کدام رنگ درب حیاط برای خانه شما مناسب‌تر است؟

0

اگر به فکر ایجاد تغییر در ساختمان‌ هستید، حتما رنگ‌آمیزی درب حیاط ساختمان را در برنامه‌تان قرار دهید. یک لایه رنگ تازه روی درب حیاط، راهی آسان و ارزان برای تجدید ظاهر حیاط و نمای بیرونی ساختمان است. اما در مورد انتخاب رنگ درب حیاط، حتما بیشتر فکر کنید.  بر اساس روانشناسی رنگ‌ها، رنگ درب حیاط، می‌تواند با مهمانان صحبت کند! هم می‌تواند به مهمانان بگوید “خوش آمدید” و هم بگوید “ورود ممنوع”!

پس به اهمیت درب ورودی ساختمان مسکونی پی بردید. انتخاب رنگ‌های مکمل نیز در انتخاب رنگ برای درب حیاط بسیار اهمیت دارند. خصوصا اگر درب حیاط اجزای برجسته داشته باشد، بهتر است از دو رنگ متضاد برای رنگ زدن آن بهره بگیرید. به این ترتیب جذابیت درب ورودی منزل شما چندین برابر می‌شود. در این مطلب، راهنمای انتخاب رنگ درب حیاط و نکات مهم درباره رنگ آمیزی درب حیاط را جمع‌آوری کرده‌ایم. پس با استادکار همراه باشید.

انتخاب رنگ درب حیاط بر اساس روانشناسی رنگ‌ها

رنگ درب حیاط و درب ورودی ساختمان مسکونی باید با عناصر تشکیل‌دهنده خود درب، چیدمان حیاط، نما و تم رنگی ساختمان هماهنگ باشد. اما اهمیت معنای رنگ‌ها را هم در این موضوع نباید نادیده گرفت. در ادامه برخی از رنگ‌های پیشنهادی برای رنگ درب حیاط ساختمان به همراه معانی‌شان بر اساس جدول اثرات روانشناسی رنگ را توضیح می‌دهیم. همچنین در صورتی‌که تمایل به مطالعه کامل‌تری درباره تاثیرات روحی رنگ‌ها دارید، مطلب روانشناسی رنگها و تاثیر رنگها از نظر روانشناسی بر روان افراد را حتما مطالعه کنید.

  • رنگ سیاه

بسیاری از افراد از رنگ سیاه برای درب حیاط استقبال می‌کنند. یک دلیل این محبوبیت حس قدرت، محافظت و امنیتی است که از رنگ سیاه می‌گیرند. این موارد فلسفه اصلی استفاده از درب هستند. رنگ سیاه همچنین می‌تواند نشانه وقار و پختگی باشد. بنابراین سیاه می‌تواند گزینه مناسبی به خصوص برای رنگ درب فلزی حیاط باشد.

رنگ‌آمیزی درب فلزی حیاط می‌تواند هم با رنگ سیاه مات و هم براق انجام گیرد. اما پیشنهاد ما، رنگ سیاه مات است. زیرا اشعه‌های نور خورشید را جذب کرده و صاف‌تر و تمیزتر به نظر می‌رسد. اما رنگ سیاه براق، ممکن است در زیر نور خورشید دچار آسیب شود.

درب حیاط فلزی به رنگ سیاه و دیوار محوطه سفید
رنگ سیاه برای درب حیاط می‌تواند نشانه وقار و پختگی باشد.

چنانچه برای نقاشی و رنگ‌آمیزی منزل یا ساختمان خود، نیاز به نقاشان ماهر و کارآزموده دارید، با استادکار تماس بگیرید.

خدمات نقاشی ساختمان در استادکار

نقاشی ساختمان

  • رنگ آمیزی و نقاشی دیوار
  • رنگ آمیزی و نقاشی سقف
  • پتینه کاری دیوار
  • اجرای انواع رنگ‌های روغنی، اکرولیک و پلاستیک
دریافت این خدمت از استادکار
  • رنگ سرمه‌ای

رنگ درب ورودی سرمه‌ای هر چند ماهیتی سرد دارد، اما برای رنگ درب حیاط بی‌نظیر است. این رنگ در افراد احساس صمیمیت و اعتماد را بر می‌انگیزد. ترکیب رنگ درب سرمه‌ای با رنگ طلایی نیز ترکیب باشکوهی برای رنگ درب آهنی حیاط و حتی رنگ مخصوص درب‌های چوبی ساده است.

بیشتر بخوانید: معرفی انواع مدل درب حیاط + تصاویر

درب ورودی حیاط فلزی به رنگ سرمه‌ای با دیوار محوطه سفید
روانشناسی رنگ سرمه‌ای می‌گوید که این رنگ در افراد، حس اقتدار و اعتماد به نفس را ایجاد می کند. بنابراین استفاده از سرمه‌ای به عنوان رنگ در حیاط، به ساکنان آن حس مثبتی را القا می‌نماید.
  • رنگ قهوه‌ای

سومین رنگ محبوب برای درب حیاط، رنگ قهوه‌ای است. افرادی که از رنگ قهوه‌ای برای رنگ در حیاط ساده استفاده می‌کنند، معمولا اشخاص متواضعی هستند. قهوه‌ای بر اساس استانداردهای روانشناسی رنگ‌ها حس دوستی، گرما و اطمینان را منتقل می‌کند. البته احساساتی همچون غم و دورافتادگی هم از تاثیرات منفی رنگ قهوه‌ای هستند.

بنابراین در صورتی‌که قهوه‌ای را برای رنگ درب حیاط انتخاب کردید، استفاده از عناصری مثل گلدان و یا چمن‌کاری محوطه بیرونی می‌تواند تاثیرات منفی آن را کم کند. علاوه بر این می‌توانید این رنگ را با رنگ طلایی، مسی یا کرم ترکیب کنید تا حس خوشایند آن افزایش یابد.

درب حیاط ویلایی به رنگ قهوه‌ای
افرادی که قهوه‌ای را برای رنگ در حیاط ساده انتخاب می‌کنند، معمولا اشخاص متواضعی هستند.
  • رنگ مسی

زمانی‌که رنگ در حیاط مسی با قهوه‌ای سوخته یا قهوه‌ای طلایی ترکیب می‌شود، علاوه بر جذابیت، جلوه قدیمی و ویژه‌ای به ورودی منزل و حیاط خانه می‌بخشد. علاوه بر این، رنگ مسی در کنار رنگ درب حیاط سیاه و طلایی، حس اقتدار را به بیننده القا می‌کند.

بیشتر بخوانید: بهترین روش رنگ زدن پنجره چگونه انجام می‌شود؟

ترکیب رنگ‌های مشکی و مسی یا قهوه‌ای و مسی برای درب حیاط ویلایی
ترکیب رنگ‌های مشکی و مسی یا قهوه‌ای و مسی، بسیار جذاب و چشمگیر هستند. به همین دلیل، مدل درب حیاط ویلایی را خاص و مدرن جلوه می‌دهند.
  • رنگ طوسی

رنگ طوسی معمولا معنای ثابت قدمی، پایدار بودن و مسئولیت‌پذیری را می‌رساند. شاید بتوان رنگ طوسی را در زمینه احساس امنیت، هم‌خانواده رنگ سیاه خواند. البته فراموش نکنیم که طوسی، به عنوان یک رنگ شیک و امروزی هم شناخته می‌شود. اگر رنگ طوسی را برای درب حیاطتان انتخاب کردید، خیلی تفاوتی نمی‌کند که مات باشد یا شفاف، چون هر دو ظاهری مشابه دارند.

درب ورودی ساختمان مسکونی به رنگ طوسی
رنگ طوسی معمولا معنی ثابت قدمی، پایدار بودن و مسئولیت‌پذیری را می‌رساند.
  • رنگ نقره‌ای

حس رنگ نقره‌ای در دنیای روانشناسی رنگ‌ها، خیلی متفاوت از طوسی است. نقره‌ای بسیار فریبنده‌تر، شفاف‌تر، به‌روزتر و مطبوع‌تر است. در صورت استفاده از رنگ مشابه فلز عریان، باید حتما روی آن یک لایه آستری پودری یا رنگ شفاف زده شود. اما این آستری به مرور زمان آسیب می‌بیند، دارای خط و خش و زنگ‌زدگی می‌شود و ظاهری ناخوشایند پیدا می‌کند. بنابراین اگر به دنبال رنگ نقره‌ای هستید، رنگ نقره‌ای متالیک را پیشنهاد می‌کنیم که نیازی به آستر ندارد.

رنگ نقره‌ای متالیک برای درب آهنی ورودی ساختمان و حیاط
اگر به دنبال رنگ نقره‌ای هستید، ما رنگ نقره‌ای متالیک را پیشنهاد می‌کنیم که نیازی به آستری ندارد.
  • رنگ طلایی

رنگ طلایی معمولا روی درب عمارت‌های قدیمی ‌و اشرافی استفاده می‌شده است. این رنگ معنای لوکس بودن، ثروت، رفاه و ارزش را می‌رساند. اگر دوست دارید در رنگ درب حیاط از طلایی استفاده کنید، پیشنهاد می‌کنیم از رنگ دیگری برای رنگ زمینه در حیاط ساده استفاده نمایید. سپس عناصر جزئی یا برجسته روی در را با طلایی رنگ کنید.

خواندن این مقاله هم مفید است: برای انتخاب رنگ درب ورودی هم باید و نبایدی هست!

درب فلزی فرفورژه کلاسیک به رنگ طلایی برای ورودی عمارت اشرافی قدیمی
رنگ طلایی معمولا روی درب عمارت‌های قدیمی ‌و اشرافی استفاده می‌شده است.
  • رنگ قرمز

قرمز در روانشناسی رنگ‌ها، هیجان و انرژی را می‌رساند. این رنگ همچنین رنگ جهانی عشق و عاطفه است. اما باید در انتخاب آن برای درب حیاط احتیاط کنید. چون رنگ قرمز، نشانه خطر هم هست و ممکن است حس خوبی به مهمانان ندهد.

در این زمینه بیشتر بدانید: ابزار رنگ آمیزی نمای بیرونی ساختمان چیست؟

درب چوبی ورودی حیاط خانه به رنگ قرمز
در انتخاب قرمز برای درب حیاط احتیاط کنید، چون رنگ قرمز، نشانه خطر هم هست و ممکن است حس خوبی به مهمانان ندهد.
  • رنگ سبز

رنگ سبز نماینده محیط زیست و طبیعت است و در عین حال حس سلامتی، ‌هارمونی و شروع نو هم می‌دهد. با رنگ‌آمیزی درب حیاط ساختمان با رنگ سبز، می‌توانید حس و حالی بهاری به ساختمان بدهید. شما در عین حال با این رنگ حس خوشامدگویی را به مهمانان خود منتقل می‌کنید. رنگ سبز، رنگ مخصوص درب‌های چوبی در ساختمان‌های دارای فضای سبز است، چراکه با رنگ انواع گیاهان همخوانی و هماهنگی دارد.

در این زمینه بیشتر بدانید: ترفندهایی برای نقاشی ساختمان ارزان

مدل درب فلزی برای حیاط ویلایی و باغ به رنگ سبز
با رنگ آمیزی درب حیاط ساختمان با رنگ سبز، می‌توانید حس و حالی بهاری به ساختمان بدهید.
  • رنگ آبی

رنگ آبی حس آرامش را به همراه دارد. این رنگ به شدت با مدل درب حیاط ویلایی هماهنگی دارد و برای ویلاهایی که در اطراف دریا هستند، توصیه می‌شود. چراکه همراه با حس دریا، حس خوبی برای ویلا به ارمغان می آورد.

مدل درب حیاط ویلایی به رنگ آبی برای خانه با معماری سفید و دیوارهای روشن
اگر معماری اطراف خانه سفید باشد، استفاده از مدل درب حیاط ویلایی به رنگ آبی به ایجاد حس آرامش و زیبایی خانه کمک می‌کند.
  • رنگ سفید

رنگ سفید، انتخاب رایجی برای درب خانه است. این رنگ حس خلوص و پاکی را می‌رساند و به خصوص برای رنگ آمیزی درهای حیاط چوبی مناسب است. البته از آنجایی که رنگ سفید سریع کثیفی را نشان می‌دهد، بهتر است در انتخاب آن احتیاط کنید و یا حتما از لایه محافظ برای آن استفاده کنید.

خواندن این مقاله هم مفید است: نقاشی درب چوبی و نکاتی که تاکنون نمی‌دانستید

فنس محوطه و درب ورودی ساختمان مسکونی به رنگ سفید
سفید به خصوص برای رنگ آمیزی درهای حیاط چوبی مناسب است.

انتخاب رنگ درب حیاط بر اساس سبک ساختمان

رنگ درب حیاط ساختمان قدیمی

شما می‌توانید با توجه به سبک ساختمان اصلی، رنگ درب حیاط را انتخاب کنید. مثلا برای خانه‌های تاریخی، رنگ سنتی و رایج، رنگ سیاه است. با این حال حتی در خانه‌های قدیمی ‌هم می‌توان از خلاقیت استفاده کرد و روی رنگ اصلی درب، طرح‌های برجسته‌ای با رنگ‌های دیگر اجرا نمود.

درب حیاط فرفورژه کلاسیک به رنگ مشکی برای حیاط یک عمارت قدیمی
مشکی، انتخاب رایجی برای رنگ درب حیاط ساده قدیمی در خانه‌های قدیمی ساخت است.

رنگ درب حیاط ساختمان مدرن

برای خانه‌هایی با معماری سبک معاصر، گزینه‌های بیشتری برای رنگ درب حیاط وجود دارد. سیاه هنوز هم یکی از گزینه‌های متداول است، با این حال برخی افراد تمایل بیشتری به رنگ‌های متالیک مانند نقره‌ای، مسی یا طلایی دارند.  این رنگ‌ها باعث می‌شوند درب حیاط نسبت به نمای اصلی کمتر به چشم بیاید. اگر می‌خواهید درب حیاط به خوبی با محوطه ترکیب شود، رنگ‌های سبز، قهوه‌ای یا بژ را در نظر بگیرید.

یک ساختمان با نمای مدرن و درب ورودی مسی متالیک
برخی افراد تمایل بیشتری به رنگ‌های متالیک مانند نقره‌ای، مسی یا طلایی برای درب حیاط خانه مدرن دارند.

چنانچه تمایل دارید درب حیاط یا بخش‌هایی از ساختمان خود را رنگ کنید، می‌توانید از خدمات همکاران متبحر ما در استادکار استفاده نمایید:

خدمات نقاشی ساختمان در استادکار

نقاشی ساختمان

  • رنگ آمیزی و نقاشی دیوار
  • رنگ آمیزی و نقاشی سقف
  • پتینه کاری دیوار
  • اجرای انواع رنگ‌های روغنی، اکرولیک و پلاستیک
دریافت این خدمت از استادکار

انتخاب رنگ درب حیاط بر اساس رنگ نمای ساختمان

  • رنگ‌های مناسب درب حیاط برای نمای رنگ سفید، بژ و پاستیلی

یکی از بهترین مزیت‌های نمای ساختمانی رنگ روشن این است که با همه چیز هماهنگ می‌شود. اگر به درب حیاط تنها به چشم جزئی از بقیه ساختمان نگاه شود، باید رنگ آن را متناسب با بقیه خانه انتخاب کنید. اما در صورتی‌که بخواهید درب ساختمان نقطه کانونی باشد، می‌توانید برای آن رنگی تند یا پررنگ را انتخاب نمایید.

بیشتر بدانید: نحوه محاسبه دقیق متراژ رنگ آمیزی ساختمان

درب ورودی چوبی در ورودی حیاط یک ساختمان با نمای رنگ روشن
یکی از بهترین مزیت‌های نمای ساختمانی رنگ روشن این است که با همه چیز هماهنگ می‌شود
  • رنگ‌های مناسب درب حیاط برای نمای رنگ قهوه‌ای، طوسی و سیاه

در خانه‌هایی که رنگ تیره‌تری دارند، می‌توانید برای افزودن کمی تنوع به رنگ قهوه‌ای، سیاه و خاکستری، رنگی شاد مثل زرد یا نارنجی انتخاب کنید که با نمای بیرونی تضاد داشته باشد.

درهای ورودی به رنگ زرد با دیوارهایی به رنگ تیره
در خانه‌هایی که رنگ تیره‌تری دارند، می‌توانید برای تنوع، رنگی شاد مثل زرد یا نارنجی انتخاب کنید.

جهت دریافت خدمات نقاشی نمای ساختمان از استادکار، شما می‌توانید سفارش خود را در این بخش ثبت نمایید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند:

نقاشی نمای ساختمان

نقاشی نمای ساختمان

  • نقاشی و رنگ آمیزی نمای ساختمان
  • نقاشی نمای سیمانی، بتنی، آجری، سنگی و...
  • نقاشی نما ساختمان با داربست و بدون داربست
  • رنگ آمیزی نما با رنگ های پایه آب و پایه حلال
دریافت این خدمت از استادکار
  • رنگ‌های مناسب درب حیاط برای نماهای با رنگ خاص

اگر رنگ نمای بیرونی ساختمان شما به تنهایی توجه زیادی را به خود جلب می‌کند، بهتر است رنگ درب حیاط ساده و کمرنگ باشد. مثلا درب چوبی با رنگ ساده یا دربی وینیل با رنگ سفید. در هر صورت، رنگ درب را تا حد امکان نسبت به رنگ اصلی نما، خنثی انتخاب کنید.

خواندن این مطلب نیز مفید است: چه وقت بهترین زمان برای نقاشی ساختمان است؟

یک حیاط کوچک با درب ورودی چوبی به رنگ آبی روشن
اگر رنگ نمای ساختمان خاص است، رنگ درب حیاط را تا حد امکان خنثی انتخاب کنید.

نکات انتخاب رنگ درب حیاط ساختمان

فارغ از رنگی که برای درب حیاط انتخاب می‌کنید، باید برخی نکات را قبل از انتخاب رنگ درب حیاط و انجام رنگ‌آمیزی در نظر داشته باشید:

  • سبک خانه خود را مشخص کنید و هنگام انتخاب رنگ درب حیاط، سبک و رنگ ساختمان را هم در نظر بگیرید. مثلا برای رنگ درب حیاط ساده قدیمی خانه‌ای با دیوارهای آجری ‌ممکن است رنگ قهوه‌ای مناسب باشد. اما برای ویلایی با نمای سفید و حیاط پر گل و در چوبی، رنگ سفید بهتر باشد. اگر هم سبک خانه مدرن و مشابه یک عمارت است، رنگ سیاه ممکن است بیشتر حس لوکس بودن را برساند.
  • سیاست‌ها و مقررات شهرداری و مجتمع خود را بررسی کنید. ممکن است محدودیت‌هایی در زمینه انتخاب رنگ درب حیاط ساختمان وجود داشته باشد.
  • اگر در یک مجتمع زندگی می‌کنید یا در ساختمانی که درب حیاطی مشترک با خانه‌ای دیگر دارد، حتما درباره انتخاب رنگ درب حیاط با سایر ساکنین مشورت کنید.
  • رنگی انتخاب کنید که نه‌تنها خانه شما را تکمیل کند و با استانداردهای محله مطابقت داشته باشد، بلکه با محیط اطراف هم ‌هارمونی پیدا کند. مثلا اگر درب حیاط ساختمان با رنگی روشن رنگ‌آمیزی شود، در حالی‌که در محله‌ای قرار گرفته که در آن خانه‌های دیگر دارای درب حیاطی به رنگ قهوه‌ای هستند، اصلا منظره خوشایندی ایجاد نمی‌شود. یا برای حیاطی با شاخ و برگ‌های انبوه و محوطه‌سازی طبیعی، یک رنگ خنثی مثلا سبز تیره کمک می‌کند تا درب، در محوطه اطراف آن ترکیب شود، در حالی‌که یک رنگ روشن تضاد واضحی با اطراف ایجاد می‌کند که چندان زیبا نیست.
  • اگر قصد دارید خانه خود را در آینده نزدیک بفروشید، حتما رنگی انتخاب کنید که بیشتر خریداران بالقوه آن را بپسندند. در این صورت رنگی خنثی یا سنتی که متناسب با محله و ساختمان‌های اطراف باشد، احتمالاً بهترین گزینه شماست. اما اگر مطمئن نیستید کدام رنگ بهتر است، می‌توانید با نماینده املاک و مستغلات خود هم مشورت کنید.
  • اگر دوست دارید درب حیاط، نقطه کانونی نمای بیرونی ساختمان شود، می‌توانید آن را با رنگی کاملا متمایز از بقیه نما رنگ کنید.
  • می‌توانید رنگ در حیاط را متناسب با گل‌کاری محوطه انتخاب کنید.
  • می‌توانید یک رنگ رایج و نسبتا خنثی را برای رنگ در حیاط ساده انتخاب کنید و سپس قسمت‌هایی از آن را با رنگی متفاوت‌تر و تندتر رنگ بزنید.
  • رنگ ارزان‌قیمت انتخاب نکنید! درب حیاط شما، یکی از اولین عناصری است که چشم مهمان به آن میفتد. بنابراین رنگ‌آمیزی آن را جدی بگیرید و رنگی خوش‌کیفیت انتخاب کنید.
  • در انتخاب نوع رنگ، جنس درب حیاط را هم در نظر بگیرید. بسته به جنس درب حیاط، رنگ‌های متفاوتی در بازار وجود دارند:

رنگ درب فلزی حیاط

آهن فرفورژه بیشتر در رنگ‌های سیاه و خاکستری دیده می‌شود. استفاده از سفید برای درب حیاط آهنی باعث تداعی حس قدیمی بودن ‌و ظرافت می‌شود. البته رنگ سفید گرد و خاک را نشان می‌دهد که جوانب مثبت و منفی مختص خود را داردو از طرفی به محض جمع شدن گرد و خاک روی درب آهنی و قبل از آسیب رساندن به آن، می‌توانید تمیزش کنید. اما از طرفی هنگامی‌که گرد و غبار روی آن جمع می‌شود، دیگر ظاهری براق و سفید اصلی‌اش را ندارد.

اگر می‌خواهید درب حیاط آهنی‌تان ظاهری بسیار طبیعی و متواضعانه داشته باشد، حتی تناژهایی از قهوه‌ای و برنزی مناسب هستند. البته اگر ظاهری کاملاً منحصر به فرد می‌خواهید، می‌توانید هر رنگ غیرمعمول دیگری را هم در نظر بگیرید. اما در نهایت متداول‌ترین رنگی که افراد برای درب حیاط آهنی انتخاب می‌کنند، سیاه یا خاکستری تیره است. زیرا این رنگ‌ها با هر رنگ خانه، آجر، فلز و سنگی به زیبایی هماهنگ می‌شوند.

برای رنگ‌آمیزی درب آهنی حیاط، حتما از رنگی غلیظ و باکیفیت استفاده کنید و قبل از رنگ‌آمیزی سطح در را کاملا با سنباده صاف کرده و هر گونه رنگ‌زدگی و آلودگی‌ را از آن پاک کنید. همچنین قبل از رنگ درب فلزی حیاط، از یک لایه ضد زنگ هم استفاده کنید.

این مقاله هم جالب است: راهنمای رنگ آمیزی سقف ساختمان

درب فلزی فرفورژه حیاط و پارکینگ ساختمان به رنگ مسی متالیک تیره
برای رنگ درب فلزی حیاط، حتما از رنگی غلیظ و با کیفیت استفاده کنید و قبل از رنگ‌آمیزی سطح در را کاملا با سنباده صاف کنید.

رنگ مناسب برای درب حیاط چوبی

برای رنگ‌آمیزی درب چوبی حیاط می‌توانید یکی از سه نوع رنگ پولیشی، پلی‌اورتان و پلی‌استر را استفاده کنید.

  • رنگ پولیشی سطحی بسیار صاف و براق دارد و در مقابل رطوبت مقاوم بوده، اما اجرای آن نسبتا گران‌قیمت است.
  • رنگ پلی‌اورتان در دو حالت براق و مات قابل اجرا بوده و با اینکه هزینه آن بالاست و درخشش کمتری نسبت به رنگ پولیشی دارد، در مقابل اشعه خورشید و باران‌های اسیدی بسیار مقاوم است و سریعا خشک می‌شود. بنابراین برای درب حیاط که در محیط بیرون قرار دارد، گزینه مناسب‌تری است.
  • رنگ پلی‌استر ارزان قیمت‌تر از دو گزینه دیگر است، اما مقاومت کمتری هم دارد.
درب‌های چوبی حیاط با پوشش پولیشی، پلی اورتان و پلی استر
برای رنگ‌آمیزی درب چوبی حیاط می‌توانید از یکی از ۳ نوع رنگ پولیشی، پلی اورتان و پلی استر استفاده کنید.

روش رنگ کردن درب آهنی

در این بخش از راهنمای انتخاب رنگ درب حیاط، در نظر داریم آموزش گام‌به‌گام رنگ کردن در حیاط آهنی را در اختیار شما قرار دهیم. به این ترتیب می‌توانید ابتدا رنگ درب آهنی حیاط را انتخاب کنید. سپس مراحل را به ترتیب و با دقت انجام دهید تا با تغییر رنگ در حیاط، جلوه درب ورودی ساختمان مسکونی خود را بیشتر نمایید.

در این رابطه بیشتر بخوانید: رنگ آمیزی نرده آهنی راه پله و حیاط با بهترین روش

برای رنگ زدن درب آهنی حیاط ، به تعدادی ابزار احتیاج دارید. این ابزار عبارتند از:

  • ماسک
  • دستکش
  • کاعذ سنباده
  • لیسه و کاردک برای بتونه‌کاری
  • تینر مخصوص رنگ و ضدزنگ
  • غلتک رنگ‌ و قلم‌مو (برای زوایا و لبه‌ها)
فردی در حال انتخاب غلتک رنگ‌آمیزی و خرید لوازم نقاشی ساختمان
پیشنهاد می‌کنیم برای پروژه رنگ کردن درب آهنی، ابزار باکیفیت تهیه نمایید تا به بهترین نتیجه ممکن دست یابید.

مراحل رنگ کردن درب آهنی

مراحل کار برای رنگ درب آهنی هم به شرح زیر هستند:

1- جدا کردن درب از لولا

اولین مرحله برای رنگ کردن درب حیاط، جدا کردن آن از لولاست. رنگ‌آمیزی درب آهنی به صورت عمودی هم انجام می‌شود، اما حرفه‌ای و راحت نیست. بنابراین لازم است درب حیاط را از لولایش جدا کنید. جدا کردن دستگیره‌ها و قفل نیز کارتان را بسیار راحت‌تر خواهد کرد.

بیشتر بدانید: آموزش گام به گام نقاشی ساختمان با غلطک

نمایی از لولای درب فلزی محوطه ورودی ساختمان
برای رنگ کردن در و پنجره ساختمان، حتما نکات ایمنی را رعایت کنید تا به شما آسیبی نرسد.

2- تمیز کردن درب

قدم بعد تمیز کردن درب حیاط است. درب را با یک پارچه خشک کاملا تمیز کنید تا گرد و غبار نداشته باشد. در غیر این‌صورت، ممکن است پس از اتمام کار رنگ درب آهنی، نمای آن شنی و ناصاف دیده شود.

فردی در حال نقاشی و رنگ‌آمیزی درب ورودی فلزی با قلم‌مو به رنگ سبز
اگر درب ورودی ساختمان مسکونی شما خیلی کثیف است و با پارچه خشک تمیز نمی‌شود، آن را با شوینده مناسب بشویید. اما برای اجرای مراحل بعدی، لازم است اجازه دهید که درب کاملا خشک شود.

3- سنباده زدن

سنباده زدن هم یکی از مراحل بسیار مهم برای رنگ درب آهنی است. اگر درب آهنی حیاط شما زنگ‌زدگی دارد، لازم است تمام قسمت‌های آن را سنباده بکشید. در غیر این‌صورت، رنگ درب فلزی حیاط شما صاف و یک‌دست در نخواهد آمد.

4- بتونه‌کاری

بعد از سنباده زدن، احتمالا آسیب‌هایی را روی درب خواهید دید. در این صورت، برای اینکه بهترین نتیجه برای رنگ درب حیاط حاصل شود، باید درب را با استفاده از لیسه و کاردک، بتونه‌کاری نمایید.

در این رابطه بیشتر بدانید: آشنایی با ۶ ابزار اصلی در بتونه کاری

5- ضدزنگ زدن

این کار درب آهنی را در مقابل رطوبت و باران مقاوم می­‌کند. پیش از شروع به کار رنگ درب حیاط، یک لایه رنگ آستری یا همان ضدزنگ را روی درب بزنید. اگر در منطقه‌ای با آب و هوای مرطوب زندگی می­‌کنید، باید این مرحله را پس از خشک شدن لایه اول، دوباره تکرار کنید.

نمایی از درب حیاط فلزی فرفورژه روی بخشی از آن پوشش ضدزنگ اجرا شده
همیشه پیش از رنگ کردن در و پنجره آهنی، لازم است روی آهن آستر بزنید. آسترهای ضدزنگ اپوکسی زینک ریچ، بهترین گزینه برای این منظور هستند.

6- مرحله رنگ درب حیاط

حالا زمان آن است که مرحله رنگ در حیاط آهنی خود را آغاز کنید. برای رنگ در حیاط، دقت لازم را داشته باشید و با حوصله کار کنید تا رنگ یک‌دست شود. برای این منظور، قلم‌مو را از بالا به پایین حرکت دهید تا موجی در رنگ درب آهنی ایجاد نشود. مرحله رنگ درب حیاط خانه باید دو بار تکرار شود. نوبت اول را با رنگ رقیق‌تر و نوبت دوم با رنگی که غلظت مناسبی داشته باشد. فراموش نکنید که دست دوم رنگ را زمانی باید شروع کنید که رنگ درب آهنی کاملا خشک شده باشد. پس برای لایه دوم رنگ، هرگز عجله نکنید.

بیشتر بخوانید: راهنمای نقاشی محل کار

فردی در حال نقاشی و اجرای رنگ درب آهنی ورودی ساختمان
پس از پایان پروژه، اجازه دهید رنگ درب حیاط به طور کامل خشک شود. سپس مجددا درب آهنی را روی لولا نصب نمایید.

برای دریافت خدمات مختلف از جمله نقاشی ساختمان، رنگ کردن نمای ساختمان یا نورپردازی ساختمان، از طریق اپلیکیشن استادکار با ما در تماس باشید:

دانلود اپلیکیشن استادکار

  • نسخه IOS استادکار
  • نسخه اندروید استادکار
  • دریافت از اپ استور و سیب اپ
  • دریافت از گوگل پلی، کافه بازار و مایکت
دریافت این خدمت از استادکار

سخن آخر

در مقاله راهنمای انتخاب رنگ درب حیاط، رنگ درب ورودی ساختمان مسکونی را بر اساس تاثیرات روانشناسی رنگ‌ها مطالعه کردیم. گزینه‌های موجود برای رنگ‌آمیزی درب حیاط با توجه به رنگ نما، جنس درب و یا تم رنگی محوطه بسیارند. اما باید رنگی را انتخاب کنید که به مهمانان و البته خود ساکنین، انرژی و پیغام مثبتی را انتقال دهد.

در ضمن مراحل نقاشی و  رنگ درب آهنی هم به شما آموزش داده شد. بنابراین پس از انتخاب بهترین رنگ در حیاط، می‌توانید رنگ کردن آن را هم خودتان به عهده بگیرید. البته رنگ درب حیاط از حساسیت و اهمیت به‌سزایی برخوردار است. پس اگر در این زمینه تجربه کافی ندارید، بهتر است برای نقاشی درب ورودی ساختمان مسکونی، از همکاران باتجربه ما در استادکار کمک بگیرید. همکاران ما حتی در رنگ کردن در و پنجره خانه هم خبره هستند. به این ترتیب، این پروژه را در کمترین زمان برای شما انجام خواهند داد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

5 − 4 =