل باشند.

یک مبل تک نفره خاکستری از مد افتاده و قدیمی با کوسن‌های حجیم
چیزهایی که در خانه از مد افتاده اند، از جذابیت دکوراسیون خانه خواهند کاست. با به خاطر سپردن دکوراسیون از مد افتاده می‌توانید این موارد را از لیست علایق خود حذف کنید و سراغ جدیدترین مبل سال ۱۴۰۱ بروید.

اگر تمایل دارید مبلمان و چیزهایی که در خانه از مد افتاده اند را نوسازی کنید و دکوراسیون منزل را به‌روز نمایید، با همکاران ما در استادکار تماس بگیرید:

تعمیرات مبلمان و سرویس خواب

تعمیرات مبلمان و سرویس‌خواب

  • تعمیر مبلمان اداری، راحتی، استیل، چرمی، پارچه ای و...
  • ساخت سرویس خواب، کمد، ویترین و تمامی منسوجات چوبی
  • تعمیر و تغییر مدل رویه مبلمان
  • رنگ کاری مبلمان و منسوجات چوبی
دریافت این خدمت از استادکار

انتخاب کوسن مناسب برای مبلمان

برای جلوگیری از ایجاد یک دکوراسیون از مد افتاده، در زمان انتخاب کوسن، توجه داشته باشید که جنس و بافت آنها با پارچه مبلمان هماهنگ باشد. اگر مبلمان اتاق پذیرایی شما از جنس مخمل است، انتخاب کوسن‌های مخملی را فراموش نکنید. در ضمن، برای مبلمان ظریف‌تر، از کوسن‌های کوچک‌تر و برای مبلمان بزرگ کوسن‌های بزرگ‌تر و در تعداد بیشتر را مد نظر قرار دهید.

این مقاله هم جالب است: انتخاب رنگ کوسن، به همین راحتی با مبل ست کنید

سه کوسن گرد مخمل بنفش، زرشکی و سبز روی یک مبل کلاسیک صورتی
یادتان باشد کوسن‌های گرد هم در دسته دکوراسیون از مد افتاده قرار دارند. پس بهتر است برای مبلمان خود، کوسن‌های چهارگوش را انتخاب نمایید.

در آشپزخانه، چی از مد افتاده؟

حالا که متوجه شدید چه مبل هایی از مد افتاده، خوب است دکوراسیون از مد افتاده آشپزخانه را هم بشناسید. در ادامه به مواردی اشاره خواهیم کرد که برای انتخاب کابینت آشپزخانه، به کارتان خواهند آمد.

 کابینت‌های عسلی

کابینت‌های چوبی با رنگ عسلی در گذشته طرفداران بیشتری داشتند. اما در حال حاضر رنگ‌های متفاوتی در دکور آشپزخانه مورد استفاده قرار می‌گیرد. در سال‌های گذشته، محبوب‌ترین رنگ‌ها برای کابینت آشپزخانه، سفید و طوسی بوده‌اند. این رنگ‌ها از نظر نورپردازی، عملکرد بهتری دارند و فضای آشپزخانه را هم مدرن‌تر نشان می‌دهند.

خواندن این مقاله هم جهت به روز کردن دکوراسیون از مد افتاده آشپزخانه، توصیه می‌شود: رنگ کردن کابینت ام دی اف یا برچسب کابینت را انجام دهیم؟

اگر کابینت شما قدیمی شده است و تمایل دارید کابینت‌های جدیدی را جایگزین آنها نمایید، همکاران ما در استادکار، در این زمینه ایده‌های بی‌نظیری در اختیار شما قرار خواهند داد:

خدمات کابینت سازی استادکار

کابینت‌سازی

  • طراحی و ساخت کابینت آپارتمان، فروشگاهی و دکوری
  • طراحی و ساخت کابینت آشپزخانه مدرن و کلاسیک
  • ساخت کابینت ام دی اف، های گلاس، ترموود، چوبی و فلزی
  • تعمیر و نصب کابینت دیواری و زمینی
دریافت این خدمت از استادکار

کابینت با روکش تیره

استفاده از روکش‌های کابینت با رنگ تیره در دهه‌های ۶۰ و ۷۰ بسیار محبوب بوده‌اند. اما امروزه این کابینت‌ها در دسته دکوراسیون از مد افتاده قرار دارند. با وجود کابینت‌هایی به رنگ تیره، بهتر است رنگ دیوارهای آشپزخانه، روشن باشد تا فضای آشپزخانه پرنور دیده شود. اگر کابینت‌های شما تیره هستند، می‌توانید آنها را رنگ‌آمیزی کنید یا رویشان برچسب کابینت با رنگ روشن بچسبانید. به این ترتیب فضای آشپزخانه مدرن‌تر، بزرگ‌تر و روشن‌تر دیده خواهد شد.

این مقاله هم اطلاعات مفیدی در اختیار شما قرار خواهد داد: اندازه‌ گیری درب و بدنه کابینت چگونه انجام می‌شود؟

دکوراسیون از مد افتاده در نشیمن یا اتاق پذیرایی

اگر هنوز جواب این سوال که در دکوراسیون منزل، چی از مد افتاده را به‌طور کامل نگرفته‌اید، ما در این بخش به دکوراسیون از مد افتاده اتاق نشیمن و پذیرایی هم اشاره می‌نماییم. به این ترتیب اطلاعات شما در مورد چیزهایی که در خانه از مد افتاده اند، کامل خواهد شد.

بهره‌گیری از گیاهان مصنوعی

در دهه‌های گذشته گیاهان مصنوعی در لابی ساختمان‌ها، هتل‌ها، ادارات، مطب پزشکان، رستوران‌ها یا حتی در منازل، زیاد دیده می‌شد. اما در دهه اخیر، افراد قدر گیاهان طبیعی را بیش از گذشته فهمیده‌اند. به همین علت برای زیبایی بخشیدن به محیط اطراف خود، از گلدان‌های طبیعی بهره می‌گیرند.

بیشتر بخوانید: این گیاهان بالارونده پیچکی، سرسبزی بیشتری به خانه می‌دهند

یک بطری و چند گلدان گیاهان طبیعی سبز آپارتمانی در کنار هم
گیاهان طبیعی علاوه بر مدرن کردن دکوراسیون منزل، هوای محیط شما را هم تصفیه می‌نمایند. پس بهتر این است که بهره گرفتن از گیاهان مصنوعی که جزء دکوراسیون از مد افتاده هستند را فراموش کنید!

اکسنت وال

رنگ کردن یک دیوار نشیمن یا پذیرایی، با رنگی متفاوت و برجسته کردن آن، به نوعی دکوراسیون از مد افتاده به حساب می‌آید. به همین دلیل امروزه برای رنگ کردن دیوارهای نشیمن یا پذیرایی، از یک پالت رنگ بهره گرفته می‌شود.

بیشتر بخوانید: اکسنت وال چیست و در طراحی آن چه نکاتی مهم است؟

جهت آشنایی با خدمات گوناگون استادکار و استفاده از آنها، همین حالا اپلیکیشن ما را روی لپ‌تاپ یا گوشی هوشمند خود نصب نمایید:

دانلود اپلیکیشن استادکار

  • نسخه IOS استادکار
  • نسخه اندروید استادکار
  • دریافت از اپ استور و سیب اپ
  • دریافت از گوگل پلی، کافه بازار و مایکت
دریافت این خدمت از استادکار

فضایی با رنگ سفید یک‌دست!

امروزه از رنگ سفید برای رنگ‌آمیزی دیوارها و سقف بهره گرفته می‌شود. اما دکور یک‌دست سفید، یک دکوراسیون از مد افتاده شمرده می‌شود. استفاده از المان‌هایی با رنگ‌های تند و شاد، فضا را پویا و جذاب خواهد نمود و دکوراسیون را امروزی‌تر جلوه خواهد داد.

دکوراسیون اتاق نشیمن و پذیرایی با ترکیب رنگ سفید و اشیای دکوراتیو طلایی و زرد و مشکی
دکوراسیون اتاق نشیمن یا پذیرایی با رنگ سفید خالص، یک دکوراسیون از مد افتاده را پدید می‌آورند. همچنین فضا را بی‌روح و کسل‌کننده می‌نمایند. در این شرایط، برای جذاب کردن دکوراسیون منزل، می‌توانید از اشیاء دکوراتیو رنگی بهره بگیرید.

ست کردن همه اثاثیه با هم

در سال‌های گذشته، هر خانه شبیه یک برگ از ژورنال بود. به همین خاطر، گاهی دکوراسیون منزل شما با دکوراسیون منزل اقوامتان مشابهت‌هایی داشت. اما حالا، انتخاب رنگ‌ها و طرح‌های مکمل، بیشتر از قبل مورد استقبال قرار دارد. در واقع هر خانه، یک هویت شخصی برای خود دارد و دکوراسیون هیچ خانه‌ای، با خانه دیگری مشابه نیست.

دیوارهایی به رنگ بژ

آیا دوست دارید بدانید در مورد رنگ دیوار، چی از مد افتاده؟ باید بگوییم در گذشته، رنگ بژ یکی از رنگ‌های پرطرفدار بوده است. اما امروزه، این رنگ کمتر در دکوراسیون منزل دیده می‌شود.

استفاده از فرش در همه‌جا

در سال‌های دور تصور بر این بود که همه فضاها باید فرش داشته باشند. این موضوع یک امر لوکس و مجلل در دکوراسیون داخلی خانه بود. با وجود اینکه فرش باعث ایجاد احساس راحتی در زیر پای شما می‌شود، اما امروزه لازم نیست در تمامی فضاها از آن استفاده کنید. چون استفاده بیش‌ازحد از فرش، یک دکوراسیون از مد افتاده به وجود می‌آورد.

بیشتر بخوانید: ترمیم یا رفوگری فرش چیست و چگونه انجام می‌شود؟

شستشو و رفو کردن فرش‌های ارزشمند خود را به دست متخصصان کاربلد و مجرب استادکار بسپارید:

قالیشویی و رفوگری

قالیشویی و رفوگری

  • شستشوی تخصصی انواع فرش، قالی، تابلو فرش و فرش ابریشمی
  • شستشوی فرش دستباف، ماشینی و نفیس
  • شستشوی موکت، روفرشی، پتو و لحاف
  • رفوگری فرش دستباف و ماشینی
دریافت این خدمت از استادکار

وسایل طلایی براق

در گذشته دکوراسیون داخلی با وسایل روشنایی طلایی، میزهایی با پایه‌های طلایی براق، بوفه‌هایی با دستگیره‌ها یا کلیدهای طلایی، ترند بوده است. اما امروزه رنگ طلایی براق در زمره دکوراسیون از مد افتاده قرار دارد. به جای آن، طلایی مات و در اندازه کم، بیشتر دیده می‌شود.

آیا بوفه از مد افتاده است؟

حالا که صحبت از بوفه شد، شاید از خود بپرسید آیا بوفه از مد افتاده است؟ خیر، باید توضیح دهیم این وسیله، هنوز هم ترند بوده، اما طراحی و کاربری آن، نسبت به قبل، قدری عوض شده است. در بوفه‌های چوبی قدیمی، تنها ظروف کریستال نگهداری می‌شدند. اما در مدل‌های جدید، وسایل تزیینی مختلف مانند گلدان، مجسمه، ظروف از جنس‌های مختلف و حتی کتاب قرار داده می‌شود. بوفه‌های مدرن، در عین زیبایی و جذابیت ظاهری، کاربرد عملی بیشتری هم دارند.

مدل دیگر بوفه‌ها بیشتر در قالب استندهایی هستند که با طرح‌های متنوعی ساخته می‌شوند. سبک و سیاق این مدل بوفه‌ها با بوفه‌های معمولی تفاوت چشمگیری دارد. درب‌های شیشه‌ای ویترین در این مدل‌ها حذف شده و بوفه به صورت باز است. این مدل که بیشتر از جنس چوب و فلز ساخته می‌شوند، یکی از پرطرفدارترین بوفه‌هاست و به دلیل طراحی خاص خود، باید در مکانی قرار بگیرد که اشیا و ظروف درون آن به ‌خوبی دیده شوند.

با چیزهایی که در خانه از مد افتاده اند، چه کار باید کرد؟

اصولا دکوراسیون از مد افتاده، مطلوب هیچ‌کسی نیست. از این‌رو اگر وسایلی در دکوراسیون منزل شما، از مد افتاده‌اند، می‌توانید به تغییر مدل و بازسازی آنها فکر کنید. به‌طور مثال، می‌توانید پایه‌های دوکی مبلمان خود را با پایه‌های جدیدتر تعویض نمایید. یا پارچه مبل خود را به‌روز کنید.

اگر وسایل از مد افتاده شما، آن‌قدر کهنه نشده‌اند و هنوز قابل استفاده هستند، می‌توانید به فروش آنها هم فکر کنید. به این ترتیب مبلغ فروش دکوراسیون از مد افتاده شما، بخشی از هزینه خرید دکوراسیون جدید را تامین خواهد کرد. راه دیگر هم اهدا کردن این وسایل به افرادی است که قدرت خرید وسایل به‌روز را ندارند و به این فکر نمی‌کنند که چی از مد افتاده.

اما گاهی وسایل به حدی فرسوده‌اند که قابلیت انجام هیچ‌یک از موارد بالا را ندارند. در این شرایط، می‌توانید دکوراسیون از مد افتاده خود را جهت بازیافت، به مراکز مربوطه تحویل دهید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.